1.414 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Sophie H
Sophie H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21

Hurra! Vi skal ha hund.. Men hvilken? Hurra! Vi skal ha hund.. Men hvilken?

Hej alle i dejlige hunde lovers smiley

Min kæreste og jeg er blevet enige om nu er tiden kommet til at vi skal have os en hund. Vi er netop flyttet på landet og har nu 2.2 ha hvor en hund kan boltre sig smiley Nu er problemet bare at finde den rigtige. Vi er ikke interesseret i at købe det første og det bedste for det er hverken godt for hunden eller for os. Så efter vi har undersøgt nettet og læst et par bøger er vi kommet frem til de her racer:

1. Satffordshire bull terrier
2. Boston terrier
3. Olde English bulldog
4. Shiba
5. Fransk bulldog
6. Rottweiler

Men så er spørgsmålet jo så hvilken en ville være bedst for os?

Vi er begge udendørs mennesker, men vi kender os selv godt nok til at vi nok ikke får gået den dejlige laaange tur hver dag. Vi elsker begge at flade ud og hygge - så hunden skal ikke være for reserveret da vi gerne vil ha' den med i hyggen. Samtidig har min søster 4 børn (i alderen fra 5-13) så det skal også være en hund der kan færdes blandt børn.

Så nu alle i kloge hoveder, hvad synes i? Er det nogle gode hunde vi har fundet - eller har i nogle bedre forslag?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurra! Vi skal ha hund.. Men hvilken?
  • #1   21. nov 2012 Rottweileren vil jeg ihvertfald ikke anbefale. Den er ikke en begynderhund, da den kan være temmelig tykhovedet med sin helt egen mening om tingene. Det er også en hund, der har bedst af at lave noget ellers kan den blive temmelig ulidelig.

• #2   21. nov 2012 hvis du ikke har tid til at gå en lang tur med den hver dag så lad være og køb en

• #3   21. nov 2012 Hvis jeg skulle foreslå nogle, så synes jeg i skal kigge på selskabshundene. Og der er jo mange at vælge imellem smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#4   21. nov 2012 caroline j - jeg siger ikke at vi ikke har tid.. jeg ved bare nogen dage bliver turen længere end andre.. Selvfølgelig vil vi da gå med den hver dag. Men det er nok ikke hver dag vi tager den med i skoven. Men ellers har vi en indhegnet eng nede bagerst på vores grund hvor den evt. kan slippes løs eller leges med.

• #5   21. nov 2012 Tænker i kunne have glæde af at se disse filmklip:

http://www.dkk.dk/DVD-2

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#6   22. nov 2012 Helle N - Tak for dit svar. Ja vi tænkte egentlig også at Rottweileren måske var for stor en mundfuld for os som førstegangs. Grunden til vi har skrevet den på er fordi vi virkelig synes det er en dejlig hund smiley Men ja selskabshund er nok også den retning vi kommer til at gå efter smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#7   22. nov 2012 Rigtig god ide Helle - dem må vi kigget på smiley

• #8   22. nov 2012 nååh oki

• #9   22. nov 2012 Den er også en virkelig dejlig hund, men noget af en pestiles, hvis den ikke bliver aktiveret nok.

• #10   22. nov 2012 Med 7 boston terrier i huset, er det lidt svært ikke at fremhæve denne dejlige og alsidige race, der vil elske 2,2 ha og en flyder i sofaen. Men de andre racer er da heller ikke sådan at kimse af. Hvis jeg var jer, nå I ikke har alt for travlt med at få en hund, ville jeg tage ud og møde de forskellige racer i levende live og tale med forskellige ejere af de forskellige hunde, for der er stor forskel på at have en stor Rottweiler også en lille Shiba. Ligesom der er en stor forskel på hvilket liv, man vil have med den Franske Bulldogs og Boston terrierens pga forskellen på deres temperament.

Held og lykke med valget og skulle der være behov for at møde Boston terrieren, siger du bare til smiley

• #11   22. nov 2012 OEB´en vil jeg anbefale i går en stor bue uden om. Sundheden er ikke god og avlen er meget useriøs.

Af de racer du næver vil jeg nok anbefale Boston terrieren, den er til at overkomme træningsmæssigt, den ricikere ikke at blive forbudt og helbredet er ok. Men husk tavlen.

