{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Hvilken hund {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har aldrig haft hund før men kunne rigtig godt tænke mig at have en. Er vild med hunde såsom jamt hund, alaskan husky, men er bange for at jeg som nybegynder tager en for stor mundfuld ved at få disse hunde. Er det rigtig? Og i så fald hvilken skal det så være? Må gerne ligne disse to som skrevet længere oppe i teksten.
Mvh Sylvester

Kommentarer på:  Hvilken hund
  • #1   5. aug Lyder ikke til, du har tænkt meget over det med, at have hund.
    Hvad kan du tilbyde den?
    Osv.
    Og nej lige den race du nævner er ikke en begynder hund.

• #2   5. aug Pia - det er da lige netop omvendt end det du påstår.

Sylvester skriver jo lige netop at han er nervøs for at de racer han nævner bliver for stor en mundfuld, hvilket tyder på, at han lige netop hat tænkt sig om.

Og hvad er en begynderhund ?
    Alle racer er begyndehunde, hvis bare ejeren har tænkt sig om og ved, hvad han går ind til.
    Det kan da ikke passe, at man først skal starte med en Chihuahua og så at arbejde sig op af indtil man kan få en Husky.
    Måske du også vil være så venlig at fortælle, hvor mange "begynderhunde" man skal have haft før man kan anskaffe sig en Husky.

• #3   5. aug Anni - Ifølge opslaget, er der netop ikke tænkt på, hvad man kan tilbyde hunden osv.
    Der er altså forskel på en husky og så en af de mindre racer. En husky og racer i den dur skal netop, aktiveres rigtig godt, og have motionen, så hvis han alligevel er væk 9 timer om dagen, og derefter ikke har tænkt sig noget særlig med hunden, skal man netop ikke anskaffe sig sådan en.
    - Har da et meget godt eksempel på, at uerfarne hundeejer heroppe hvor jeg bor, har anskaffet sig en af de racer, og den er blevet en for stor mundfuld for dem.
    Så man skal tænke sig rigtig godt om, inden man anskaffer sig Husky osv.

Og har intet nævnt, om at man starte med en chihuahua? Hvor ser du henne Anni?

• #4   5. aug Sylvester - det er godt, at du gør dig tanker om du kan magte de racer du nævner.

Om de racer du nævnere bliver for stor en mundfuld for dig er det jo faktisk kun dig selv der ved.
    Hvis du gør dit forarbejde godt og er klar over, hvad de racer kræver for at få et godt liv, så må du gøre op med dig selv om du er i stand til det eller ej.
    Tal med nogle opdrættere og ejere af de racer du overvejer, de vil kunne fortælle dig om dem.
    Som jeg skrev i et andet opslag, så er det ikke så afgørende om man har haft hund før, det der betyder noget er om man har sat sig ind i den race man køber.

Min første hund var en Rottweiler...

• #5   5. aug Jeg havde først en lille blanding med min tidligere kæreste , og der efter fik jeg en husky da jeg boede alene. Jeg havde brugt rigtig rigtig mange timer , på læse om racen og hvad de kræver, havde gået og læst og tænkt meget over det inden jeg fik en husky. (Et par år) og jeg har aldrig fortrudt jeg fik den husky jeg havde jeg vil stadig til hver en tid ha en husky igen , jeg ved bare som tingene ser ud nu , så har jeg ikke tiden. Men når jeg har igen en dag , så vil jeg ha husky igen meeen jeg vil aldrig ha den skal være alene hund.

• #6   5. aug Pia - du fantaserer vist
    Intet sted i opslaget står der at han ikke har tænkt på hvad han kan tilbyde hunden, og hvor står der at han er væk i 9 timer og derefter ikke har tænkt sig at bruge tid på hunden.
    Det er jo rent fantasi fra din side.

Nej du har ikke skrevet at en Chihuahua en begynder hund, men du råber straks op om, at en husky IKKE er en begynderhund.
    Så vær venlig at fortælle hvilke racer der er begynderhunde ?

• #7   5. aug Anni - I lige måde du.

