{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Har min hund allergi? {{forumTopicSubject}}

Hej HG .. Jeg har i dag observeret mærkelig opførsel ved min 11 uger gamle hvalp. Han har bidt og kradset og slikket sine poter HELE dagen.. Og de er nu ret røde..
Jeg har den seneste uge, derudover lagt mærke til at han klør sig meget ved bagpartiet.
Han har for to uger siden fået loppekur, og jeg kan ikke finde hverken det ene eller det andet..

Kan det være allergi? Jeg tænker evt foderallergi. Han er på Applaws hvalpefoder..
Jeg ringede til dyrlægen her til aften men hun sagde at jeg skulle vaske hans poter i sæbevand de næste dage.. Men han er simpelthen så generet af det, at jeg næsten ikke synes at han kan vente med at komme til dyrlægen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har min hund allergi?
  • #1   27. okt 2012 Det behøver ikke at være allergi, det kan fx også være en svampeinfektion. Hvis det er svamp, tager dyrlægen et skrab, for at se, hvilken slags svamp det er, og så er behandlingen derefter. Tit er det nok med en specialshampoo, men sommetider skal der også penicillin til.
    Prøv at vaske det med hundeshampoo hvor du tilsætter lidt klorhexidin (det man bruger til at rense sår med). Lad shampooen sidde ca. 10 minutter, inden du skyller. Derefter skal du tørre det, hvis du har en hårtørrer, som kan tørre med kold luft, kan du bruge den (varm luft vil bare få det hele til at blive endnu mere irriteret).
    Hvis du kan forhindre hunden i at kradse og bide mere i det, vil det være rigtig godt.
    Men du skal under alle omstændigheder have det tjekket hos dyrlægen på mandag.

• #3   28. okt 2012 Jeg skal under alle omstændigheder til dyrlægen med ham mandag. Han er begyndt at klø sig meget over hele kroppen.. Før var det bare poter, halen og bagbenene, men nu er maven og ørerne også begyndt at klø. smiley æv

• #4   29. okt 2012 Jeg fik en tid til dyrlægen i dag, kl halv 9 i morges. Og heldigvis for det;
    fra morgenen af vågnede jeg så op til en vaps med et kæmpe øje, der ikke kunne åbnes.
    Kom til dyrlægen og fandt ud af at han havde regnbuehindebetændelse. Dyrlægen var næsten sikker på at den uvante adfærd skyldtes at han har haft rigtig ondt bag øjet de sidste par dage, og derfor er blevet stresset. han har ikke kunnet lokalisere sin smerte, og derfor har han bidt sig meget i poterne.
    Kløe-problemerne ved halen og bagbenene skyldes blot hans pelsskifte smiley

Kommentér på:
Har min hund allergi?

Annonce