{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.384 visninger | Oprettet:

tyktarmsbetændelse- jeres mening hjælp {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle sammen....
jeg har lige brug for jeres råd, især hvis andre har været igennem det sammen, men også andre som bare vil råde....

undskyld stavefejl under vejs

det er sådan at jeg er ejer af american bulldog som runder de 6, 5 år.
han har siden marst månede været rigtigt træt, gået meget langsomt, vi undre over det, men igen vi ved når varmen kommer bliver han sku sløv, sommer kom og det sammen... trætte øjne når han hjemme, kommer ud og gå stopppe op, sætte sig ned/ eller lægger sig, hvis man lige møde nogle man snakker med. der plejer han være ret utålmodig og kom nu, men det har ikke været sinden marst. vi tænker igen, men det er sommer, han er ældre, og nogle bliver gammel før tid.

i august måned bliver han vacc og vi tag dette op at han er træt og sløv og trætte øjne., men dettte sundhedstjek mener han det er nok bare varmen og hans aldre... vi skulle holde øjne med ham...

det gør vi men jeg har bare en mavefornemse af nej der noget glat.
så i okt månede ringer jeg så til kbh dyrehospiltal, ( bruger to forskellig dyrlæger )
spørg dem hvad vil man tjekke ham for når jeg siger sløv, træt, og trætte øjne, gå langsomt.

de tilbyder at laver hjertelunge orms prøver, og sundhedstjek.

prøven vidst at der ikke var noget, og udvendig er sund og rask, og hjerte og lunger lyder fint.
hendes mistanke er så stoftskifte, og vi får taget en kæmpe blodprøve på ham som tjekker stofskifte, alle organer, blodprocent, ja alt der kan tjekkes den vej.

vi får svar på at stoftskift lavt, men efter en ny måling var det normalt.

så synes dyrlægen at hendes næste bud er at sætte ham på smertestilling for at se om han bliver bedre eller ej. kun 5 dage. da han er muskelhund og er en hund som ikke viser smerte før det er virkelig glat.

tre dag sener kaster meget blod op og alt smerte stilling ophør pga blødning. han får nogle piller for stoppe og passe på slimhinde omkring mavesækken.
og er smut fordi dyrlæge og tjekke blodprocent... fordi ahn bleg.
men det var stadigvæk i orden. lidt var falde'

men de tre dage han var på smertestillen have vi en glader hund, og derfor blive enige i han har ondt men hvor.

den dag vi stopper de der piller for slimehindes for han det dårligt med mega slaver, plus opkast igen, og derfor forsætter vi dem.
onsdag kommer han ind bliver røgten og scanning af mave for finde ud hvor har ondt-

man finder på ryggen ved sidste led noget arvæv som er dannet, men de kunne ikke sige det er derfor han er sådan...
man finder så også
en forstørret tyktarm plus luft i maven. ( lufte i maven kan skyldes han er der)
men man vælge at give nogle andre piller sammen med de andre, for passe på maven og se om opkast og alt det stopper.

men så i fredag i sidste uge har mega dårlig mave med masse frisk blod han kommer på antiopikan også. som har virkning med sammen for dagen efter var ikke noget, plus igen en glader hund


nåååååååååååååå det blev lang men man kan lige så godt får hele med.

jamen vi så snakke med kbh dyrhospital, og deres råd er vi skal lave en kikkerundersøgelse af ham, men i væreste tilfæld skal han åbnes op, for han har tyktarmsbetændelse og man skal finde ud hvorfor-- er kæft eller indvoldorme, allergi eller tarme blivet stive

men man kunne også vente til han var piller fri --- er i morgen og de sidste på fredag og tag en afføring prøve gerne lidt tyndt og sende det ind og se om hvad de siger......


vi er sku i tvivl, hvad vi skal gører, hvad har i andre gjordt og hvordan har fået tyktarmbetændelse årsag til kende hvilken undersøgelser.
synes jeg læst hos andre at nå de stoppe antiopikan piller kommer det igen med dirra med blod.... opkast



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tyktarmsbetændelse- jeres mening hjælp
  • #1   20. nov 2012 det skal siges at grunden til spørge er også at igennem at dette her, har vi fundet ud af kbh dyrehospital har fejle.
    på den måde at for 4 år siden fik vi vide at han have dårlig hofte vi skulle overvej hans liv, vi tvivel og fik underssøgt hos ham de anden dyrlæge og der vidste sig være ledbetændelse...

    men da han blev røgten denne opgang iiii hvor have han bare perfekt hofter.
    hvor jeg sagde de forstår ikke det er ikke hvad i sagde for 4 år siden og hun blev faktiske ret ked på vores vejene...

    så min tiltro til hende vi været er rigtigt godt, men det ligger i baghoved at de har lavet fejl


  • #2   20. nov 2012 Alt det med maven kan jeg ikke hjælpe med, men jeg kan kommentere på stofskiftedelen.
    Tallene fra stofskifteundersøgelsen kan godt ligge inden for normalområdet, men stadig kræve behandling. Træthed og manglende energi er tydelige indikationer herpå.
    De forskellige racer har forskellige normalværdier. Det tager det generelle gennemsnit ikke højde for.