Nej netop, der står intet, og derfor er det jo ikke til, at vide om han rent faktisk har tænkt over tingene inden. Emnet er mangelfuld. Og hvis man er i tvivl om, man kan magte en race, så må man lige stoppe og tænke sig ekstra om inden..

- Og forstår du ikke eksempler?

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.854
    #8   5. aug Hvad siger dine forældre ?

Du skal vel ikke ha' ansvaret for den alene ?

• #9   5. aug Du skal nok have dine forældre med indover, Sylvester - finde en hunderace DE også har lyst til at have og tage en del af ansvaret for

• #10   5. aug Pia - Jo, der står lige netop i opslaget at han har tænkt sig om
    der står:

Er vild med hunde såsom jamt hund, alaskan husky, men er bange for at jeg som nybegynder tager en for stor mundfuld ved at få disse hunde.

Det er da lige netop at tænke sig om

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 642
    #11   5. aug en husky kan ikke være alene hjemme, skriver eksperterne herinde..
    Alene af den grund ville jeg aldrig anskaffe sådan en.

• #12   5. aug Som husky ejer, så tror jeg godt jeg tør udtale mig om, hvorvidt det er en "begynder" hund eller ej..

Hvis man har en solid baggrund for at ville anskaffe sig en slædehund, taget motion og mental stimulans i mente - og klar på de ikke måske kan være alene hjemme i særlig lang tid. Jamen så er man da godt på vej.

En husky er en hjertevarm og elsklig hund. De er sjove - har altid noget at fortælle. Men fordælen hvor kan man få grå hår! Utallige kilometer med regn og blæst og alligevel er de friske og klar på mere!

Jeg kan kun sige, at du skal sætte dig ned og virkelig lave en list over "hvad" du kan tilbyde hunden - også om 5år og 10år?

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 159
    #13   5. aug Sylvester:
    Hvis du skriver hvad det er der trækker ved de nævnte hunde (og måske hvad du er bange for ikke at kunne leve op til ved dem), kunne der måske komme nogle hjælpsomme mennesker på banen, som måske kan foreslå alternativer du ikke selv har fået øje på?

• #14   5. aug Hvis drømmehunden er jamt hund,eller alaskan husky, så er det jamt hund,eller alaskan husky man skal gå efter.

Det der med begynderhund, hvilken race skal man henslæbe 10-15 år med, før man kan få drømmeracen??

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#15   5. aug Ja det lyder sgu da meget smart, når man sådan lige fyrer den af... knapt så smart når tænker nærmere over det, med mindre man ved at man er i stand til evt. lige at lægge sit liv om så det passer til hundebassen, hvis det efterfølgende skulle vise sig nødvendigt.

Jeg er dog enig i, at det med at man skal lade sig betingelsesløst afskrække fra en hunderace fordi den generelt ikke er "begynderhund", er noget pjat, hvis man ellers er med på at det kan blive nødvendigt at spænde hjelmen og studere lidt.

• #16   5. aug Der er jo ingen racer, der bare kan købes af alle og enhver uden at der tænkes over pelspleje, motionsbehov, træning, adfærd og så videre.

Vi har set herinde at er man lidt usikker på, hvilken race, man skal have så er det ALTID lab og cavalier, der kommer på banen. Det er gode begynderhunde, og når man så har haft dem, så kan man gå videre til anden race........

• Sylvester W
    Sylvester W Tilmeldt:
    aug 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #17   5. aug Jeg takker for de mange gode råd. Jeg vil ikke have en hund lige nu men om et par år. Jeg har altid drømt om et landbrug hvor jeg kan være selvforsynende. Så hunden skal hjælpe til på gården.

• #18   5. aug Hvad mon en husky kan hjælpe til med?

• #19   5. aug Isabelle:

Jamen en husky - eller to! Kan hjælpe med - at sørge for du står tidligt op...
    Ødelægge samtlige brædder i hundehuset - æde et træ (birketræ) - Grave et par huller...

Udover dette - kan de bidrage med.... Hm...

