{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem er mon det ?
  • #1   27. okt 2012 Har hørt om hende før *GGGG*

  • #2   27. okt 2012 Neeeeeeej !

    Det er da Fru. Julemand smiley


  • #3   27. okt 2012 Jeg skal ikke gøre mig klog på IPO, men jeg synes det virker som om figuranten på det lange stop 5:31 med vilje snyder Iroc, så han misser ærmet.

  • #4   27. okt 2012 Ce det giver jeg dig ret i... Hvorfor gør han det...???

  • #5   27. okt 2012 Han gør næppe noget ved vilje lige der - den manøvre han skal lave der er nok ubetinget den sværeste for en prøvefigurant. Han fejlbedømmer simpelthen Iroc, der bremser uventet meget. Og så stopper han og drejer alt alt for tidligt.

    RED: Kiggede lige igen - Iroc springer slet ikke - så bliver det rigtig svært at modtage ham.



  • #6   27. okt 2012 Og så prøvede jeg lige at kigge på det frame, hvor Iroc er lige foran fig - figuranten står fuldstændig som han skal - har front på hunden, løftet stok, ingen fejl der.

    Men Iroc løber under....


  • #7   27. okt 2012 Enig med CH: Hvis I prøver at pause den kan I se, at Iroc (nok mod figurantens forventning) ikke springer op mod ærmet alligevel, og så får han faktisk travlt med at komme tilsiden, så Iroc ikke torpederer ham.

  • #9   27. okt 2012 Ihhh... ELSKER bare at se sådan nogle videoer med hunde på "arbejde" smiley Synes det er så fascinerende og ikke mindst imponerende!

    Dyb misundelse herfra! smiley


  • #11   27. okt 2012 Det er sådan vi IPO-folk kan lide det smiley
    Det er det dommerne vil se. Intensiv og konstant kontakt.

    En hund kan godt gå på plads uden at kigge på føreren - men det er så ikke det, der er opgaven her.

    De må ikke gå skævt med forkroppen.


  • #12   27. okt 2012 Omvendt kan jeg jo sige at jeg synes det er rigtig kedeligt at se på en hund, der går og glor tomt ud i luften eller på hvad som helst, der nu måtte fange dens blik.

    Jeg kan blive helt ked af at se på det...


  • #13   27. okt 2012 Synes det er fantastisk at se den kontakt hunden har til sin fører! Det stråler jo ud af hunden at den VIL det her og elsker at blive brugt på den måde, skønt at se altså.. Bliver så imponeret hver gang smiley

  • #15   27. okt 2012 Love is - synes også det er fantastisk. Specielt når man ved, hvor ufattelig mange timer det har taget at nå dertil. Det kræver SÅ meget træning.

    Palle - for mig er det kedeligt og sjusket at se på... Men det er vel også derfor vi hver især vælger hver vores sportsgren.


  • #17   27. okt 2012 Naturligvis er det fordi det er blevet trænet fra de er 8 uger. Og fordi de er belønnet for det.
    Og aldrig er blevet belønnet uden kontakten.


  • #18   27. okt 2012 Jeg synes jo at en hund, der går og ser op på fører med fuld kontakt er fed at se på, men hvorfor skal de helt derind hvor hundeføreren falder over dem? Det er da ikke særligt praktisk, når man følger efter en "bandit"....

  • #19   27. okt 2012 Trine - det skal de heller ikke.

    Det er en fejl - og der bliver trukket for den i de høje prøver. Specielt går det ud over vendingerne, hvor hunden kommer til at spærre for sin fører.

    Det kommer af to ting - forkert belønning, naturligvis - og så af drift. Det er en svær manøvre at få hunden til at gå korrekt i det driftniveau, der kræves her.


  • #21   27. okt 2012 Hov - altså de skal være tæt på føreren, gerne røre - men gå så langt tilbage, at de ikke går i vejen for føreren.

    De må sørme ikke hænge og svæve.


