{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

avs blev bidt fordi jeg prøvede at redde maden {{forumTopicSubject}}

øv altså, så skete det endnu en gang for mig, små hunde og jeg er bare på ingen måder en god kombi, og i dag gik det galt igen, selvom jeg selv synes jeg ikke gør særlig meget for at provokere dem til angreb/ forsvar.
Hele episoden fandt sted i vores busstopsted i formiddags da jeg ville ned og handle lidt, både sønnen og jeg er syg, men vi manglede altså mælk og smør og nogle andre ting, så vi blev pakke godt ind.
Af bitter erfaring over bussernes ringe overhold af deres egne tider, tager jeg altid en lille mellemmåltid med til sønnen, den ligger jeg så i kurven under klapvognen.
I mens jeg stor og venter på bussen kommer der så en ung pige med en lille hund forståes som meget lille, jeg ville gætte på at det var en chi ting ud fra min ringe viden omkring disse små skabninger.
Den lille hund har meget meget lang snor, og er meget interesseret i at kommer rundt på hele stoppestedet og undersøge alt, faktisk meget uskyldigt i sig selv, lige indtil lillepus får færten af min søns mellemmåltid, der jo lige ligger i øjenhøjde for det kære lille kræ, som straks tager sin opdagelse som en åben invitation til at kravle op i kurven på min klapvogn og gå på opdagelse.
Først kigger jeg lidt forventende på ejeren i håb om at hun ligesom tager ansvar for situationen og får sin hund ud af min klapvogn, men nej ejer stirre tomt ud i luften med musik i ørerne, så jeg må tage sagen i egen hånd, da jeg ikke har nogen plan om at dele maden med hunden, først prøver jeg at lokke den ud, men som fremmed dame kan jeg bare ikke være intersant end noget velduftende mad, så plan b blev af jeg tager fat i snoren og prøver at hive vovse ud igen, men den stritter ret meget imod, så jeg prøver tag den anden hånd ind og ligesom sætte den for og skubbe lille vovse på bagen.
Det skulle jeg vidst aldrig have gjort, for her brydder helved løs og efter et højt bjæf sidder dette lille dræber kræ lige i tommelfingeren på mig, og selvom den er lille for den altså bidt hul og jeg udbrydder et højt "av forhelved" dette vækker ejeren fra din døs og opdager nu hvad hendes kamprotte har gang i.
Først bliver hun chokeret og udbrydder at jeg ikke skal tage den op for den kan ikke lide fremmed, min første tanke er sådan lidt "nej virkelig", men jeg får svaret at jeg ikke prøvede at tage den op, men jeg er heller ikke glad for fremmed hunde på æblerov i min klapvogn efter det mad jeg har lavet til min søn.
Det er tydeligt at ejeren er forvirret over situationen og måske også lidt flov over at jeg nu står med bloddråbende hånd pga hendes uopmærksomhed og dræberkræ. Til sidste får hun fremstammet at hun er meget ked at det og hun aldrig har oplevet at den har bidt så hårdt. Så hårdt bider jeg dog meget hårdt mærke i.
Nu sidder jeg med en matraltekeret hånd, heldigvis bløder jeg ikke mere, men nøj hvor gør den ondt, og hvor er jeg da egentligt bare glad for at jeg fik en stivkrampevaccine i sommers da jeg sprættede min fod op.
Øv hvor kan jeg altså blive lidt ærgelig over den situation, og hold op hvor er jeg bare bagklog nu, med så mange andre ting jeg har kunne gjort for at jage kræet ud af min klapvogn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  avs blev bidt fordi jeg prøvede at redde maden
  • #1   23. nov 2012 Undskyld, men jeg kan altså ikke lade være med at grine af den film der nu køre for min indre blik. *g*

    Ud over det så fatter jeg altså hat af at man ikke er opmærksom på hvad ens hund render og laver!!


  • #3   23. nov 2012 Ulla: det var også lige min tanke, hvis den ikke kan lide mennesker skal den da ikke ud i blandt dem på den måde

  • #4   23. nov 2012 Anne julie; Tænkte lige det samme o.o Man har da ikke musik i ørerne, når man er ude med sin hund? Det gør jeg aldrig, for så ved jeg, at jeg ikke er opmærksom på hans signaler, små lyde, og sådan noget.

    Men ja.. stakkels hånd, og godt hun blev flov over det, så sker det nok ikke igen.
    Hænger mig dog i, at han ikke har bidt ''så hårdt'' før.. Så den har altså bidt før? Er man så ikke ekstra opmærksom på sin hund, eller prøver at løse problemet?


