Stadigvæk hvalpe unoder eller hvad er det?! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en formel1 hvalp på 8 måneder, som er godheden selv. Han laver ingen ballade når vi er hjemme og han er ved andre. Men så snart han skal være alene, finder han alt muligt han kan lave. Han er alene i gangen, køkken og badeværelset, hvor der så er lukket ind til alle de andre rum. Vi har fjernet alt hvad han kan nå, for ellers bider han alt i tusinde stykker. Han havde sidst fået åbnet køkkenskuffen, fordi han ikke kunne få fat på noget andet, og får bidt alt hvad der var af madvare i en million stykker.
Så besluttede vi os for at prøve at købe et bur til ham, som han kan være i, når han er alene, selvom jeg absolut ikke er fan af dette, men det var det eller at han skulle væk, da han har bidt meget i lejligheden i stykker i forvejen. Og det holder bare ikke, at komme hjem hver dag, hvor huset er raseret af ham.
Men han kom i buret efter tilvæning, men efter jeg kom hjem idag, havde han på en måde fået åbnet buret, eller noget efter han havde bidt godt i den. Og var rendt ud i huset og raseret alt igen. I alle rum!
Nu er mit spørgsmål; er det fordi han uopdragen? Er det fordi han har hvalpeunoder? Er han ikke tilpas her? Eller er der nogen der kan fortælle noget om hvad det kan være? Nogen der har prøvet det samme? Og hvad gør jeg?
Håber nogen vil svare..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
det er et feromon, der virker beroligende på hunde.
Det er ikke medicin.
det fås som en dispenser til at sætte i stikkontakten eller som halsbåndeller spray.
Spray skal fornyes med jævne mellemrun og er god til feks hunde der er bange for at køre i bil.
Jeg vil derfor mene du skal vælge enten dispenseren eller halsbåndet hvis du vil prøve det
apr 2012
jun 2006
Det var bare et eksempel på hvor sprayen kan bruges.
Hunden kan godt være utryg ved at være alene hjemme selv om den ikke har halen mellem benene når I går fra den.
det koster omkring 300 kr og holder i en måneds tid..
bare et forslag
apr 2012
jun 2006
Du risikerer at komme hjem til en skadet eller død hund
Dap kan købes hos de fleste dyrehandlere, hos dyrlæger og på nettet
jun 2006
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.023
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.651
Jeg kan anbefale en kong eller et ben med leverpostej, torskerogn eller noget helt tredje. I fryseren med den og så give den til hunden når den skal være alene.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.547
apr 2012
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.547
Og ja det kan fx være at lave noget spor med ham eller andre søgeøvelser. Hvad med at melde jer til træning et sted? Så kan du få vejledning og en masse ideer til hvad du kan lave med ham derhjemme
apr 2012
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Lad ham arbejde for maden, evt. selv søge den udenfor.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 923
jeg kan endda komme hjem efter 6 timer og så er der stadig godbidder i den
Han har heller ikke adgang til noget han kan bide i stykker, for så gør han det,,
Stadigvæk hvalpe unoder eller hvad er det?!