{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.025 visninger | Oprettet:

Schæfer hvalp problem-tråd {{forumTopicSubject}}

Det kan godt være, det er uden for reglementet at lave denne tråd, men det er virkelig virkelig vigtigt, at trådopretteren forstår, at det han og familien har gang i, kan resultere i det stik modsatte af, hvad de ønsker.

Den facon de har valgt kan gå så grueligt galt, og de har bare ikke en rygsæk med erfaring der gør, at de har hvad der skal til når det handler om at rette på så alvorlige fejl.

Det er NETOP situationer som denne her, der skaber farlige schæferhunde.
Det er DERFOR vi nogle gange læser frygtelige historier.

Jeg ELSKER min race, og jeg afskyr gamle hundeejere "der har haft hund i 30 år", der har glemt at hundene har forandret sig...
Og så må jeg indrømme, at jeg slet slet ikke fatter uerfarne mennesker, der ikke for helvede tænker kritisk, når man forsøger at lægge vægt bag sine ord med SÅDAN et tåbeligt argument.

At have haft hund i 30 år betyder dælme ikke at man er god til det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæfer hvalp problem-tråd
  • #1   9. dec 2012 Synes godt om.

  • #2   9. dec 2012 Må man spørge hvad der skete? Jeg har fulgt den anden tråd lidt på sidelinien, men ikke lige kigget de sidste par dage, og havde da indtryk af at de gode og -synes jeg -fornuftige råd blev taget godt imod?

  • #3   9. dec 2012 Jo, Michelle - men TS løb ind i en dygtig hundeejer, der havde haft hund i 30 år og som fortalte, at de skulle vise den hvem der bestemte. De skulle, når hunden lavede sine numre (som jo altså er ganske normale numre for racen), lægge hunden ned på siden og lægge hovedet derned for at simulere et bid i halsen. Forsigtigt og ordenligt, sådan at hunden ikke blev skræmt, men bare forstod, hvem der bestemte.



  • #4   9. dec 2012 jeg tror de fleste der har en hund af den kaliber mellem hænderne og har et "akut" problem er tilbøjelige til at finde den nemmeste, hurtigste løsning ..

    De er bare ikke klar over at de afføder et helt nyt og større problem.. MEN de fandt da en hurtig løsning på napperiet.. Jeg er tit blevet rådet til at gøre dit og dat, men når man så spurgte ind til hvorfor de ville gøre de ting, så var de ikke i stand til at tænke tanken til ende, hvorimod de folk med de mere positive metoder sagtens kunne lave en lang udregning af udbyttet ..


  • #5   9. dec 2012 øv da:(

    Havde ellers indtryk af at det gik fint fremad, men ting tager self tid. Men det du beskriver er jo stort set det sted de startede -altså med fysisk lige at bevise "hvem der bestemmer"


  • #6   9. dec 2012 Må man få en pb med tråden?

  • #7   9. dec 2012 Monica, desværre er mennesket virkelig draget af magt-tanken - nok netop fordi VI er skabt sådan. Og det tillægger vi jo så hundene og laver en imaginær magtkamp med kræet i stedet for at tænke logisk.

    Det er sørgeligt - schæferen er så blød, den er så omgængelig, den vil så gerne samarbejde, den har livsglæden helt ud i hvert eneste lille celle.... Og så vil man holde den nede..

    Nej, mit hjerte græder.


  • #8   9. dec 2012 Michelle, ja det er tilbage til udgangspunktet. Og helt ærligt, det er jo nok sådan, de helst vil have det.
    Lægge ansvaret på hunden og give den skylden - alfahan, manglende respekt, problemhund....
    Det er mere komfortabelt - og når der så kommer sådan en klaphat med et oldnordisk hundesyn og lirer den salve af, så labber folk det i sig.... For magtkampe, det kan og vil mennesker...


  • #9   9. dec 2012 og jeg undrer mig i øvrigt over at man, når man har haft hund i så mange år, stadig benytter de metoder. Det må da være træls at have hund, hvis man altid skal gå og demonstrere sin magt på den måde. Jeg har hund fordi jeg synes det er hyggeligt, jeg nyder at have dem og har det sjovt med at træne osv.

    Men hvis opdragelse blev = gå og være sur, skælde ud og demonstrere min magt, ville det da gå tabt.

    Jeg håber for hundens skyld at de kommer til fornuft igen. Nu var jeg ellers lige så imponeret over at tråden udviklede sig som den gjorde, med en meget modtagelig knægt der da, så vidt jeg kunne læse, osse oplevede fremskridt med de metoder der var foreslået


  • #10   9. dec 2012 CH -det har du nok ret i. Altså at det er så dejligt konfortabelt at skyde hele balladen over på hunden, og så i øvrigt gøre det til et spørgsmål om at vise hverm der bestemmer.'
    Det er unægteligt nemmere end at mønstre den tålmodighed og ikke mindst ihærdighed det kræver at løse problemet


  • #11   9. dec 2012 Kathrine -men jeg kunne da osse læse at de oplevede fremskridt med de tip CH gav. Men det kan self være at de fremskridt ikke skete hurtigt nok.

