1.528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kat og hund leger, er der for voldsomt? Kat og hund leger, er der for voldsomt?

Hej alle smiley

Jeg har endnu engang brug for jeres hjælp.
Ellie og Atlas(katten) er begyndt de seneste par dage at lege en del sammen. Atlas ville ellers ikke i nærheden af Ellie de første dage vi havde Ellie.
Men jeg er lidt i tvivl om det er for voldsomt de leger eller om det er ok? Jeg synes godt det kan se lidt voldsomt ud når Ellie vælter Atlas omkuld. Se videoklip her:

http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/44890-kat_og_hund___for_voldsomt

Jeg synes bare heller ikke Atlas siger fra. Han væser ikke eller rejser børster. - og han har rig mulighed for at komme væk fra Ellie.
Det er for det meste Ellie der 'angriber' Atlas, men Atlas kan også angribe Ellie. Fx efter jeg havde stoppet videoen hopper Atlas op i sofaen, hvor Ellie ikke kan komme op. Ellie går væk fra sofaen og begynder at snuse til en godbid, der ligger på gulvet. Atlas ligger sig så i 'jagt position', og hopper ned fra sofaen og op på Ellie. Så ja, er lidt i tvivl om det er helt uskyldigt eller om Ellie er lidt for voldsom og om jeg skal gribe ind? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat og hund leger, er der for voldsomt?
  • #1   8. maj 2017 Jeg synes ikke det ser for voldsomt ud - der er til at begynde med stor gensidighed i legen.
    Den sidste knap halvdelen af videoen er katten mindre begejstret, men kan heller ikke helt slippe det og tager bolden op, da hunden igen forsøger sig.

Jeg ville ikke være bekymret - men kig på katten, man kan godt se på den, at grænsen er nær nået og at den to gange (en af dem helt til sidst) forsøger at få time out.
    Hunden ryster sig også en enkelt gang og giver dermed en fredsmeddelelse efter katten er gået første gang.

Hold øje med katten og se efter, når den har brug for en reel pause.

• #4   8. maj 2017 Tak for jeres svar smiley
    Hvor er de søde Isabelle smiley
    Jeg er glad for at I ikke synes det er for voldsomt smiley jeg holder også altid øje med dem når de leger smiley

• #6   8. maj 2017 Tak for din kommentar Lens. Katten er 10måneder ca. Vi kender ikke den præcise alder af ham. Men ja er enig med det med halen det var også noget af det jeg bed meget mærke i. Men som jeg også nævner angriber katten også hvalpen nogengange og derfor blev jeg i tvivl om han også vil være med i legen. De kan også sagtens være rolige sammen, men når de begge er lidt oppe og køre og legesyge (eller bare en af dem), så sker dette smiley

• #8   8. maj 2017 Lens - tak smiley har også indtil videre prøvet at aflede dem. Ellie er bare rigtig svær at komme i kontakt med når hun først synes det er sjovt at lege med katten.
    Men ja netop de minder om et par børn på for meget sukker smiley

• #12   8. maj 2017 Jeg vil prøve at aflede Ellie smiley er det okay at jeg går over og tager fat i hende hvis jeg ikke kan få hendes opmærksomhed ved at kalde på hende eller med godbidder? smiley

• #16   8. maj 2017 I videoen kan man tydeligt at både hund og kat har det fantastisk - så lad dem endelig lege. Her i hjemmet foregår det ligesådan. smiley

• #17   8. maj 2017 +Hanne : Har du læst Lens svar?

• #18   8. maj 2017 Jeg synes ikke at det ser for voldsomt ud, men jeg ville være opmærksom på at begge skal synes at det er sjovt og at begge skal stoppe når modparten siger fra.
    Det er nok hunden I skal have fokus på.

• #19   8. maj 2017 Jeg syntes helt bestemt det ser ud som om de begge hygger sig;) jeg ville ikke gøre noget;)

• #20   8. maj 2017 Tak for svar alle sammen smiley Jeg er meget obs på dem når de leger.
    F.eks. før lagde Ellie op til leg, men det var meget tydeligt at Atlas ikke havde lyst. Så jeg fandt et lille kødben til Ellie, som hun heldigvis synes var noget mere sjovt end at jagte stakkels Atlas rundt smiley
    Men som jeg også har skrevet tidligere, så tror jeg også at Atlas gerne vil være med på legen når han selv 'angriber' smiley

• #21   8. maj 2017 Jeg ser en kat der gerne vil være med smiley
    Men selvfølgelig skal han have lov at sige fra og det skal respekteres.

• #22   9. maj 2017 Jeg har en killing som er omkring 6 måneder nu og 2 hunde (2,5 år og 1,5 år)
    Bandit (den ældste) kan godt lide at lege lidt voldsomt med katten, jeg stopper ham dog hver gang jeg kan se at katten ikke gider mere.
    De leger primært oppe i sengen, så Bandit har lært at når katten går væk, skal han ikke jagte hende videre.
    Hvis hun kommer tilbage til Bandit og leger videre, så er det fint.
    De har et super forhold sammen og hun er det eneste dyr som får lov til at ligge op ad Bandit når de sover(han gider normalt ikke sådan noget)
    Monty er generelt meget rolig omkring katten, så i hans tilfælde har der ikke været behov for træning på samme måde. smiley

Kommentér på:
Kat og hund leger, er der for voldsomt?

Annonce