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.854
    #20   5. aug Den kan vel trække en lille vogn ind med plukket æbler/ grøntsager....hehe

• #21   5. aug Sylvester, jeg synes det er godt, at du allerede NU er begyndt at tænke over, hvilken race du kunne tænke dig, og hvilken race der passer til dig - for det er ikke altid det samme

Du skal selvfølgelig tænke over, hvor meget tid du har til hund, hvor meget du vil træne med den, og hvad du har lyst til at træne, samt hvor meget motion den kræver, hvor meget pelspleje du orker, hvor stor/lille en hund du vil acceptere, hvor selvstændig og hvor trænbar en race du ønsker dig osv, der er mange overvejelser.

Når du har fundet frem til, hvad DU kan tilbyde hunden, så kan du begynde at lede efter racer - er det en jagtrace, en hyrderace, en selskabsrace eller noget helt fjerde der passer til dig, har du preferencer til udseende osv bevæg dig langsomt frem, læs om de forskellige grupper af hunde og racer.

Jeg tror, at når du finder ud af, hvad du har at byde på ift tid, erfaring, træning, pelspleje, plads, økonomi osv, så skal du spørge igen, for så er det nemmere for os andre at vejlede dig.

Men jeg er enig med dem der skriver, at man ikke behøver at bevæge sig igennem cavalier, chihuahua´er, pudler og andet, før man er kompetent til at få den race man virkelig ønsker sig, de lever jo forhåbentlig i mindst 12 år, så det er lang tid at vente på drømme racen.

Pøj pøj med søgningen.

• #22   5. aug Vær obs på at slædehunde ikke kan gå uden snor. De fungerer ikke på et konventionelt landbrug, da de har brug for hegn. De jager dyr af alle størrelser. Og nej, man kan ikke pille det ud af dem - det er et instinkt.
    Du skal kigge på racernes egenskaber, ikke udseende, når du vælger hund.

• #23   5. aug Altså som "hjælper" på en gård ville jeg ikke umiddelbart tænke husky og lignende hunderacer, simpelthen fordi det ikke er mit indtryk at de er ret gode til at rende rundt efter en på en (går jeg ud fra, eftersom det oftest er sådan med landbrug, store som små) større matrikel uden indhegning. De er jo ret eventyrlystne.

Ift. "god begynderhund" så afhænger det jo af mange ting, herunder hvor meget man har sag sig ind i tingene inden anskaffelsen og om man har adgang til råd og vejledning (f.eks. fra opdrætter hvis denne er i nogenlunde nærhed, en god træningsplads eller folk i ens netværk).

Men kan forstå du ikke er så gammel, så inden du anskaffer dig hund, uanset race, så overvej ting som at en hund kan gøre det svært at finde bolig, der kan betales på SU/elevløn, mange steder må man ikke have hund og en del spidshunde er glade for deres egen stemme og derfor ikke oplagte at have i lejlighed. Derudover forandrer ens livsomstændigheder sig ofte meget og hurtigt i ungdomsårene, så hav med i overvejelserne, at der skal være tid, plads og råd, også under og efter uddannelse osv.
    - dermed ikke sagt at unge ikke bør have hund, det er bare ting man også skal overveje udover hvilken race man er til.

• #24   5. aug Bonderøven har noget slædehund. Den står bundet i samtlige afsnit...

Hvis du er vild med spidshundens udseende, så kunne en norsk buhund måske være et godt alternativ, når nu drømmen er en makker på gården?

• #25   5. aug Bonderøvens slædehund er fra "et andet liv", da han boede i Norge og studerede økobrug var det et fint racevalg, men i Dk mindre godt, heldigvis er/var den ret gammel da han kom tilbage.
    Det fortæller han selv i et af afsnittene, hvor man ser den stå bundet.

• #26   5. aug Den er død her for nylig.

• #27   6. aug Ja, den er desværre gået bort for nylig, og nu har de fået en sort labrador i stedet Den passer nok også bedre til deres tilværelse

• #28   6. aug Jeg mente nok den var død.

• #29   6. aug Hvis det er et liv på en gård du kan tilbyde, så skal du måske kigge nærmere på dansk svensk gårdhund, den er avlet til den tilværelse. Og er en fremragende skadedyrsbekæmper og fin størrelse at have med i traktoren.
    Ellers en labrador den virker også som fast inventar på mange landbrug.