  • #22   27. okt 2012 Selvfølgelig har hunden lært det fra hvalp af smiley Det er jo en træning der tager lang tid, og når de kommer til de prøver der, ja så sku vovse jo gerne være i tip top form smiley

    CH, føreren må vel heller ik "skubbe" hunden i et sving.. Altså hvor hunden direkte rører ved føreren og dermed bliver "drejet" af førerens ben??


  • #23   27. okt 2012 Love is - nej.

    Hunden må gerne røre - men den skal flytte sig for føreren, føreren skal ikke flytte den med benet.

    Men der er forskel på B og C i denne forbindelse. I Gr. C bliver der ikke trukket en hel masse for den slags ting, der er det noget andet, der vægtes.


  • #25   27. okt 2012 Godt så, det mente jeg nemlig heller ik smiley

    Hvor mange grupper er der?


  • #26   27. okt 2012 Palle - det er heller ikke af lyst at en hund går på plads UDEN at kigge. Det er OGSÅ noget den har lært er rigtigt... Hvis man altså skal blive i den tankegang, som jeg så ikke helt deler..



  • #27   27. okt 2012 Der er A, som er spor, B som er lydighed og C som er forsvarsarbejde.

  • #28   27. okt 2012 Palle, jamen i og med at det er det den har lært at der er det rigtige, så bliver det jo os det den har lyst til smiley

  • #29   27. okt 2012 Præcis, Love is... De elsker deres arbejde.

  • #30   27. okt 2012 Cool smiley Har overvejet at begynde at træne spor med Zita, men aner virkelig ik hvordan jeg skal komme i gang eller om hun overhovedet kan/gider osv... Har ellers søgt lidt på nettet, men synes ik jeg ku finde noget om det...

  • #32   27. okt 2012 Hvilken hundesport er du så fan af Palle? smiley -Altså hvis jeg må spørge, er bare nysgerrig nu smiley

  • #33   27. okt 2012 Slightly erotisk buttede !!!!!

    Du ryger rundt når jeg møder dig hr !!!!!

    smiley

    Mht det lange stop - det er ene og alene figurantens fejl.

    Brian - kæresten - gik helt i sort da han så det, og havde heldigvis filmet det så han kunne køre det billede for billede for billede .. og efter at have gået først til figuranten selv, som ikke ville indrømme nogen som helst fejl, gik han videre til den figurantansvarlige, som efter at have set videoen et par gange sagde :

    Det der, det er sq ikke iorden.

    Men .. der var det jo ligesom for sent, og vi var blevet trukket for at Iroc ikke fik fat i første omgang.

    Iroc kan være svær at tage, for han kommer egentligt pænt hurtigt ned af banen, men bremser så op inden konfrontationen .. så engang imellem bliver figuranterne snydt ... dog har jeg aldrig set en i en så ringe kaliber, som ham på filmen.


  • #34   27. okt 2012 Det var præcis det jeg så den første gang jeg så klippet - men det er bestemt ikke det jeg ser, når jeg tager den langsomt og frame by frame. Det ser ud til, at Iroc beslutter sig for at springe, men tager kun et lille hop.

    Jeg må erkende, at jeg kommer til at lede grundigt efter fejl hos figuranten.


  • #36   27. okt 2012 Jamen jeg er os fan af lydighed, spor, og så også forsvarsarbejde smiley

    Men må indrømme, det er kun spor der "fanger" mig nok til at ville gå i gang med det... De andre inkl. agility er udelukkende fordi jeg synes det er fantastisk at se på.. Bliver så voldsomt imponeret over de der top trænede vovser smiley Ren misundelse altså smiley


  • #37   27. okt 2012 Har lige hentet et billede af den sidste frame inden der skulle have været godt greb og flyvetur på en god dag....

