{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Mimi D
Mimi D
Tilmeldt:
28. okt 2023
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

Hvilken hund til os? {{forumTopicSubject}}

Måske kommer sådanne spørgsmål relativt tit herinde - så undskylder jeg på forhånd da jeg er ny på galleriet ??

Men vi er en familie på 4 (far, mor og børn på 5 og 7 år)
Jeg har i længere tid prøvet at undersøge hvilken race der kunne passe ind hos os. Men det er lidt af en jungle!
Jeg har været vant til hunde det meste af mit liv. Har haft alt fra Labrador, Springer spaniel, jack russel og sidst en mops. Nu har der ikke været en hund i hjemmet i 9 år og jeg savner det!

Jeg har haft kig på Cavalier king charles spaniel, men har så læst at de tit får alverdens sygdomme. Elskede min mops, men desværre døjer de også tit med helbredet inkl. min egen. Elsker corgiens udseende, men tænker desværre ikke at en hyrdehund passer ind hos os.

Så! En god familiehund som vil få 2-3 gåture dagligt samt en stor have at rende i. Hvalpetræning vil helt sikkert også komme på tale. Den må gerne have krudt i rumpetten, men skal også kunne slappe af og putte på sofaen sammen med os. Og så ikke aaalt for stor i størrelsen (altså som labrador eller større).
Den skal selvfølgelig også være alene hjemme, men det drejer sig ikke om mange timer hver dag - aller højest 6 timer og mest 3-4 timer.

Jeg har bare brug for en masse forslag på racer som jeg måske ikke selv har overvejet eller kigget på ??

Er der mon nogen som kan hjælpe med det? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund til os?
  • #1   28. okt 2023 Puddel?
    Den fåes i flere størrelser smiley


  • #2   28. okt 2023 Jeg er enig i det med pudlen. smiley

  • #3   28. okt 2023 Dansk/svensk gårdhund. En fantastisk familiehund.

  • #4   28. okt 2023 Sanne: Ja, hvis man køber en rigtig DSG med stamtavle og fra ordentligt opdræt. smiley Jeg har sørme mødt mange bimse blandingshunde, solgt som værende DSG.
    Og med "bims" mener jeg angste og udadreagerende.


  • #6   28. okt 2023 Kan du beskrive lidt mere om hvad i vil med hunden?

    Hvad vil de 2 til 3 ture være? Rundt i kvarteret? Eller mere udfordrende tur?

    Om hunden kan slappe af hjemme, kommer i høj grad an på om den har fået stimuli og fornuftig motion i række mængde.

    Jeg tænker om det ikke var bedre, at se efter en voksen omplacerings hund.
    Med sådan en, er i ovre renlighedstræning, og den trælse teenage periode, hvor de taber hjerne og ører, det kan hurtigt blive rigtig træls for dine børn, med sådan en overstadig teenagehund.
    Alene hjemme træning skal man jo uanset hvalp eller omplacering arbejde med. For selvom ejer siger den kan være alene, så er det ikke sikkert at den kan fra dag 1, i et ukendt hus.


  • Mimi D
    Mimi D Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #7   28. okt 2023 Hvad vi vil med hunden? Hvad vil man generelt med en hund? Jeg har haft hund det meste af mit liv, så det er ikke nyt for mig. Jeg elsker hunde, deres selskab, deres finurligheder, at komme ud i den friske luft med dem, lege med dem, aktiverer dem, udfordre dem, træne dem. Give mine børn en bedste ven at komme hjem til som jeg selv har haft. Det er en glæde i hverdagen at have en hund.

    Jeg er ikke interesseret i en omplaceret hund. Jeg er skam godt klar over hvilket arbejde der ligger i, at have en hundehvalp. Og hvordan en teenagehund kan være. Hvis ikke man er klar på de udfordringer det kan give, så skal man nok ikke have hund. Jeg søger bare en race som kunne passe ind i en familie med børn, men som samtidig ikke har alverdens sygdomme mm. Ellers havde jeg sikkert valgt en mops igen (og den jeg havde, havde iøvrigt både stamtavle og fine papirer mm. og jeg gik til udstilling med den - så jeg havde gjort hvad jeg kunne)

    Så selvom jeg er vant til hunde og har gået til både hvalpetræning og alm. lydighedstræning med mine tidligere hunde, så kender jeg ikke til alle racer og var bare interesseret i at udforske hvad der ellers kunne passe til os.

    Jeg takker i øvrigt for alle bud smiley


  • Mimi D
    Mimi D Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #8   28. okt 2023 Har læst om Kromfohrländer, men der er stort set ingen opdrættere af disse? Kender slet ikke racen udover hvad jeg har læst, men lyder da til at være en dejlig hund.

  • #10   28. okt 2023 Lhasa apso vil være et godt bud tror jeg, forholdsvis robust, ikke over livlig, men vil gerne lege lidt med ungerne, forholdsvis nem og nok den af de små fældefri som er lettest at lære at være alene, men køb DKK hvalp, der laves rigtig mange af de små fældefri og dermed også meget som bestemt ikke er godt.

  • #11   28. okt 2023 Ej, I skal da have den cavalier I gerne vil have smiley Der ér gode opdrættere, som laver sunde hunde, og det er en fanatisk lille hund smiley

    Jeg ville lede kritisk efter en god opdrætter, som har fokus på sundhed, og så vente den tid det tager, før I kan få jeres drømmehund.


  • #12   28. okt 2023 Når du er så glad for Mops så tænker jeg en Boston Terrier kunne være en ide. En lille miniboxer, med alt hvad det indebærer af sjove indfald og glad for leg og træning.
    Selvfølgelig efter sundhedstjekkede forældre, hvor der er tjekket for hemivertebrae.


  • #13   28. okt 2023 Jeg har forelsket mig i wheaten terrier, naboen har 2 styk og har mødt nogle stykker mere. Elsker størrelsen og bare deres sjove sind. Den ene har gået meget til træning og den anden er trænet hjemmefra og mega venlig og skønne hunde. Dog kræver de at man gider holde pelsen, de skal klippes og børstet hvis de har lang pels.

    Har Boston terrier og synes de lige så skøre som dum som Boston uden den træls mosler typer hvis man ikke ønsker det.


  • #15   28. okt 2023 Min egen race whippet passer helt fint til det du beskriver, hvis tiden til at lære den at være alene er der.



  • #16   30. okt 2023 Stabyhound (et rigtig godt alternativ til retrievere smiley - knapt så aktive og voldsomme og kræver ikke helt den samme mængde aktivering), Bichon Havanese, Cavalier King Charles spaniel (de findes altså i sunde udgaver, hvis man ikke render efter den første den bedste annonce på DBA) og whippet kunne være fine bud. Et liiidt mere alternativt bud kunne godt være en Soft Coated Wheathen Terrier. Terrier, men en 'mild' en af slagsen. Kromforhländer er en af de racer, der på papiret ser godt ud. Men det er bestemt ikke en race uden issues, udbuddet er meget lille og at finde en god kan være lidt af et lotteri - sorry, men det er mine (godt nok andenhånds) erfaringer med racen.

Kommentér på:
Hvilken hund til os?

Annonce