{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Kat og hund {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley .
Vi har besluttet at anskaffe os en Coton de tulear.
Vi venter spændt på at det nye levende væsen kommer hjem til os at bo smiley .
Men vi har altså en kat, og vi vil jo helst at de kan sammen smiley .
Jeg ville bare høre om i har nogle gode råd så, ikke bare os mennesker bliver glad for hunden, men ligeså katten smiley .
Vi vil jo gerne have at det at få hund, vil blive en fantastisk oplevelse for os alle- også de øvrige dyr smiley .
Jeg håber i kommer med nogle gode råd og tips, til hvordan vi skal håndtere det, det betyder ufatteligt meget for mig smiley .
På forhånd tak smiley .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og hund
  • #3   17. aug 2016 Som Isabelle siger, katten skal selv kunne vælge hvalpen til og fra, så høje klatretræer, børnegitter eller hvad der nu skal til.

    Og så er det ellers med at tage evt. dårlig opførsel i opløbet dvs. hvalpen stoppes INDEN den løber efter katten, og katten stoppes INDEN den vapper hvalpen en. Det betyder naturligvis konstant opsyn når de er sammen. Lige på det område er jeg ikke særlig pædagogisk, det er bare nul-putte, man skal opføre sig ordentligt.

    Omvendt så gør vi meget ud af at rose konfliktløsende kommunikation, og er der er fjols som ikke forstår en fin hentydning (hvilket indrømmet kan være svært for dem i begyndelsen når nu de ikke taler samme sprog), så griber vi ind.

    Det har altid resulteret i ungdyr og voksne dyr der forstår hvad hinanden siger og respekterer det. Nogle er så blevet pot og pande legekammerater og puttekammerater, andre er ikke, den del er helt op til dem, så længe de er gode ved hinanden. smiley


  • #5   17. aug 2016 Vi har 2 katte, og en golden retriever. Hunden ville meget gerne løbe efter kattene, da hun var hvalp, men der var nul-tolerance, så hun lærte egentlig lynhurtigt at det måtte man ikke. Det kræver at hvalpen er under opsyn hele tiden.
    Jeg havde håber på, at de ville blive bedste venner, men sådan er det ikke gået. Kattene og hunden accepterer hinanden og kan sagtens være i samme rum, men har ellers ingen kontakt med hinanden.
    Vi har kattelem i døren til bryggerset, så der kan kattene været helt i fred for hunden, i starten blev det benyttet meget, men nu er det ikke så meget de opholder sig derude. Som andre er inde på, skal kattene nemlig have nogle steder, de kan være i fred for hunden.


  • #6   17. aug 2016 Hvor gammel er katten ? Og har den nogensinde set en hund før ?


  • #8   17. aug 2016 Det e let nok at præsentere en hvalp til en kat (hvis katten er vant til hunde). Den skal nok selv styre hvor meget den gider hvalpen, bliver den for meget, så skal katten nok fortælle det smiley
    Vores hunde er opvokset med katte, så det har aldrig været et problem at få nye katte hjem, vi har hentet en del hos internater og opdrættere (Manx katte smiley ).
    Det har aldrig været et problem at præsentere en ny kat, og nær der er kommet ny hvalp, så har den hurtigt lært hvornår katten synes om den og hvornår den ikke synes om den smiley


  • #9   18. aug 2016 Det de andre siger, og så lidt et lille pip. Husk ikke at glemme katten også har brug for den kontakt den har haft ind til nu ide jer. Hvis det er en meget selskabelig kat , og i pludselig kun interesserer jer for hunden, så kan katten tilsidst blive asocial.

  • #10   26. aug 2016 Ann-Marie: Katten er syv, og ja den har set hunde før. De fleste af jer skriver om katten er vant til hunde. Den har set hunde før, vi har også passet hunde før- tilmed en lille legesyg og voldsom hvalp! Katten kan ikke "lide" hunde, men den er for det meste ligeglad. Det er først når hvalpen, er ivrig efter at komme hen og lege med den at den bliver skræmt smiley .

  • #11   27. aug 2016 Emily: Så burde det ikke være helt umuligt at få det til at fungere. Så længe at I sørger for at stoppe hvalpen i at jagte katten, og giver katten mulighed for at have sikre steder, hvor den kan være i fred. F.eks et højt klatretræ, en soveplads i vindueskarmen osv.

  • #12   22. sep 2016 Tak skal i have smiley . I har været en stor hjælp, og tak for alle jeres dejlige svar smiley . Jeg tror at vi er noglelunde klar til hvalpen smiley . Vores familie og vores kat har et nært forhold. Ja, vores yngste søn (16 måneder) kalder den enda for "Sin anden storebror" smiley . Så der er ingen tvivl om at katten Walter vil blive ignoreret smiley .

Kommentér på:
Kat og hund

Annonce