{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.094 visninger | Oprettet:

Eukanuba {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg altid været glad for det mærke, og af dem jeg kender der bruger det, hører jeg osse kun ros omkring gode, sunde og mætte hunde..

Men man hører faktisk ikke rigtig noget om det herinde? Er der ikke så mange der fodrer med det eller hvordan?

Agter selv at køre Franco over på det når han kommer hjem, for selvom at det er røv dyrt herhjemme, så kan man jo købe det meget billigere i tyskland, og ja, syns som sagt det er et godt foder smiley

hva mener i om Eukanuba?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eukanuba
  • #2   21. nov 2012 Synes ikke om det.
    Min får dårlig mave af det og hun er ellers ikke sart. Har haft en som kom til at franske på det, så nej, det kommer ikke inden for dørene her.


  • #3   21. nov 2012 Den oplevelse har jeg så haft ved RC istedet smiley

  • #4   21. nov 2012 Eukanuba er et af de mærker, der er dyrt udelukkende pga mærket. Det er ikke indholdet man betaler for. De bruger fyldstoffer, og det er totalt unødvendigt.

  • #5   21. nov 2012 Syntes det er ALT for dyrt i forhold til hvad der er i af råvarer....
    Men jeg forstår godt de opdrættere der har opdrætterordning hos dem..
    380 kr for 20 kg...


  • #6   21. nov 2012 RC bruger vi så heller ikke. Hun kan ikke holde vægten på det, ikke engang på RC 4800

  • #7   21. nov 2012 Vi brugte det til vores tidligere hund og han fungerede fint på det. Men bruger i dag Hills til den bette ny vi har.

  • #8   21. nov 2012 Eukanuba/IAMS kunne jeg ALDRIG drømme om at købe, uanset hvor godt eller dårligt foder det er. Hvorfor ? Fordi jeg engang så en video, hvor man flåede levende vaskebjørne, og smed dem nøgne op i i en stor container, hvor de lå til livet ebbede ud af deres forpinte kroppe. Denne pelsfarm var sponseret af IAMS

    Jeg glemmer ALDRIG det syn....


  • #11   21. nov 2012 Trine P - Er faktisk osse lidt imponeret over det, for jeg har kun oplevet, hørt det modsatte ellers smiley

  • #15   21. nov 2012 2 sække af 15kg large breed puppy til 708kr i tyskland... Syns ikke det er dyrt smiley

  • #16   21. nov 2012 Jeg har brugt det i 2 år, benson fik det fra opdrætter og jeg valgte at fortsætte.
    Men jeg havde problemer med at pruttede RIGTIG meget! Men ud over det så fungerede han rigtigt godt på det, Men syntes jeg det var underligt det skulle være så dyrt (519kr for 15kg) når der ikke var særlig meget kød eller lignede i. Jeg har nu skiftet over til kingsmoor, nu prutter han ikke særlig meget mere og hans pels er blevet flottere. Så vil jeg gerne betale lidt mere for det smiley


  • #18   21. nov 2012 Stine H - det er et kalkbindings middel

  • #19   21. nov 2012 Hunde er omnivorer ... Ikke carnivorer

    Dvs de er altædende..
    de spiser kød.. Ja
    de spiser også rødder, bark, bær, frugt og hvad de ellers kan finde


  • #20   21. nov 2012 Ib - og græs smiley

  • #22   21. nov 2012 Eucanuba er da et okay foder.
    Synes virkelig der er gået relogion i hundefoder.. det grænser jo til hysteri.

    Brug det foder din hund fungerer på..


  • #26   21. nov 2012 Præcis og jeg har endnu til gode at have en hund, der trives på det.

  • #27   21. nov 2012 En grå..

    Dine hunde? Hvor mange hunde har du personligt haft, der har trivedes på det?


  • #28   21. nov 2012 Synes det er tåbeligt dyrt i forhold hvad der er i posen.

  • #29   21. nov 2012 Min hanhund fik det med fra opdrætter, da jeg købte ham....han NÆGTEDE at spise det. Jeg måtte lokke det i ham med leverpostej o.a., da han havde gået i 4 dage UDEN mad ..som BABY...købte jeg noget andet foder. Nu spiser han RC og får han andet, nægter han at spise det.
    Min tæve - der er altædende, vandt en pose Eukanuba...hun lugtede én gang til det - og nægtede at indtage det, så mine hunde får det ikke. Der må jo være et eller andet ved det der gør, at de ikke vil have det ...ikke engang blandet i andet foder


  • #30   21. nov 2012 Vi vandt også engang en sæk, dengang havde vi 6 hunde og selv de mest madglade af dem gad ikke røre det.