  • #12   9. dec 2012 CH

    Vi har jo altid lært at hunde skal lære hvem der bestemmer, man skal være alfa, og de skal bare gå hen på tæppet hvis de er irriterende..

    Sådan et hjem kommer jeg også fra, fordi man vidste ikke andet.. og det virkede jo! .... lige indtil der opstod et nyt problem ....

    Vi har bare lært med tiden at schæferen jo netop har så meget livsglæde, og hvis ikke man gider en hylende hoppebold så skal man ikke vælge en schæfer..

    Jeg kan godt forstå hvorfor folk tyer til den løsning, fordi man kan se det virke..
    Du opbygger jo ikke gensidig respekt og tillid på en dag, men hunden skal da nok makke ret hvis du smider den ned på jorden..

    For mig er det bare de mennesker som ikke gider hunden nok, som tyer til den nemmeste løsning, de gider ikke sætte sig ind i hvad det kræver at have netop den race, og gud forbyde hvis der skulle komme en og sige de gjorde det forkert..

    Min schæfer på 10 mdr. virker da hamrende ulydig i nogles øjne, hun trækker, hun gør og hun leger vildt. Men hun præsterer så også bare 100% på træningsbanen.. og hun nyder det! for mig er det vigtigste altså at vi begge har det sjovt.


  • #13   9. dec 2012 Æv.. Gik lige til købmanden og væk var tråden. smiley

    Den hund skal de da nok få ødelagt.. Hvor er det trist, når en schæfer falder i hænderne på sådan nogle ...
    Godt det ikke var en Rottweiler, de havde kastet deres kærlighed på, for så tror jeg ærligt talt nogen i den familie var kommet alvorligt til skade.


  • #14   9. dec 2012 Michelle
    Ja det virkede sådan i starten, indtil han skrev, at hans forældre troede, hunden var hjerneskadet smiley Tror simpelt hen ikke, de gad at være konsekvente..


  • #15   9. dec 2012 Monica -jeg tror nu oftest ikke det handler om manglende vilje eller evner, men simpelthen om manglende viden og fejl-info.

    Ligesom man kan se i denne sag, er der stadig masser af folk der benytter temmeligt hårdhændede "vi du bestemmer-metoder" og osse rådgiver andre i brugen af dem. Både privatpersoner men så sandeligt osse trænere rundt omkring i landet.
    Sidstnævnte er jo næsten det værste fordi de for mange osse er autoriteter man lytter til og stoler på.

    Det jeg synes er trist her, er det Kathrine osse nævner. At de faktisk VAR kommet på rette vej, men så render i sådan en klaphat og åbenbart vælger at tro at det er den rette måde at gøre tingene på.


  • #16   9. dec 2012 Hvor er det trist at det gik sådan; jeg havde ellers indtryk af, at de havde fået fat i noget af det.

    Og iøvrigt trist at lærerige tråde bliver slettet - det var også til gavn for andre.

    Og mange tak til jer - særlig CH - som bidrog med så meget viden. Det er altid rørende at mennesker med stor erfaring bare deler ud


  • #17   9. dec 2012 Jeg nåede så lige at læse hele tråden igennem ned til CH's indlæg.... og så var det jo for sent, at kommentere....

    Jeg græder med CH må jeg nok tilstå.....


  • #19   9. dec 2012 Det er godt nok surt at alle de ord er spildt...
    Jeg troede et øjeblik på, at det var meningsfuldt der....


  • #20   9. dec 2012 Øv stakkels hund.

  • #21   9. dec 2012 Hvad skete der til sidst i tråden? Sidst jeg læste med, var knægten da modtagelig og prøvede nogle nye ting af, der som jeg husker det, virkede?

  • #22   9. dec 2012 Mette, det har jeg beskrevet længere oppe...

  • #23   9. dec 2012 Athos var også en mundfuld.... (har jeg vidst beskrevet før)
    Han var en kæmpe klyne, et buldrehovede...... "the devil reincarnated".... kæft det trak tænder ud....

    Men den dag i dag når jeg kigger på ham, sker der noget magisk.... hans vægt bliver divideret med 10, ører og poter vokser, og jeg ser en lille kluntet hvalp, der kun føler ubetinget kærlighed og tillid til mig....
    De store brune øjne fortæller, at han stoler blindt på mig, og han at han ville give sit liv for at beskytte mig....