• #12   22. nov 2012 Og har hørt om førstegangsejere, hvor det er gået rigtig godt, men de har også gjort en virkelig stor indsats mht. træning m.v.
    Men hvis man ved med sig selv, at man hellere vil have en hyggehund, er det jo synd at gå ud og anskaffe sig en rotte, både for hund og ejere smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#13   22. nov 2012 Katja J - Tak for dit svar. 7 styks? Hold da op - der må være gang i den hjemme hos jer smiley Men rigtig godt råd du kommer med det vil bestemt bruge. Hvor bor du henne på sjælland - for vi skal til ringsted og næstved i december så det ku jo være man sku slå vejen forbi smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#14   22. nov 2012 Anne Julie - tak for dit svar smiley Det en skam, for det er ellers en rigtig flot hund. Men sådan nogle ting skal jo være i orden. Og selvfølgelig vil vi huske tavlen smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#15   22. nov 2012 Helle N - det har du fuldstændig ret i smiley

• #16   22. nov 2012 Må man spørge, hvad der har tiltrukket jer ved de meget forskellige racer?

Hvis I ikke vil have selvstændig hund, så er det ikke shibaen.

• #17   22. nov 2012 Jeg ville personligt holde mig både fra Shiba og Rotten som første gangs ejer..

Olde English ville jeg også holde mig fordi man ikke kan være 100% sikker på hvad der er deri da de jo blandt andet kan have AmBull i sig så vidt jeg husker.. og så stoler jeg ikke på hvor godt de sundhedstjekker..

Staffen synes jeg lidt er blevet en modehund lige som den franske er hvilket ofte betyder at der er en masse skod avl og at man skal være meget forsigtig med hvem man køber fra.. og være sikker på at de er sundhedstjekket på kryds og tværs for relavante sygdomme samt ikke lider af allergier osv.

hmm.. Boston frygter jeg lidt får den samme tur fordi folk ser den i de der tv reklamer og tænker næææh.. men det er muligt det slet ikke er så slemt..

Umiddelbart ville jeg som nybegynder nok gå efter Boston Terrieren af de der.. fordi jeg selv synes den er sundere bygget, med lidt mere snude (bedre ventilation/mulighed for nedkøling og åndedræt) og har ben der passer bedre til kroppen..

• #18   22. nov 2012 Ja, det virkelig en skam for udgangspunktet var rigtig godt. Men desværre tager avlerne ikke sundheden alvorligt nok. Min egen OEB har epilepsi, en bruger her inde fra havde en OEB der faldt død om et par dage før sin første fødselsdag ,og så har jeg hørt om rigtig mange OEB´er der har rigtig dårlige hofter og albuer. Ud over det er man så begyndt at avle dem meget tunge/ brede og eksperimentere med "smarte" farver (merle) som han kan give alvorlige defekter som blindhed og døvhed. Såe jow, det går rætti godt....

• #19   22. nov 2012 Vi bor egenligt ved Guldborg på Lolland, hvilket er en lille times kørsel fra Næstved og Ringsted.

Jo, syv hunde giver liv og mange spændende oplevelser i dagligdagen af hundes gruppedynamik. Men det er også arbejde.

Min søster og jeg har lavet en hjemmeside om racen, hvor du kan læse om vores erfaringer med racen, hvis du vil. den hedder www.kl-bostonterrier.dk

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#20   22. nov 2012 Julie P - Jo selvfølgelig da smiley

1. Staffy'en - ja det er svært at forklare, der er bare et eller andet over den. Vi kender et par stykker der har sådan en og det er virkelig bare en dejlig hund. En rigtig hyggetrold samtidig med den elsker at lege smiley

2. Boston terrieren - den har vi valgt da vi synes den passer til vores behov. Vi har købt en bog der hedder: Vælg den rigtige hund og ud fra de ting vi ønsker var den på listen smiley

3. Shiba'en har vi forelsket os i da vores gode venner har en.. Jeg synes ikke deres er så reserveret, når den først har lært en at kende. Mig og ham har tit puttet på sofaen - og det er skønt.