    Har faktisk ikke hørt om ret mange inden for vores race der fodre med det.


  • #33   21. nov 2012 min første hund udviklede foderallergi af det.

  • #34   21. nov 2012 8 hunde som 16 årig.. ?

  • #37   21. nov 2012 Enig med Rikke... så slap dog lidt af ( begge sider)

    Min første hund elskede Eucanuba
    Han var flot i pelsen og havde normal fin afføring.

    Vi går meget tur i skoven hvor der er forskellige bær.. Hindbær, brombær, surbær og hundene går helt amok i dem, når det er sæsson for bær


  • #39   21. nov 2012 De eneste kræsne hunde jeg har haft var Schæferne. Rotterne har altid været altædende smiley

  • #40   21. nov 2012 Min tervueren var kræsen og min collie er også meget selektiv og småt spisende..
    ( Måske det ligger til de lette hyrdehunde ?)


  • #41   21. nov 2012 Det kunne da godt tænkes smiley

  • #45   21. nov 2012 OMG Nina...
    Klap lige hesten ikke.

    Nu aner du jo faktisk ikke, hvad jeg fodrer med vel?
    Og nu kom det jo så nok af, at andre skrev om deres hunde, der nægtede at spise Eukanuba. Men du har måske ikke læst tråden?


  • #46   21. nov 2012 nina hvad er det dog en gang PIS.med a rikke fodre forkert ved a have mad stående det meste af dagen,... det var vi sku osse.
    ellers ville tico og tarzan aldrig få noget af spise. det er prøvet a gove mad kun 2 gange dagligt og tarzan taber sig for meget fordi han ikke kan spise så meget mad på en gang.... ! så drop det der med a skyde med skarp...

    du ved jo ikke hvad VORES hunde fungere bedst på


  • #47   21. nov 2012 Rikke: det er LIGE det jeg mener.. tarzan (han er efterhånden en ældre herre)han har prøvet a få mad to gange dagligt , hvor han tabte sig + kastede op dyrlægen mente det var pga for lidt mad i maven så han for mad hele dagen... mine hunde regulere selv, har de fx fået en ben m lidt køb på så spiser de ikke mere mad den dag og kun meget lidt dagen efter .. så sådan en gang pis nina skriver med a du fodre forkert burde hun holde for sig selv.. .


    - jeg kunne aldrig drømme om a lade lille tico gå en dag uden mad (tico er en chihuahua ) og hvis han skal faste en gang om ugen så kan jeg bruge hele dagen på a tørre hvidt skum op fordi han får mavesyre( dyrlægen s ord + mange chihuahua ejer ved a de ikke kan klare sig på enten tom mave eller overfyldt mave)


  • #48   21. nov 2012 Vil så liiiige indskydde at mine forældres hunde altid har været tosset med at gnaske korn på marken smiley

  • #50   21. nov 2012 Rikke. jep smiley det er nemlig det. synes nu det er pisse træls a man skal dømmes af nina H fordi hun mener a HUN ved hvad der er bedst for vores hunde smiley

  • #52   21. nov 2012 Stine H - jeg har set dem spise både blade og selve kornene smiley hehe det er jo mums

  • #53   21. nov 2012 Nina - Giv mig en god forklaring på at min whippettæve holder vægten på 280 g RC 4800 svarende til ca. 1300 kcal, men taber sig selv om hun får 580 g Wolfsblut Green Valley /alaskan salmon svarende til 2080 kcal.

    Hvis hunden ikke kan fordøje majs/hvede burde det ikke kunne lade sig gøre.


  • #54   21. nov 2012 Kirsten H

    Netop, der er forskel. Min kunne ikke holde vægten på RC 4800, men bliver lettere overvægtig på wolfsblut smiley


  • #55   21. nov 2012 Jeg har forøvrigt også haft hunde, der havde foder stående hele dagen og fungerede bedst på det smiley

    Brugte jeg modellen med at sætte foder ned 15-20 minutter og fjerne det igen, ville min anden whippet kun spise med 5-6 dages mellemrum om der så blev smidt oksemørbrad i skålen.

    Hun ville kigge på skålen og gå igen, det er prøvet, hun vejede en periode knap 8 kg, hvor hun burde veje 12.