    Jeg ELSKER mit store grødhoved af hele mit hjerte (hunden... ikke M *GG*)

    MEN.... havde jeg fejlet stort da han var hvalp..... puha... ville nødigt se en hund af hans kaliber være usikker, bange måske endda aggressiv.... smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #24   9. dec 2012 Hør her, ja jeg havde det forum! Ingen af jer kender ham! Han gør hvad der passer ham, han skider på vores grænser. Vi skalhave ham til at vise respekt! Vi stimolere ham meget mere nu. Han er blevet bedre. Det med at knurre og ligge ham ned, ja! Han er en alfahan! En utrolig stor alfahan! Ch Syntes personligt at du skal slette dette forum, da jeg faktisk blir ked af det over at du starter det op igen. Jeg kom her få at få hjælp, fik noget hjælp noget virkede. Hårde metoder skal der til i vores tilfelde. Hane r vores første schæfer! Hane r en stor og dominerende han hund! Så Ch beder dig om t slette dette! Det er virkelig noget der går mig på at du starter det op igen. !

    Og nej yder ikke skader eller noget på ham! Han skal lære en masse, Magter ikke at du starter det op igen! det gør faktisk en virkelig ked af det at mange siger send ham væk fra jer, da i ikke kan finde ud af ham. Han har ingen respekt for os. Så vi ringer til DCH når vi har mulighed for det (snart).
    Ingen vold er blev udøvet! Han har bare ingen respekt! Sådan er det men nogle gange må man yde noget som er svært for en selv. Ingen hate tak!

    Nu ch beder jeg dig om at slette dette her forum, fordi jeg ikke vil have at folk skal kommentere på min familie og vores fejl mere. bare fordi vi har en hund med problemer. Det er røv irriterende at man kommer med giv ham væk! Nej! Han er kun 6 måneder idag! Kun en hvalp en han mangler respekt!
    Slet det forum here ber jeg dig om CH!


  • #25   9. dec 2012 Philip

    Hvordan definerer du respekt?


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #26   9. dec 2012 At han vil høre efter og ikke gøre som det passer ham hele tiden.

  • #28   9. dec 2012 Denne race er i mit hjerte. Og I tager fejl. I har søgt rådgivning det helt gale sted, og i har ukritisk taget i mod den, fordi den passer med det billede, som I har skabt af en hund, som I finder fejlbehæftet.

    Det I gør kan ødelægge den hund. Det håber jeg du forstår. Man skal ikke indgå en magtkamp med en schæferhund - man taber på den lange bane. Ikke magten, men venskabet og kærligheden.


  • #29   9. dec 2012 Philip - hvis du lige læser mit ovenstående indlæg igennem engang.....

    Så kan jeg tilføje, at når nu du sidder og snakker om stor alfahan.....

    hvad vil du så kalde min hund? 72 cm over ryggen, vejer 50 kg..... og MEGET rank i hans attitude.......

    Han respekterer mig 100%

    og ved du hvorfor? Fordi jeg ALDRIG har været hård ved ham i den stil du beskriver.....!

    Derimod har jeg en tæve, der er lettere ustabil.... man skal ikke stole på hende i nærheden af fremmede.... hverken hunde eller mennesker....
    Og ved du hvorfor??

    fordi hendes tidligere ejere gjorde som du beskriver.......!


    Sorry men din attitude i det indlæg, ramte sq et ømt punkt....


  • #30   9. dec 2012 Han er en HVALP Phillip!

    Han SKAL sgu ikke høre efter. Han SKAL gøre, som det passer ham. Og I SKAL vise ham på en fair måde, hvad i ønsker ved at vise ham, hvad der kan betale sig.

    Det I gør ødelægger hunde - og en ødelagt schæfer er farlig!


  • #32   9. dec 2012 Og jeg har haft racen i tyve år, har fungeret som hvalpetræner i en stor kreds under schæferhundeklubben med knap hundrede medlemmer - en kreds, som jeg ydermere har været formand for.

    Giver DET dig lyst til at høre efter? Er det meritter, det handler om, når I søger råd?


  • #33   9. dec 2012 Michelle

    Men hvis man har fået mulighederne lagt ud så kan man stadig vælge forkert.

    At man måske ikke får succes med det samme, med de positive metoder.. også derfor vælger de mere hårdhændede.. simpelthen fordi de giver en hurtigere effekt.

    De fleste der benytter de gamle metoder er uvidende ja, men her ser vi jo et eksempel på én som har fået valget mellem de nye og gamle. og bevidst vælger de gamle... Hér mener jeg det er dovenskab (:


  • #34   9. dec 2012 Philip respekt er ikke lig med magt. Respekt er, at man ser op til en. Hunden ser ikke op til dig, fordi du dominerer den. Det i har gang i er at ødelægge dens tillid til mennesker. Det medfører en usikker/bange hund og sådan en hund kan godt gå hen at blive farlig.

  • #35   9. dec 2012 Phillip -naturligvis reagerer folk da når i behandler jeres hund så voldsomt.

    Jeg er slet ikke i tvivl om at du vil det allerbedste for jeres hund! Men du har valgt en uheldig måde at løse det på/en uheldig person at søge råd hos.