4. Den franske bulldog er ligesom med boston terrieren - fordi den passer med de ting vi ønsker fra en hund smiley

5. Rottweileren er valgt simpelthen fordi vi synes det er en dejlig hund. Vi har ikke den store erfaring med hunden.

6. Olde englisg bulldogge - har min kæreste valgt. Fordi han mener det er en hund der kan sige vov når den skal. Og samtidig har vi også læst om den at den sku være en rigtig god familliehund.

Håber det er svar nok smiley

• #21   22. nov 2012 hurra.. så er der jo ingen ide med at avle OEB hvis man ikke holder sig til det formål man satte sig først -_-

det kunne da have været et rigtigt godt projekt, hvis bare det var gjort ordenligt..
    men sådan er der jo klaphatte der ødelægger andres gode arbejde for det meste.. vi har det sku også i min race (men der er vi så mange der stadig arbejder mod de gode ting heldigvis)

• #22   22. nov 2012 sophie:
    Det er en noget blandet liste i har der smiley Har i overvejet at kigge på racerne hos kss (klubben for små selskabshunde)?
    http://www.canis-minor.dk/

• #23   22. nov 2012 Og ud over det jeg allerede har skrevet så er OEB´en ikke en god førstegangs hund.

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#24   22. nov 2012 Anne Julie - nogen gange kan jeg ikke forstå hvorfor en hund ikke bare må være en hund. Det sgu ærgeligt smiley

• #25   22. nov 2012 Hvad med en bokser fra en god opdrætter i stedet for en OEB?

Det er også en god familiehund, et rigtigt legebarn og så vidt jeg husker også en hund der elsker at slænge sig på sofaen.. derudover så er avlsarbejdet oftere meget mere seriøst.. og standarden er også mere fast hvor OEB det ene sted ligner en type hund og det næste en hel anden slags hund smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#26   22. nov 2012 Katja J - Den kigger vi lige på smiley

GAG - Det var måske en god ide - tak for det smiley

• #27   22. nov 2012 Wolfclub: Ja, jubii eller nowet.... *smiley der ruller med øjnene*

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#28   22. nov 2012 Wolf - Bokser havde vi også snakket om, men kræver den ikke meget? - eller er jeg helt galt på den?

• #29   22. nov 2012 Sophie:
    mine egne er blanding af to racer du kan finde der, yorkshire terrier og pomeranian, og deres temperament ville umiddelbart passe godt til jer lyder det til, så måske en af deres to racer kunne være noget? hvis i ikke er bange for lidt pelspleje

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#30   22. nov 2012 GAG - der er ikke andet for end at kigge på det smiley

• #31   22. nov 2012 Sophie: nemlig smiley

For der kan du ofte få en glad lille loyal hund, der elsker at komme ud og røre sig, og samtidig gerne vil være en stor del af familien. Selvfølgelig er racerne forskellige, og detaljerne må du læse dig til smiley

Har du en ide om hvornår i skal ud og have hund så?

• #32   22. nov 2012 Sophie

Det kan godt være den er "for meget" for jer.. men det er i hvertfald en humoristisk hund som er en god familie hund.. og som sikkert ville synes at en mark at løbe på var fantastisk..

http://www.youtube.com/watch?v=59ZjA7TSNaQ

jeg tror i øvrigt også at det er endnu en ting man ikke kan være sikker på ved OEB.. at de ikke kræver helt vildt meget.. nogle gør sikkert ikke men andre gør ret sikkert.. med de blandinger der er i sådan nogle

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #33   22. nov 2012 Hej Sophie,

En Boxer kræver det samme som en Rottweiler, jeg har selv 2 rotter og bruger 2-4 timer på dem hver eneste dag.

Det er en fantastisk hund, som opfylder alle de krav jeg har til en hund, den ene til IPO og den anden til udstillinger.

Hvis du er interesseret og har mulighed for det, afholder rottweilerklubben juleudstilling på lørdag.