    Umiddelbart - som jeg skrev tidligere - så ser det ud til at Fig er det helt rigtige sted lige der, hvor Iroc sætter af.. Men men - medgivet, Martine - det der er lige INDEN han sætter af - han er stadig ved at bremse ned.
    Og fig. har faktisk løftet sit ben for at begynde at fjerne sig - og så bliver det jo svært for hunden at se hvad den skal gå efter... Og vælger så måske slet ikke at gøre noget...



    profilbillede
  • #38   27. okt 2012 CH -

    Du ser det ikke korrekt - længere er den ikke .. Det er figurantens fejl hele vejen igennem. Han flytter ærmet opad og til højre .. der er ikke noget at springe efter for hunden, så klart .. hvorfor skulle han springe ?

    Jeg skal gerne være den første til at indrømme, at min hund i det lange ikke er noget naturtalent .. men lige den der .. er 100% figuranten, der fejler.


  • #39   27. okt 2012 Figuranten TROR at Iroc kommer hurtigere det sidste stykke - og qva han er uerfaren og ikke ret dygtig, flytter han sig for hunden for at undgå at klokke ham .. problemet er bare, at hans manøvre ikke tager hensyn til, at Iroc bruger de sidste meter på at bremse, så han er slet ikke langt nok fremme til at nå ærmet inden figuranten flytter det ..

    Ærmet er trukket op og til højre da Iroc skal til at sætte af - der er ikke noget at sætte af efter for ham .. så derfor springer han ikke .. logisk nok, set fra hundens side smiley


  • #40   27. okt 2012 Det var fuldstændig sådan jeg så det da jeg kiggede igennem, første gang...

    Ingen tvivl om, at han drejer for tidligt og ingen tvivl om, at Iroc ikke når at springe.


  • #41   27. okt 2012 En ting jeg bemærker er også at fig faktisk trækker ærmet lidt længere op - en bevægelse der heller ikke helt ville give mening, hvis der var en hund i det...

    Jeg er skideglad for (og det skal alle andre vist også være) at jeg ikke skal nå at bedømme det skidt der mens det sker *GG*


  • #42   27. okt 2012 Det går hurtigt - derfor var det også rart, at en person havde stået i en helt anden vinkel og filmet .. for der var der ingen tvivl overhovedet .. hvilket den figurantansvarlige også kunne se, da han blev præsenteret for videoen ..

    Træls .. .men endnu mere træls for den person, hvis hund OGSÅ "løb under" (læs; hvor fjolset OGSÅ flyttede ærmet for tidligt), for den lå placeringsmæssigt lunt .. Iroc og mig var jo hægtet af og om man bliver nr 385 eller 391 kan vist være lidt ligegyldigt smiley


  • #43   27. okt 2012 Det er røvpinligt for arrangørene!

    Men ja - rigtig godt I havde det fra en vinkel, hvor det var helt tydeligt. Ret skal være ret - selvom det er en svær øvelse for hunden, så skal figuranten selv have "æren" for sine fejl.


  • #44   27. okt 2012 "Det er figurantens fejl hele vejen igennem."

    Thought it enough...så er jeg sgu da lidt skarp alligevel ;O)



  • #45   27. okt 2012 Du er JERN skarp ..

    Men ... slightly erotisk buttet ????

    grrrrrrr .... smiley


  • #46   28. okt 2012 Nej Natasja, det er du bestemt ikke smiley

    Ja, jeg var da ikke skide glad lige der - (læs; århundredets underdrivelse) - men denne her gør mig egentlig liiiidt mere anstrengt ...

    <i> Hvis I prøver at pause den kan I se, at Iroc (nok mod figurantens forventning) ikke springer op mod ærmet alligevel, og så får han faktisk travlt med at komme tilsiden, så Iroc ikke torpederer ham.</i>

    !!!!!

    Jeg var godt klar over, at de <i>virkelig</i> "dygtige" var dem, der stod på sidelinien, men at de også var at finde på hg kommer lidt bag på mig smiley

    Der er kun to grunde til at hundene ikke hopper efter ærmet i det lange stop -

    1. de mangler modet
    2. der er ikke noget ærme at springe efter

    Men .. sådan er der så meget ...