    Den måde i behandler hunden på, kan betyde at i ender ud med en hund der en eller anden dag siger fra fordi i igen og igen overskrider dens grænser... og det kan meget vel være med tænderne.
    Det kan osse betyde at i laver en rigtig usikker hund der ikke ved hvor den har jer.

    At den skulle være en over-dominant alfa-han er noget vås. Selv manden der "opfandt" begrebet alfahan har jo udtalt at den slags faktisk ikke rigtigt eksisterer.
    Det hierarki det lader til du mener hunde har, eksisterer ikke blandt hunde .-faktisk er det hierarki beskrevet udfra bl.a. høns... og vi er vel enige om at høns og hunde ikke er ens.

    Jeg håber i stopper den behandling af hunden, for i kan altså risikere at lave en ganske farlig hund på den måde.

    Hunde er ikke magtsyge, de har ikke intentioner om at overtage verdensherredømmet og jeres hund mangler ikke respekt.

    Hunde er opportunister som gør det der betaler sig -hverken mere eller mindre... Når de gør noget vi ikke ønsker, gør de det ikke i mangel på respekt eller forsøg på at overtage verdensherredømmet.


  • #36   9. dec 2012 Hattenaffor dig, CH. Jeg håber at tråden her består, som vidensdeling til andre.

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #37   9. dec 2012 Vi ødelægger ham ikke! Han er enormt dominerende! Ch han høre ikke efter, han skal vide hvem der bestemmer i huset! Han ser det som Min far - Gigant - mig - min mor Derfor skall han vide at han er nederst. Ch vi har bare fået en der er helt vild og ikke gider høre efter når vi siger noget. vi træner hver dag 2 timer! Går 4 turer med ham. Så ja han får nok motion! Han skal vide hvem der bestemmer. Min far er sent hjemme og det er der det går galt. At han bider min mor. Så sent som i fredags, han fuldte min mor med ud til skrællespanden, da hun så kommer omkring hjørnet springer han på hende (han ved det er hende) han bider hende volsomt. Ja hun har grædt flere gange og jeg selv! Nu fortryder jeg at jeg har tilmeldt og betalt for hundegalleri fordi du starter det her op igen

  • #38   9. dec 2012 Ville det ikke være federe med en hund, som adlyder dig af lyst og arbejdsglæde frem for en der adlyder pga frygt/"respekt"?

    Herregud, en 6 måneders hvalp har næppe planer om at overtage verdensherredømmet. Den vil formentlig bare gerne ha det sjovt, så du må jo gøre det sjovt at adlyde....


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #40   9. dec 2012 Nu gider jeg ikke det her mere! Sletter min bruger fra hundegalleri pga.du starter det her op tak ch!

  • #41   9. dec 2012 Phillip - og jeg siger til dig igen, det er normalt!

    Jeg har grædt, skreget, sparket til vægge, døre, råbt til min mand i telefonen, han har måttet hente hunden og tage ham med på arbejde fordi jeg ikke kunne holde ud at blive bidt i...

    Det er NORMALT, Phillip.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #42   9. dec 2012 vi banker ham ikke! Forfanden da! VI UDØVER IKKE VOLD!

  • #43   9. dec 2012 Phillip -det ville være trist hvis du sletter dig fra HG, for folk prøver faktisk bare at hjælpe.

    Og igen -det hierarki du beskriver, er ikke et der findes hos hunde. Det er beskrevet udfra høns. Din hund tror ikke den kan klatre op af rangstigen eller overtage magten. Det er noget I tillægger den, ikke intentioner den reelt har


  • #44   9. dec 2012 Nej, I misforstår jeres hund fuldstændig.

  • #45   9. dec 2012 Phillip
    Du skal ikke være så ked af det ...
    Problemet er jo netop

    Det gør sgu én ked af det og tvær at have en hund, man tror vil overtage verdensherredømmet, dominere og slå alle ihjel.. det er en stressfaktor, og det er klart i er stressede og trætte af det.. men du/i er altså nødt til at lytte, der er IKKE nogen som vil jer noget ondt, hverken jer eller jeres hund ..

    vi vil så gerne hjælpe, men i vælger netop den hurtige løsning, som er så pokkers strid på sigt.. Træk vejret og nyd din hund, uden at være bange for om den nu også ser dig som alfa (:


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #46   9. dec 2012 Er det normalt? Ch
    Gør alle schæfere det eller bare fordi ahn er en alfahan?
    Vil ned og træne med nu.


  • #47   9. dec 2012 Jeg har sgu stadig ar på mine arme fra min forrige hund *GGG*

  • #48   9. dec 2012 Phillip -at lægge hunden om på siden og fastholde den ER grænseoverskridende og hvis ikke vold, så i hvert fald grænsende til det.

