1.541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Dårlig mave....? Dårlig mave....?

Hej

Kender i til noget foder med højt fiberindhold? (fiber binder afføringen så det bliver mere fast)
Min hund for lige nu specifik Weight Reduction, ikke
fordi han skal tabe sig men fordi der et højt fiber indhold.
Grunden til at han skal have det er at han har dårlig mave og har haft det rigtig længe.

Han har fået lavet en kikkertundersøgelse af mave og tarm, og den viste han havde for mange bakterier i mave og tarm.

Han har været i behandling for tarmbetændelse, fået taget flere blodprøver og afføringsprøver, han har været igennem flere forskellige pillekure, prøvet forskelligt foder, både med og uden korn.

Han har afføring 5-7 gange om dagen hvor det starter med at være normalt og fast og så bliver det ellers være og være i løbet af dagen, og det ender som regel med at det bliver så slemt han skal hjem og vaskes bag i.

Dyrlægen mener ikk han har ondt i maven da han ikk har kramper og er glad og frisk og spiser og drikker og leger.

Men ved snart ikk hvad jeg skal gøre... Dyrlægen har en pillekur tilbage og prøve, men ved snart ikk om jeg vil stoppe mere medicin i ham smiley

Grunden til jeg spørger til foder med højt fiber indhold er at der er en meget lille forbedring efter han er kommet på det foder han får nu, men den er virkelig lille.
Og syntes ikk helt han får den energi af det foder som han skal.
Ved godt han er ved at være voksen og måske lildt mere rolig, men syntes ikk han helt har den samme energi som han havde før han begyndte på det foder, så måske der var et alternativ??

Umidlbart har jeg desværre ikk mulighed for barf, så det forslag duer desværre ikk.

Håber nogen kan hjælpe, måske har nogle forslag til noget jeg ikk har prøvet, eller måske nogen der har prøvet det samme??

Hvis du er nået så langt, så skal du have tusind tak for du ville læse det smiley

På forhånd tak smiley

Mvh. Nanna

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave....?
  • #1   21. nov 2011 Du kan jo selv blande fibre i foderet.
    Evt. "Husk"

• #2   21. nov 2011 Tak for dit svar smiley

Kan det godt bruges til hunde?
    Kan se noget af det skal indtages med vand, så det bliver nok et problem.

• #4   21. nov 2011 Okay vil prøve og læse noget mere om husk så smiley

Han har fået diverse fodre mod dårlig mave og de gjorde det ikk bedre desværre.
    Det foder jeg selv har kunnet finde med højest fiberindhold er det han får nu, der er langt mere i det end i dem han har prøvet mod dårlig mave.
    Men syntes bare ikk hans energi er som den plejer...

• #6   21. nov 2011 Okay super tak smiley

Men hvordan ved jeg hvor meget han skal have??

• #8   21. nov 2011 Okay tak for svar smiley

• #10   21. nov 2011 Uhh, det er et meget svært emne, og synes du skal lytte til din dyrlæge i denne sag! For fibre er ikke bare fibre, og det er ikke ligegyldigt hvilke din hund får. Der er også forskel på om det er en tyndtarmsdiarre eller tyktarmsdiarre og det så hjælper med fibre. Ved du hvilken type der er tale om, efter undersøgelserne? Det kunne nu tyde på tyktarmsdiarre hvis slankefoder har en lidt positiv effekt, da det her er en fordel med fibre. Fibre findes både som fordøjelige og ufordøjelige - jeg synes ihvertfald du skal vægte et foder som indeholder FOS, MOS, roetrævler, da det hjælper med at ernære tarmen og holde sygdomsfremkaldende bakterier på et lavt niveau. Hvis du derudover gerne vil forsøge med højt indhold af fibre, så har Royal canin et foder der hedder fibre respons. Men som sagt, så synes jeg du skal snakke om det i samråd med din dyrlæge, da man hurtigt kan få givet noget som gør det meget værre igen. Mælkeprodukter er ihvertfald ingen god idé.

Håber der kommer styr på det, for det er da ikke så sjovt for jer :-).

• #11   21. nov 2011 Jeg gav Blackie HUSK hver dag i hans sidste år. Han havde meget "løs" mave, men det hjalp super godt på ham:-) Han fik 2 skefulde hver aften.

• #12   21. nov 2011 Dyrlægen har skånemad med fiber indhold?

Min hvalp er ihvertfald på Eukanuba Puppy intestinal pga tynd mave muligvis i forbindelse med bakterier(venter på prøvesvar)

Og syns da også både royal canjin og Hills har lavet skånetørfoder der samler afføring som du kun kan købe hos dyrlægen

• #13   21. nov 2011 Jeg har kun brugt HUSK, i de perioder med meget løs mave. Men dem var der bare rigtig mange af, hvor vi måtte ned med hende om natten. Efter vi er begyndt at putter husk i maden hver dag, er maven fulstændig stabil. Dette var et råd, jeg fik fra dyrlægen.
    Hun vejer ml. 13,5 og 14 kg og bruger en ske(dem der er i posen) om dagen.

• #14   21. nov 2011 Ps; du kan købe i - Matas, apoteket, supermarked og helsekostbutikker.
    Her er et link om produktet; (link fjernet)
    Håber du finder noget der virker, for dig og din hund;0)

• #15   21. nov 2011 Tusind tak for jeres svar smiley

Vil lige snakke med dyrlægen om det der HUSK.
    Hvis det kunne gøre det ville det da være SÅ fantastisk smiley

Maria S

Tak for dit svar, vil prøve og kigge efter foder med de ting i du nævner.
    Skal snakke med dyrlægen fra Århus her i løbet af ugen igen, og så høre hvad hun syntes vi skal gøre.
    Det er simpelthen så synd for ham, for selv om han ikk har ondt i maven (mener dyrlægen) så må det da svie i enden når det bare løber ud af en, og skal vaskes og tørres.

Altså han kan godt holde sig, men på en tur på 1-1½ time kan han lave 4-6 gange, så en gang hjemme i haven og så igen 1-2 gange på aften tur smiley
    Og det er ikk små klatter han kommer af med, de første 3-4 gange er det store potioner, og så bliver det lidt mindre, men det er utrolig meget der kommer ud af sådan en bette hund, syntes jeg godt nok.

• #16   21. nov 2011 Slippery Elm er et godt produkt hvis hunden døjer med dårlig mave, det er et udtræk af elmebark som opsuger toxiner i tarmsystemet, det anbeflaes blandt andet af mange ved opstart til barf fodring..
    i århus ved jeg at du kan få det her..

www.allergifoder.dk

Kommentér på:
Dårlig mave....?

Annonce