{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget foder.....
  • #1   7. feb 2013 sådan ser han ud lige nu.............

    profilbillede
  • #2   7. feb 2013 Jeg syntes han ser meget normal ud, han er ikke meget tynd. Men der er nogle perioder hvor der kun er ben på dem, det kan udligne sig selv når han er færdig med sig selv.

    Mine får hundepiller, med hjemmelavet mad over. Har en tæve der ikke gider og spise, men med det henover så spiser hun op hver gang. Og min hvalp ja sådan er hun også, den gamle spise alt stortset så der bliver der holdt igen...

    Det står gerne på posen hva de skal have, mine spiser ik så meget som de ska. Men der ska også være til lidt guffere, så det mordregner jeg maden.

    Det hjemmelavet mad er hakket oksefars, bruner det i en gryde. Når det er brunet, hælder jeg vand på. Så putter jeg hakket gulerødder i, denne gang jeg lavede puttede jeg også kartofler i. Så koger jeg det så det hele er godt kogt, så hælder jeg lidt over deres hundepiller. Hvor meget de får af det hjemmelavet afhænger af hvem af dem det er til... Jeg putter ingen kryderier i, da det er salt og osv nok i deres foder.

    Det har hjulpet meget på appetiten her hos vores hunde, det hjemmelavet er taget fra en jeg kender. Hun putter en masse andet i også, hendes opskrift har jeg ik prøvet endnu.Jeg har taget det jeg lige havde, jeg laver til et par dage. Ville gerne lave til 14 dage af gangen, men det har jeg ik stor nok gryde til... Håber du kan bruge mit til noget.


  • #3   7. feb 2013 jo mange tak.det kan jeg bruge.
    jeg har også købt hvalpedåsemad som jeg putter oveni.......men det er ikke altid han gider.
    jeg vil bestemt prøve din opskrift.
    jeg giver ham Royal Canin som passer til hans str. (det fik han hos opdrætter) mine andre får Markus Muhle og det elsker Nicki.......det er dog ikke alders bestemt, derfor har jeg ikke villet give ham det endnu hele tiden. han får også tilskud af mineraler til knogler mv.


  • #4   7. feb 2013 hvor længe giver du din hvalp, hvalpefoder ???

    hvornår er en gårdhund udvokset. ??


  • #6   7. feb 2013 Mine får også Royal Canin, 2 forskellige slags. Den bette hvalpefoder, de 2 andre light. Jackie ligger i overkanten vægtmæssigt, Billie får så bare lidt mere fedt i...

    Jamen hvis de vokser meget hurtigt eller bliver for tykke af hvalpefoderet, kan man starte dem op på almindelig foder når de er 6-7 måneder. Men ellers plejer jeg at skifte når de er 10-12 måneder.
    Højde mæssigt er de ca udvokset når de er ½ år måske lidt mere, men krops og volumemæssigt er nogle op til 3 år før de er færdig udvokset.


  • #7   7. feb 2013 Annette G.: husk de ikke må få kernerne i æblet...

  • #9   7. feb 2013 Ok det var godt.


  • #10   8. feb 2013 Dvs at Nicki så har sin endelige. Højde ca. Nu ?? Jeg synes han er vokset hurtigt men jeg har jo også været vandt til store hunde de vokser jo ikke så hurtigt

  • #11   8. feb 2013 Min Lille dsg får ret meget foder dette er noget dyrlægen har sat i værk. Bélla er snart 1½. og har aldrig haft særlig meget hvalpefedt på kroppen, hendes aktivitetsniveau er rigtig højt og hun er ikke spor madglad. og det har hun aldrig været. Dog får vi lidt mere mad i hende hvis vi smider lidt foder i hendes aktivitetsbold, den kan hun rigtig godt lide at lege med.

    Vores dyrlæge siger hun har mange dsg'er som ikke er madglade

    Hvor meget vejer jeres dsg tæver ? vores Bella vejer 4,5 kg. og vi arbejder ihærdigtigt på at få hende lidt op i vægt.


  • #12   8. feb 2013 vores lille dsg får 45gram fish4dogs 2 gange om dagen, dentalstiks og hjemmelavede godbidder ovnbagte leverstykker, pølser, kylling og fiskefrekadeller. Han vejer 7 kg og 36 cm høj.

    profilbillede
  • #13   8. feb 2013 Jackie er ca 33.5 - 34cm høj vejer 10kg.
    Billie er 34.8cm høj og vejer 9.8kg.
    Bella er 19 uger idag og blev vejet igår, hun vejer 5.4kg... Ved ik hvor høj hun er, men vil skyde til et stykke under 30 cm.


  • #14   8. feb 2013 3 Skønheder med hjerne:
    Hvor gammel er det nu han er? Hvor høj er han nu?


  • #15   8. feb 2013 Nicki bliver ½ år idag. vejer 9,1 kg og er 36 cm høj

  • #16   8. feb 2013 Han kan måske vokse en cm mere når hans volume kommer på, men ellers er han højde mæssigt nok ved at være færdig. Men han er jo ik udvokset endnu, men det ved du jo også... Men hæng mig ik op på han ikke bliver højere, det kan jo ske han stikker i vejret.