    Man behøver ikke hverken sparke eller slå hunden, for at overskride dens grænser voldsomt, og det i laver, kan meget vel ende med at gøre hunden farlig


  • #49   9. dec 2012 Det er jo bare en helt almindelig vaps for hulen.... Og jo, det er da i den grad vold at "vælte hunden om på siden og simulere bid" og at "kræve respekt" Føj

  • #50   9. dec 2012 Phillip, det er HELT normalt, jeg lignede i måneder det svenske flag

  • #51   9. dec 2012 Respekt er noget, som man får - ikke noget man kan tiltvinge sig

    Tydelighed og konsekvens - og masser af ros og opgaver og stimulering.


    Jeg håber virkelig, at I tager imod kvalificeret hjælp


  • #52   9. dec 2012 Nej, det er ikke alle schæfere der gør det, men det er mange og specielt hanner. Det er tiltagende i de perioder, hvor de har et overflow af testosteron i blodet, hvilket sker nogle gange mens den er unghund.

    Indtil den er omtrent 3 år-agtigt.

    I disse perioder skal de behandles MERE varsomt end de øvrige.

    To af mine har haft mere end blot perioder - og specielt den sidste har trukket tænder ud meget meget længe.
    Men alfhanner - nej. De har begge været ultrabløde og ultrasignalfølsomme.


  • #53   9. dec 2012 havde en trænings kollega, der mente at hunden skulle "lære respekt".....

    det endte med, at hunden i en alder af ... under et år.... sørgede for, at han havde gips på i 6 uger pga voldsomme bidskader smiley


  • #55   9. dec 2012 De finder ud af det en dag - den dag lille Gigant bliver træt af deres fis og viser hvem der egentlig har magten, så vil jeg da sige stakkels den af dem der er i nærheden af ham når det sker. De har jo selv lært ham at deres forhold er en magt kamp og jeg er slet ikke i tvivl om hvem der vinder den - (min pengepung siger at jeg skal satse på den mest behårede af dem. (Husk en god fyldig og up-to-date førstehjælpskasse).

    Og når så den store stygge dååååmme hund har hapset godt til i en af dem, så bliver der hylet op om hvor sindssyg den var, det var opdrætterens fejl og det var ihvertfald ikke ejernes skyld - sindssyge skøre møgkøter og alle schæffere er SÅ farlige... blah blah og så skyder folk med skarpt efter en stakkels hund som bare lærte fra starten af at den bare skulle vise hvem der var stærkest....

    Hvor dum er det egentlig lovligt at være ?


  • #56   9. dec 2012 Hvem fanden er den båtnakke der er kommet med det sindsyge råd?!?!?

    Stakkels, stakkels hund. Mit hjerte græder.


  • #57   9. dec 2012 Altså jeg kan ikke huske det var så slemt med mine Schæfere, men det er også mange år siden, MEN med min Rotte.. Puh.. hun var strid smiley

  • #58   9. dec 2012 Helle - man glemmer det meste af det, når de først er blevet voksne, dejlige, omgængelige og lydige smiley

    Få dig en schæfer igen.... så giver jeg dig..... hmmmmm 4 mdr før du siger : "nååååh ja" *GG*


  • #59   9. dec 2012 Ps er ked af tonen i mit indlæg, men jeg forstår det sku ikke.... Ville man selv synes det var fedt at blive holdt fast? nej vel ? Ville man selv synes at det var fedt at man i hjemmet havde en magtkamp frem for et forhold med sin mor og far? nej vel? Det er der sku heller ikke nogen hund der sukker efter at opleve, så handler det om at være sit ansvar bevidst og være voksen nok til at sige at det kan man ikke overskue eller håndtere og så give hunden en chance et sted hvor den bliver respekteret istedet for.


  • #60   9. dec 2012 Tine

    Jeg kan ikke tåle Schæfer mere. Surt, for tror ikke, der er en race, hvis sind passer bedre til mig smiley

    Har dog tænkt, om jeg mon kunne tåle de langhårede, meen en rigtig Schæfer er korthåret smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #61   9. dec 2012 stakkels hund? lige nu står han og vente rpå mig ved trappen? han elsker når jeg nede ved ham. Det kan godt være at man skal vælge en anden udvej. Man skal være hård ikke? Nu må i diskutere det her færdigt jeg gider sku ikkehave mere hjælp, ringer efter DHC snart! hyg jer.

  • #62   9. dec 2012 smiley

  • #63   9. dec 2012 Phillip - der er forskel på at være hård, og at være konsekvent smiley

  • #64   9. dec 2012 Min hvide er også lidt af en håndfuld.. Men hun er stadig bare en stor hvalp, jeg har aldrig lagt hende på siden, da det gør mere skade end gavn. Her bliver der trænet via leg, sjov og fandens masse ros.
    Nej, hun er ikke alfa fordi hun lige napper os i hånden, hun er ude på at få gang i gaden, og vil lege.. Nej hun er ikke alfa fordi hun lægger sig op sengen, i sofaen whatever..
    Min hjerte græder, fordi i misforstår jeres schæfer phillip..


  • #65   9. dec 2012 Phillip, tænk dig rigtig rigtig godt om.