    Jeg er klar fortaler for ikke at trække tingene for langt når en hund har det skidt. De skal være her for deres egen skyld, ikke for vores. De skal have det godt og leve et meningsfuldt liv. Et liv med smerter er ikke meningsfuldt. Et liv på evig medicin er heller ikke, efter min mening.
    Hvis jeg behandler en hund, så er det fordi udsigten til helbredelse er der.
    Hvis dyrlægen kan sige, at hunden aldrig bliver rask igen, så er der ingen grund til at trække pinen ud i årevis.
    Man skal nyde sine dyr mens man kan, hver eneste dag. For pludselig er de her ej længere.
    Held og lykke med det hele.


  • #3   20. nov 2012 malene--- det er også derfor dette indlæg, min hund skal nemlig ikke lide på nogle måde, og derfor har vi valgt gennemgå for finde ud hvad er der i vejen.
    for vi har på sammen med som dig... det skal være et værdig liv.

    og vi har også spurgt dyrlægen som ikke mener det er aflived grund da alt dette med maven kom efter smerte stilling...

    men vi har så snakke om han har sidste stykke tid kaste op , og har lidt dirre, men at det bare at komme til kende nu, med han har tyktarms betændelse.


    jeg ved at i første omgang sagde de at stoftskifte tallet lå på 13 det laves men det blev sendt til landbrohøjskolen til måling og der var det normalt


  • #4   20. nov 2012 Det kan være han ikke tåler det smertestillende.

    Mht stofskiftet/skjoldbruskkirtlen så hedder normalområdet på den frie T4 9-40 pmol/l. Du kan se at der er stor spredning. Så en hund med tallet 10, vil være i normalområdet, men kan sagtens stadig være syg.
    Det er normalt at give medicinsk behandling i en periode for at be- eller afkræfte om hunden er påvirket af det lave tal.
    Hos os virker medicinen.


  • #5   20. nov 2012 oki det vil vi tag med til overvejes... ja han har ikke kunne tåle det smerte stilling selvom han har fået det før, og det er derfor denne opkast med blod kom


  • #6   20. nov 2012 Puha.. jeg håber I finder årsagerne til det hele.
    Vi har selv oplevet et års fejlbehandling, og er nu der, hvor vi må aflive. behandling er for sent.


  • #7   20. nov 2012 åh puha det må være hårdt,,, og det er også derfor vi søger råd nu, for kan jeg rede min hund, så vil gører det, men det skal være på at han kan få et værdi liv. og ikke lide....

    for det er sgu hårdt ar se ham på hans dårlig dage....


  • #8   20. nov 2012 JEG ville få lavet en kikkertundersøgelse og så tage den derfra.

    Har han nogensinde fået Dipentum mod mave/tarminfektion?


  • #9   20. nov 2012 DiPentum hvad er det ???


  • #10   20. nov 2012 Det er antibiotika bestemt rettet mod mave/tarmsygdomme. Blackie fik det når han fik diarre og havde det skidt. Og så fik han "HUSK" frøskaller hver dag.

    Jeg er på senere iaften hvis du har flere spørgsmål smiley


  • #11   20. nov 2012 jamen det sidste dag med han får antepsin som hjælper på slimehinde ved mavesækken,
    så får han omeprazol som er syre dæmpene,


    og til og med fredag

    får han antibiotika som hedder metronidazol.

    og så sagde hun jeg kunne give husk i hans mad hver dag, det fik vide igår


  • #12   20. nov 2012 ja få lavet kikkertundersøgelsen,så som mette skriver Dipentum og forsøg med Rimadyl som smertestillende.
    Derudover ville jeg sætte ham på streng foder diæt.Min gamle hund fik KUN RC Hypoallergen og så længe der var blod skånekost (hjemmelavet.) prøv desuden at koge alt hans vand inden han får det. Min gamle hund sked rent blod hvis hun drak vand der ikke var kogt. Hun levede et aktivt liv som redningshund og agilityhund i 6 år med kronisk collitis (tarmbetændelse) i tynd og tyk tarm.
    Herunder et billede fra en af hendes kikkertundersøgelser.


    profilbillede
  • #13   20. nov 2012 oki... jamen han er på 4 uge med skåne kost, fandt man ud hvorfor din hund have tyktarmbetændelse... ??

    og kunne de svare ud fra denne kikkerundersøgelse


  • #14   20. nov 2012 nej det fandt man ikke ud af. Vi fandt ud af at det typisk kom til udtryk ved foder (hun kunne få det af en kiks eller en pølse fra en anden hundeføre) og ved vand.
    Og det var heller ikke vigtigt hvorfor , men hvad vi skulle gøre ved det.
    Jessie blev aflivet da hun var 13 hvor det havde udviklet sig til en mavecancer der var ret agressiv. Denne udvikling fulgte vi via kikkert undersøgelserne og mavescanningerne i 6 år. Så vi vidste f.eks godt at der var metastaser.


