{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring gåtur {{forumTopicSubject}}

Jeg har været inde og søge lidt om hvor længe jeg må gå med min 5 mdr gamle hund pr. tur. Jeg har så fundet ud af at man må gå minut pr. uge de er. Men så kommer mit spørgsmål:

Hvornår stopper man med at tælle det? Altså hvornår er der ingen "grænse" længere?

Jeg vil nemlig gerne ud og gå en lidt længere tur end vi plejer ned til en hundeskov i nærheden, men er ikke sikker på om man "må" det når han er 5 mdr

Håber nogen kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring gåtur
  • #1   3. dec 2012 Har jeg ikke hørt før, men det nok rigtig nok smiley
    Om ikke andet så put den i cykelkurven og cykel ned i hundeskoven :)?

• #2   3. dec 2012 Synes det er individuelt fra hund til hund

Nogle hvalpe bliver trætte før andre

• #3   3. dec 2012 Så længe hunden gerne selv vil gå, kan jeg ikke se det store problem. Man skal selvfølgelig huske at man skal hjem igen.

• #4   3. dec 2012 Jeg synes også man skal se på sin hvalp.
    Men en lille hvalp på 8-10 uger, bør ikke traske afsted på en 30 minutter lang gå tur flere gange dagligt, efter min mening.

Jeg lod være med at "tælle" da min Aussie var omkring 9 måneder mener jeg. Men det var nu heller ikke fordi jeg planlagde mine ruter efter hvor gammel han var og hvor mange minutter han måtte gå. For de fleste ture var omkring 25-40 minutter da han var i den alder.

Synes bare man skal tænke på, netop ikke at trave fortovet fladt i halve og hele timer ad gangen med en hvalp.

• #5   3. dec 2012 hvis din japanske spids er 5 mrd. så kan du sagtens give den lidt længere ture.
    selvfølgelig skal man stadig ikke gå ekstrem lange ture, men når vores er 5 mrd så kommer de med på almindelige ture på en 30-40 min. og så bare holde øje med om hvalpen virker træt.

hvis du bare ikke løber eller cykler med hunden før den er helt udvokset

• #6   3. dec 2012 Jeg stopper med at tælle når hunden er 1 år. For en meget stor race ville jeg nok vente til hunden var 1 1/2 år, for en lille hund kunne jeg nok finde på at stoppe ved en 8-9 mdrs. alderen.

• #7   3. dec 2012 Jeg ville uden den store bekymringl ade den gå og tage den op når du begynder at kunne spore træthed hos den

• #8   3. dec 2012 Er jeg den eneste der ikke går og tæller minutter og sekunder mens hunden er en hvalp? Jeg har altid kigget på hunden. Er den træt? Kortere tur næste gang.

• #9   3. dec 2012 en hvalp kan belaste led og knogler, hvis turen er for lang, fordi det værste der kan ske som hvalp er at blive efterladt og derfor kommer de let til at gå længere end godt er.

men med racer som fx den japanske spids så er 5 måneder så tæt på fysisk udvokset at man godt kan lade være med at tælle minutter og i stedet kikke på tegn hos hvalpen om at den er ved at være træt, den skubber måske til dit ben eller kikker mere op på dig i stedet for at snuse

• #10   4. dec 2012 Okay, tak for svarene smiley

Kommentér på:
Spørgsmål omkring gåtur

Annonce