Frivillig hundepasser eller synd for hunden/hundene? {{forumTopicSubject}}
Har 3 dejlige kastrater som jeg selvfølgelig elsker over alt på jorden.
2 labrador blandinger. Bamse på knapt 6 år og Buller på 4,5 år og så en chihuahua på 4...
Har så en veninde der er lige så glad for mine hunde, som en gang i mellem får en af dem med hjem og passer dem. Fordi hun selv vil...
Hun fik så Buller med hjem i søndags og har så samtidig en anden veninde der villet prøve at passe Bamse,da de lige ville se hvordan det er at have hund når man har 4 børn osv...De fik ham så i søndags også, så har kun haft Bobo hjemme.
Sparet en del rengøring og ikke behøvet at gå de lange ture,da Bobo kan sove 24/7 hvis han fik lov hehe
Men må indrømme at jeg sgu har savnet dem her alle 3.
Alt for stille her
Fået Bamse hjem i aften men Buller kommer først hjem søndag.
Muligt min veninde så vil bytte over med Bobo... Overvejer jeg lige lidt endnu...
Har så en 3 bekendt/veninde der synes det er synd at jeg lader dem passe. Hun fatter ikke jeg kan nænne det.
Jeg synes nu det er rart nok de kan blive passet en gang i mellem.
Så får man nogle andre oplevelser med hundene når de er alene... Og de lystre også bedre når de ikke alle 3 er sammen.
Og tyder jo også på at det er nogle nemme hunde jeg har, siden de gerne ville passe dem igen og igen...
Hvad mener I? Er det synd for hunden/hundene at blive skilt fra sine faste rammer?
Skal lige siges jeg ikke selv har børn,men Bamse har taget det i stiv"pote" at det var 4 børn i familien. Mødtes med dem i hundeskoven igår,hvor de kom forbi med Bamse og jeg havde Bobo med.
Bamse kom hen til dem som om han hørte til der og kiggede ikke efter mig da de gik før mig. Var dog lige henne og hilse på mig men var mere interesseret i at lege
Men da jeg hentede ham idag,sprang han op af mig og logrede så hele kroppen var med smiler
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.210
Men det er ikke ngoet jeg bruger eller kunne finde på at bruge.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
jeg ved sasha er mere opmærksomhedssøgende, lidt mere trist, knap så let at hidse op til leg, og lidt mindre god til at sove om morgenen. så hende får vi ikke passet for sjovt. men sammetidig ved jeg at hun tager det pænt, der er aldrig nogen der har problemer med hende (blevet passet tre forskellige steder)
og det sted jeg måske tror hun har det bedst er ved min svigermor der har oceaner af tid og røvforkælder hende, der tror jeg ikke hun tænker så megt over at vi mangler, for hun ligger i seng og sover om natten, får gidbidder og maser af leg om dagen og hele tiden kæl
men det afhænger jo helt af hvordan dine drenge er.. sasha er bare lidt følsom og kan mærke hun er ekstra klæbende overfor mig dagen efter hun er kommet hjem fra pasning
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.551
Ville dog nok ikke selv gøre det samme men sådan er vi jo så forskellige
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Vores bliver også passet ude indimellem, og det har hun det fint med, men det er så heller ikke alle der får lov til at passe hende. Det skal være nogle jeg stoler på.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
Så det synes jeg da bare, du skal nyde og så forkæle den "til oversblevne".
De fleste mennesker får passet deres hunde en gang imellem, så det kan jeg ikke se noget galt i
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 533
Ved de har hygget sig med Bamse og fået leget meget. Bamse er en meget aktiv hund... Eneste minus var alle de hundehår,så mon de får hund foreløbig?? Lige det rigige tidspunkt på året de valgte at passe ham på hehe.
Buller er mere doven og er mere en nusse/kælehund... Hvis han får lov at komme i møblerne/sengen,er han bare over lykkelig,men tro ikke at man så kan være der samtidig. Nej nej,han fylder det hele,men det er min anden veninde ligeglad med. Han må alt ved hende... Men godt han ikke får lov her og der ved han også godt.
Bobo er bare Bobo... Bare han kan få lov at sove (og helst under dynen) så er han lad og tilfreds
apr 2008
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Så længe hunden har det godt og trives med det ser jeg bestemt ikke noget galt i det.
Goofy fx ville jeg aldrig gøre det med, han ville slet ikke kunne trives med sådan noget, jo hvis Nanna var med.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
Det kan vel heller ikke undgås at give lidt uro i flokken, at de sådan bliver taget væk fra flokken og derefter sat sammen igen?
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
apr 2008
Alle 3 kan også sagtens lege sammen
Når Buller kommer hjem på søndag tager han nok lige nogle ture med bamse for at fortælle at han har savnet ham... Så leger de med lyd på og tonser rundt i hele haven men bliver hurtigt ro på
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 76 Svar: 2.757
Men det lyder til dine hunde nyder det og su er nok den der har det værst med det
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
Frivillig hundepasser eller synd for hunden/hundene?