3.627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Bil til hunden :) Bil til hunden :)

Halløj

Er så småt på vej til at jage anden bil.. (Næste år håber jeg)

Er lidt lun på en Ford C-Max på gule plader, eneste minus lige umiddelbart er at gulvet ikke er plant med åbningen, hvis I forstår?

Hvad kan I anbefale?
Vi har jo en halvstor hvalp, og JEG er ikke så vild med, at han skal i bur. Så hellere noget hvor han bindes til noget deromme, eller mere gitter op, så han ikke forstyrre føreren, altså mig smiley

I må gerne komme med input ang. jeres egen vogn og evt. tidligere vogne.
Også ang. bure og 'opdelingen' omme bag i.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil til hunden :)
  • #3   18. nov 2012 Det kan være at det er fordi det er en Grand C-Max så, at der er plan bund?

Altså, når den nu er på gule plader, så er der selvfølgelig plads nok til bur, men min forældres hund sidder omme bag i en Toyota Sportsvan på gule plader, uden problemer. Ved godt, at buret kan beskytte ved uheld, men ja...
    Men kom gerne med input ang. bur også, og hvad bure koster ö

Christina - Det skal jeg egentlig ikke gøre mig klog på, men tror ikke at alm. sedanbiler kan have gule plader? Der må andre lige træde til smiley

• #4   18. nov 2012 Ja, Mondeo stationcar mener du vel?

Den har jeg også kigget MEGET på, både MK3 og den nye model. Dog ikke på gule plader faktisk, det var bare generelt 'ny' bil til os. Den har jeg helt glemt smiley tsk tsk

• #5   18. nov 2012 Stemmer i på en mondeo eller en vito.

Men vær obs på at hvis du køre galt og din hund er bundet bag i kan du risikere voldsomme skader (hvis ikke hunden knækker nakken på halsbåndet). I et bur har din hund større overlevelseschancer.

• #6   18. nov 2012 Jeg ville vælge en Seat Altea på gule skilte.. Kanon lækker bil og der er god plads bagi bilen smiley Og samtidig med er bilen mega fed!

Men af sikkerhedsmæssige årsager, både for dig og hunden, ville jeg købe et stort bur til den smiley

• #7   18. nov 2012 Vi har 2 Mondeoer den nye og en ældre sag. Den ældre udgave er totalt hundebil, i den anden er der kun 2 bure (vi har 4 hunde) og det er "pænt brug"bilen;-)

• #11   18. nov 2012 Har overvejet at kigge efter Altea også, da de 1.9 TDi'er må være faldet lidt efterhånden, da de var så populære i starten at ALLE købte dem smiley

Mondeo skal klart kigges på, dem havde jeg som nævnt slet ikke skænket en tanke. Fy skamme!

Ja, bur pga. sikkerhed for hunden er jeg med på.
    Lige den side der bliver linket til, synes jeg ikk virker?

Sarah, når du skriver ældre udgave af Mondeo, så er det den fra ca. 2002 til 2007 eller sådan noget ikke? Den "tykke" model? smiley

• #12   18. nov 2012 åh nej Martin: det er skam en gammel model fra 1996 smiley
    Men den kører fandme godt !

Ved ikke om den er tyk;) den ser ok ud lige umiddelbart;-)

• #13   18. nov 2012 Altea er faldet vildt meget i pris bare på det seneste år! Man kan nu få dem helt nede til 40.000 og man skal ikke op og give mere en 50.000 så har man en 2.0 med automatgear og alting smiley Klart værd at se efter og de kører som en drøm..