  • #48   28. okt 2012 Figuranten var desværre alt for ringe til brug til et VM for belgiske hyrdehunde .. hvorfor man valgte ham, hørte jeg fra det italienske landshold, som vi trænede lidt sammen med dernede.

    Nepotisme .... hmmm..

    Jeg er ikke den, der giver figuranter skylden for mine hundes utilstrækkelighed - men når det er så tydeligt, så sætter jeg altså foden ned ! Min hund er i det lange ikke noget naturtalent - hans evne til at kordinere er ikke ret god - men han får altid sat greb .. undtagen altså, når figuranten flytter ærmet smiley



  • #50   28. okt 2012 Køllesvingeri ? Det lyder sgu sjofelt ;O)

  • #51   28. okt 2012 Isabelle -

    Det er for at teste hundens belastbarhed .. når hunden tildeles 2 slag i henh. overfaldet efter flugt og efter det lange, skal den fastholde sit greb, den må ikke slække / løsne grebbet .. gør den det, koster det points.

    Der er også hunde, der går helt af ærmet når figuranten slår dem .. og disse bliver naturligvis stoppet.

    Men altså - det er for at teste hundens belastbarhed.


  • #54   28. okt 2012 Jeg er ked af det, men det ER altså ikke så tydeligt på det klip der. Jeg stoler helt fuldt og fast på, hvad det er du og dine kammerater så dernede og hvad I så på et klip i en anden vinkel - men lige her er der altså plads til fortolkninger.

    SÅ ringe er jeg altså heller ikke til at se på figuranters arbejde. (Skriver jeg med risiko for at få en lige højre af janteloven).



  • #55   28. okt 2012 Ja man slår hunden ... der findes nogle helt klare regler for med hvad og hvor .. og hvor hårdt .. men jo, de bliver slået.

  • #56   28. okt 2012 CH -

    Men - når både du og Vibe R med usigelig sikkerhed kan sidde og afgøre at det ER Iroc og IKKE figuranten, der laver fejlen .. så bliver jeg irriteret .. for som du selv siger .. det er ikke ret tydeligt, så hvordan kan du så komme frem til den konklussion med så stor sikkerhed ?

    Jeg for min side har set SÅ mange hunde i C og jeg har endnu til gode at se en hund med den power, det overskud, de kamphandlinger, de bevogtninger som Iroc viser i hele det korte program sige "nej, jeg tør ikke bide i det lange" ..

    Så det undrer mig ærligt talt at nogen - som med din erfaring som du selv siger - kan komme frem til det resultat ???



  • #57   28. okt 2012 Hvis du læser mine indlæg, så er der ikke nogen stor sikkerhed i dem smiley

    Jeg forstår udmærket irritationen, hvis du læser i mine indlæg at hunden får det fulde ansvar - men det er ikke helt det, der sker.
    Jeg tænker højt i denne tråd - og som du ser, væver fra det ene til det andet, simpelthen fordi, det ikke er fuldstændig tydeligt, hvad der sker.

    Det KAN det ikke være, for lige præcis den frame, hvor det sker ikke findes.... Så det klip kan ikke med sikkerhed sige noget som helst.
    Men jeg tvivler ikke et sekund på at det er som du siger. Men jeg tvivler heller ikke på, at DET klip der ikke viser det tydeligt.


  • #58   28. okt 2012 Haha... Man skal læse sine indlæg igennem INDEN man sender... Sikke en gang morgenrod at formulere.. Jeg håber meningen slår lidt igennem alligevel *GG*

  • #60   28. okt 2012 CH -

    Det ved jeg ikke om der er - se dit indlæg fra igår 13.29 ... Ingen fejl hos fig - Iroc løber under ...

    Isabelle -

    Det kan godt være at du ikke har forstand på det - men du er godt nok god til at se hvad der sker på de forskellige videoer smiley


  • #61   28. okt 2012 Well.
    So be it.