  • #17   8. feb 2013 Sikke en forskel min Plet er samme højde som din Nicki men vejer 2 kg mindre og han er 14 mdr. Gammel han er spinkelt bygget men virker ikke for tynd.:-)

    profilbillede
  • #18   8. feb 2013 Jeg syntes han ser meget tynd ud, men det kan være billedet...

  • #19   8. feb 2013 Plet's far har du billeder af ham, der var et eller andet der ringede ved hans navn...

  • #20   8. feb 2013 Jackie & Billie
    Det er nok billedet. Han er noget spinkel i det, men dyrelægen roser ham for hans vægt og siger han ikke er for tynd. Han er købt hos dem der har gørding maskinstation. Hans Mor hedder Molly og hans far hedder Bonzo. De har flere gange lovet at sende billeder af faren, men har aldring gjort det. Jeg ville ellers rigtig gerne have et billede af faren.


    profilbillede
  • #21   8. feb 2013 Jeg har kun et billedet af moren, som du kan se ligner Plet hende ikke. Så det må være faren han ligner. Det er rigtigt ærgeligt at de ikke vil sende det billede af faren som de har lovet.

    profilbillede
  • #23   8. feb 2013 Der er en på Plet træningshold som er 4mdr. yngre end plet og han er meget højrer og mere muskelløs end Plet, så det variere nok meget.

  • #24   8. feb 2013 Jeg har aldrig vejet foderet til mine gårdhunde. Det er på slump, og kan hurtig se om de får enten for meget eller for lidt.
    De 4 voksne får hver deres foder. Cissie er på halv junior / halv voksen fodder. Bianca og Beckie får halv voksen / halv light da de ikke må blive for tykke og gammelfar Baloo får senior foder.
    Men mine får også dagens rester i blandet deres foder, og ingen tager skade af det. Eksempelvis vejede Bianca over 9,3 kg for knap 2 mdr siden, men nu er hun nede på 8,8 ca. Det er derfor jeg bruger light, for så må de 2 damer få samme mængde og sulter derfor ikke, selvom de skal ned i vægt. Vi vinder så meget Royal Canin på raceklub udstillinger, så det får de som den ene del. Den andel er f.eks. Purina Pro Plan, som jeg har fodret med i over 9 år, og er et kanon godt foder, Josera junior til Cissie og så kan jeg ikke huske hvad Baloo's light er lige pt. Mine har ingen problemer med at skifte foder, da de får flere slags blandet sammen med hvad vi nu lige har, eller lidt dåsemad, men ikke ret meget. Det er bare for, at de ikke bliver trætte af at spise tørfoder.


    profilbillede
  • #25   8. feb 2013 Møj Gitte. Et smukt billed. Jeg bliver helt vild. De er bare super skønne

  • #26   8. feb 2013 Tak Maj. Det er svært at tage et billede hvor de alle kigger ind i kameraet, da blitzen jo giver meget lys. Men det lykkes næsten da. Det er kun Beckie som har et øje knebet sammen. Bagved sidder Cissie og så er det Cissie's mor Bianca og gammelfar Baloo. Men der skal snart en mere på, da jeg har beholdt en tæve efter Beckie's første kuld hvalpe. Hun hedder DeeDee.

  • #27   8. feb 2013 Jeg synes de er vildt smukke. Bianca ligner meget Nickis far.

    Men jeg synes nu også min egen lille skovtrold er smuk og jeg elsker den lille hund


    profilbillede
  • #29   10. feb 2013 3 skønheder med hjerne. Jeg kender din DSG'ers farfar, som til daglig hedder Robin. Han er lige så gammel som min Baloo, som fylder 10 år på søndag. Det bliver Robin den 14. marts. Han er rød/hvid, så det er derfra din hvalp har det røde farve han har.

  • #30   10. feb 2013 Ok ja Nickis far er også rød og hvid og bare den mest kærlige og søde hund. Nicki ligner ham meget i væremåde. Det er jeg glad for da jeg faldt pladask for hans far

  • #31   10. feb 2013 Har du et billed af Robin ??

  • #32   11. feb 2013 Du kan google kennel Red Robin, der er der billeder af Robin.

  • #33   11. feb 2013 Jeg måler heller ikke op til mine...

    3 Skønheder med hjerne: er Nicki med stamtavle? Nu bliver jeg helt forvirret...


  • #34   11. feb 2013 tak Gitte.....

  • #35   11. feb 2013 Han er godt nok smuk.........skøn hund.........jeg bliver mere og mere vild med den race :o))

  • #36   12. feb 2013 Det er han også, og jeg kender ham jo rigtig godt. Nytårsaftensdag svømmer vi sammen en hel time med Robin og hans 2 "damer" samt min Bianca og datter Cissie, hvis hun ellers gider. Det er så godt for dem, for så er de godt brugt til nytårsaftens rabalder.

  • #37   12. feb 2013 Kato spiser stortset alt, men i perioder er tørfoderet ikke så interessant, så der får han noget hjemmelavet mad, ellers står hverdags kosten af noget tørfoder, en leverpostejs mad og noget råt engang imellem.

    Han vejer idag 5,1 kg og er 22 uger på fredag. Han ser ikke tynd ud, men heller ikke tyk.


    profilbillede
Kommentér på:
hvor meget foder.....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce