Anskaffelse af boxer {{forumTopicSubject}}
Hej, alle
Sagen er den, at jeg snart vil anskaffe mig en hund (og det skulle jo helst være en boxer) sammen med min kæreste. Jeg har haft hund hele mit liv, heriblandt én boxer, men aldrig haft en hund "alene". Men jeg vil selvfølgelig sætte mig så meget ind i tingene som muligt før vi går ud og køber en hvalp og derfor har jeg nu oprettet denne tråd for at stille alle de spørgsmål jeg føler er meget vigtige for om beslutningen falder endeligt på en boxer eller ej!
Jeg har læst enormt meget om racen, både her på hundegalleri og på nettet generelt, men der er nogle ting jeg ikke rigtig synes jeg kan finde svar på:
Jeg er pt sygemeldt og det kommer jeg til at være det næste stykke tid, og når jeg begynder at arbejde bliver det deltid, så hunden kommer ikke til at blive ensom.
Jeg ved at boxere kræver meget motion og mental stimulering - er 3 daglige gåture à en halv time-tre kvarter nok til at dække det fysiske? Mht mental aktivering, er det så at træne tricks, gemme godbidder og mad, sanselegetøj osv, der menes?
Vi har også to katte. De har før boet med en hund og ham kunne de forfærdeligt godt lide at lege med og nusse med - men hvordan er boxere med katte? Ville vi godt kunne lade dem være alene på længere sigt?
Vi bor i en lejlighed på 140kvm, er det nok plads at tæmme en boxer på?
Er der andre ting vi skal være opmærksomme på eller tage med i overvejelserne?
Mvh
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Emmi er en rigtig klister hund, men hun er MIN klister
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 14
Hvor meget motion får jeres boxere? Og hvilke aktiveringslege?
feb 2012
feb 2012
sep 2012
feb 2012
For mig var træning et must, både for hunden og mig. Jeg har aldrig haft så krævende en race før og havde heller aldrig trænet med en hund før..
Det skal lige siges at Emmi ikke er helt vildt krævende, så længe hun får motion, lov til at snuse rundt og lege en smule er hun faktisk forholdsvis nem..
Det jeg har skulle vænne mig mest til er hendes afhængighed af mig, jeg kan stortset aldrig være i fred for hende
Svøming er absolut ikke et must. Emmi svømmer fordi det er muligt der hvor vi træner
feb 2012
sep 2012
Hvordan er hun når hun er alene hjemme? Min gamle boxer havde det enormt svært ved at være alene hjemme og det blev først bedre da vi fik en hund mere.
Krumme, jeg bor tæt på masser af hundeskove hvor hunden kan løbe frit og hygge sig hvor vi også kan træne. Det glæder jeg mig altså til, kan forstå man får et helt specielt bånd med sin hund når man træner.
Desværre tror jeg ikke to hunde er en mulighed, alene pga økonomi. Vi har mulighed for at dække pludselige udgifter til dyr medicin eller operationer/behandlinger og den slags til en hund, men jeg tror det kunne komme til at knibe hvis vi pludselig stod med to syge hunde - og jeg ville slet ikke kunne leve med ikke at kunne tilbyde mine dyr den behandling de behøver.
feb 2012
Ind i mellem har hun fået foder i en lukket papkasse når vi tager afsted, og en ting er sikker den er splittet ad i atomer når vi kommer hjem
Jeg gruer for den dag den gamle ikke kan mere, vi vil savne hende men Emmi vil måske savne hende endnu mere
Krumme.. Godt argument for at vi skal ha en mere når vores gamle Nala ikke kan mere... Viser lige min mand hvad du har skrevet... Se her skat - Krumme her ved Alllllt om boxere, og hun siger......
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Tegn en sygeforsikring på hunden, den dækker selvfølgelig ikke alm. vacc. o.lign. men de store udgifter i.f.m. sygdom, ulykker m.v., dem får man dækket.
sep 2012
Kirsten, hundeforsikring vil selvfølgelig(!!) blive tegnet, men hvis vi en dag står i en situation hvor vi skal betale for en operation til 10.000 og så bliver hund nummer to meget syg og skal behandles - kan forstå, at man i første omgang selv betaler hos dyrlægen og efterfølgende sender regningen videre - så kan der være en chance for at vi simpelthen ikke har råd, dét vil jeg ikke byde en hund.
Men der bliver klart tegnet forsikring og vi skal også igang med opsparing
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Vi får altid en faktura med 2-3 ugers betalingsfrist, den sender jeg så ind til forsikringsselskabet, og tit har jeg faktisk pengene nogenlunde samtidig med at jeg skal betale regningen.
feb 2012
Desværre holder vores dyr ikke så længe som vi ville ønske..
Håber I finder den helt rigtige boxer når den rette tid kommer - held og lykke
sep 2012
Tine, ej, det er jeg godt nok ked af at høre. Min boxerdreng, Eske, døde af kræft for to år siden. Det lyder til jeres blev opdaget i tide så operation hjalp, det var desværre ikke sådan hos os. Han var en dejlig dreng, kræft er en ond sygdom
feb 2012
Hun blev 12 år i septemper, og sygdom eller ej så er det da ret godt gået
Anskaffelse af boxer