10.563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Forskellen mellem en samojede og en japansk spids? Forskellen mellem en samojede og en japansk spids?

Hej alle..

Jeg kunne rigtig godt tænke mig og vide, hvad den "store" forskel er mellem en samojede og japansk spids? Jeg syntes selv at de ligner hinanden ufatteligt meget, en japansk spids har måske bare lidt kortere ben, end en samojede.

Er der nogen der kan hjælpe mig? Da jeg overvejer sådan slags hund, men vil rigtig gerne vide forskellen, og hvordan de er hver i sær.. Og om sådan en evt. kan med en lille hund, osv osv..

På forhånd, mange tak smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellen mellem en samojede og en japansk spids?
  • #1   22. nov 2012 Øhm.. kig lige igen!
    Der er min. 10 kg til forskel i vægten.
    En samojed er rundere i sit udtryk. Japansk spids er mere spids.

• #2   22. nov 2012 Okay. Har kigget, tak.
    Og jo, jeg kan godt se en forskel.. OGSÅ med hensyn til kg.
    Men de ligner bare meget hinanden, på mange områder...

• #3   22. nov 2012 Du kan ikke sammenligne dem. Jo de er begge hvide og er da begge spidshunde, men så stopper lighederne også.
    Samojeden er en slædehund. Den er en god familiehund, men den skal bruges aktivt, fx til træk.

• #4   22. nov 2012 Der er en verden til forskel i deres ophav.. Det er kun udseendesmæssigt de ligner hinanden så meget.

• #6   22. nov 2012 Smiler: Jeg kan lige komme med en lille beskrivelse af samojeden smiley

Samojeden er en meget selvstændig hund(hvilket ligger til slædehunde racen - også forskellen på dem, da samojeden gerne vil trække, hvor jeg tror derimod den japanske er mere agility hund feks.(JEG SKAL IKKE GØRE MIG KLOG PÅ DEN JAPANSKE)....
    Vi har et "PAR" samojeder, og der INGEN af dem der enes, den ene er meget selvstændig og går bestemt sine egne veje, og vil faktisk bare helst trække, hvor den anden virkelig er putte hund over den alle. de to af dem elsker og hygge i sofaen hvor den anden gider det MAKS 5 minutter.
    Den anden er mere fin i det, og nægter snart og blive beskidt... (derfor hun ikke lige den bedste løbshund) smiley
    Vores hunde kan med alle, der bestemt ikke noget aggrasivt gemt i dem overhovedet... de gør ikke en kat fortræd... (har selv kat, og katten BESTEMMER her i huset)
    Men det svært og beskrive samojeden ud fra hva der står i race beskrivelser rundt omkring netop fordi de er så forskellige, da vi købte den første(Gina) fik vi af vide hun er træk hund og kræver MEGET motion, da begge hendes forældre er nordisk og danske mester i løb..... Hun er den der MEST dovnen af dem alle, og ligger heller i sofan,.... :S
    - Jeg har gået både til Rally og Agility med hende og hun ELSKER det virkelig frem for løb smiley

Og så er samojeden jo kendt for være smilende ;D det fortæller en del i sig selv smiley Ja og den er bestemt ikke en vagthund, da de som sagt elsker ALT og ALLE smiley
    Og om sommeren er de en smule dovne pga varmen smiley

• #7   22. nov 2012 Hov og ps, hvis du skulle ha lyst til opleve dem, så står vores døren self åben for det.... VI har haft en del der har været her for se dem smiley

• #8   22. nov 2012 er helt enig med Karin og Stump

en japansk spids er en selskabshund, der slet ikke har det meget selvstændige sind som Samojeden har.
    jeg har en beskrivelse af den japanske spids i dette fotoalbum
    http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/17278-familiealbummet

hvis du vil opleve japansk spids, er vores dør også åben og det er Karens fra Kennel In-yo også, hvis jeg kender hende ret, hun bor i Randers, det er lidt tættere på dig end her.

• #9   22. nov 2012 (link fjernet) - Hov du kan evt også kigge her smiley har lavet en beskrivelse af alle hundene på deres sider smiley

• #10   22. nov 2012 Okay. Jeg har kigget på jeres link, og fået et godt svar på hvad forskellen er, og kan nu godt se en lidt større forskel..
    Mange tak for det :).

- Men hvad kommer de to racer til at veje i fuld voksen størrelse?

• #11   22. nov 2012 japansk spids ca mellem 6 - 10 kg

• #12   22. nov 2012 Super godt spørgsmål - jeg blev også selv lidt klogere nu hvor Stump var så flink at komme med en beskrivelse smiley
    Lidt en skam at man på et HUNDEforum ikke kan stille hunde-relaterede spørgsmål uden der kommer nedladende svar..
    Man kan jo bare ikke vide alt i denne Verden på forhånd, vel smiley

• #14   22. nov 2012 Smiler nej Malene J ..... Man kan ikke vide ALT :S så ville man næste være for klog til denne verden ;D

MEN vil sige jeg nu viste godt at vægten var en forskel på den japanske og samojede smiley

Stine G ..... Vægten på en samojede tæve er 21 ca. og hannerne 26 :)(Der er nogle der vejer lidt mere, med racetypiske ligger sådan ca deromkring´)

Højden for tæver er 53 +/- 3 hanner 57 +/-3 smiley

• #15   22. nov 2012 Morten R - Det kan du godt sige den faktisk er ja smiley og en volpino italiano må være den lille race af dem ;D

• #16   22. nov 2012 Malene:
    Nej, lige præcis! Jeg giver dig så meget ret.
    Uanset hvad man skriver, skal man nok blive hakket ned, på et eller andet.
    Men dejligt at være andre søde mennesker, som ville give sig tid til at svare!
    Virkelig dejligt at se :-)..