Hilsen
    Michael

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#34   22. nov 2012 GAG - det bliver nok i det nye år smiley Vi vil gerne være 100 % sikre før vi køber en hund. Så der skal besøges kenneler og læses op smiley

Wolf - Det er en rigtig glad hund, kan vi vidst blive enige om smiley Min kæreste mener han har en gammel kollega der har 2. Så vi kan jo altid køre ud og kigge og høre hvad de har at sige smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#35   22. nov 2012 Hej Michael. Hvor afholdes denne juleudstilling? smiley

• #36   22. nov 2012 sophie:
    det lyder rigtig fornuftigt

så ahr i også tid til at føle efter hvor meget tid i reelt har i hverdagen til en hund, og en god regel er, træk lige ca 20% fra, så rammer du nok det reelle niveau, det skyldes at vi mennesker ofte overvurderer vores evner en lille smule smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#37   22. nov 2012 GAG - Ja det kender vi jo nok alle sammen smiley

• #38   22. nov 2012 sophie:

lige præcis smiley
    Og så overvej, hvilke træningstyper i måske kunne tænke jer at gå til. alt dette kan hjælpe med at finde den helt rigtige race

• #39   22. nov 2012 http://www.youtube.com/watch?v=9EXUheR9qgo

Jeg har nu også længe godt kunne lide boston'en
    Jeg er bare bekymret for de korte snuder.. men det er jeg egenligt ved de fleste af de kortsnudede hunde såå

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #40   22. nov 2012 det gør den i Gadstrup.

Brordrupvej 42, 4621 Gadstrup

Udstillingen starter kl 10 og dommeren er Anita Whitmarsh.

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#41   22. nov 2012 Gag - vi er fast besluttet til at vi vil gå til hunde træning med den. Der er en klub 9 km fra hvor vi bor. (DCH brønderslev) Og der starter vi jo selvfølgelig med hvalpe træning. Og udover det vil vi selvfølgelig træne det der er bedst for den race vi vælger smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#42   22. nov 2012 Gadstrup er en et pænt stykke fra lille Nordjylland, så der må vi nok desværre melde pas Michael. Men ellers mange tak for tilbuddet smiley

• #43   22. nov 2012 sophie:

super i allerede har tænkt over det smiley Det gør det også nemmere for folk herinde at råde jer i den rigtige retning smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#44   22. nov 2012 Rikke - tak for dit svar smiley Det lyder som en god mulighed. Det skal vi da helt sikkert kigge nærmere på smiley

• #45   22. nov 2012 mener der er en hjemmeside, med en masse spørgsmål omkring hvad man vil med en hund og kan tilbyde den.
    den hjemme side kan hjælpe med at finde en race der passer til jer..

kan bare ikke huske hvad den hedder..

mon ikke en af de kloge her inde ved det ?? smiley

• #46   22. nov 2012 Flere af racerne kræver hegn om grunden. Laver i det?

• #48   22. nov 2012 Jeg er meget farvet af min egen race, det er en dansk/svensk gårdhund. Men den lyder som en der kunne trives ved jer, den behøver ikke de lange tur hverdag. Bare den ellers bliver aktiveret. Og løbe i en indhegnet eng/skov eller hvad det nu var, ville den elske... Så ser i den aldrig... Jeg bor i Hjørring i er velkommen til at komme at se mine hunde, de er med DKK stamtavle. Som jeg kun kan anbefale når vi snakker DSG, da du er mere sikkert på hvad du får... Jeg har solgt hvalpene denne gang, men min tæve Billie skal have en gang næste år. Ellers vil jeg gerne anbefale andre steder der har hvalpe...

• #49   22. nov 2012 Jeg syntes DSG'en er en rimelig god første gangs hund... Har faktisk en reservation, til Billie's kommende kuld eller 2 reservationer der er fra Brønderslev.

• #51   22. nov 2012 En Staff kunne godt passe ind hos jer. I skal dog sørge for at gå uden om visse opdrættere i DK og Sverige/Norge og så skal i være indstillet på at putte mundkurv på den hvis den bliver forbudt næste år.

• #52   22. nov 2012 Jeg vil foreslå en fransk bulldog..
    Den er dejlig nem, og rolig. Men samtidig klar på at lege og gå en masse ture :-)..

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#54   22. nov 2012 Malene, ja det vil vi helt bestemt smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#55   22. nov 2012 Morten - tak for de gode råd smiley Det skal helt sikkert prøves smiley

• Sophie H
    Sophie H Tilmeldt:
    nov 2012

#56   22. nov 2012 A&D - hvordan ved vi hvilke vi skal gå udenom? Har du en no-go liste smiley

• #57   22. nov 2012 Sophie H: Jeg smider lige en besked til dig smiley

Kommentér på:
Hurra! Vi skal ha hund.. Men hvilken?

Annonce