{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelspleje af ru-håret
  • #1   21. okt 2012 Du må aldrig klippe en ruhåret hund.... pelsen bliver helt ødelagt, blød og filtret... Du kan trimme ham i bund, men aldrig klippe...

• #2   21. okt 2012 Hvordan trimme?

• #3   21. okt 2012 Plukke hårene ud, enten med en trimmepind eller med fingrene. Jeg trimmer selv Luka men det er meget hårdt for hænderne... alternativt gå til en prof.

• #4   21. okt 2012 Aldrig aldrig klippe en ruhåret hund... tag ham til hundefrisør og få ham trimmet. Du skal ikke begynde at trimme selv hvis du ikke ved hvad du laver...

• #5   22. okt 2012 Jeres svar undrer mig lidt.

Både min hundefrisør og dyrlæge siger, at det i nogle tilfælde er meget hårdt for både hunden og dens hud at blive trimmet og at nogle hunde direkte får hudproblemer af det, f.eks. eksem.

I de tilfælde tilrådes det at klippe i stedet for, og i flere tilfælde er hudproblemerne så efterfølgende forsvundet.

PS: Har ikke selv trimme-hunde.

• #6   22. okt 2012 Jeg overtog en aussie der havdeværet klippet... Pelsen var helt blød og filtret og blev aldrig go...

Jeg ville aldrig klippe en ruhåret hund.

• #7   28. mar 2013 Han er ikke rigtigt ruhåret, på det bagerste af kroppen er han det mest. Han er en blanding af ruhåret og korthåret, så han har mest af alt bare lang pels i 2 lag..

• #8   28. mar 2013 Kontakt en hundefrisør. Kan se at du bor i midt/vestjylland så prøv evt tina bergstrøm (Søg på kennel skyewalker trimmesalon) hun er terriermenneske og kan guide dig til hvad du skal gøre. Jeg vil anbefale dig at hun trimmer ham første gang hvis det kan lade sig gøre. En ruhåret hund vil ofte begynde at klø sig når det er tid til trim. De døde hår som andre hunde fælde, bliver trukket ud og derfor fælder ruhåret hunde som udgangspunkt ikke. Det passer fint med at det ligger i 2 lag og det yderste skal ud. Tina er yderst professionel og er der nogle der elsker hunde og ynder at levere et super stykke arbejde, er det Tina. Hun bor i Aarre.
    Det er så ikke helt rigtig at man aldrig må klippe en ruhåret hund. Det er korrekt at nogle ikke tåler trimning men det er heldigvis yderst sjældent. Det er bare vigtigt at man ikke vasker sin hund senere end 14 dage før trim og op til 14 dage efter. Jo mere snavset, des nemmere er det at trimme. Hårene kan gro fast igen hvis man vasker inden og efter kan man risikere at få bakterier ned i de åbne hårsække. Det er dog korrekt at hundene hivs de bliver klippet, ikke får fældet/trukket de stride hår og underulden vil overtage og pelsen bliver derfor blød og suger alt skidt til sig. En trimmerace er utrolig nem at holde ren. Jeg trimmer gerne hver 3 måned, nogle hyppigere andre sjældnere, det kommer an på folks forfængelighed.

Kommentér på:
Pelspleje af ru-håret

Annonce