5.052 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Hvor meget foder må de få? Hvor meget foder må de få?
Jeg er begyndt at fodre mine hvalpe på 4 uger med RC hvalpefoder.
Spørgsmålet er bare hvor meget må de få?, Må de spise sig mætte eller skal jeg fjerne foderet fra dem når de har fået lidt??
De spiser fint af det alle sammen, nogen gange har de mere appetit end andre gange,
Lige nu får de to gange om dagen, morgen og aften.
Men skal det deles mere ud på dagen?
Moren får jo bare morgen og aften
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 142
Jeg gik ned i min lokale dyrehandel og spurgte ind til hvalpefoder og de anbefalede det..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.784
mar 2009
maj 2008
Jeg har bare oplevet at moren pøller en hel del når hun har fået mad de her 3-4 gange om dagen, så derfor har jeg lavet det om til to gange dagligt..
Er det ikke sent at skifte foderet ud nu så hvis det ikke er godt RC ?
maj 2008
Nu har moren accepteret min anden hund så hun kan også snakke med hvalpene..
Og i mellemtiden smutter moren ud og snupper min anden hunds mad.. selvom hun har i sin egen skål..
Hun har ligesom ikke den der tanke som siger. "Nu er jeg mæt" nej nej, hun fortsætter til skålen er helt tom, og hvis jeg fylder den op igen spiser hun hele skålen op..
Jeg vil bare heller ikke overfodre hende..
maj 2008
Vi har prøvet med mange forskellige både fra tyskland, noget købt over nettet. Arion, osv. og nu prøver vi RC..
Det skal lige siges at mine hunde er rimelig kræsne, så det er ikke alt der bliver spist herhjemme..
maj 2008
Vi har kun Blondie og Chili,
Codie er kommet ud til en familie på en gård så han rigtig kan udfolde sig, og Valdi er svigerfamiliens hund
Så vi har kun 2 "store" og 4 hvalpe
maj 2008
Men læste lige et indlæg hvor at der blev snakket om forstoppelse, og er simpelthen så bange for at jeg gør noget forkert! :-),
Nu er de jo i en alder af 4 uger, og er små og fede alle sammen så de spiser jo fint, og kommer også af med afføring selv så deres tarmsystem osv virker jo som det skal..
Men jeg vil fylde morens skål op så hun hele tiden har noget mad så, og så give hvalpene 4 gange om dagen i stedet for 2
maj 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.505
Mht. at læse på foderposen hvor meget hvalpe skal have i forholdt til deres alder og vægt, så er det jo kun vejledende. Og i hvert fald skal man huske på at i begyndelsen sviner de en hel del med maden, så ikke alt kommer indenbords.
Jeg giver mine alt det de vil have i den alder, og resten kan moderen få lov at spise. Og lige netop på det tidspunkt får mine tæve også alt det de vil spise, i hvert fald hvis de har normal størrelse kuld. Klart en stor tæve med en hvalp skal ikke have en masse ekstra.
Og for øvrigt har jeg tidligere fodret kuld op på RC med ganske udmærket resultat, og det er jeg ret overbevist om, at der er mange andre, der også har. Gier allergisk ret, man behøver ikke være så hysterisk, at der kun er et eller et par enkelte mærker, der duer.
maj 2008
Blondie har jo fået et stort kuld, hun er førstgangsmor og har fået fire hvalpe, så hun har jo brug for en masse næring så hun også kan få lavet mælk til dem stadig.. :-),
mar 2009
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.903
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
OFFTOPIC: Jeg fodrer også med RC, og er MEGET tilfreds med det.. Jeg har prøvet både Tholo, Acana og Oriijen fordi, jeg også godt kunne lide idéen med kornfrit og ingen fyldstoffer osv., men min hund sked 4-6 gange dagligt og fældede som en sindssyg.
Jeg erkender, at man betaler alt for meget for mærket RC, men summa summarum er at min hund trives på det, og har ikke tænkt mig at skifte mere..
På RC er hendes pels flot og hun fælder næsten ikke, hun vokser, som hun skal og hun skider kun 1-2 gange dagligt.. Det kan jeg bruge til noget...
Giver Allergisk over for Snobber og Storhedsvanvid ret..:-)
Trives din hund, så hold dig til det.. Jeg er blevet enig med mig selv i, at hvis jeg nogensinde skal skifte foder så bliver det til BARF, når jeg en dag får plads til en kummefryser..
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
Og vi fodre også med RC mini Junior, fint foder og mor er blevet rigtig flot efter hun har fået det foder, dog er vi gået over til voksen foder, ellers bliver hun for tyk.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Det er som skrevet vigtigt at din tæve får det hun kan spise, men samtidig er det lige så vigtigt at hun så drikker det hendes krop skal bruge for dels at fordøje dels at lave mælken...Jeg har meget god erfaring med at give mine tæver og faktisk også mi9ne hvalpe havresuppe, med en æggeblomme og lidt sukker i....Det vil tæven hellere drikke end bare vand...Min tæver skal som regel lave mælk til 11 hvalpe, fordi vi får store kuld.
Jeg fodre så kun 2 gange til hvalpene dagligt, og jeg bløder kun foderet en smule op, ellers får de pillerne uden opblødning....
Jeg bruger så ikke havlpefoder men det som RC har lavet som starter foder, det får både tæven og hvalpene...De plejer at stortrives....
Men nu er din race jo ikke særlig store.
mar 2019
Følger: 1 Svar: 3
sep 2017
Følgere: 547 Emner: 159 Svar: 10.841
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.282
mar 2019
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 931
- Har prøvet at starte med opblødt foder, evt blendet og generelt gjort meget "søbet" men det er ikke et hit, ved nogene af kuldene. Så dåsemad it is
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.282
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 8.021
Jeg hverken blender eller laver det grødagtigt. Det gjorde jeg ved de første par kuld og det var noget rod, hvalpene fik mere udenbords end indenbords
Alle spiser det uden problemer. Hvalpene på billedet er præcis 3 uger gamle.
mar 2019
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.505
Jeg har aldrig været ude for, at de ikke kastede sig over det, også selv om det var store fede hvalpe, der tydeligvis fik masser af mælk.
Hvor meget foder må de få?