{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.564 visninger | Oprettet:

Boombastic
Boombastic
Tilmeldt:
26. apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

Vom og Hundemat i Svendborg {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er det nogen der kender dette foder.
Jeg har fået det varmt anbefalet af nogle bekendte, der har en kennel i Sverige.
I tirsdags var jeg nede i Animaks (den lokale Dyrehandler her i Svendborg) og så at de er begyndt at forhandle dette.
Jeg snakket med ejeren af butikken og han kunne også varmt anbefale dette (jeg stoler fuldt ud på dem, da de har hjulpet mig meget med min hund).
Jeg købte så 1 kg. af det der hedder hundemat 33 og må sige at det var en lykkelig hund der slikket skålen 110% ren.
Jeg glæder mig virkelig til at se hvordan hun i længden trives på dette foder. I følge ham i dyrehandleren skulle jeg dog huske at tilsætte lidt fiskeolie til maden hver dag, for pelsens skyld.

Er der nogen her der har nogle erfaringer med dette foder?
(kan se at det er et emne om det i forvejen, men jeg kan ikke skrive der, da jeg ikke er medlem af gruppen)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vom og Hundemat i Svendborg
  • #1   8. nov 2012 er det bare sådan noget "fars" i en pølse?

  • #2   8. nov 2012 mine får dette bare nr 25 som er med laks... bor i norge jeg ... begynte med det i august mnd ... hundene stor trives med maden , jeg trodde pelsen var fin på hundene , men nå er den perfekt... det kommer ud mye mindre afføring ..

    og er faktisk billigere for mig at fore med dette her i norge... betaler 240 nok kr for 20 kg når jeg køber 5 stk 20 kg blokker

    min mors kræsene lille hund elsker også denne maden og har fået stor mad glæde , som hun ikke har haft tidligere...

    jeg har bare posetive ting at si om vom og hundemad smiley

    brugte en periode nr 33 ,men da tilførte jeg sælolje i...



  • #3   8. nov 2012 ja det er på en måde forsset " kød fars "



  • Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #4   8. nov 2012 Marianne: Det lyder da super.
    Jeg har tidligere fodret med "BARF" men syntes det var besværligt og hver gang jeg kom ud til Barf-sælgeren, fik jeg noget nyt jeg "skulle" give hunden...
    Dette virker meget mere ligetil og hunden elsker det!


  • #5   8. nov 2012 ja det er så lett denne maden ... er bare at måle op hvor mye hunden skal have og server så er det spist opp smiley

    mine får 3 ganger daglig ,,, og tidligere har jeg ikke haft noget fast tidspungt når de skal have mad... men nå så ved hundene når ca det er mad tid og så går de til køkkenet og kigger på køleskabet hihi , så bliver aldrig glemt at give mad til dem hihi

    mine får i tillegg rå ben at gnave på et par ganger i ugen



  • #6   8. nov 2012 vi købte tre pølser til at medbringe til når vi skulle i sommerhuset sidste weekend...

    Vores hund kan IKKE fordrage det smiley
    Han rørte ikke sin mad i tre dage smiley
    Så vi måtte ud at købe kød i den lokale købmand på lars tyndsk*ds mark hehe...

    Han var meget glad da han kom hjem til sin "rigtighundemad" igen smiley


  • #7   8. nov 2012 jeg kan heller ikke gå godt lide at der ikke er noget "bid" i...

  • #8   8. nov 2012 Jeg har prøvet det i en kort periode.... tavi og liv er altædende ... næsten... fossi vil spise det nogle gange.... vor dyrlæge (som forhandlede det) mente han skulle have det i stedet for det barf vi ellers bruger.
    det er som en pølse... samme hakkede konsistens.... men en praktisk konsistens når man plejer at råfodre og har en hund der skal skemades / næsten tvangsfodres fordi han ikke havde madlyst..... det stadie er han (7-9-13bank under bordet ) heldigvis kommet over og kan nu igen finde ud af at spise hans mad fra en skål.... nogle gange må jeg dog stadig kommandere spis før han begynder at spise.

    Fossi syntes vom og hundematt er for meget af det samme... samme smag... han var jo vant til at der kom mindst 2-3 forskellige produkter/smage hver uge.