  • #5   23. nov 2012 Jeg overvejede også ganske kort at klappe klapvognen sammen om kræet, så kunne have fået den tilbage med klapvognen

  • #6   23. nov 2012 Jeg skla ikke kunne sige hvad hun tænker på, men jeg håber da at hun er mere opmærksom en anden gang og jeg har så lært at man ikke skal stikke sine hænder ned til en lille vovse der er på jagt efter mad

  • #7   23. nov 2012 Ny race - kamp-Chi. Jeps, den lyder som en regulær dræber...

    Spøg til side, jeg var blevet tosset på ejer længe inden hunden havde haft mulighed for at bide. Jeg tror, som jeg har det pt, at jeg havde flået de der musikdimser ud af øret på ejer og bedt hende få styr på hendes kræ inden den blev losset herfra til Kina.

    Havde det været på et andet tidspunkt, så havde jeg rykket så hårdt i snoren at både hund og ejer ville have mærket det og så ville hunden bestemt ikke være i min barnevogn - nok nærmere i den anden ende af busstationen.
    Sådan noget kan faktisk godt pisse mig af.
    Når man lufter sin hund skal man sgu være obs på den - især når det er en kamp-chi.


  • #8   23. nov 2012 håber da virkelig du fik alle hendes oplysninger og får hende anmeldt til politiet for tænk næste gang hvis det er et barn der står med et mellemmåltid som hunden syntes er lækker, uforskammede hundejer

  • #9   23. nov 2012 Av for den. God bedring med fingeren. Jeg håber, at du holder lidt øje med evt. infektion.

  • #10   23. nov 2012 fingrene har det fine i forhold til oplevelsen, der er to sår og har haft hånden i sæbevand, det ser pænt nok ud, kun lidt rødt

  • #11   23. nov 2012 jamen hvis hun nu fik den tilbage med klapvogn så kunne det være at hun havde bedre chnce for at styre kræet og den ikke havde så stor mulighed for at bide

  • #12   23. nov 2012 Tosse :). Det er lige før jeg tør tænke på at du måske ligger. Lidt højere end mig på den der.... Uheldigheds skala smiley

  • #13   23. nov 2012 Havde det været mig havde ejer bestemt heller ikke været den mindste smugle i tvivl om hvad der var los. Og jeg havde saksuseme revet af helvedes til!!!

  • #14   23. nov 2012 Er jeg den eneste der synes det her er en absurd situation?

    En stor hund bider (uanset om det er en muskelhund, ulovlighund eller ikke) og hunden skal jo nærmes klynges og ejeren skal have store bøder..

    En lille hund bider og så griner folk af det?

    Det synes jeg simpelthen ikke er okay.. Jeg havde nok været tilbøjelig til at bede om kontaktoplysninger og havde så gået til politiet med en anmeldelse af dyret, for det er simpelthen for meget at der gøres forskel på den måde, og at folk med store hunde skal være ih og åh så forsigtige men folk med små hissige satanner de skal bare have lov at gøre som det passer sig for deres hunde er jo små..

    Men på den anden side så havde jeg nok også gjort ejer opmærksom på at hun skulle passe sin hund og få fingeren ud i stedet for at gå med lang snor og musik i ørerne og bare lade den gøre som det passede den..

    skod hundeejer!


  • #15   23. nov 2012 jeg skal være ærlig og indrømme at jeg faktisk slet ikke tænkte på at anmelde hundeejer eller noget med politiet overhovedet, min første tanke var egentligt bare hvor meget jeg selv var kommet til skade og hvordan jeg ellers kunne stoppe situationen

  • #16   23. nov 2012 Hmm ikke alle små chihuahuaer er arrige og bider... smiley

    Men ja det skal anmeldes på lige fod med en stor hund...


  • #17   23. nov 2012 på med mundkurv på kræet i kort snor!!! ej spøg til side, ikke en morsom oplevelse og jeg havde nok pandet den køter én på hovedet i selvforsvar.
    du burde melde det eller gå til lægen, men det mere hvis du får en fremtidig gene i hånden


  • #18   23. nov 2012 Jeg sagde nu ikke at alle chihurrahurraere er arrige og bider, jeg har endnu ikke selv mødt en der gjorde (indrømmet så mange af dem har jeg da heller ikke mødt og kendt) ..

    .. Jeg synes faktisk at der skulle mundkurv og kort snor på kræet..


  • #19   23. nov 2012 Det skal politianmeldes og så skal der mundkurv på, præcis som ved alle andre hundebid. Et bid er et bid, og det skal med i statistikken.

  • #20   23. nov 2012 jamen kan jeg anmelde det nu uden at vide noget om hunden eller ejeren ?

  • #21   23. nov 2012 ik medmindre du har nogle oplysninger om ejeren. Du har sår som bevis, men tror sgu ik der er så meget at gøre nu, men ik tag mig på ordet for jeg har ik prøvet det før så ved det ik helt.. smiley

Kommentér på:
avs blev bidt fordi jeg prøvede at redde maden

Annonce