{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Hvor meget foder? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige fået mig en skøn bette Chihuahua baby dreng.

Jeg har anskaffet mig noget godt foder til ham, men nu er spørgsmålet bare: Hvor meget må han få om dagen??

Jeg har de sidste to dage givet ham ca to små håndfulde, men han virker meget sulten hver gang han så spiser. Jeg er bange for at han ikke får nok?
På den anden side er jeg også bange for at over fodre ham smiley

Han er 3,5 mdr gammel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget foder?
  • #2   5. mar 2011 Hvad står der på fodersækken, at hans alder og størrelse skal have? :o)

    Hvalpe har ofte en kæmpe appetit, og skal selvfølgelig ikke overfodres så det ender i fedme. Men følg umiddelbart anbefalingerne på posen, og se hvordan han fungere på det.
    Nogle hunde skal have lidt mere og andre lidt mere.
    Han ser umiddelbart stor ud? Hvad vejer han?


  • #3   5. mar 2011 Står der ikke en vejledning på posen? Og så prøv dig frem derfra. Den vejledning er som ofte ret meget og han må jo ikke blive for tyk.

  • #4   5. mar 2011 Som udgangspunkt skal alle hunde have 10 % af deres vægt i foder i døgnet.
    Dvs hvis hunden vejer 55 kg. dividere du med 0,10 = 550 gr.
    Denne mængde fordeles så efter behov i døgnet.
    Ved godt at dette er meget overdrevet til en chi,men det var bare for at vise et eksempel smiley


  • #5   5. mar 2011 Prøv at afvej den fodermængde af som du gir ham dagligt, så du ved hvor meget han får at spise, det er meget naturligt at de spiser omk.20-50gr pr dag/døgn i den alder, men omk.de 35-50gr.er bedst..

    Men som de andre også skriver så plejer der at være et vejledende vægtskema på poserne/sækkene.

    Hvilket foder giver du ham ?


Kommentér på:
Hvor meget foder?

Annonce