Ærlighed i annoncer {{forumTopicSubject}}
Hej folkens...
Jeg tænkte på hvad i synes om annoncer her på nettet hvor sælger ikke er ærlig om hunden og hver gang man gør opmærksom på det så bliverens indlæg slettet?? Hvordan ville i reagerer, hvis i vidste der blev løget i annoncen??
Herinde ville jeg personligt skrive en PB til alle der skrev og virkede interesseret, men den mulighed har man desværre ikke på DBA.
Jeg ved at den toårige border collie som er til salg derinde har en B og en slem C hofte, da hun er min tidligere hund igennem et par måneder og jeg fik taget billeder af hende da hun blev købt som voksen hund for at løbe agility. Jeg ved at hun mindst har skiftet hjem 5 gange nu på hendes korte levetid og synes sku at det ersynd for hende OG de kommende ejere at sælger ikke er ærlig omkring hendes status... Det ved jeg de ikke er, da jeg skrev anonymt fra min mands mobil.
Er jeg en kælling fordi at jeg kommenterer og gør folk opmærksomme på det??
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.599
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
jan 2009
Britta: Jeg købte hende af tidligere ejer på den betingelse af at hun var sund og rask, hendes hofter var i orden(her tog jeg hendes ord for gode varer) og hun kunne med min egen hund. Jeg købte hende for at løbe agility på højere plan og da hun allerede meget tidligt i træningen(her taler vi lavt A-bræt lave spring og ingen skarpe vendinger) begyndte at trække på bagbenet ja så valgte jeg selv at få taget billeder af hende og her viste hendes status på hofterne sig så. Derfor kom hun tilbage til hende som jeg købte hende af.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Med mindre hunden forsøges at blive solgt som agilityhund, kunne den vel sagtens få en familie, som kunne blive glad for den.
Men det lyder som om der er andre ting i vejen med den, siden den har haft 5 ejere?
jan 2009
Hun kan have ændret sig meget siden jeg havde hende(det er et år siden), men dengang var hun bange for knallerter, lastbiler, mange lyde og MEGET usikker på fremmede hunde.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
En hund med C hofte behøves altså ikke blive aflivet. Men jeg håber hunden finder sit hjem for livet.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Jeg det er ikke godt ikke at oplyse om hoftestatus... Og så mange hjem
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Helt ok. *s*
sep 2011
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
Men det er dæl dyleme også forkert, når folk blander sig uden at vide en hylende fis.
Jeg blev i hvert fald tosset da der var en der hævdede min ene hund var meeget ældre end jeg påstod, på trods af jeg har papirer på det! Den havde jo et par grå hår i hovedet, ejjj mand altså.!
Hvordan fandt du ud af at den var til salg?
jan 2009
Jeg har haft hunden boende og hun var en meget forvirret og usikker ung dame der var bange for mange ting. hun havdeboet ude på et lille landsted og ikke set andre steder udover de biler der ankom på adressen. Hendes reaktion på nye ting var at lave udfald og stresse totalt op over det.
Isabelle:
Som jeg skrev tidligere tog jeg hendes ord for gode vare og valgte selv at få hende fototgraferet, hun kunne jo ligeså godt have været øm i lårene... hundeweb erumuligt da det er hund uden tavle.
mette j:
Det er en Border Collie.
Kaj, Rullepølsen og Jeg:
Jeg fandt den på dba da jeg næsten dagligt sidder og lure, hvad der er at finde når jeg sidder i skolen og keder mig.
Lækker Mås:
Min venindes blanding af rottweiler og DSG er helt grå på hagen og han er kun 3 år
Ærlighed i annoncer