677 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar

15. feb 2009 Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
BARF og tarmbetændelse BARF og tarmbetændelse
Simpelt spørgsmål.
Er der nogle, der har erfaringer med, om BARF kan give tarmbetændelse..
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Synes bare det er påfaldende, at det er første gang vi oplever det, og det er kommet tre uger efter skift til barf.
Tarmbetændelse kan jo blive udløst af små, hårde genstande som plastik, sten og den slags - og med barf kommer der jo masser af knoglestykker, så jeg tænkte, at der måske var flere, der havde oplevet netop det.
Synes det er trist for overvejer ærligt talt at skifte hende tilbage på tørfoder, hvis det er sådan her, det skal gå med barf, selvom jeg ellers lige var gået hen og blevet glad for det.
feb 2009
Dyrlægen mener det er tyktarmsbetændelse - eller katar for at være helt nøjagtig, og at det højst sandsynligt har været udløst af små fremmedlegemer der har irriteret tarmvæggene, da der var friskt blod og slim med i går.
Hun har ikke fået noget hun ikke plejer at få her i løbet af de sidste tre uger, så er lidt på bar bund, med hvad der kan have udløst det, ud over hvis det skulle være knoglestykkerne.
Men nu må jeg prøve at holde godt øje med hvad der sker. Har indtil nu givet hende lidt forskelligt blandet sammen hver dag, men jeg må nok prøve at dele det helt op, så jeg kan se, om der er noget specielt hun reagerer på.
Heldigvis er hun i godt humør i dag og der er ingen tegn på kvalme eller noget andet længere, men maven er stadig ikke god.
feb 2009
Vi køber ikke noget af det finthakkede. Lige pt. er det eneste vi har fra barfforhandlere noget ret groft hakket og så kyllingehalse, men i denne uge har hun faktisk ikke fået noget af det grovhakkede. Jeg er så forvirret over hvad søren der har udløst det.
Det eneste ''utraditionelle'' hun har fået har været en lille, bitte smule mandarin og så et stort suppeben fra Bilka, som hun dog ikke fik spist så meget af.
BARF og tarmbetændelse