• #30   6. aug Jeg kom for sent i tanke om dansk-svensk gårdhund i #16, men ja, hvis man har kig på jamthund og alaskan husky, så er DSG da lige hunden, man skal have i stedet for.

• #31   6. aug 30
    Jeg går op i at både ejer og hund skal have et godt liv. De skal passe sammen og trives indenfor de rammer der er sat.
    Så hjælper det altså ikke at man vil have en krammebamse husky ting når den ikke passer ind i ens tilværelse.
    Jeg læser det som at TS gerne vil have en hund om nogle år når han flytter på en gård. Og han kan lide huskylooket men mener den er for svær. Og det giver jeg ham ret i.
    Jeg mener ikke at der er noget galt i at man tilpasser sit racevalg efter hvad man kan tilbyde hvis man altså gerne vil have en hund.
    Der aflives 1000 vis af raske hunde, mange kunne være undgået hvis folk gik lidt på kompromi hvilken race de købte.

• #32   6. aug Jeg går også op i at hund og ejer skal have et godt liv.

Hvis TS er til huskylooket, og det er der intet galt i, så er DSG ikke racen, det er cavalier eller lab heller ikke for ham.

For ham er der at bruge de kommende år til at lave netværk i de to racer, han har kig på, besøge opdrættere, få lange samtaler med alt det gode og det mindre gode ved lige de to racer.

Være klædt på til en af de 2 racer, måske have fået kig på en 3, som et spidshundemenneske har foreslået.

Jeg ved godt at de 3 sikre er DSG, lab og cavalier, og når han så har haft dem, så kan han få en jamthund???

• #33   6. aug 32
    Så du mener at et godt liv det er en husky på en lille gård. Hvor hunden skal hjælpe til med de daglige pligter? Passe hønsene og fårene. Hjælpe i køkkenhaven og på marken.
    Det vil højst sandsynligt gå af HT men pyt da med det for hunden har jo det rette look.
    Udseendet betyder åbenbart SÅ meget for nogen mennesker

Maj-Britt du må desværre acceptere at jeg har en anden mening end dig.
    Desuden var mit forslag til Sylvester, så kan du jo blande dig udenom min kommentar og bare give din egen mening om hvad han skal købe.

• #34   6. aug Jeg skal ikke fortælle TS, hvad han skal købe, det skal opdrættere af de to racer.

Starten er at finde en seriøs opdrætter, der guider.

Alaskan husky, det sted i Sverige, hvor jeg kørte slæde ( på hjul, 0 sne) med dem, de boede på en gård, 2 af hundene gik frit, resten i hundegårde. Deres funktion var at trække gæster, give dem en oplevelse, og ellers var de der bare som familiehunde.

Sådan et liv kan TS sagtens give en alaskan husky. Når han en dag køber en gård.

• #35   6. aug Fokus er helt væk fra, at han også nævnte jämthunden, der, så vidt jeg har forstået, ofte bruges som gårdhund i Sverige. I stedet ender det op i en hg-klassiker, nemlig den om hvor vanskelig en husky er, og hvor få der magter den.
    Jeg skal lige love for, at glasset er halvtomt

• #36   6. aug Jämthunden er en svensk hunderace, der tilhører gruppen af spidshunde. Den anvendes hovedsageligt som gårdhund og til elgjagt, og den er den mest udbredte elghund i Sverige og Finland.

Lige præcis, en gårdhund og jagtven.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 23 Følgere: 119 Emner: 40 Svar: 2.348
    #37   6. aug jamthunden kunne du godt overveje ts. Jeg kender et par stykker. to af dem lever som familiehunde. Hvis du tager tid at lytter og snakker med opdræt er din bedre sikret. Det er en fantastisk hund er mit indtryk men jeg kender desværre kun få forbi racen ikke ses så tit

der er forskel på linjer ved jeg dog

• #38   6. aug Ud af de 554 på Hundeweb er der 3 med DK tavle fra "nyere" tid, de er fra 07, 08 og 09, så racen er de grad sjælden her i landet.

Jeg kan slet ikke huske at have set en på hverken DKK eller SPK udstilling.

Men Sverige er jo lige om hjørnet, for der er ingen opdrættere af racen her.

