{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Anskaffelse af boxer {{forumTopicSubject}}

Hej, alle smiley

Sagen er den, at jeg snart vil anskaffe mig en hund (og det skulle jo helst være en boxer) sammen med min kæreste. Jeg har haft hund hele mit liv, heriblandt én boxer, men aldrig haft en hund "alene". Men jeg vil selvfølgelig sætte mig så meget ind i tingene som muligt før vi går ud og køber en hvalp og derfor har jeg nu oprettet denne tråd for at stille alle de spørgsmål jeg føler er meget vigtige for om beslutningen falder endeligt på en boxer eller ej! smiley

Jeg har læst enormt meget om racen, både her på hundegalleri og på nettet generelt, men der er nogle ting jeg ikke rigtig synes jeg kan finde svar på:

Jeg er pt sygemeldt og det kommer jeg til at være det næste stykke tid, og når jeg begynder at arbejde bliver det deltid, så hunden kommer ikke til at blive ensom.
Jeg ved at boxere kræver meget motion og mental stimulering - er 3 daglige gåture à en halv time-tre kvarter nok til at dække det fysiske? Mht mental aktivering, er det så at træne tricks, gemme godbidder og mad, sanselegetøj osv, der menes?

Vi har også to katte. De har før boet med en hund og ham kunne de forfærdeligt godt lide at lege med og nusse med - men hvordan er boxere med katte? Ville vi godt kunne lade dem være alene på længere sigt?

Vi bor i en lejlighed på 140kvm, er det nok plads at tæmme en boxer på? smiley

Er der andre ting vi skal være opmærksomme på eller tage med i overvejelserne?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anskaffelse af boxer
  • #1   15. nov 2012 Tror du skal forvente den del mere motion med den smiley dem jeg har kendt, har været ude og vandre 3-4 timer hver dag...

• #4   15. nov 2012 Afhængig og fatsvag.........neeeeej Krumme smiley

Emmi er en rigtig klister hund, men hun er MIN klister smiley

• #5   15. nov 2012 Jeg kender altså slet ingen der vandre 3-4 timer om dagen med deres boxer - men de findes sikkert. Det er ikke motionen, som sådan, en boxer har brug for - for du træner den bare op til mere og mere. Det er hjerngymnastik du skal huske, for ellers bliver den opfindsom smiley

• #6   15. nov 2012 Tak for svarene alle sammen! Det er dejligt at høre fra nogen der ved hvad de snakker om smiley

Hvor meget motion får jeres boxere? Og hvilke aktiveringslege? smiley

• #7   15. nov 2012 Emmi får vel mellem 1,5 og 2 timers motion om dagen.. På hver tur er hun løs og kan løbe, snuse og fjolle i hendes eget tempo.. Ud over det træner vi lidt lydighed et par gange om ugen..

• #8   15. nov 2012 Hov vi går til lydighed en gang om ugen og så svømmer hun også en gang om ugen..

• #9   15. nov 2012 Tine, jeg ved ikke om der er mulighed for hundesvømning her hvor jeg bor, men jeg vil under alle omstændigheder starte til hvalpetræning fra 10 uger af smiley Er begge et absolut must eller kan man supplere med lidt flere lege og øvelser?

• #10   15. nov 2012 Uhh jeg er førstegangs boxer ejer, og Emmi bliver et år her d. 24. så er ikke så erfaren. Skal du vide mest muligt skal du snakke med Krumme eller Platugler, de ved alt hvad der er værd at vide smiley

For mig var træning et must, både for hunden og mig. Jeg har aldrig haft så krævende en race før og havde heller aldrig trænet med en hund før..
    Det skal lige siges at Emmi ikke er helt vildt krævende, så længe hun får motion, lov til at snuse rundt og lege en smule er hun faktisk forholdsvis nem..

Det jeg har skulle vænne mig mest til er hendes afhængighed af mig, jeg kan stortset aldrig være i fred for hende smiley og hun er ret så insisterende smiley

Svøming er absolut ikke et must. Emmi svømmer fordi det er muligt der hvor vi træner smiley

• #11   15. nov 2012 Og som Platugler skriver så er de tit ret så opfindsomme.. Det er Emmi også, hvis ikke hun får den nødvendige aktivering både for krop og hjerne hver dag smiley

• #14   16. nov 2012 Tine, det lyder som om din hund har det dejligt! smiley
    Hvordan er hun når hun er alene hjemme? Min gamle boxer havde det enormt svært ved at være alene hjemme og det blev først bedre da vi fik en hund mere.

