{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Sår? {{forumTopicSubject}}

Balto er en Border Collie på snart 9 måneder.

I tirsdags opdagede vi et sår på Baltos venstre side. Det lignede et helt almindeligt lille sår, der måske var en dag gammel, med lidt størknet blod.
Han slikkede forsigtigt på såret både tirsdag, onsdag og i dag.
Men siden i tirsdag et såret blevet større, og "anderledes".
Der er ikke noget størknet blod mere, men noget gennemsigtigt "slim" - det lugter ikke.

Jeg har selv tænkt på et hotspot, men alligevel, jeg ved det ikke helt.
Vi har kontaktet dyrlægen som kommer forbi i morgen(Han skal alligevel herhjem). Han ville tage en skærm og noget salve med.

Men hvad tror i det er? Er det bare et alm. sår, eller er det et hotspot? Og smitter hotspot?
Vi skal til hundetræning på søndag, er der noget jeg skal være opmærksom på, eller skal jeg helt droppe træningen???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sår?
  • #1   1. nov 2012 her er lige et billede mere:

    profilbillede
  • #2   1. nov 2012 Det er hotspot smiley Du skal have noget creme hos dyrlægen.

  • #3   1. nov 2012 Og nej, det smitter ikke direkte smiley

  • #5   1. nov 2012 Jeg skriver at det ikke lugter, overhoved smiley

  • #6   1. nov 2012 Nu har jeg lige læst lidt om hotspot.
    Der står det lugter + er meget smertefuldt.
    Men sådan opfatter jeg det ikke?
    Jeg prøvede ligefør at lugte til Baltos, og det lugtede slet ikke? Når jeg mærker rundt om såret, er han ikke irriteret, så det virker ikke som om det gør ondt(Kan self. være han ikke viser det.

    Godt nok, er det blevet større på få dage, og der er da også noget gennemsigtigt og klistrende ovenpå såret..


  • #11   1. nov 2012 Jeg, han har tapt en del af håret i området, og det der er tilbage er klistret sammen.
    Han klør sig faktisk, lidt mere end normalt. Og hvad i fortæller, og hvad jeg har læst lyder det som hotspot, dog lugter det ikke.
    Jeg tror ikke det er ringorm, men jeg kan selvfølgelig ikke sige det.
    Tager lige et bedre billede til jer, 2 sekunder. smiley
    - Dyrlægen kommer som skrevet også i morgen. Måske vil jeg lige skrive til ham, at det muligvis er et hotspot.


  • #12   1. nov 2012 Et hvor man kan fornemme størrelsen:

    profilbillede
  • #13   1. nov 2012 Og et hvor man nemmere kan se det:

    profilbillede
  • #16   1. nov 2012 Okay. Babere, vi har en til hestene, men den er måske lige voldsom nok?
    Dyrlægen kommer klokken 10, i morgen, han har lige fået et præg om at det muligvis er hotspot.
    Jeg vil lige kigge dit album Karin!


  • #18   1. nov 2012 Haha, min far har vidst også en... Tror kun han bruger de "ikke-elektiske" for tiden, så måske jeg kan snuppe den smiley
    Skal jeg vente med at høre dyrlægen ad, eller skal det klippen NU?


  • #20   1. nov 2012 Ja okay, det vil jeg gøre så.. Skal man vaske det eller noget inden? Kan en barbermaskine godt klippe igennem sådan noget slimet pels?

  • #22   2. nov 2012 Ville bare lige fortælle, at Balto blev undersøgt af dyrlægen i dag. Og ganske rigtigt, det er hotspot. Så vi fik en hel masse at behandle ham med, både piller, pulver og noget spray. Så han skal nok snart blive frisk igen smiley

  • #24   2. nov 2012 Nu er jeg blevet forvirret, og ved ikke om jeg skal oprette et nyt emne, eller køre videre på dette.. Men nu prøver jeg at køre videre her smiley

    En veninde har lige forstalt skrevet således til mig: Håber du har fået en korrekt diagnose - hotspot sætter sig på bagsiden af forbenene, forsiden af bagbenene og på ørene og ikke andre steder - er let at komme til livs med korrekt og enkel behandling..

    Hvad?? Er det virkelig rigtigt?? Hun holder stærkt fast på at det er korrekt, og har nu sendt mig et nummer som jeg kan ringe til for at få det bekræftet.
    Men efter hvad jeg har læst, næsten overalt på nettet+hørt fra dyrlægen kan det opstå overalt på kroppen? Jeg er virkelig forvirret og lidt ked af det? For hvad nu hvis det slet ikke er det Balto fejler? smiley


  • #25   2. nov 2012 Min hund har noget der minder lidt om hotspot, men er det alligevel ikke helt. Men meget tæt på..

    Hotspot kan komme af flere ting, og der hvor din veninde har sagt det skal sidde, er også der et hotspot oftest vil være. Men det bahøver altså ikke lige at være sådan.

    Et hotspot opstår ved at der er en lille rift i huden, hvor bakterierne kan komme ind. Så med det i tankerne, kan det komme alle steder på hunden.

    Jeg tror bestemt du har fået det rigtige til at behandle det med, og du skal bare tage det roligt, og følge hvad din dyrlæge har sagt, og selvfølgelig holde øje med om behandlingen virker. Men det er jeg nu sikker på du gør i forvejen. smiley

    Du kan også regne med at din dyrlæge har set det flere gange før, og derfor ikke er i tvivl. havde han været det, havde han nok taget en prøve af det før han ville begynde en længere behandling.


  • #26   2. nov 2012 Mange tak for din forklaring Lotte.
    Jeg vil prøve at ringe til hende dyrlægen min veninde anbefaler, og bare forhøre mig om hvorfor hun mener det kun kan opstå de få steder. smiley


  • #27   3. nov 2012 Enig med de andre.

    Her fortæller en dyrlæge om hotspot og hvordan det behandles :o)

    http://www.spoergdyrlaegen.dk/hundeemner/sygdomme/hot-spot-retriever-eksem

    Så kan de der skulle være i tvivl se hvordan det ser ud live ... Og der er andre gode videoer derinde samt man kan skrive med dyrlægen og få råd


Kommentér på:
Sår?

Annonce