• #39   6. aug VED vi egentlig, hvad det er, Sylvester godt kan lide ved huskyen og jämthunden - udseende, sind, begge dele?

• #40   6. aug Nej, det ved vi ikke.

Alaskan husky, ikke Siberian husky.

• #41   6. aug Tsk tsk, Søren, det koster en tur med stegepanden!

Men nu er det jo ikke en siberian husky TS kigger på, men den “videreudviklede” alaskan husky, en blanding, som mig bekendt er lavet til at være en super energisk og højaktiv slædehund. Næppe et dyr der passer ind særlig mange steder, med mindre der er sne og slæde.

Jämthunden kunne være et godt bud, men er vist ikke det nemmeste at støve op på de her kanter.

Men hvis det er udseendet der trækker, er der heldigvis mange spidshunde, som ville trives rigtig fint med at være gårdhund - også uden krav om en slæde og en masse sne

• #42   6. aug Jeg kender ikke lige forskellen på siberian og alaskan - AT google

Jeg tænker som dig, A, mht. andre spidshunderacer, hvis det er udseendet der trækker

• #43   6. aug Der var ingen sne, da jeg var på den tur, jeg vandt ved Nystedt husky tur och natur, men der var hjulvogn, der var løse hunde, også da vi holdt spisepause i skoven, og ejer fortalte at ofte blev de hunde brugt som løbemakkere.

Helt umuligt vil det ikke være at have racen her i landet.

• #44   6. aug "Helt umuligt vil det ikke være at have racen her i landet."

Men vil den egne sig som gårdhund - sådan realistisk set?

• #45   6. aug Altså, da Melisa og jeg ankom til den svenske gård, der blev vi mødt at løse alaskanere, og der var ikke hegnet ind. Min første tanke var såmænd: Hold da op....men de dansede bare omkring os af glæde, de smuttede ikke. Måske fordi de i dagligdagen får rigeligt med oplevelser, med motion?

Tjo, den kan vel gå som gårdhund, jeg tænker mere at den er en flokhund, og måske ikke vil trives som alenehund?

• #46   6. aug En rottweiler er en god gårdhund men man skal absolut have temperamentet til at have den, ellers tænker den dig som lige/under i flokken, men den er rolig, aktiv til et hvis niveau, kan lære at trække en vogn og er oprindeligt fremavlet til hyrdehund. Thyson hentede sommetider min shetlandspony på marken da jeg havde den.
    Men læs dig frem og tænk godt over tingene inden du vælger.

• #47   6. aug Nej, en rottweiler tænker ikke at den ligger over dig i flokken.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#48   6. aug en af Aslan hvalpe bor i Sverige. Der kan man opleve jamthund. vi har også venner der fra da vi opdrættede snowshoe. Der var dog en gang en herinde som hed slips så man skal ikke så langt væk hvis ts er villig og har tiden. Sverige er realistisk

Jeg har aldrig mødt en i DK.

så du skal udenlands ts som de andre skriver men Sverige har jeg mødt et par som gav super godt indtryk

• #49   6. aug Og der er ikke forskel på at have et aktivt liv med en SIBERIAN husky, og have en ALASKAN husky som hyggehund?

Sjovt at den inkarnerede DKK-dame er fortaler for en blanding, i øvrigt

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#50   6. aug Hvad er alaskan for en hund egentlig? kender den kun af beskrivelse

• #51   6. aug Der har ikke været mange her i landet:

https://www.skk.se/en/NKU-home/nordic-dog-breeds/sweden/jamthund/

Rigtig køn hund.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#52   6. aug Kan I huske slips? Han var familiehund . et ældre par mener jeg havde ham

• #53   6. aug Mine hunde er gårdhunde.

Den lille går frit - lige indtil det inddrages hvis man stikker af

De passer på gården, skal holde ræve væk (høns/kaniner skal etableres tæt ved hundegården.), den store har trukket nogle grene/træer hjem.. og sikker mange andre ting i fremtiden.. inkluderet en slæde til vinter

Og ellers er de familie hunde.

• #54   6. aug Siger mig ikke en lyd, der er 4 herinde:

https://www.hundegalleri.dk/galleri/sog/jaeamthund

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#55   6. aug hey hvad med den lille som jeg ikke kan stave... vagosta spids? måske et alternativ?

