{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Eb og gåture {{forumTopicSubject}}

Har en eb som bliver 3 snart. I det daglige herhjemme er hun er sød og kærlig hund. Men problemet er på gåture. For det første virker hun ikke glad for, at komme ud at gå. Derudover tåler hun ikke synet af andre hunde på ture. Hun bliver meget hidsig, og er slet ikke til at komme i kontakt med. Har prøvet med nej godbidder osv. Hun går ligesom helt i sin egen verden indtil den anden hund er væk. Hvis hun derimod er løs i hundeskov eller haven og der kommer besøg af andre hunde er der ingenting. Da vi fik vores flatter hvalp hjem for 5 måneder siden. Var vi lidt spændt på hendes reaktion. Men der var ingenting hun tog ham til sig, og nød at lege og sådan er det stadigvæk.
Hvordan træner jeg bedst denne negative adfærd væk??
Jeg går altid med hende uden de andre 2 for hvis vi går med alle 3 sammen. Så ryger hun i hovedet på vores blanding. Hvis der kommer en fremmed hund. Nogen bud på hvor det skal gå ud over ham. Som hun ellers også er rigtig glad for herhjemme??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eb og gåture
  • #1   7. dec 2012 Reiki kan osse godt lade frustrationer gå udover den nærmeste hund, både Gaia som han bor med, og min mors tæve som han ellers er glad for.
    Der er sådan set ikke noget "ondt" i det -jeg opfatter det lidt som en afmagtshandling/frustration som han simpelthen ikke kan administrere.

    Ved Reiki er det så primært når noget har gjort ondt eller været voldsomt grænseoverskridende så han er blevet bange (tidl var det f.ek. ved negleklip hvilket han var helt panisk for)

    Ang at lære hunden at passere andre, så er et rigtigt godt sted at starte altså på en god træningsplads. Der har du jo et hav af hunde at øve sammen med, og du kan holde dig på den nødvendige afstand i begyndelsen, og gradvist bevæge dig tættere på. Din hund får ved den lejlighed lært at hunde heller ikke er farlige at møde selvom man er i snor.
    Det er slet ikke usædvanligt at en hund ikke er glad for andre hunde når den er i snor -den er jo begrænset i sine udfoldelser (og dermed sit sprog) og yderligere har den ingen flugtmuligheder.
    Så vovsen skal "bare" have lært at selvom der er andre hunde og den er i snor, så sker der ikke noget (og det skal ikke indlæres ved at hilse, men ved at øve kontakt og ignorer de andre hunde)


  • #2   7. dec 2012 Mit bud er at hun omdirrigerer aggressionen, så når hun ikke kan nå den hun i virkeligheden er sur på, så hakker hun den hun kan nå.

    Lidt ligesom når chefen på jobbet har været en idiot og man så snerrer af konen når man kommer hjem...


  • #3   7. dec 2012 Det lyder meget rigtigt. Jeg er ikke sikker på om hun evt ville gøre en fremmed hund noget. Men chancen er bare ikke værd at tage.

    Når hun er ude, at gå tur. Virker det som om, at det eneste hun tænker på er at komme hjem igen. Hun snuser sjældent til noget, og vil allerhelst vende om og hjem igen.


  • #4   7. dec 2012 Hun lyder meget usikker.
    Har hun haft dårlige oplevelser på gåture ?

    Plejer hun at være modvillig på tur eller er det kun nu her hvor det er så koldt ?


  • #5   7. dec 2012 Lyder som om hun er usikker, og så er det blevet til en vane for hende..

    Min Eb på 3 år har jeg overtaget for 5 måneder siden.
    I starten skulle vi ikke minder end 15 meter til andre hunde før hun var ved at brnde en sikring på førstesal..
    Så gik jeg til træning med hende, og nu er vi altså nede på 2-3 meter før hun råber røv efter de andre hunde..
    Andre Engelske har hun kunne hilse på, også når hun har været i snor...

    men når vi går tur plejer jeg bare at skifte fortorv hvis jeg kan se der kommer andre hunde, så er der nemlig ikke noget.
    Hun er heller ikke typen der går og snuser, men traver hele vejen i højt tempo, så en times gåtur med hende er ca 5-6 km lang


  • #6   7. dec 2012 Nej der har ikke været nogen dårlige oplevelser. Det er noget som er blevet gradvist forværret. Lige nu kommer hun ud og gå 1 gang om dagen resten foregår i haven. Hun var begyndt når man fandt snoren frem at gemme sig. Det er hun heldigvis stoppet med og kommer selv ud til døren 9 ud af 10 gange. Når det er hendes tur til at komme ud.
    Nobel bullies. Lyder meget som Karla. Her hjælper det ikke at skifte fortov. De skal være helt væk før hun er til, at komme i kontakt med igen.
    Den eneste hun har hilst på i snor er en dalmatiner. Som bor lidt nede af vejen. Første gang hoppede hun op, og bed ham i øret. Han reagerede ikke hvorefter hun satte sig lige foran ham og kiggede forelskede på ham. De 2 er rigtige glade for hinanden når vi mødes også i snor.
    Så hun er ikke nem at finde ud af.


  • #7   7. dec 2012 Rosa får ikke lov til at te' sig hos mig, og det har hjulpet meget.
    Hun gå rmed et halvkvæl halsbånd, for hun trække sig ud af et almindeligt.
    og hvis hun skaber sig bliver hun trukket forbi!

    Hvis du spænder op når i møderandre hunde kan hun mærke det igenem snoren, så derfor bliver hun endnu mere udfarende.
    Rosa bliver blokeret med mine ben, så hvis hun farer ud, rammer hun mit skindeben...


  • #8   7. dec 2012 Måske jeg skulle skifte til halv kvæl. Hun har sele på. Jeg prøver også, at trække hende forbi. Nogen gange har jeg næsten måtte løfte hende i selen.
    Klappen går helt ned. Herhjemme er hun ellers en meget underdanig og blid hund.
    Må indrømme at jeg nok er anspændt efterhånden. Syntes heller ikke turen er den store fornøjelse.


  • #9   7. dec 2012 Du kunne evt forsøge om et DAP halsbånd kan dæmpe hendes angst / usikkerhed så meget at du kan nå ind til hende og arbejde med problemet

  • #10   7. dec 2012 Har lige været inde og læse om det. Det vil jeg prøve. smiley

  • #11   8. dec 2012 Hvis du skal ha noget professionel hjælp så kontakt Lillen, hun bor i vestsjælland, adfærdsbehandler og hundetræner..
    www.hundekurven.dk


Kommentér på:
Eb og gåture

Annonce