{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Lopper?! {{forumTopicSubject}}

Hjælp hjælp hjælp!
Jeg er førstegangs ejer til en fransk bulldog på 3 måneder. Jeg tror han har lopper, men syntes ikke han klør sig voldsomt meget og virker ikke anderledes. Men jeg kan se nogle små dyr i hans pels - har aldrig oplevet lopper før!
Så, hvad gør jeg? Overføres de til mennesker? - For syntes pludseligt det begynder at klø alle steder. Hvad gør man? Kan jeg give ham et bad? Kan man få piller mod dem? Og hvad gør jeg fremadrettet for at forhindre de kommer igen?
Håber I kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper?!
  • #1   29. jan 2017 køb loppekur på apoteket eller hos dyrlægen imorgen smiley

  • #3   29. jan 2017 Der findes masser af midler mod lopper, som kan købes hos dyrlægen, apoteket eller dyrehandleren.
    Dog vil jeg anbefale dig at undgå Frontline, da lopperne i store dele af landet desværre er blevet imune overfor produktet.


  • #4   29. jan 2017 Du går ned i din lokale dyrebutik og køber et loppemiddel-der findes et hav af midler til lopper og flåter smiley
    Der findes også et middel der hedder capstar-det tager lopperne her og nu-men virker kun kort tid-jeg har brugt det een gang da jeg opdagede lopper i sommer smiley
    Husk effektiv rengøring af dit hjem-lopper kan leve længe uden mad-de kan gemme sig i gulvrevner og diverse steder smiley
    Alle tæpper og diverse skal vaskes på mindst 60 grader.
    Jeg gjorde det at jeg købte Trinol 810 i matas ( fåes også i føtex ) efter støvsugning så sprøjtede jeg hvor min hund havde ligget- trinol dræber alt smiley Når du har sprøjtet,så åbner du vinduer og går en tur,for at få luftet effektivt ud...
    Selv bruger jeg bayvantic,det er flydende og skal i nakken hver 4 uge på hunden-så er vi fri for både lopper og flåter ( nu bor jeg nærmest i flåt land om sommeren smiley


  • #5   29. jan 2017 Nu er jeg pt bosat i Portugal - så kan ikke lige gå i Matas eller Føtex smiley
    Men kan jeg give bayventic til en tre måneder gammel hvalp? Er der ikke noget med en minium alder? Og så har jeg jo læst at franske bulldogs kan være overfølsomme for mange ting, er det noget han vil reagere på?
    Kan lopperne overføres til mennesker? Altså kan jeg have fået lopper ved at sidde med ham i skødet?


  • #6   30. jan 2017 Jeg ville ikke give Bayvantic til en hvalp.
    Kontakt en dyrlæge, de ved hvad der er på markedet og hvad der er ok til en hvalp.


  • #7   30. jan 2017 Lopper overføres ikke som sådan til mennesker, men nan kan godt risikere at få loppebid.
    De kan genkendes på, at de ofte forekommer to og to med ca 1 cm mellemrum.
    De klør som pokker og kan tydeligt sed.
    Lopper lever ikke på mennesker.


  • #8   30. jan 2017 Du behandler hunden og dens omgivelser grundigt.
    Fremadrettet forebygger du med spot-on midler.
    Har opdrætter slet ikke vejledt dig i sådan en basisting?


  • #10   30. jan 2017 CH - at de forekommer to og to med 1 cm mellemrum? Er det lopper på hunden? For sådan er det slet ikke. Der er ganske få, med en del mellemrum. Han kan godt lave meget andet end at klø sig - altså det er ikke sådan at han gør det hele tiden. Kan de have lus måske?

  • #11   30. jan 2017 Birgitta L - har umiddelbart ikke hørt om tropisk hjerteorm, hvad gør de?


  • #12   30. jan 2017 Nej, sådan ser det ud på mennesker...

    Tjek om hunden har lopper - de er meget synlige. Deres ekskrementer ligner kaffegrums og lægger man den på et stykke vådt køkkenrulle bliver de blodrøde..


  • #13   30. jan 2017 nogle mennesker bliver mere bidt end andre...f.eks, bliver jeg altid bidt hvis der har forvildet sig en loppe over på hundene og derefter på mig (fra lade-kattene) mens min mand overhovedet aldrig bliver bidt.....men det breder sig aldrig her inde i huset, de admitage eller bay....staves? har ikke nogen lige nu......vores lille 13 uger gamle Rødtop har fået capstar 2 gange men endnu ikke noget i nakken.

    profilbillede
  • #15   30. jan 2017 ring til din dyrlæge og for en tid. så er du sikker på om det er lopper heller lus. heller andet form for dyr. smiley jeg anbefaler ikke at man selv køber til dyret. og i sær ikke en hvalp,

  • #16   30. jan 2017 Brigitta L - han har fået to vacciner fra dyrlægen. Og skal have en igen d. 24/2 - for rabies. Men hvad de andre er for, ved jeg ikke. Kan tropisk hjerteorm smitte via andre hunde? - Der bliver nemlig snakket meget om de har fået vacciner, det er det første man spørger om før man lader hundene hilse osv

  • #18   1. feb 2017 Enig med Birgitta. Sandfluen, som bærer smitsomme sygdomme, findes i Spanien, så den findes sikkert også i Portugal, så tag en snak med din lokale dyrlæge omkring hvad din lille hvalp skal beskyttes imod.

  • #19   1. feb 2017 snak med din dyrlæge. og for den undersøgt. (:
    så er du sikker på hvad den fejler og ikke fejler. folk kan forklare mange ting
    over nettet men den der ved det bedst er nok din dyrlæge i sidst ende hvad
    den fejler, smiley ikke fordi der er noget galt i at folk kommer med råd om det
    inde og det andet. men den eneste som er 100 sikker er dyrlægen end os


Kommentér på:
Lopper?!

Annonce