• #14   18. nov 2012 Vi har også G-line (Condor. Mener det er str. M). Rigtig lækkert bur! Og jeg synes det er rart med et bur f.eks. til træning, når hunden venter i bilen mellem øvelserne, så kan bagsmækken stå åben. Vi har i øvrigt en Volvo V50, hvor ovennævnte bur passer perfekt i. smiley

• #16   18. nov 2012 Sarah, det er MK1... Har haft en, dog sedan. Kørte skidegodt.
    Meen, skal også køre 120 om dagen i den, så vil gerne have lidt komfort. smiley

Mia, automatgear tager lidt brændstoføkonomi, så det vil jeg ikke have.
    Og 2.0 TDi fra VW koncernen stoler jeg ikke på. Synes lige - igen - der har været noget om de motorer smiley Derfor 1.9 TDi smiley

Ang. bur, så må det være denne jeg skal kigge efter? (link fjernet)
    Men højden, 68 cm? når han sidder ned, skal han jo dukke hovedet, og dét er jeg ikke glad for, at han skal!

• #17   18. nov 2012 Så skal du have den nye. Der er masser af komfort. smiley

• #18   18. nov 2012 Det er mest FR modellen.. Men ja det mest sikre er en 1,9 TDI smiley

Og lige et link til et mega stabilt og godt hundebur smiley
    http://www.hakon-profil.dk/katalog.asp?gruppe=1&sort=varenr&vare=5

• #20   18. nov 2012 Mia, det bur ser ikke så tosset ud, og er lige lidt højere og dybere, dog mindre bredde smiley Og fin pris smiley

Sarah, ja, de sidste to nye modeller er rigtig fine!

Solstråle, det "skal" næsten være diesel, da jeg som nævnt skal køre 120 om dagen smiley

• #22   18. nov 2012 jeg har en kia ceed sw fra 2012.
    i bagagerummet har jeg dette bur til doberen
    http://www.avifauna.dk/trixie-alutransportbur-p-14800.html
    i siderne har vi disse bure til DSGerne
    http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundetransportbox/faltbare_hundebox/276954
    er rigtig glad for bilen, den kører 25km/l, det er den 2. kia ceed jeg har

• #23   18. nov 2012 Man plejer vist at sige, at grænsen går ved 25.000 km om året. Og skal også på skole i ny og næ, på en 5 års uddannelse smiley

Men ja, diesel er mere behagelig smiley

• #24   18. nov 2012 C K
    Har også selv har en Cee'd, fra 08, spritny. Den kørte satme godt den 1.6'er CRDI smiley
    Har en kammi med en Cee'd nu, stationcar, og det bur til deres Golden Retriever fylder nærmest alt deromme, men det er så også på hvide plader.

• #25   18. nov 2012 http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/transportabelt_hundehus/303109
    Selvfølgelig købes i Tyskland, bare rart at læse på dansk smiley
    Den var måske ikke så tosset igen egentlig. Bare ikke så beskyttende smiley

Den fra avifauna virker ikke så stor igen smiley

Nu vil jeg hoppe i kanen.
    Tjekker selvfølgelig forummet igen, når jeg er på indernettet smiley

Tak for input indtil videre! smiley
    G'nite!

• #26   18. nov 2012 Buret fra avifauna fylder hele bagagerummet, der er ikke plads til andet smiley

• #27   18. nov 2012 Vi har en Renault scenic diesel og den er vi godt nok glade for. Den er godt nok på alm. plader, vi har bur bag i, det er dejligt at bagklappen kan stå åben og samtidig er det mest sikkert for både hunde og mennesker

profilbillede
  • #28   18. nov 2012 Buret er af mærket variocage

• #29   19. nov 2012 Vi har en Toyota Sportvan. Den var total super da vi havde Grand danois , for han kunne let gå op i bilen selv. Den er på gule plader.

• #31   19. nov 2012 Alfisten:
    Variocage, Artfex og G-line, check smiley

Tror jeg holder mig til at lede efter en C-Max eller Mondeo på gule plader.
    Ellers tager det flere krige at finde frem til en bil for mig smiley

Synes dog ikke lige der dukkede mange Mondeoer op med gule plader, indenfor det prisleje smiley Som var efter 2000...

• #33   26. apr 2013 Vi har en Touran på gule plader og jeg elsker den smiley Skøn hunde bil smiley
    Fik special lavet et bur til den til 2 hunde for at udnytte pladsen bedst muligt.
    Og alt træning grejet kan også være der smiley

Kommentér på:
Bil til hunden :)

Annonce