{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Michelle K
Michelle K
Tilmeldt:
26. nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hvilken hund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min kæreste og jeg går og leger lidt med tanken om at få en hund. Vi har haft min families boxer boende på deltid for et års tid siden, men da hun er ekstra sensitiv, havde hun svært ved alt det bylarm og stress som vi lever under. Derfor er hun kommet fast hjem og bo ved mine forældre.

Nu er det så sådan, at min kæreste og jeg savner at være hundeejere, både med det sure og det søde. Vi er derfor begyndt at tænke over om det er noget vi skal planlægge.

Vores eneste "problem" er at vi har svært ved at finde ud af hvilken race det skal være. Jeg har altid haft boxere, og jeg ELSKER racen. Derfor har jeg lidt svært ved at skulle åbne op for nye racer, men jeg ved også godt at det er svært at give en boxer alt det den har brug for, når man bor i en 3 værelses lejlighed lige midt i byen. Derudover bor vi på 3. sal, som indebærer rigtig mange trapper.

Desuden ønsker jeg en hund som er aktiv, men stadig kan "slappe af" i et lille hjem. En hund der trives med andre hunde (ved godt det også er mit "job" at sørge for det), og en hund der kan bo i byen og klare støjet og mange gåture i snor.

Jeg ville derfor høre om I havde nogle gode forslag til hvilke racer man kunne undersøge? Evt. gode erfaringer eller tanker omkring dette? Er åbent for alt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund?
  • #1   25. feb 2014 hvad med en bostonterrier, den minder lidt om boxeren bare mindre.

  • #3   25. feb 2014 Hvad med Dansk svendskgårdhund Den er måske for lille ?
    Shibaen er også fantastisk smiley


  • #4   25. feb 2014 Mange racer kan sagtens bo i byen med den rette aktivering - også Boxeren. Vi har både Bull terrier og pharaoh hound i byen - men vi bor så i stuen og har to racer, vi kan bære hvis det bliver nødvendigt, så jeg ville fokusere på at finde en race, der ikke bliver større, end i kan bære og skåne i vækstperioden som minimum.
    Det er svært at rådgive racespecifikt. Jeg ville låne et godt leksikon eller tage på udstilling og så gå racerne igennem slavisk. Racevalg er jo smag og behag smiley


  • Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #5   25. feb 2014 Tak for hurtige svar smiley
    Har selv tænkt på en Boston eller en fransk, da de minder om boxeren.. smiley

    Ja tænker nemlig også det er ideelt med en lille hund pga. trapperne, da det eller vil blive hårdt arbejde og grundet pladsmangel osv.

    Vi må gerne have hund smiley Så det er intet problem. Jeg kender ikke Shibaen, men er det ikke en stor hunderace? Og hvad med aktivitetsniveau i forhold til at bo i lejlighed?


  • #6   25. feb 2014 Aktivitetsniveau har efter min mening ikke noget at gøre med, om man bor i lejlighed eller ej.
    Hjernegymnastik fylder intet - og al anden aktivering foregår jo udendørs smiley


  • #7   25. feb 2014 Schibaen er på størelse med en cokkerspaniel Prøv at gå ind under schiba
    Det er en hund der er en del reseveret og egenrådig Men jeg har haft en og syntes det er en fantastisk hund Og så lugter den ikke Min var ikke særlig aktiv stille og rolig Men jeg kunne ikke lade hende gå løs smiley


  • #11   25. feb 2014 Som inkarneret boxer elsker for evigt, ville jeg også kikke på boston, de er mere "boxer" end den franske er.


  • Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #12   25. feb 2014 Vi kan ikke bare bytte lejlighed, da det er en lejlighed vi ejer og har købt og som vi er meget glade for smiley Vores boxer var voksen, dog ikke så stor, så min kæreste kunne godt bære hende og hun måtte gå ned af trapperne med mig. smiley Og nej vi planlægger ikke børn inden for de næste par år.

    Jeg har læst lidt mere om Boston, og må indrømme at jeg bliver lidt småforelsket. Kan læse mange steder at den kaldes en miniature boxer, og det kunne jo ikke være mere perfekt smiley Plus at den ville kunne bæres ned af trapperne smiley


  • #13   25. feb 2014 Welsh Corgi Pembroke - er en fuldstændig fantastisk hund!
    Eller måske en Shetland Sheepdog?


    profilbillede
  • Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #17   26. feb 2014 Jeg ved godt at hunde ikke har godt af det, men i mine forældres hus er der også trapper og på den måde kunne vores boxer ikke undgå dem smiley og sådan tænker jeg det er i mange hjem, og en ting man må tage med når man vælger at købe hund. Vi kan jo ikke alle have hus og have i et plan smiley

    Nåå den ser også sød ud smiley det er en svært at vælge, men jeg tænker at tjekke lidt forskellige opdrættere ud på de forskellige nævnte racer for at blive lidt klogere smiley


  • Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #23   28. feb 2014 Nu handlede mit indlæg egentlig ikke om hvorvidt hunde skal gå op af trapper eller ej smiley

    Men må indrømme at jeg er faldet lidt pladask for Boston terrier smiley


Kommentér på:
Hvilken hund?

Annonce