  • #66   9. dec 2012 Phillip -det er jo det der er så fantastisk ved hunde. Om man så slår, sparker og banker livet halvt ud af dem, så vil de fleste komme logrende imod en når man har været væk.
    At hunden er glad for at se dig, betyder ikke at det er den rette vej i har valgt at gå.-

    Det i gør ved hunden, betyder for hunden atd en ikke kan stole på jer og ikke ved hvor den har jeg -hvornår i næste gang vil afstraffe den.

    Og det kan altså give en usikker og i værste fald farlig hund.

    Og nej, ingen hund har brug for hård behandling -men de har allesammen behov for forudsigelighed og fair behandling


  • #67   9. dec 2012 Respekt får man fra sin hund ved at være den, der er i stand til at løse problemer, den ikke selv kan. F.eks. lægge en godbid eller legetøj så højt, at hunden kan se det, men ikke nå det. Når den så har prøvet forgæves eller piver efter det, kommer man og henter det ned til den.

    En hund skal følge dig af kærlighed og respekt - ikke af angst.

    At dominere en hund ved magtudøvelse er at lave en tikkende bombe, for kommer den dag, hvor hunden er så presset, at den ikke kan klare det mere og "tager til genmæle", kan du være sikker på, at den vil være den stærkeste.

    Og hvem er det så, der "betaler"? Det er hunden, der ofte bliver aflivet.



  • #68   9. dec 2012 Fordi en puddel er for kedelig, skrev han i den anden tråd.



  • #69   9. dec 2012 Phillip - jeg tror i har anskaffet jer en forkert race. I aner jo åbenbart ikke hvad en schæfer skal bruges til. Måske i overhovedet skal have en hund, når i vælger at bruge nogle underlige metoder, for at vise '' im the baws here '' smiley

  • #70   9. dec 2012 Nåh.. men i den anden tråd, skrev han at de havde en puddel før.

    M- Helt enig. Og så vidt, jeg husker, så valgte de den mest frembrusende i kuldet. smiley


  • #71   9. dec 2012 Lige mig igen.

    Gør dig selv og hunden den store tjeneste at læse her:

    http://www.omhunden.dk/index.html

    Især dette afsnit (Myter om hunden)

    http://www.omhunden.dk/html/myter_om_hunden.html

    Fra linket:

    "Det er en myte at du viser din hund hvem der bestemmer, ved at tage din hund i nakkeskindet eller lægge den ned
    Myten er bl.a. opstået pga. gamle fejlagtige studier af ulve i fangenskab. Dyr i fangenskab udvikler til tider et voldsomt hierarki hvor vold er et af redskaberne. Dette sker ikke i naturen.
    Dyr i fangenskab er i øvrigt ikke en naturlig flok, men en gruppe af individer, der er tvunget til at være sammen.

    Vold har intet med lederskab at gøre. At udvise vold vil få hunden til at frygte dig. Resultatet vil blive en passiv hund, en aggressiv hund eller en problemhund med alt hvad det indebærer, inkl. en bidsk hund. BRUG ALDRIG VOLD overfor din hund. De er følsomme individer. Vold løser intet... Tværtimod, det skaber mistillid til dig."



  • #73   9. dec 2012 Stakkels stakkels hund.

  • #74   9. dec 2012 Tror vi taler for døve øren, desværre.
    De har set lyset hos en gammel Schæfermand og det virker jo, ihvertfald indtil det går galt smiley


  • #76   9. dec 2012 Åhhh nej en tråd smiley

    Aldrig aldrig om det er løsning at bruge kræfter til at opdrage sin hund!
    Jeg frygter det går ud over hunden i sidste ende...

    Hvor er det trist at høre ordet alfahan igen, igen og igen.! Respekt og grænser.

    Hvis jeg smed min hund ned på siden når hun nappede mig i haserne, ja så ville hun miste tiltro til mig for hver gang, og sandsynligheden for at hun ville ignorere mig længe bag efter er stor!
    Jeg tænker samarbejde, hver gang man udøver et overgreb mod sin hund, mister man dyrebar tillid, og det vil gå ud over det fremtidige arbejde med hunden. For mit arbejde med min hund er det altafgørende. Jeg ved ikke hvor følsom en shcæfer er i forhold til en sheltie, men jeg kunne forestille mig det samme er gældene for dem, sheltien viser det måske bare tydeligere.

    Selv min sheltie har opført sig som din shcæfer! Det ER NORMALT. og det skal ikke løses med kræfter, det skal løses med viden og forståelse...

    Jeg håber så inderligt du vil tage de skrevne ting til dig, for der er helt ærligt ingen og jeg mener ingen der siger de ting for at være ubehagelige, vi frygter virkelig i er ude på et sidespor!

    Jeg håber inderligt tråden må blive stående...


