{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Maja K
Maja K
Tilmeldt:
25. feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hvilken hund? {{forumTopicSubject}}

Hej! :))
Vi har ønsket os en hund længe, og nu står muligheden endelig uden for døren. Vi ved bare ikke, hvilken hunderace vi skal vælge! Familien består af en mor, en far og to døtre.
Min familie og jeg er ikke erfarne med hunde - Det er kun moren, der har haft en før.
Moren er hjemme alle dage, faren er væk i 2 uger og er hjemme i 2 uger, og datteren er væk i alle hverdagene undtagen morgen og aften - dog er hun hjemme i ferierne og i weekenderne:))
Vi leder efter en hund, der kan passe ind i vores hverdag og ikke kræver al for meget motion - Vi kan tilbyde omkring 2 timer motion + leg.
Hunderacen skal heller ikke gø for meget:))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund?
  • Maja K
    Maja K Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   25. feb 2018 Dem har vi også overvejet - Det samme med en coton de tulear:)

  • #3   25. feb 2018 Hvad hundetype har moren erfaring med?
    Hvilket temperament tiltrækkes i af - mere selvstænding eller pleasende?
    Vil i gerne have en hund der kræver i aktiverer den mere mentalt?
    Hvad tænker i om pels og pleje heraf?
    Hvad størrelse er i til?
    Ud fra jeres første beskrivelse så kan nærmest alt foreslåes til jer smiley


  • Maja K
    Maja K Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   25. feb 2018 Moren har erfaring med en cocker spaniel.
    Vi leder efter en hund, der er har det godt med andre mennesker, fremmede og gerne andre dyr. Det må meget gerne være en hund, der kan hygge i sofaen, men den må også meget gerne kunne leges med:)
    Hunden må meget gerne kunne aktiveres mentalt og kunne trænes til at lave forskellige tricks:))
    Vi vil helst have en hund, der ikke fælder for meget.
    Vi er til alle størrelser - Den skal bare ikke være FOR stor eller FOR lille ;))


  • #7   25. feb 2018 Jeg kan foreslå en collie, det er en rigtig god familiehund der ville elske trick træning og lange gåture.
    Det er en alsidig hund der elsker både lydighedstræning, agility og rally - alt hvor den skal samarbejde med sin ejer.
    Pelsplejen er moderat, men den fælder kun to gange om året.
    Den kan godt finde på at gø, jeg har to der gerne gøer og to der ikke gør.

    Collien elsker børn og er god til dem, fordi den ikke er voldsom i sin leg.

    Her træner min colliehvalp Saga forskellige sjove ting.


    profilbillede
  • #8   25. feb 2018 Der er faktisk 2 blandingshunde, som lige er kommet på Hundegalleri i dag, og som søger et nyt hjem. De bor i Horsens.

  • #9   25. feb 2018 Labrador passer på beskrivelsen af jeres ønsker

  • Maja K
    Maja K Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   25. feb 2018 Tak for alle svarene indtil videre, de har virkelig hjulpet os med at finde ud af, hvilken hund vi skal have:)
    Til Lise-Lotte K: Ok, det tjekker jeg lige;))


  • #12   26. feb 2018 Labrador er vist udelukket, hvis den ikke må fælde for meget smiley de fælder helt vanvittigt synes jeg.

    Mange labber har også stort jagt instinkt - det skal i nok også tage stilling til.
    Er i OK med at jeres hund måske ikke egner sig til at gå fri, eller er det et stort ønske?
    Hvis det er, vil jeg i hvert fald undgå de fleste jagt racer, medmindre man er klar på at det muligvis bliver en stor udfordring, som kræver meget træning smiley


  • Maja K
    Maja K Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   10. mar 2018 Vi vil helst ikke have en jagthund smiley

  • #14   11. mar 2018 I kan prøve at læse om selskabsracerne inde på www.canis-minor.dk
    Og finde hvalpe og opdrættere på www.købhund.dk


  • Maja K
    Maja K Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   11. mar 2018 Tak! Tænker også, at det bliver en selskabshund, som vi tager til os smiley

Kommentér på:
Hvilken hund?

Annonce