    Hun fodres på anden vis og spiser normalt smiley


  • #56   21. nov 2012 Kathrine - Whipperne spiser græs, elmeblade, skvalderkål og vild kørvel dagligt, de kaster ikke op smiley
    Om foråret, når de første blade af vild kørvel bryder gennem jordoverfladen, går de helt i selvsving og kan lede i timer efter de små skud.


  • #57   21. nov 2012 Helle N- Det er det, der er sagens kerne, det foder, der er perfekt til en hund, vil en anden mistrives på.

    Kathrine - Det har jeg lagt mærke til.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #58   21. nov 2012 Har fodret den hund jeg har nu med Eukanuba.Det har hun fungeret fint med både med energi og pels.Har overvejet at skifte til Acana men nu må vi se.Hunden har altid spist op og hvorfor lave om på noget der virker.

    Min hund får også lidt andet i sin mad en gang imellem.Det gør hun fordi at jeg kan se at hun nyer det.Hvis det giver hende glæde kan jeg godt leve med at det måske ikke er sundt.


  • #59   21. nov 2012 Max - Mine får også lidt lækkerier i maden og jeg tror det er sundt at præsentere dem for forskellige fødevarer.
    Jeg er sikker på det styrker deres mave/tarmsystem.


  • #60   21. nov 2012 Min får også rester i maden eller ved siden af. Hun har heller ikke sart mave.

  • #61   22. nov 2012 Nina - jeg undrer mig en smule over, at du lovpriser de foderprodukter, som du gør og så samtidig siger, inddirekte, at vi andre er fløjtede langt væk fra vinduet, når vi lader vores hunde have adgang til foder hele døgnet.....!

    Det gør jeg fordi jeg har haft 2 hunde med mavedrejninger, og set ønsker jeg på i gen måde at opleve. En af flere ting at forbygge det på, er bl.a. at hundens mave får lidt foder ad gangen !

    Jeg fodrer forøvrigt selv med Wolfsblut ( der altså også har produkter der i erholder korn smiley )


  • #64   22. nov 2012 Det er da fast food. smiley
    Om det så også er junkfood er en anden historie.


  • #67   22. nov 2012 Nina F

    Tror mere det er En grås.. forældre, der står for indkøb af foder.


  • #69   22. nov 2012 599 kr for 15 kg, Hold da op, hvor koster det så meget? Jeg giver 380 kr på tilbud for en sæk.

    Hvis jeg skal være helt ærlig så tiltaler foder med mere kød mig da mere, men min hund skider helt vildt når han får det. Og ser ingen grund til, at være så forskrækket for majs, som mange herinde er.


  • #70   22. nov 2012 Royal canin 4800 er et højenergifoder til aktive hunde med en fedtprocent på 30.

    Ingredienslisten ser sådan ud:
    Tørret fjerkrækød, animalsk fedt, ris, hvedegluten*, vegetabilsk olie (inklusive kopraolie), tørret fjerkræprotein*, mineraler, fjerkrælever, roetrævler, vegeta-bilske fibre, fiskeolie, psylliumfrø og -skaller, frugto-oligosakkarider, spormineraler (inklusive kelaterede spormineraler), hydrolysat af gær (rig på mannan-oligosakkarider), L-lysin, taurin, L-carnitin, hydrolysat af krebsdyr, hydrolysat af brusk, morgenfrueekstrakt (rig på lutein), vitaminer.

    Mine whipper er aktive hunde, Alfa løber ca. 12 km om dagen (de 8 i snor med min mand, resten løs på gåtur), går schweiss spor, træner lidt alm. lydighed og ringtræning.
    Når hun er løs, bliver der løbet en del med fuld speed (60 km/timen)

    Så hendes aktivetetsniveau kan vist godt sammenlignes med en aktiv brugshund smiley
    Hun er heller ikke så lille, vejer 18 kg og er i top kondition.
    Ghini har et mindre aktivitetsbehov.

    Med hensyn til græs, Alfa spiser meget græs, intet kommer ufordøjet ud i den anden ende.
    Hun får også en hel majskolbe i ny og næ (hun vil hoppe på tungen for sådan en) den spises rub og stub, samme resultat, ingen ufordøjede majskerner eller planterester.


    Gav jeg Ghini mad som du beskriver, sætter madskålen og fjerner den efter 15-20 minutter, spiser hun intet, det er prøvet, hun kan fint gå 6 dage uden mad.