  • #77   9. dec 2012 Kaj
    En Schæfer er meget blød og følsom. Og tit misforstået smiley
    Ved ikke, hvordan Sheltien er.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #78   9. dec 2012 isabella, jo han ønsker at han kan få os ud af rummet, hvis vi ikke skal være der og hønse rundt med os som det passer ham. Vi kaster ham ikke i gulvet vi ligger ham ned, ikke vildt! Ik tro at vi tæsker vores hund for det gør vi ikke. Vi vil bare have han skal ha lidt respekt for os. Men som Ch siger, han er jo stadig en lille dreng på 3.5år (hundeår) Men vi skal nok få taklet ham på en ordenligt måde. det med at lukke ham ude a rummet virker af og til tak CH
    Vores hund skal ikke være bange for os! Vi ønsker at have en pæn og lydig schæfer! Han er jo en hvalp! ved det!!

    Helle N blød og følsom? Tror squ ikke min hund er blød overhovedet han hader at kæle og hygge. Han vil helst kastes rundt og skubbet rundt i huset men's halen lovere og vi andre griner hvor vi begge nyder det smiley


  • #79   9. dec 2012 det i laver er overgreb.. længere er den ikke. Og i burde skamme jer. Den slags virkede for 40 år siden men HELDIGVIS er en stor del af hundeverdnenen blevet klogere...men desværre er den sidste idiot ikke født endnu hvilket denne debat tydeligt er bevis på.

  • #80   9. dec 2012 en hund skal jo også lære at slappe af.
    Min hvide hyrde ville da også helst lege hele dagen hvis vi ikke sagde stop og havde lært ham at slappe af.
    Min hvide er 8 mdr og tro mig.
    Jeg har været grædefærdig nogle dage fordi han kan være så frustrerende.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #81   9. dec 2012 tror vist jeg har forstået det, da lige som alle her idne skriver det sammen oveni hinden. Tror også det kan have noget med at han avr i et D kul og måske er indavlet? Ved ikke om det har noget at sige??

  • #82   9. dec 2012 Phillip, I har det gale fokus.
    Du skriver, at det med at lukke ham ud af rummet virker af og til. For det første - hvis det ikke virker hver gang, så er det fordi I ikke har fået den rigtige timing.
    Og noget andet og endnu vigtigere - det handler meget mindre om her og nu i forhold til på den lange bane.

    Det vigtige er at få ham lært de her ting, så han fungerer fantastisk i fremtiden - det handler ikke så meget om at løse den type problemer her og nu, for det er en umulig opgave. Han er som sagt hvalp, de ER sådan og det er de i en periode. Man kan ikke opdrage sig ud af det mens det står på, men man kan forhindre at det er noget der varer hele livet.

    De metoder, man vælger får konsekvenser resten af hundens liv. Og det gælder også, når man vælger virksomme her-og-nu løsninger, men som er en stor grænseoverskridelse for hunden.
    Og det er den metode, I har fået anvist. Det er derfor den virker. Den giver ubehag. Ubehag gør, at en hund stopper sin adfærd. Men det har bare en masse andet skidt med sig.

    At din hund er glad, logrer og hellere vil lege end kæle betyder ikke at den ikke er følsom og blød. Det er schæfere, det skal de være, det er en del af racens egenskaber. De er følsomme overfor at blive trykket af de mennesker, den stoler på. Det er en af de største opgaver vi har som schæferejere - ikke at få den trykket.
    Og hvis man vælger at gøre det, så skal man være så habil en schæferejer, at man evner at få den løftet igen. Og det er det de færreste, der kan.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #83   9. dec 2012 Elisabet der er du jo lidt mere heldig at han ikke bider? hvis han var fuld at krudt sådan helt vildt ville være bedre. Bare det bideri er det eneste så er en en engel!

  • #84   9. dec 2012 At lægge hunden ned ER et overgreb.
    Hvordan kan du tro hunden ikke bliver utryg og mister tillid til jer ved det.!?
    Det er så unaturligt som noget kan være!
    Hvis du tror din hund er så slem og dominerende, ja så har du i sandhed misforstået dit dyr, og studeret alt alt for lidt inden du fik hund!

    Hvorfor fanden leger i med den inden for hvis i ikke vil have at den bider jer (leger) indenfor?
    Det bliver skisme et stor dyr at have løbende rundt indenfor.!

    Argh jeg bliver sgu for irriteret af det her. Jeg håber det går op for dig at i er på forkert vej...!


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #85   9. dec 2012 Ch vi bruger det mest med at lukke ham ind i et andet rum fks. når vi spiser og han kan lugte det og kan finde på at bide os i armen og maven. Så ryger han i det andet rum i 2 minutter og vi åbner han går over og ligger sig. Han ved det udemærket godt. Han skal lige prøve os af. smiley

  • #86   9. dec 2012 Nøj, hvor tragisk, stakkels vaps da! smiley

  • #87   9. dec 2012 Nej, han skal ikke lige prøve Jer af. Han vil gerne smage maden. To helt forskellige ting.

