{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

Virbac foder til hunde {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har noget Virbac foder til hund, og synes ikke rigtigt jeg kan finde andre, der har brugt det. Det skulle efter sigende være rigtig godt for den kræsne hund, da de fleste hunde ELSKER det smiley

Men tænkte nu, at siden jeg ikke kan finde andre der bruger/har brugt det, om det er et dårligt foder?

Vet Complex er foderet smiley

Vet Complex foder er fremstillet i Frankrig. Der er ikke tilsat kunstige smags- eller farvestoffer.

• Vet Complex er udarbejdet af dyrlæger med speciale i ernæring:
- For at respektere rovdyrets natur, er kød den primære ingrediens i Vet Complex.
- Sammensætningen af hvert foder svarer til dyrets behov.
- Ingrediensernes kvalitet sikrer næringsstoffernes optimale værdi, fremragende fordøjelsestolerance og mindre afføring.

• Råvarer i højeste kvalitet udvalgt for at give den bedste ernæring.

• Unik fremstillingsproces bevarer ingrediensernes smag og virkning:
- Kødet er tilberedt ved en moderat temperatur, hvilket bevarer dets næringsværdi.
- Kornet (stivelse) er tilberedt ved en høj temperatur for at garantere en optimal fordøjelighed.
- Når fodret er koldt bliver det overtrukket med ande- eller svinefedt for at opnå den bedste smag.
- Vitaminerne og de sundhedsfremmende ingredienser indarbejdes koldt, for at bevare deres effektivitet.

• Vet Complex foder forhandles af dyrlæger.

Foderet indeholder dette:

Kød: Af fransk oprindelse, fra fjerkræ i en kvalitet , der også er egnet til menneskeføde
Æg: Af fransk oprindelse
Korn: Majs, hvede og ris af europæisk oprindelse, GMO frit
Fibre: Bønnebælge og roepulp af europæisk oprindelse

Selvfølgeligt lyder det jo godt i denne tekst, da det er fra deres hjemmeside, denne tekst er fra.

Sammensætningen ser således ud i adult varianten:

Tørret kød (svovlholdige aminosyre kilde), majs, hvede. animalsk fedtstof*, roepulp, sojabønner, majsprotein, hørfrø, hvedeklid, fructo-oligosakkarider, chondroitinsulfat (215 mg/kg), chitosan (215 mg/kg) og mineraler.
*kilder til essentielle fedtsyrer.

Tilsætningsstoffer pr. kg: Ernæringsmæssige: A-vitamin (E672) 12500 IE ; D3-vitamin (E671) 1300 IE ; E-vitamin 550 mg ; Kobber (E4) 12 mg ; Jod (E2) 2,5 mg ; Mangan (E5) 21 mg ; Selen (E8) 0,25 mg) ; Zink (E6) 100 mg.
Antioxidanter. Indeholder ikke kunstige farve- og smagsstoffer.

Analytiske bestanddele: Protein 27 % - Fedtindhold 18,5 % - Essentiellefedtsyrer 4 % - Aske 7,5 % - Træstof 2,5 % - Stivelse 23 % - Svovlholdige aminosyrer 1 % - Protein-Kalorie-ratio (PCR) 71 g/Mcal.

- Hvad mener I? Synes I det er et godt tørfoder, eller er det noget dårligt noget, man burde holde sig langt fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virbac foder til hunde
  • #2   27. nov 2012 Jeg har selv fået et par prøveposer hos min dyrlæge.
    Efter hvad dyrlægen sagde skulle det være et super godt foder.
    Chico er dog ikke særlig glad for det, på trods af det skulle være til kræsne hunde.

    Men grunden til at du ikke har hørt ret meget om det, er at det for det første er et forholdsvis nyt foder, samt at der stadig er meget få forhandlere af det.
    Mener at min dyrlæge fortalte for et halvt års tid siden, at der kun var omkring 4-6 forhandlere her i landet.


  • #3   28. nov 2012 Ulla: Kan ikke huske hvad det koster, men mht. kødet, er det fjerkræ i en kvalitet, der er egnet til mennesker.

    Fik det nemlig også af min dyrlæge som en prøve smiley

    Tænkte nok, at der ikke var så mange forhandlere af det - det kan vidst kun fåes ved dyrlægen.


  • #7   14. dec 2012 Jeg faldt lige over denne tråd, selvom jeg kan se at den er lidt gammel. Ville faktisk selv have lavet et indlæg med emnet, men nu kan jeg se at det er lavet i forvejen. smiley vi fodrer nemlig med det, og vi synes selv (uden at have videre forstand på det) at det virker som et bedre foder end f.eks. arion som vi startede ud med. Derudover har jeg altid fået at vide at mht foder hænger kvalitet og pris sammen. Og eftersom at 13 kg koster 650 kr, har jeg tænkt at kvaliteten må være i orden. Vores dyrlæge fortalte os at han skiftede royal Canin ud med dette mærke, fordi han ville sælge det bedste foder der er på markedet, og det mener han at dette er. Derfor tog vi det til os, og vores hund er vældig glad for det. Men er glad for denne tråd, da jeg tit sys det er utroligt svært at gennemskue hvad der er i, og hvad der er godt for hunden at få. Så måske vi skal tage dette forholdsvist dyre foder op til overvejelse. Ulla m: hvad fodrer du din shar pei med?

  • #10   14. dec 2012 Tak for svar, ulla m. Vil lige tjekke mærkerne du nævner ud smiley

Kommentér på:
Virbac foder til hunde

Annonce