{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Whippet??
  • #1   23. okt 2012 Det kommer helt an på hvad du forventer af hunden og ikke mindst hvad du vil..
    En whippet er en fantastisk race of ikke mindst sund.. Men den er på ingen måde en behagesyg hund

• #2   23. okt 2012 Whippets og mynder i det hele taget er en gruppe hunde med sin egen karakter. De er gerne selvstændige, og er ikke en race der kommer og beder om at gentage opgave. (sitte, aporterer igen og igen) er de ofte ikke til.

• #3   23. okt 2012 Ret mig hvis jeg tager fejl - men kan man ikke sammenligne de hurtige hunde lidt med sofapuder på speed?

Enten ligger de under uldtæppet på sofaen og snorker - ellers er de på engen og løbe en hare op?

Træning er mulig, men ikke i stil med retrivere og schæferhunde-agtige-sind - der er det mere som en spidshund på en virkelig besværlig dag; jeg gør hvad du siger hvis jeg vil, det giver mening, du er retfærdig og der ikke er noget andet jeg hellere vil?

Jeg synes personligt de er sjove at se på (strømlinede hurtighunde), men at leve med en virker mit temprement og tålmodighed ikke til ; )

• #4   24. okt 2012 Jo, samligningen kan for nogle individere ikke være forkert. Der er Whippet (mynder), som har lidt sindet at de gør det de gider. Og udfører de opgaver de nu lige har lyst til på den rette dag. Det med at til lydighed øve aport gør de nogle gange for dig, også siger de: "nu har jeg altså vidst dig jeg kan, hvis du vil blive ved må du jo bare selv hentet den. Finder lige på noget andet at lave selv."

Det er ikke en retriver eller hyrdehund, der elsker at behage og udfører opgaver. Ikke gentagelses opgaver.

Men der er dog forskel på hvordan de er. Nogle er mere selvstændig end andre.
    Jeg har bl.a. en som hvis vi f.eks. er ude i stalden eller et sted og hun så begynder at kede sig, ja så lister hun af. Finder selv på noget at lave. Mens jeg har andre som bare er tilfreds med at være ved mig. Altså de trisser da rundt og leger eller lave noget, men de bliver ved mig.

• #5   25. okt 2012 Kan en whippet gå løs?

Og have et sikkert indkald eller har den for meget jagtinstikt og selvstændighed?

• #6   26. okt 2012 Vil sige jeg kan med alle mine, men nogle har da været hårdere arbejde i at lærer det end andre. Men vi har altså kunnet det med alle vores. Det der er at hvis der springer vildt, kan det være noget svært at stoppe dem. Da de så ikke sanser noget andet. Mine går næsten altid alle vejene. Der kan også bruges løbsmaske, eller mundkurv for at de ikke kan snappe, det de måske kommer til atløber efter.

Kommentér på:
Whippet??

Annonce