Krumme, jeg bor tæt på masser af hundeskove hvor hunden kan løbe frit og hygge sig hvor vi også kan træne. Det glæder jeg mig altså til, kan forstå man får et helt specielt bånd med sin hund når man træner.
    Desværre tror jeg ikke to hunde er en mulighed, alene pga økonomi. Vi har mulighed for at dække pludselige udgifter til dyr medicin eller operationer/behandlinger og den slags til en hund, men jeg tror det kunne komme til at knibe hvis vi pludselig stod med to syge hunde - og jeg ville slet ikke kunne leve med ikke at kunne tilbyde mine dyr den behandling de behøver. smiley

• #15   16. nov 2012 Sophie-Amalie.. Hun virker glad og tilfreds så jeg håber da hun har et dejligt liv smiley Vi har en gammel hund på 12 år, så hun har selskab når vi ikke er hjemme. Hvis hun ikke har fået brugt al hendes energi inden vi tager hjemmefra, kan hun dog godt være ret så kreativ smiley
    Ind i mellem har hun fået foder i en lukket papkasse når vi tager afsted, og en ting er sikker den er splittet ad i atomer når vi kommer hjem smiley
    Jeg gruer for den dag den gamle ikke kan mere, vi vil savne hende men Emmi vil måske savne hende endnu mere smiley

Krumme.. Godt argument for at vi skal ha en mere når vores gamle Nala ikke kan mere... Viser lige min mand hvad du har skrevet... Se her skat - Krumme her ved Alllllt om boxere, og hun siger...... smiley

• #17   17. nov 2012 Sophie-Amalie.... Jeg vil ikke gøre mig klog omkring boxere, men mere dine overvejelser omkring økonomien.
    Tegn en sygeforsikring på hunden, den dækker selvfølgelig ikke alm. vacc. o.lign. men de store udgifter i.f.m. sygdom, ulykker m.v., dem får man dækket.

• #18   17. nov 2012 Tine, hvor dejligt for hende at hun har en ven der kan berolige hende når mor og far ikke er hjemme smiley Håber hun har nogle skønne år tilbage i sig!

Kirsten, hundeforsikring vil selvfølgelig(!!) blive tegnet, men hvis vi en dag står i en situation hvor vi skal betale for en operation til 10.000 og så bliver hund nummer to meget syg og skal behandles - kan forstå, at man i første omgang selv betaler hos dyrlægen og efterfølgende sender regningen videre - så kan der være en chance for at vi simpelthen ikke har råd, dét vil jeg ikke byde en hund.
    Men der bliver klart tegnet forsikring og vi skal også igang med opsparing smiley

• #19   17. nov 2012 S.A. Så vil enhver ordentlig dyrlæge give dig lidt kredittid, eller evt. selv afregne med forsikringsselskabet.
    Vi får altid en faktura med 2-3 ugers betalingsfrist, den sender jeg så ind til forsikringsselskabet, og tit har jeg faktisk pengene nogenlunde samtidig med at jeg skal betale regningen.

• #20   17. nov 2012 Jeg tror desværre ikke Nala har så langt igen.. Hun blev for 2 år siden opereret for kræft, og der er desværre kommet nogle knuder igen - men vi vidste at det højst sandsynligt ville ske.. Men lige nu har hun det godt, er glad, spiser som hun skal og vil meget gerne med ud at gå smiley

Desværre holder vores dyr ikke så længe som vi ville ønske..

Håber I finder den helt rigtige boxer når den rette tid kommer - held og lykke smiley

• #21   17. nov 2012 Kirsten, se, det er nye informationer for mig smiley Jeg vil lige prøve at snakke med min dyrlæge.

Tine, ej, det er jeg godt nok ked af at høre. Min boxerdreng, Eske, døde af kræft for to år siden. Det lyder til jeres blev opdaget i tide så operation hjalp, det var desværre ikke sådan hos os. Han var en dejlig dreng, kræft er en ond sygdom smiley Hvis hun ikke har langt igen, må I bare sørge for hun får det så skønt så skønt mens hun stadig er her! smiley

• #22   17. nov 2012 Ja det er en møs sygdom både for dyr mennesker... Hun har haft et godt langt liv smiley Hun havde en kummerlig start på livet, men trods det blev hun jordens dejligste og gladeste hund smiley
    Hun blev 12 år i septemper, og sygdom eller ej så er det da ret godt gået smiley

Kommentér på:
Anskaffelse af boxer

Annonce