{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua variationer
  • #1   24. okt 2012 Der findes kun en slags og det er den der er beskrevet i racestandarten. De andre er fancy navne på chier som endte falder helt uden for standarten eller er avles ekstremt.

• #3   24. okt 2012 Takker, så blev jeg da lidt klogere.. smiley

• #4   24. okt 2012 Der er også dem som kaldes deer eller amerikanske. De er typiske højere, mere langbenede og har et spidst hoved i stedet for det æbleformede. Igen crappy skodavl, som ikke har ret meget at gøre med en chihuahua, men bare et dæknavn over noget der falder meget langt fra standarden

• #5   25. okt 2012 hmmm er nu glad for min crappy, skodavl af en chihuahua som aldrig har været syg eller fejlet noget som mange andre "normale" chihuahua hun er deer udgaven og nej er ikke højere bare tyndere bygget og har stadig æblehovedet

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #6   25. okt 2012 Der findes 2 varianter af Chihuahua , den korthårs, og den langhårs .

Pia N, forhåbenlig har du en sund hund, men nu er den jo heller ikke så gammel endnu, så tiden vil vise om den nu er så meget sundere end "normale" Chi, som fejler hvad ????

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#8   25. okt 2012 Ajj er du nu sikker Pia H smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#10   25. okt 2012 smiley

Forresten Klaus, så burde du måske ikke selv bruge ordet TeaCup i din annonce på Chi hvalpe.

• #11   25. okt 2012 i min annonce?? :S Eller mener du at min chihuahua er mere over i teacup kategorien?

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#12   25. okt 2012 Undskyld, forvekslede dig med en anden Klaus

• #13   25. okt 2012 Hehe, okay.. Kunne godt være at du synes min gik ind under den kategori smiley selvom jeg selv vurdere den meget standard udover at halen ikke bøjer så meget rundt som den måske burde.. smiley

• #14   25. okt 2012 altså min datter har en "normal" chi som er på alder med min,den har haft dårlige ører,underbid har patella i svær grad og nej den er ikke ældre end min

• #15   25. okt 2012 Pia: jamen så er din datters hund jo også skodavl? Det er ikke kun dårlig avl, når man avler på udseendefejl

• #16   25. okt 2012 Ja det er jeg klar over,men det viser bare at hunde med stamtavle ikke er bedre end dem uden.men uanset hvordan de ser ud så er det en chihuahua

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#19   25. okt 2012 Pia N .Hvor har den dog stamtavle henen med alle de problemer, for er det i DKK, så er der jo penge tilbage ret .

Så spørger jeg som maj-britt bedre til hvad ??

• #20   26. okt 2012 med sygdomme og fordi de har stamtavle behøves de ikke være mere rene end dem uden,hun har stamtavle i DRU..pia h ja det passer så ikke,2 hunde der er af samme race er nøjagtige lige så ægte som en med stamtavle

• #23   26. okt 2012 nu er det ikke alle der ønsker at få bog på deres hund,mange der fravælger det da de ikke skal gå til udstilling og bare have en hygge hund.Jeg har altid haft blandnings hunde og de har aldrig fejlet noget,og nu har jeg så også en Chi uden tavle som du mener ikke er en ren chi fordi hun ikke har stamtavle vil 100 gange hellere have en sund hund en en hund med tavle der er syg.

• #26   26. okt 2012 Min næste hunde bliver 100% sikkert med DKK-tavle og den skal primært være familiehund.
    Tavlen er hundens indholdsfortegnelse. Den er et fantastisk værktøj til at finde en hvalp af sundt opdræt.

• #27   26. okt 2012 palle det er jeg helt enig i,men det giver en stamtavle desværre ikke sikkerhed for,hvis du læser længere oppe har jeg også skrevet et eksempel.det eneste du kan være sikker på er hvem famillien er og hvem avleren er

• #28   26. okt 2012 Stambogen er e værktøj. Hvis den ikke bruges inden man sætter to hunde af forskelligt køn sammen, så kan den 'næsten' være ligemeget.
    Og hvis ikke køber bruger bogen aktivt - simpelthen spørg hvad meningen er med netop den givne kombination, så kan køber ende med at give mange penge for en falsk tryghed.

Men hvis bogen bruges, stammer fra en organisation som er anerkendt og opdrætter kan forklarer hvorfor - så er en stambog et guld værktøj.
    Jeg forstår ikke folk ikke bruger dette værktøj mere.

• #31   26. okt 2012 pia h - det var en god sammenligning...tror den skal bruges næste gang jeg hører: Tavle hunde er syge hunde...og tavleløse er meget meget sundere smiley Og..du kan nok se på mit navn, hvor jeg ligger i denne diskussion.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#32   26. okt 2012 Alle mine 5 Chi er dejlige , sunde familiehunde, de 2 af dem går jeg også på udstilling med, den ældste er 7 år, så er der 2 på 5 år 1 på 2½ år , 1 på 1½ år, de har alle perfekt bid, og alle er Pl FRI .

De har alle DKK tavle, så de må da modbevise din påstand mod den ene du kender med DRU tavle ?

Kommentér på:
Chihuahua variationer

Annonce