  • #15   20. nov 2012 oki... var hun meget træt også og sløv


  • #16   20. nov 2012 pt får han ikke noget smertestilling før han er helt normal i mave, da det var det der fik ham til kaste blod op


  • #17   20. nov 2012 nej det var hun aldrig, men det var også fordi hun var smertedækket. Synes det er mærkeligt din dyrlæge ikke prøver noget andet smertestillende.

    Hvor bor du i verden..?


  • #19   20. nov 2012 Jeg ville, UDEN tvivl, bede min dyrlæge om Dipentum og så få lavet en gastroskopi.

  • #20   21. nov 2012 Jamen det vil hun ikke pga den voldsomme opkast af blod han have, han miste 4 procent blod....

    Jeg kommet fra Hvidovre


  • #21   21. nov 2012 Jeg har Idag snakke med to som kender, som har anbefale sammen dyrlæge, som vi overvejer ringe og tage en snak med...

  • #22   21. nov 2012 Sarah have hun gode og dårlige dage inde hun kom i behandling

  • #23   21. nov 2012 Sabina: hun havde gode og dårlige dage hele sit liv. Den dyrlæge der redddede Jessies liv var Lars Knudsen Granly på Karlslunde Dyreklinik (det store hospital i Karlslunde) han kørte hendes behandling i næsten 6 år og han er FANTATISK!! Havde det ikke været for ham havde jeg måtte sige farvel langt tidligere. Så ham vil jeg anbefale.
    Forstår ikke hvorfor dyrlægen ikke vil give Dipentum når han kaster blod op. Hvis du kigger på billeder øverst til højre og nederst tv kan du se at Jessies også blødte og hun kastede også blod op. Dipentum er sådan nogen kapsler med gult pulver i. Når det gule pulver kommer i konakt med tarmens vægge ligger det sig som en hinde over sårene og heler dem. Dvs blødningerne stopper.
    Men jeg vil VARMT anbefale Lars til hver en tid når det kommer til denne behandling.


  • #24   22. nov 2012 Sarah det sjovt du siger Karlslunde Dyreklink, for dem have jeg selv haft i tankerne, har brugt dem da jeg boede Greve hos min mor, plus har været meget i praktik den gang man gik i folkeskolen.., det kan også være det bliver dem, er glad for hører at de har. Hjulpe dig og din hund. Og at det er ligne chester.

    Vi valgt at se hvad der, fra i morgen, der stoppe to af hans pille kur, men får stadigvæk antibiotika til fredag.


  • #25   22. nov 2012 Hvad mindre ham bliver skidt.... Nå du har været til kikkerundersøgelse var din hun også på diæt inde for at de kunne komme til? I hvor mange dage. Og bare nys hvad koster sådan ca...

    Han er forsikringer..,


  • #26   22. nov 2012 uha ved ikke hvad det koster idag - Jessie blev aflivet (pga. cancer) i 2006 så det er ved at være nogen år siden.mener det var i 2004 hun blev scannet sidste gang, Men dengang kostede det ca.10000,- mener jeg. Men der var det også ret nyt. Kan kun forestille mig det er billigere nu.

    Hun skulle bare faste fra kl.22 dagen før. Hun var jo på diæt kost altid fra hun var 6 år gammel. (RC Hypoallergen.)

    Jeg brugte desuden min. en gang om hver 10 dag at give hende en faste dag (kun vand) for at give systemet ro. Det havde vi rigtig meget held med. Men igen vil anbefale dig Lars. Kan kun forestille mig han er blevet dygtigere. smiley Ved ihvertfald hans udstyr er blevet meget bedre, for de gange jeg har været der efter hendes død er jeg altid blevet forevist hans nye "legetøj". smiley


  • #27   22. nov 2012 Desuden skal du huske at bemærke at Jessies var både i tynd og tyktarm og var kronisk. Den "dom" har du så vidt jeg har forstået ikke fået endnu. Men synes din nuværende dyrlæges diagnose lyder noget difus og alene på den baggrund ville jeg søge en anden dyrlæge.

  • #28   24. nov 2012 Nej.. Vi snakke med Kbh omkring hvad det koste for en kikkerundersøgelse og den ligger på 6500 men snakke med ham som laver og synes vi skal få lavet afføring prøve først, og se hvad den siger... Og tag det der fra.... Nå han er pille fri.... Og der gået par dage, fordi der skal helt ud af kroppen...
    Så Idag er første dag uden piller...

    Vores plan er ringe til Karlslunde og få en snak med dem, og evt lade dem se billederne... Høre deres mening


Kommentér på:
tyktarmsbetændelse- jeres mening hjælp

Annonce