  • #62   28. okt 2012 Præcis ... Folk behøver ikke være enige i alt jeg siger .. men lige her har jeg altså bare ret ..

  • #63   28. okt 2012 Hvilket jeg også har medgivet en del gange - selvfølgelig har du det - du var der, det var dine kammerater, der er et andet klip. Der hersker ingen tvivl om den sag overhovedet smiley

    Klippet her er bare ikke skidegodt. That's all smiley

    Men - som sagt - so be it.


  • #64   28. okt 2012 Nej klippet er ikke verdensklasse - men dog er det da muligt at se at figuranten trækker ærmet til sig på en måde, der vist ikke er beskrevet i reglerne for udførsel af modprøvestop.

    Så skal man da heller ikke være mere erfaren for at få øje på det ??

    Indrømmet - der er forskel på figuranter - nogle er gode til modtagelse, nogle knapt så gode .. Men jeg har ikke set ret mange andre end ham fra VM der flytter ærmet væk så hunden ikke har noget at bide i ...


  • #65   28. okt 2012 Og det er vi - som også er skrevet tidligere - fuldstændig enige om!

    Han laver sådan en snyd-hunden-manøvre, som jeg ved Gud aldrig har set i en prøvesituation før.


  • #66   28. okt 2012 Men ... Det der irriterede var, at både du og Vibe hundrede procent kunne afgøre hvad der skete i den modprøve ... Og så fra et klip som så åbenbart ikke er tydeligt for alle ??

    Og nej - det har intet med jantelov at gøre .. For nu lige at slå det fast smiley


  • #67   28. okt 2012 Og som du forhåbentlig heller aldrig nogensinde kommer til at opleve ... Det var godt nok ringe !!!

  • #68   28. okt 2012 Tror jeg skal slå fast med syvtommersøm at jeg aldrig hundrede procent kan afgøre noget som helst ud fra en video - eller fra sidelinjen.

    Den ydmyghed har jeg dog overfor min egen utilstrækkelighed. Det går hurtigt det pjat der.
    Derfor er jeg som sagt også glad for ikke at skulle dømme nogen overhovedet.

    I en tråd som denne er det, jeg fremlægger langt mere reflektioner end konstateringer - bare så det er på plads.


  • #69   28. okt 2012 Det er på plads - beklager hvis jeg har misforstået et par af dine indlæg.

  • #70   28. okt 2012 smiley

  • #71   28. okt 2012 Jeg er nu da overhovedet heller ikke den rette til at afgøre, hvad der sker på den video smiley For MIG så det bare ud som om, at Iroc valgte ikke at springe, Men jo ikke hvorfor... Jeg ku altså ikke lige gennemskue at det var fordi figuranten gjorde forkert, så der faktisk ikke var noget at springe efter for Iroc smiley ØV - mærkeligt at have en uerfaren figurant med til VM, det fatter man jo ikke en dyt af.

  • #72   28. okt 2012 "Så skal man da heller ikke være mere erfaren for at få øje på det ??"

    Martine har garanteret overvejet at tilføje noget i stil med: "Når selv CE kan se det, så......"

    ;O)

    hvordan laver i de der seje smileyer ????


  • #73   28. okt 2012 CE: : ) ; ) : ( : D - undlad det mellemrum, jeg har brugt smiley

  • #74   28. okt 2012 smiley

  • #75   28. okt 2012 jeg styrer sgu for vildt smiley


  • #76   28. okt 2012 Jeps smiley

  • #78   28. okt 2012 Haha smiley

    Nej, det havde Martine faktisk ikke .. <i>næsten ikke ihvertfald...</i>


  • #80   29. okt 2012 Hmm... Nogen af jer der ved om der findes en hjemmeside udelukkende med videoer af hunde i "arbejde" ?? smiley -Så ved jeg nemlig hvad jeg skal lave fremover smiley

Kommentér på:
Hvem er mon det ?

Annonce