Hotspot - kan det passe?? {{forumTopicSubject}}
Jeg oprettede i går et emne om, at min 9 måneders Border Collie Balto, muligvis havde fået hotspot.
Dyrlægen var i dag, og han bekræftede min anelse.
Balto blev barberet omkring såret, fik nogle piller han skal have to af om dagen, noget spray til at spraye på, og noget rensende pulver til at drysse på. Derudover har han krave på når vi ikke er ved ham.
Dyrlægen virkede meget sikker, hvilket jeg også selv var blevet.
Vi opdagede et lille sår tirsdag, og i går var den næste blevet 3 gange så stort.
Såret ser allerede meget bedre ud, når pelsen er kommet af, og det er blevet smurt.
MEN, en veninde har lige skrevet dette til mig på facebook:
Håber du har fået en korrekt diagnose - hotspot sætter sig på bagsiden af forbenene, forsiden af bagbenene og på ørene og ikke andre steder - er let at komme til livs med korrekt og enkel behandling..
Hvad?? Er det virkelig rigtigt?? Hun holder stærkt fast på at det er korrekt, og har nu sendt mig et nummer som jeg kan ringe til for at få det bekræftet.
Men efter hvad jeg har læst næsten overalt på nettet+hørt fra dyrlægen kan det opstå overalt på kroppen? Jeg er virkelig forvirret og lidt ked af det? For hvad nu hvis det slet ikke er det Balto fejler?
Baltos "hotspot" sidder på venstre side af maven, opad mod hoften. .
Håber nogle af jer, kloge hundehoveder kan være mig behjælpelige, det har jeg lidt brug for.
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 649
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 64
Det er bare mærkeligt, hun er simpelthen SÅ god til dyr, specielt hunde og heste. Så hun er en man bare tror på..
Men.. tja, jeg ved ikke om jeg kan få hende overbevidst.
Men jeg var godt nok lige ved at blive nervøs, og jeg kunne heller ikke få det til at passe, hvis jeg ikke kunne læse det på nettet.... bl.a. på netdyredoktor.dk
jul 2009
Men derfra ved jeg ikke hvor sikker jeg er længere. Er det noget med at hotspot opstår fordi hun klør eller vasker sig meget i såret, og derfor bringer diverse bakterier ind i såret?
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Nogle hunde får det, hvis de har en rift, og hopper ud i noget beskidt vand, og den vej får bakterierne på sig. Så det behøver ikke at være fra noget bestemt sted de kommer. Også derfor det nemt kan opstå alle steder på hundens krop.
Så du har forstået det helt rigtigt. Og for en gang skyld er jeg også enig i det der står på netdyredoktor.dk (det er ikke altid jeg lige er det)
jul 2009
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 649
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/sogeresultat?page=1&sort=2&search=hotspot
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.288
Hotspot - kan det passe??