2.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lhasa apso fryser? Lhasa apso fryser?

Vi har en dejlig dreng fra august, som umiddelbart virker til at fryse lidt i kulden.
Vi var på tur idag i sneen, som f.eks. satte sig i små klumper på maven og vi endte altså med en hund som rystede og peb?

Jeg tænker at racen stammer fra et sted med kulde og har pelsen til det.. Men samtidig har vores næsten bar mave, så kan han fryse der?

Der kan selvfølgelig også være en anden forklaring, men idag var første gang han gjorde det og tidligere har turene også været kortere.

HVIS det skyldes kulden, skal vi selvfølgelig have fundet en løsning. Jeg har aldrig før købt dækken/tøj til hund, så hvad kan varme maven, så han stadig kan tisse? Hvordan finder man rette størrelse? Og kan jeg ikke risikere at han får det for varmt på resten af kroppen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lhasa apso fryser?
  • #1   8. dec 2012 Han kan sagtens fryse... Jeg har en Corgi, som normalt har en ret tyk underuld og ikke burde fryse, men hun har haft lidt svært ved at sætte vinterpels her til vinter, så hun har haft en periode hvor hun frøs.. Hun fryser stadig, hvis vi er ude MANGE timer (læs 6-8 timer smiley )

Hvis du skal finde størrelsen til din hund skal du måle fra nakken og ned til haleroden, så har du noget at gå efter smiley

I fik ham i august, det vil sige han stadig er hvalp.. Som du beskriver har han lidt bar mave, så han kan sagtens fryse...

• #3   8. dec 2012 Vi har dækken (Dogman) fra Bonnie, synes man at man gerne vil beskytte pelsen på benene mod sne, så kan man nok sy et par "rør" med løbegang forneden til elastik og lidt i toppen (det der vil vende ind mod hinanden) også sy på dæknet, vupti man har en "heldragt"... jeg gør det en af de næste dage regner jeg med, gemalen var oppe og købe et dækken mere, de koster 135,- er sorte med masser af reflekser på, se selv her....

profilbillede
  • #4   8. dec 2012 Jeg havde slet ikke overvejet tanken om at tage ham med ind og købe et - på trods af han flere gange har været med. Så det bliver selvfølgelig sådan vi findet det rette smiley

Aino K - De var ellers smarte. Jeg er nemlig igang med at kigge efter noget lys/refleks, så det er da oplagt med et dækken med reflekser.

Og det er ikke sådan, at hunden får det for varmt andre steder på kroppen?

• #5   8. dec 2012 Ja de er nemlig lækre ;o) der er elastik man kan sætte om bagbenet, men vi bruger det ikke, dæknet sidder fint uden man bruger dem synes vi :o)

Nej hundene er rigtig glade for deres dækner, nu er Tobi (Shih Tzu) ikke længere korthåret men har efterhånden en del pels, men stadigvæk fint dækken, skal dog havde lavet sådan "ben" tænker sådan regnjakke stof må kunne bruges :o)

• #6   8. dec 2012 Albert ville slet ikke ud , den første vinter. Året efter købte vi en frakke til ham - han har elsket vinter siden.

• #7   8. dec 2012 Uanset om hunden er kort- eller langhåret, er det en omvæltning at komme fra den varme stue og ud i frostgrader.

Nogle hunde er oprindeligt vant til frostgrader, men så har de også levet ude konstant og ikke i opvarmede rum.

Lhasa'en er heller ikke just højbenet og får derfor også sne på den bare mave.
    BRRRR - fryser bare ved tanken!

Kommentér på:
Lhasa apso fryser?

Annonce