{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Lopper igen... {{forumTopicSubject}}

Saphira havde jo lopper her tidligere på måneden, hvor jeg fik dryppet hende i nakken med bayventic den 10 oktober.
Nu har jeg så fundet en stor fed loppe på hende i dag, ved et tilfælde og nærmere kæmning fandt endnu en.
Burde de ikke dø når de suger blod fra hende? - begge to var dejlig store, flotte og fulde af blod. Det er jo kun knap 3 uger siden hun blev behandlet. Eller bør jeg give hende endnu en omgang allerede nu, eller vente til onsdag, så der når at gå 3 uger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper igen...
  • #1   29. okt 2012 Når hunden får loppekur er det vigtigt du følger dette:

    Hunden må ikke have været våd( som i gennemblødt) 48 timer før kuren gives og igen 48 timer efter kuren er givet..

    Det ved jeg selvfølgelig ikke om er holdt, for hvis det ikke er så er der mulighed for at kuren ikke virker.. Mener ikke at Bayventic er vandfast og hvis hunden har været i bad/våd og huset ikke har været 100 % frit, så springer lopperne på igen..

    Har dog også hørt at Bayvantic nogle steder i landet er begyndt at få samme effekt som Frontline.. Nemlig ingen..

    Håber du kommer af med lopperne..


  • #2   29. okt 2012 Hun har nemlig ikke været i bad. Men det regner jo pænt meget - ved ikke om det kan have noget at sige?
    Hvad kan man så bruge af loppekur efterhånden?


  • #3   29. okt 2012 Det kan det mulighvis godt.. Hvilken race har du?

    Jeg ved desværre ikke hvad der snart er og ikke er.. Jeg bruge Advantage (den billige fra Maxi Zoo), den er nemlig også vandafvisende smiley

    Men ellers er der de skrappe receptpligtige midler..


  • #4   29. okt 2012 Vi fik af vide på opdrætteruddannelsen, at man skulle dryppe hver 3. uge, da det svarer til loppens cyklus.
    Husk grundig rengøring og smid støvsugerposen ud bagefter ellers lever de bare videre der.
    Og så kan det tage lang tid at komme af med lopper, når de først er kommet indenfor.


  • #5   30. okt 2012 Saphira er en cavalier King Charles Spaniel.
    Der er først gået tre uger i morgen, men jeg fjernede 6-7 stykker i går aftes. Synes bare det er underligt. Hun har ingen smuds eller sort smulder i pelsen, men alle lopperne er store og fulde af blod.
    Men prøver at lede efter noget andet middel i dag. Hvad med det der pracis eller er det praktisk det hedder? Er de resistente for det?


  • #6   30. okt 2012 Advantage... smiley Det er brugt her i huset har ingen lopper... smiley

  • #7   30. okt 2012 Ok. Så vil jeg se om jeg kan finde det i en dyrehandel i nærheden og ellers må jeg se hvordan jeg lige kommer ud til maxizoo.

  • #8   30. okt 2012 Ved at nogle lopper er resistente over for Frontline og har hørt at Bayvantic er på vej samme vej smiley

    Som sagt, normalt bruger jeg Advantage som også er vandafvisende, hvis det får lov at sidde de første 48 timer smiley

    Din hund har ikke super tyk pels og dermed kan regnen godt påvirke levetiden af midlet.. Hørte i går at for hvert minut hunden er våd tager det ½ uge af midlets virketid smiley Det er jo vildt meget, så kan godt forstå det ikke har virket på din hund, hvis hun har været ude i regnvejr..

    Jeg ville gå efter Advantage hvis jeg skulle anbefale dig et middel smiley


  • #9   30. okt 2012 Jeg købte advantage på apoteket... smiley
    Det er ikke ret dyrt... smiley


  • #10   30. okt 2012 Kan man både bruge advantage og den der pille på samme tid?

  • #11   30. okt 2012 Hov og jeg har en hund der bare skal gå i regnen i 3 min så er hun gennemblødt så hun har dækken på, men har ikke oplevet at advantage ikke virker efter hensigten... smiley

  • #12   30. okt 2012 Vidste ikke an også kunne få det på Apoteket.. Jeg er mit fra maxi Zoo.. Nej, det koster demlig kun 200 kr for min hund (15 kg.) for 4 mdr smiley

  • #13   30. okt 2012 Bruger kun advantage... SÅ det ved jeg ikke...

  • #14   30. okt 2012 Hvilken pille?

  • #15   30. okt 2012 Jeg har den til max 10 kg og mener jeg gav mellem 150 og 200 kr for 4 mdr...

  • #16   30. okt 2012 Vi har altid kun brugt Advantage når vi har opdaget en loppe - og ellers ikke gjort andet. Og ingen lopper her. smiley
    Vi køber det på apoteket, men mener også det kan fås hos Matas.
    Da vi fik Jack hjem som 8-ugers i sommers, var han fuld af lopper, så dagen efter kom han i bad og fik et dryp Advantage - og vi har ikke set en loppe siden. smiley


  • #17   30. okt 2012 Advantage tager nemlig også lopper i opgivelserne, men vil alligevel anbefale en grundig rengøring smiley

  • #18   30. okt 2012 Jeg brugte bayvantic, da jeg opdagede lopper for nogle mdr siden og det hjalp som røv i modvind smiley
    Så købte jeg advantage istedet og nu er der ingen lopper. Jeg gjorde desuden hele huset hovedrent, vasket alt hvad der kunne vaskes på 60 grader, og sprøjtede med triniol.


  • #19   30. okt 2012 Så er det ikke helt galt med at jeg har hørt Bayvantic er på vej i samme grøft som Frontline..

  • #20   30. okt 2012 Har bare gjort ekstra rent når vi endelig har oplevet en loppe, ellers har jeg kun brugt advantage... smiley

  • Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #21   30. okt 2012 Du kan evt. også bruge Capstar tabletter sammen med behandlingen med Advantage. Capstar dræber effektivt alle voksne lopper på dyret på 48 timer. Men det har ingen virkning og heller ikke på de lopper der er i omgivelserne, så det er kun en akut behandling, men den kan som sagt gives sammen med Advantge.

    \Mikkel
    http://loppemidler.eu


Kommentér på:
Lopper igen...

Annonce