{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

mette d
mette d
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Stadigvæk hvalpe unoder eller hvad er det?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en formel1 hvalp på 8 måneder, som er godheden selv. Han laver ingen ballade når vi er hjemme og han er ved andre. Men så snart han skal være alene, finder han alt muligt han kan lave. Han er alene i gangen, køkken og badeværelset, hvor der så er lukket ind til alle de andre rum. Vi har fjernet alt hvad han kan nå, for ellers bider han alt i tusinde stykker. Han havde sidst fået åbnet køkkenskuffen, fordi han ikke kunne få fat på noget andet, og får bidt alt hvad der var af madvare i en million stykker.

Så besluttede vi os for at prøve at købe et bur til ham, som han kan være i, når han er alene, selvom jeg absolut ikke er fan af dette, men det var det eller at han skulle væk, da han har bidt meget i lejligheden i stykker i forvejen. Og det holder bare ikke, at komme hjem hver dag, hvor huset er raseret af ham.
Men han kom i buret efter tilvæning, men efter jeg kom hjem idag, havde han på en måde fået åbnet buret, eller noget efter han havde bidt godt i den. Og var rendt ud i huset og raseret alt igen. I alle rum!

Nu er mit spørgsmål; er det fordi han uopdragen? Er det fordi han har hvalpeunoder? Er han ikke tilpas her? Eller er der nogen der kan fortælle noget om hvad det kan være? Nogen der har prøvet det samme? Og hvad gør jeg?

Håber nogen vil svare.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stadigvæk hvalpe unoder eller hvad er det?!
  • #1   5. dec 2012 Det hedder lømmelalder - og det er meget værre end hvalpenoder. Hæng i med træningen, så skal tingene nok lykkes.

• mette d
    mette d Tilmeldt:
    apr 2012

#2   5. dec 2012 Okay.. Men skal jeg stadigvæk putte ham i bur? Han er begyndt at bide i skabet i gangen, og det holder ikke han ødelægger meget mere, da vi bor til leje. vidste godt det kom, men han er helt umulig.. Noget jeg kan gøre anderledes?

• #3   5. dec 2012 Kender du DAP ?

det er et feromon, der virker beroligende på hunde.
    Det er ikke medicin.
    det fås som en dispenser til at sætte i stikkontakten eller som halsbåndeller spray.
    Spray skal fornyes med jævne mellemrun og er god til feks hunde der er bange for at køre i bil.
    Jeg vil derfor mene du skal vælge enten dispenseren eller halsbåndet hvis du vil prøve det

• mette d
    mette d Tilmeldt:
    apr 2012

#4   5. dec 2012 Okay.. Men han er jo slet ikke bange. For det først løber han ud i bilen, når vi skal afsted, og han elsker og sidde og kigge ud af bilruden. Og han er heller ikke bange for at være alene hjemme. Han har aldrig halen mellem benene..

• #5   5. dec 2012 Jeg tror ikke han er bange for at køre bil smiley
    Det var bare et eksempel på hvor sprayen kan bruges.
    Hunden kan godt være utryg ved at være alene hjemme selv om den ikke har halen mellem benene når I går fra den.

det koster omkring 300 kr og holder i en måneds tid..
    bare et forslag smiley

• mette d
    mette d Tilmeldt:
    apr 2012

#6   5. dec 2012 Okay.. Det er da ihvertfald hver at prøve, så kan vi da se om ikke det hjælper. Men sys du jeg skal have ham i buret alligevel når han er alene? Og kan det købes i dyreforretninger.? Har godt hørt om det, men troede kun det var til nervøse hunde.. ?

• #7   5. dec 2012 Når han bryder ud af buret synes jeg ikke du skal bruge det.
    Du risikerer at komme hjem til en skadet eller død hund

Dap kan købes hos de fleste dyrehandlere, hos dyrlæger og på nettet

• #9   5. dec 2012 Drop buret og start alene hjemme træningen forfra? Plus DAP og så en masse hjerne stimuli inden i forlader hunden så den er godt træt i hovedet

• #10   5. dec 2012 Jeg tænker lidt om hvordan rutinen er INDEN han skal være alene? Får han brugt hovedet lidt?

Jeg kan anbefale en kong eller et ben med leverpostej, torskerogn eller noget helt tredje. I fryseren med den og så give den til hunden når den skal være alene. smiley

• #12   5. dec 2012 Årh stakkels hund (videoen Ib linker til). Gør helt ondt i hjertet at se den væe inde i buret og se den blive puttet derind smiley

• mette d
    mette d Tilmeldt:
    apr 2012

#13   5. dec 2012 Okay.. Så i mener vi skal starte alene træning forfra?? Vi bruger ham til familie hund, han er med i stalden hvor han løber frit rundt med de andre hunde. Men som du siger birgitta så vil han nok skulle stimuleres på en anden måde. Er det og tage ham med ud og søge eller?

• #14   5. dec 2012 Man kan ikke forvente at alle hunde kan nøjes med lidt tur smiley

Og ja det kan fx være at lave noget spor med ham eller andre søgeøvelser. Hvad med at melde jer til træning et sted? Så kan du få vejledning og en masse ideer til hvad du kan lave med ham derhjemme

• mette d
    mette d Tilmeldt:
    apr 2012

#15   5. dec 2012 Okay.. Nej ved godt at man ikke kan regne med at alle dyr er ens.;) jeg vil prøve at melde os til noget vi kan være sammen om og lære ved begge to.:)

• #17   6. dec 2012 Gem godbidder til ham inden i går fra ham. De kan gemmes under plasticgrus, i 2 krus som står oven i hinanden, bøtter med låg på, WC ruller osv.
    Lad ham arbejde for maden, evt. selv søge den udenfor.

• #18   6. dec 2012 Jeg købte en gummi boldt i Pet world man kan komme godbidder i, Balder får den KUN når han skal være alene hjemme på den måde bliver den ved med at være spændene for ham smiley
    jeg kan endda komme hjem efter 6 timer og så er der stadig godbidder i den smiley
    Han har heller ikke adgang til noget han kan bide i stykker, for så gør han det,,

Kommentér på:
Stadigvæk hvalpe unoder eller hvad er det?!

Annonce