    Jeg havde ikke opdaget at det nu kunne købes i animaks... så måske kunne jeg finde på at købe en rulle af og til som afveksling, men ikke kun det mærke. jeg syntes det var for besværligt at tage ud til dyrlægen for at købe det.... og han havde vist også kun en smagsvariant... jeg har hørt at den med laks ikke må sælges/importeres til danmark... hvorfor ved jeg ikke


  • Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #11   9. nov 2012 Har snakket med et par andre (fra DCH) der også fodrer med Vom og Hundemat og her var det kun positive ting jeg hørte.
    Jeg glæder mig til at se hvordan det går de næste par måneder, men indtil videre er det en kæmpe succés.


  • #13   13. nov 2012 dejligt smiley

  • Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #15   14. nov 2012 Efter hvad jeg har hørt, så må de endnu ikke importere den med laks pga fødevarestyrelsens kringlede regler.
    Det var ihvertfald den forklaring jeg fik.


  • Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #17   15. nov 2012 Ja, jeg må sige at jeg stadigvæk er MEGET positiv.
    Rub og stub bliver spist og jeg synes allerede nu at jeg kan begynde at se/mærke en forskel i pelsen, men det kan også være indbildning, så det må tiden vise.
    Dog er hun mindre rød i huden allerede og det kan næsten kun være foderskiftet, der har indvirket til dette... smiley


  • #19   16. nov 2012 kjempebra at det viser bedring allerede smiley

    med mine gikk det også hurtig med at jeg kunne se hud og pels blev meget bedre smiley og at hundene elsker det fremdeles smiley


  • Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #20   17. nov 2012 Hun får ben minimum et par gange om ugen... Giver hende tørret okseknogle og det elsker hun.

  • #21   19. nov 2012 et hit hjemme hos mig er at flyde kong legetøj med vom og hundemat og gi hundene smiley

    nogen ganger fryser jeg kongen , men her i aften fikk de en hver som ikke var fryst smiley

    de ligger og hygger sig nå ihverfall smiley


  • Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #22   28. nov 2012 For alle interesserede på fyn...
    Sidder med dagens ugeavis og kan se at man nu på fredag og lørdag kan komme ned til Animaks i Svendborg og få en gratis 1/2 kg. prøve på Vom & hundemat.
    Synes lige at det var værd at fortælle, hvis det er nogen i nærheden af Svendborg der kunne tænke sig at prøve det.
    Selv må jeg sige at jeg efter ca en måned er super tilfreds med fodret!


  • Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #23   31. okt 2013 Vil lige lave en lille opfølgning på mit "Vom og Hundemat-forsøg".
    Det bliver stadigvæk spist med stor glæde og hendes hud og pels er fantastisk.
    I starten var jeg lidt "forskrækket"/overrasket over hvor lidt det kom ud i den anden ende på hunden... Jeg troet seriøst at der var noget galt, da hun nærmest halveret sin afføringsmængde på meget kort tid(jeg fodret tidligere med Kingsmoor Pure og senere henne med Rigtig Hundemad/BARF), men har nu indset at det bare er fordi hun optager så utroligt meget af V&H.
    Og nu er der heldigvis kommet nogle nye varianter og her hjemme er den med laks blevet et kæmpe hit!
    Og det bedste er at jeg får det leveret direkte hjem til mig HELT GRATIS -Det er godt nok skønt!
    Nå men alt i alt, må jeg sige at det er en utroligt positiv oplevelse at fodre med dette foder og jeg kan varmt anbefale det.



  • #24   31. okt 2013 synes det er posetivt det ikke kommer så meget ud smiley så hvved man at det liver taget op i kroppen smiley

    mine får fremdeles nr 25 med laks også køber jeg også nr 33 . min venninde fordrer kun på nr 33 og jeg bestiller/ køber samtidig , da det bliver billigere at købe 5 stk 20 kg

    jeg har også brugt en sådan plastik kage-pynt pose og fyldt i vom og hundemat og klipt i enden ( den andre med elestikk for at lukke ) og brugt det som godbidd på tur ,,, men husk våd servietter hihi

    mine er fremdeles helt vild med det smiley


  • Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #26   2. nov 2013 Prøv at kontakte Vomoghundemat.dk Mon ikke de kan oplyse dig om en i nærheden af dig, der sælger v&h.
    Den der hedder nr25 (den med laks) er virkelig et hit.


  • #28   27. dec 2013 http://www.maxpetfood.dk/infopages.php?info_id=1

    Så vidt jeg kan forstå leverer Maxø i kbh smiley jeg ved bare ikke om de skal have min. 400kr i bestilling smiley men så kan man jo slå sig sammen smiley


Kommentér på:
Vom og Hundemat i Svendborg

Annonce