• #56   6. aug De der Jamthunde - jeg synes de er frygtelige haha. Der er MANGE af dem her oppe - og jeg bryder mig slet ikke om deres sind osv.

Men derfor kan jeg ikke skræmme alle over en kam, måske der findes nogle søde og fornuftige individer derude

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#57   6. aug Christina hvordan frygtelige?

• #58   6. aug Den seje Västgötaspids, jeg prøvede at overtale Kasper til den, det gik ikke så godt.

Herlig lille hund.

• #59   6. aug #47. Det gør de rottweilere jeg kender og har haft selv.

• #60   6. aug Nej, Nana, det er noget, DU tolker.

• #61   6. aug Lens;

Mine "naboer" (10km herfra) har jamthunde og jeg synes de er meget (hmm uden det lyder som blodtørstige hunde) utilregnelig og virker let til aggressiv.
    De har haft 10-12 stykker igennem årene, og de har kun forsat med at have dem fordi de er let tilgængelige osv.
    De virker som nogle "dovne" hunde men de skal mental stimuleres ret meget for ikke at være nogle skiderikker. De har ikke høns mere fordi den sidste gik amok på dem.

De modtager gæster rigtig fint med halen logerende osv og vil snakke. Da de lugtede hund på mig - om de kan lugte hanhund? - så snerrede den ene og straks gik resten. (En flok på 3)

Yderlig har jeg snakket med en foderstofs mand omkring hunde og her nævner han at skal man gå i jamthunde linjerne så skal man være obs på indavl af andre racer. Det skulle forstyrre deres sind.

Men de er da meget pæne at se på hehe

• #62   6. aug ""Yderlig har jeg snakket med en foderstofs mand omkring hunde og her nævner han at skal man gå i jamthunde linjerne så skal man være obs på indavl af andre racer. Det skulle forstyrre deres sind. ""

Indavl af andre racer?? Så er det jo ikke jamthunde.

• #63   6. aug Majbritt:

Det var sådan en advarsel omkring at man nok skal købe med tavle!

• #64   6. aug Det skal man

• #65   6. aug Ahh.. Det bestemmer man da helt selv

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#66   6. aug #65
    Det gør man, men så får man jo bare ikke en racehund. Så kan man nok så meget kalde den en Jämthund, men det er det bare ikke...

• #67   6. aug Kim:

Jaja - jeg siger absolut ikke at man ikke skal købe en med tavle - men i sidste ende så bestemmer man da selv

Inden jeg overtog mine skraldehunde, så var jeg meget klar over den næste skulle være med tavle. Og gerne fra Malene

• #68   6. aug Ud fra de meget få oplysninger, der kommer fra ts, om hvad det er der tiltaler ham ved de nævnte racer, og hvad han kan tilbyde hunden, synes jeg Julie P.'s forslag #24 om Norsk Buhund lyder som et fornuftigt forslag.

En af mine kollegaer havde et par stykker, og det var fornuftige, ikke alt for krævende hunde, der passede fint til livet på en lille gård. Og så har de jo spidshunde "looket", om end de er lidt mere robust at se på end jämthund og alaskan husky.

Jeg synes ikke, at man nødvendigvis bør begynde med en let race, hvis det ikke er det, der tiltaler en, men man skal sætte sig ind i den race, man vil have, og for nogen racer også være villig til at ændre sin tilværelse og forventninger for at passe til racen. Det er ikke fair, at det kun er hunden, der skal tilpasse sig.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#69   6. aug #67
    Jeg siger jo heller ikke at man SKAL købe en hund med tavle, det er absolut et frit valg, men hvis man køber "racerene" hunde uden tavle, og bagefter klager over at de ikke lever op til de forventninger man måtte have til racen, så har man altså selv bedt om det, hvis der skulle være en der kommer til at le...

• #70   6. aug Og selv en let race, labben, ( den mest misforståede race, der findes) kan blive en pestilens, hvis ikke den får, hvad den kræver.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#71   6. aug okay ja jeg har aldrig mødt dem med andre så det kan være de er egetkønsaggrressive

Kommentér på:
Hvilken hund