Lhasa apso fryser? Lhasa apso fryser?
Vi har en dejlig dreng fra august, som umiddelbart virker til at fryse lidt i kulden.
Vi var på tur idag i sneen, som f.eks. satte sig i små klumper på maven og vi endte altså med en hund som rystede og peb?
Jeg tænker at racen stammer fra et sted med kulde og har pelsen til det.. Men samtidig har vores næsten bar mave, så kan han fryse der?
Der kan selvfølgelig også være en anden forklaring, men idag var første gang han gjorde det og tidligere har turene også været kortere.
HVIS det skyldes kulden, skal vi selvfølgelig have fundet en løsning. Jeg har aldrig før købt dækken/tøj til hund, så hvad kan varme maven, så han stadig kan tisse? Hvordan finder man rette størrelse? Og kan jeg ikke risikere at han får det for varmt på resten af kroppen?
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Hvis du skal finde størrelsen til din hund skal du måle fra nakken og ned til haleroden, så har du noget at gå efter
I fik ham i august, det vil sige han stadig er hvalp.. Som du beskriver har han lidt bar mave, så han kan sagtens fryse...
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
aug 2008
Følgere: 1089 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.718
Aino K - De var ellers smarte. Jeg er nemlig igang med at kigge efter noget lys/refleks, så det er da oplagt med et dækken med reflekser.
Og det er ikke sådan, at hunden får det for varmt andre steder på kroppen?
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
Nej hundene er rigtig glade for deres dækner, nu er Tobi (Shih Tzu) ikke længere korthåret men har efterhånden en del pels, men stadigvæk fint dækken, skal dog havde lavet sådan "ben" tænker sådan regnjakke stof må kunne bruges :o)
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Nogle hunde er oprindeligt vant til frostgrader, men så har de også levet ude konstant og ikke i opvarmede rum.
Lhasa'en er heller ikke just højbenet og får derfor også sne på den bare mave.
BRRRR - fryser bare ved tanken!
Lhasa apso fryser?