DE LARMER! I NEED HELP! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg ved godt at jeg har to racer som har en tendens til at gø.
To miniature langhåret gravhunde... MEN, de gør ikke særlig meget, så jeg er gladeligt overrasket, selvom alle andre siger at de burde gø hele tiden. Dog så er mit problem at de gør om aftenen/natten/ tidlig morgen. Min kæreste og jeg bor i lejlighed og vi har ikke et soveværelse kun en hems vi sover på, og hundene sover under os, så vi hører dem ret kraftigt, og bliver vækket flere gange om natten. Lejligheden er ikke så lydtæt, så en hver dør der åbner fra naboer eller hoveddøren sætter dem igang. hvordan får jeg dem til at stoppe? vi har et kontor med dør, eller badeværelse.....skal man lukke men inde? jeg har virkelig brug for nogle ideer.
på forhånd tak.:-)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Hunde gør, for at advare flokken om eventuelle farer.... Skælder man ud, bekræfter man hundene i at der er noget farligt, og de vil gø endnu mere.
Ignorere man, vil hundene typisk blive ved, da flokføreren jo ikke hører deres advarsler.
Ros for at sige til når der er lyde der ikke bør være der, og "tag over".
Vis i har styr på situationen, og at i hører deres "advarsler". Gå f.eks. hen til døren/vinduet - Kig ud og sig "Dygtig - Men der er ikke nogen", hvorefter i igen går i seng.
Efterhånden burde i kunne blive liggende i sengen og bare sige" der er ikke nogen" eller "de må gerne være der"... Det er selvfølgelig helt op til jer hvilken "kommando" i vil bruge
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.158
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Du mangler lidt noget basisviden om hundes adfærd.
Hvis du lukker hundene væk når de advarer dig, straffer du dem for at gøre det de er lavet til.
DE LARMER! I NEED HELP!