898 visninger
|
Oprettet:
Whippet?? {{forumTopicSubject}}
Jeg tænker meget på at få mig en Whippet om nogle år.. Jeg har på nuværende tidspunkt i Cocker spaniel som har være på udstilling og mere til..
Er der nogen der ville fraråde en Whippet? og er der specielle ting, som ikk står på div. hjemmesider?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
En whippet er en fantastisk race of ikke mindst sund.. Men den er på ingen måde en behagesyg hund
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 3 Svar: 15
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Enten ligger de under uldtæppet på sofaen og snorker - ellers er de på engen og løbe en hare op?
Træning er mulig, men ikke i stil med retrivere og schæferhunde-agtige-sind - der er det mere som en spidshund på en virkelig besværlig dag; jeg gør hvad du siger hvis jeg vil, det giver mening, du er retfærdig og der ikke er noget andet jeg hellere vil?
Jeg synes personligt de er sjove at se på (strømlinede hurtighunde), men at leve med en virker mit temprement og tålmodighed ikke til ; )
okt 2005
Det er ikke en retriver eller hyrdehund, der elsker at behage og udfører opgaver. Ikke gentagelses opgaver.
Men der er dog forskel på hvordan de er. Nogle er mere selvstændig end andre.
Jeg har bl.a. en som hvis vi f.eks. er ude i stalden eller et sted og hun så begynder at kede sig, ja så lister hun af. Finder selv på noget at lave. Mens jeg har andre som bare er tilfreds med at være ved mig. Altså de trisser da rundt og leger eller lave noget, men de bliver ved mig.
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 391
Og have et sikkert indkald eller har den for meget jagtinstikt og selvstændighed?
okt 2005
Whippet??