• #17   22. nov 2012 Gokke - Ved ikke lige hvem du svare, men hvis det mig er du self velkommen....

• #18   22. nov 2012 Okay, tak Stump :).
    Så ved jeg det.
    - Kan også tydeligt se at de ikke vejer det sammen, men hvor stor forskellen var, var jo ikke lige til at vide :).
    Kunne bare godt tænke mig en Samojede, men jeg ved ikke om sådan en bliver for stor igen, efter som jeg har en lille pomeranian på 2,3 kg, nu :).

• #19   22. nov 2012 men alle 4 racer er helt deres egen race, der ikke er meget i familie med hinanden, så det er kun udseendet der minder om hinanden

• #20   22. nov 2012 Stine G
    det var så lidt ... hmmm det tror jeg bestemt ikke den gør, en hund er vel lidt en hund, om så den stor eller lille smiley De kan være lige gode venner af den grund smiley
    Vores Snowie, går til træning for første gang(hun heller ikke så gammel) hendes BEDSTE ven til træning er en wesie smiley jeg tror maks han pt vejer, 1 kg lol eller noget i det stil smiley
    Gina(Hendes mor) ELSKER små hunde ..... heller det end store smiley men hun også stille og forsigtig smiley Molly vi havde (som dersværre er blevet aflivet) gik sammen med en cairn terrier smiley da vi hentede hende smiley Ja og det samme med Cosmo Han boede faktisk også sammen med en cairn terrier, ej hvor underligt havde jeg slet ikke lige tænkt på smiley

Har lige lagt et billede med af Snowie og hendes bedste ven :D(og snowie er nu normalt hvid)

profilbillede
  • #21   22. nov 2012 Gokke - AGHT jaaaaa der masser hunde og hilse på der nede ;D

• #22   22. nov 2012 Hov, der self også børstning på samojeden .... Ved ikke lige hvor meget der er på den Japanske smiley

• #23   22. nov 2012 det er ikke ret meget, jeg børster ca hver 14 dag.
    en japansk spids pels er nem at holde

• #24   22. nov 2012 Okay, tusind tak for at du du/I vil hjælpe sådan med de to racer, det er rigtig dejligt at jeg nu har fået de ting afvide, så jeg bedre kan begynde at bedømme hvilken en af racerne der passer bedst til mig, min kæreste og vores pomeranian Louis.
    Kan hører at ved en japansk spids, er det samme bøstning som en pomeranian, ca.
    - Hvad med en samojede? Hvor tit skal sådan en børstets? smiley

- Hvornår regner du med nyt kuld, ved du noget om det? Og hvad er prisen ca. på sådan en uldtot :-)..

• #25   22. nov 2012 PS. hvor er de søde på det billede :-).

• #26   22. nov 2012 jeg ved ikke om du spørger Stump eller mig

men jeg planlægger ikke hvalpe i 2013

• #27   22. nov 2012 Spørgsmålet var faktisk til jer begge to.. smiley Men okay..

• #28   22. nov 2012 hvis du vælger den japanske spids kender jeg en del der har og skal have hvalpe, er det en hanhund eller tæve du søger, for der hvor jeg ved der er hvalpe er det hanhunde

jeg kan se din Louis er fra i år, det kan godt være at opdrætterne synes det er lidt tidligt at få hund nr 2

• #29   22. nov 2012 Okay.
    Jamen har ikke taget stilling til endnu, om det skal være den ene eller anden slags, eller hvad køn endnu.
    Jeg syntes bare efter min egen mening at det er en god ide at få hund nr.2 sådan de kan vokse op sammen, og få masser af glæder sammen!

• #30   22. nov 2012 det er langt det nemmeste at få nr 2, når nr 1 er voksen, så får du hjælp til opdragelsen af hvalpen i stedet for to banditter, der kan lære hinanden unoder

http://www.hundegalleri.dk/marked/hund/78937-japansk_spids_dkk_hanhvalp

og så har kennel Shinbi lige fået hvalpe http://www.kennel-shinbi.dk/
    begge steder er det hanhunde, der ikke er afsat.

kennel In-Yo har lige fået parret en tæve http://www.in-yo.dk/

• #31   22. nov 2012 Smiler ....
    Jeg regner stærkt m kuld maj ca næste år smiley
    Prisen er 9500, og de self chippen,vacc, med Dkk stambog og en helt masse, smiley står på vires hjemmeside smiley
    Samojeden børster man ca en halv time om ugen smiley

• #32   23. nov 2012 Connie: Okay, jeg prøver og kigger på hjemmesiderne smiley tak for det.

Stump: Okay, det lyder rigtig godt. Så har jeg også en del tid at tænke i smiley ..

Gokke: Selvfølgelig ved jeg det ellers havde han jo heller ikke være så smuk som han er ;-), men vidste bare ikke om de andre to racer kræver mere, end min egen :-)..

• #33   23. nov 2012 Stine G - Så lidt .... Du altid bare skrive en privat besked hvis du har spørgsmål smiley

• #34   23. nov 2012 Tak for det Stump, det vil jeg huske :-).

Kommentér på:
Forskellen mellem en samojede og en japansk spids?

Annonce