1.558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

hvilken hund til mig? (ja, endnu en) :D hvilken hund til mig? (ja, endnu en) :D

Det er ikke relevant lige nu, men kan ikke lade være at tænke over det..

Jeg har en schæfer på 10 måneder, som jeg træner op til IPO.

Sommetider kan jeg altså bare godt savne en lille sofahund..
Men jeg kender ikke så meget til de små hunde.. så tænkte i kunne være behjælpelige med nogle racer..

Jeg søger:
En "lille" hund(mellem er også okay)
Ikke noget terrier sind
Skal ikke være ruhåret
Må gerne være lidt "hårdfør" både i sind og krop, den skal jo trods alt bo med en schæfer og en schæfertosse (;

Jeg kan tilbyde:
Lejlighed(95 kvm) i stuen, 5 trappetrin.
(kunne ikke forestille mig jeg skal have nr. 2 før jeg får en have engang)
massere af træning, vil naturligvis komme med hver gang Jasmina skal trænes.
aktivering, gåture(alt det sædvanlige dagligdags)

Synes ikke jeg lige kan komme på mere, men spørg endelig hvis der er noget (-:

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken hund til mig? (ja, endnu en) :D
  • #1   24. nov 2012 Kan ikke lade være at tænke om energi niveauet er for forskelligt?

Også kan jeg ikke undgå at lade mig skræmme af de fladnæsede, eftersom jeg måtte af med min franske pga. sygdom 7 mdr. gammel..

• #3   24. nov 2012 Pia k

Hvordan er den i sind.. Jeg tænker om den lærenem, eller lidt træg i det?
    Den er dælme sød i hvalpe klip .. smiley

• #4   24. nov 2012 Ved ikke om den bliver for stor, men hvad med en corgi?

• #5   24. nov 2012 Den bliver ikke for stor.. havde selv tænkt på den..
    Jeg ved bare ikke særlig meget om corgien, andet end hvad folk nu fortæller herinde ..

• #7   24. nov 2012 Puddel og dsg skal det så ikke være :D.
    jeg ved ikke, lige de 2 siger mig absolut ingenting..

• #11   24. nov 2012 En løwchen lyder ikke helt tosset, men kan ikke lade være at tænke at den er for mild ..

Mai-britt
    Det nemlig det jeg har hørt, og dem jeg har mødt har da også opført sig derhenad..
    Sådan lidt kække, frække, bestemte og ikke mindst riiiiiigtig mor/far syge .. (-:

Jeg har selv tænkt på fransk og engelsk bulldog, mops, corgi, ... alene pga. kropsbygningen.. schæferen er jo ikke ligefrem mild når den leger, og Jasmina er ingen undtagelse.. men synes jo også de skal have glæde af hinanden, i form af ligeværdig leg, og der tænker jeg umiddelbart at de ikke kan følges i tempo og intensitet?

• #13   24. nov 2012 Stine H

Jamen den må godt være selvstændig, bare ikke ude i slædehunde selvstændig..

Så da allerhelst det var en kæmpe pleaser, men kan det ikke lade sig gøre så skidt med det. Jeg skal jo ikke bruge den til konkurrence eller noget..

• Tina Ø
    Tina Ø Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #15   24. nov 2012 Jeg vil foreslå en Corgi.. Vi har selv en af slagsen og før den har vi haft to schæfere. Vi har altid elsket vores hunde utrolig højt, men efter den sidste schæfer døde efter 15 år, blev vi enige om, at vi skulle prøve en som var lidt mindre.. Min mand som har haft schæfer hele sin barndom, havde lidt svært ved at se, at der var andre hunderacer som kunne leve op til dem. Men men.. Vi har aldrig et sekund fortrudt at vi valgte en corgi denne gang. Det er en pragtfuld, skøn og livsglad hund og vi elsker også hende højt.. Derfor, synes jeg, at du skal overveje corgien!

• #17   24. nov 2012 Men der er jo 2 corgier .. hvad for en er vi så ude i?
    hvad er forskellen, sådan meget kort (:
    og hvordan med sundhed, kan ikke lade være at tænke på ryggen?

• #18   24. nov 2012 Min corgi er bestemt også med på leg. Hun legede rigtigt godt sammen med vores schæfer, de havde et legemønster der passede perfekt sammen, og så er corgien også tilpas robust til at kunne tåle "mosten"

• #19   24. nov 2012 Tina H
    var lige inde og se billeder, de så godt nok ud til at hygge sig ja. smiley

• #22   24. nov 2012 Tak.
    Jeg synes det svært .. må ud og møde nogle (:

Kan i anbefale nogle kenneler?

• #23   24. nov 2012 Kan ikke anbefale en bestemt. Gå på corgiklubbens hjemmeside, er sikke på de alle gerne vil vise frem smiley

• #24   24. nov 2012 Okay, tak (:

• #26   24. nov 2012 Fransk bulldog smiley kan fås op til 14 kg smiley

• #27   24. nov 2012 Shih-tzu bliver for fint også ..

Ludvig .. Størrelsen på en fransk er fin, om det er 8 eller 14 kg. Problemet er deres energi niveau. (:

• #29   24. nov 2012 HVad er der med deres energi ? smiley

• #30   24. nov 2012 Ludvig

Jeg ved ikke om jeg synes den kan forenes med schæferens energi.

• #32   25. nov 2012 En griffon petit brabancon smiley En rotte i en lille krop. Felix satte lige en bullmastiff på plads i skoven i dag og kom luntende super stolt tilbage... det så nu meget sjovt ud smiley

Kommentér på:
hvilken hund til mig? (ja, endnu en) :D

Annonce