    Hun er en meget driftstærk tæve og spiser kun, når hun er i drift, har jaget et bytte og nedlagt det.
    Byttet er en freesbee der fanges, byttes med et kaninskind, der ruskes til døde.


  • #74   22. nov 2012 Nina - Det var så lidt, du har absolut forklaret dig forståeligt smiley

    Jeg oplever selv stort set kun positive svar herinde og et lille råd, pas på med at generalisere, når du skriver, det opfattes hurtigt negativt og bedrevidende selv om det ikke er ment sådan smiley

    Jeg har selv haft hund altid, fik min første egne gravhund som 10 årig (min far havde 4) og har siden haft en del gravhunde til grav- og drevjagt, ft. spaniels, en enkelt udstillingscocker og nu whippets.
    Min erfaring siger at intet er sort/hvidt og ikke to hunde er ens.
    Jeg ville gøre det så pokkers godt og fodre whipperne kornfrit, men det gik slet ikke (flere mærker er forsøgt)
    Mængderne de skal indtage er enorme, energiniveauet falder, det samme gør kondition og muskelmasse, da de bruger for megen energi til fordøjelse.

    De har brug for både kulhydrater og fedt, så et fedtindhold, der for de fleste hunde er for højt, er faktisk ganske passende for dem, de optager også grønt meget bedre, end jeg har oplevet hos nogle af mine tidligere hunde.

    Før RC 4800 kom på markedet fik gravhundene bare svinefedt som ekstra tilsæt i deres foder, i de perioder hvor aktivitestsniveauet var ekstra højt, men det er nemmere, når fedtet er bundet i foderet, det rene fedt gav af og til racermave.

    Jeg elsker, driftstærke, selvstændige hunde og kunne slet ikke forestille mig ikke at udnytte byttedriften både til træning, leg og for Ghinis vedkommende som katalysator for spiselyst.

    Vi skal fodre vore hunde med det de trives bedst på og det er forskelligt afhængig af alder, aktivitetsniveau og race.
    Jeg er også sikker på at et fedtindhold på 30% vil være alt for meget til din schæfer på 7, det samme gælder sikkert for mine hunde, når de bliver ældre, men så må foderplanen bare ændres smiley




  • #75   22. nov 2012 Tjalfe fik det men det resultat at han åd lort og da jeg skiftede foder til Orijen stoppede det og hans pels blev helt anderledes:)

  • #76   22. nov 2012 Nina- Eukanuba, gik ud fra det var en selvfølge eftersom tråden omhandler eukanuba smiley Min hund spiste vel omkring 10 kg af foderet uden korn, og kan havde imo voldsomt meget afføring. Jeg gik derfor tilbage på eukanuba.
    Du tænker at det er billigere fordi hunden skal have mindre af det?


  • #77   22. nov 2012 Det er ikke det allerbedste foder man kan finde, men de gange jeg har fodret med Eukanuba og Iams har der ikke været problemer, både mine hunde og katte har trives fint på det - og jeg er faktisk lige gået over til Iams igen fordi en af mine katte ikke trives (diarre, hårbolde, vægttab) på det gode foder jeg nu engang synes de skal spise og de andre ikke virker specielt glade for det og hvor den ene af dem også har problemer med at holde vægten efter vi begyndte med det gode foder.

    Men igen, det kommer jo an på det individuelle dyr. Jeg går altid i første omgang ud fra ingredienslisten og derefter så kigger jeg på min hund og katte og ser hvordan de trives med det. Trives de ikke, jamen så kan foderet jo være nok så godt og med alle de rigtige ingredienser, men det er så bare ikke godt for dem. Lia trives f.eks. ikke særligt godt med foder der har et højt protein indhold, så det betyder at jeg ikke kan fodre med nogle af de gode mærker som Orijen og Acana.

    Angående sagen om Iams/Eukanuba og dyremishandling, så synes jeg faktisk at det er træls at den 8-10 år gamle sag skal op at vende igen, med mindre der er kommet en ny sag siden. Jeg boycotted Iams/Eukanuba i sin tid pga. sagen og fulgte den meget i tiden omkring og tiden efter, og efter det jeg læste mig frem til, så har jeg ingen problemer med at købe Iams/Eukanuba ud over at jeg mener der findes bedre fodertyper end lige det.


Kommentér på:
Eukanuba

Annonce