    Fint nok at lukke hunden væk mens i spiser, det er der intet forgjort i, og mange gør det - men misforstå ikke hundens hensigt. Den vil ikke styre jer, den bruger det redskab, den har og kender til at kommunikere at den gerne vil smage det, der dufter fantastisk.

    Og når I har gjort det der fyrre, halvtreds, tres, måske hundrede gange, så gider hunden ikke længere at forsøge, for den ved, den får ikke noget ud af det. Og det er alt, verden drejer sig om for en hund - hvad kan betale sig, hvad kan ikke.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #88   9. dec 2012 Tja Lige nu gider jeg faktisk kun at læse hva Ch skriver, da i andre bare kommer med det der 'sælg din hund' éller 'det er vold' Det er vold hvis du smækker din hund hver gang han gør noget forkert.

    Nogle der gode tips til at få hunden til at falde til ro når der kommer gæster? Fordi har en farmor og farfar på over 80. De kan jo ikke holde ud hvis han bider eller hopper op af dem.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #89   9. dec 2012 Lige det vi vender ryggen til HAPS der røg lige et stykke tage eller en skrive brød. Han får sin mad når vi gør. Så han ikke hopper op eller bide ros flere gange.

  • #90   9. dec 2012 Phillip: Det er jeg så ovenud lykkelig overfor smiley For CH skriver en bunke geniale ting, så hvis du vil lytte på CH, så er jeg helt tilfreds smiley

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #91   9. dec 2012 Jeg prøver at lytte! Men det er svært at fokusere på det når folk kommer med deres hele tiden!

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #92   9. dec 2012 Hvis i andre vil lade vær med at skrive 'stakkels hund' eller noget i den stil. Lad Ch snakke ud tak! smiley

  • #93   9. dec 2012 En løsning på gæste-problemet kan være, at hunden er i line og at du eller en anden simpelthen laver små øvelser med den, afleder den indtil gæsterne er kommet ind og sidder ned.
    Så kan den føres hen - i linen - og hilse. Hvis den er faldet til ro, kan man tage linen af den, hvis ikke, så må man fortsætte lidt endnu.

    Der er mange gode måder at gøre det på.

    Hvis vi skal blive i den linje, som din rådgiver har lagt, så er rådet to ting - at træde hunden over bagpoterne, når den springer op eller at sætte knæet op, så hunden rammer det med brystet, når den hopper.
    De to ting er helt i tråd med det øvrige han har fortalt. Og slet ikke fair overfor hunden, der jo ikke har LÆRT, hvad den skal gøre, men kun bliver straffet for noget den ikke ved, den ikke må.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #94   9. dec 2012 Ja men andre har dog skrevet at jeg skal, så magter det ik!

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #95   9. dec 2012 Tak Ch. Har tit kammerater der kommer, så vil øve det med linen og nogle siger at fks. min moster sig vi bare kommer hilser på mig, min far, min mor og s¨å Gigant! Lyder det iorden?

  • #96   9. dec 2012 Phillip: nu er det en ÅBENT forum og vi må ved gud godt skrive at det er en stakkels hund for det er lige nøjagtigt hvad det er. I har spillet SÅ fallit som schæferejere at det er tragiskkomisk.

  • #98   9. dec 2012 Faktorenes orden er ligegyldig - det, der er vigtigt er, at hunden kun får "gevinst" hvis den gør det, som I ønsker af den. Forholder den sig roligt, så er det DER den skal belønnes - og det kan jo sagtens være med at hilse.
    Hilser den voldsomt, så går din moster bare væk igen og ignorerer hunden.

    Tænk altid i, at det, I ikke vil have hunden gør skal ikke kunne betale sig for den. Det, i gerne vil have hunden gør, skal kunne betale sig for den.


  • #99   9. dec 2012 Tænker som Isabelle..

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #100   9. dec 2012 HVIS nogle havde fortalt os at det var helvede at have en schæfer som hvalp havde vi ikke valgt en? vi har kun hørt godt om schæfere? Dog at en slog min far hund ihjel..

    Nu har vi ham, vi får styr på ham med Ch hjælp! Vi gør vores bedste!


  • #101   9. dec 2012 Phillip - Måske i skulle have læst lidt mere om racen.. Ikke et helvede, men en kæmpe udfordring!

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #102   9. dec 2012 folk skriver selv at det er et helvede at have schæfer hvalp?

  • #103   9. dec 2012 Desværre er det nok en smule tabubelagt det her med, at det kan være så stor en udfordring at have racen.
    Resultatet i sidste ende er jo fantastisk og man får en ekstrem tilknytning til den - men vejen dertil er lang og bumpet og med nogle omveje.

    Der er mange, der kommer til at tage munden for fuld og må give fortabt. Men hellere det end at fortsætte uden at magte opgaven, for det kan blive rigtig rigtig uheldigt. Og hamrende farligt.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #104   9. dec 2012 tro mig, vi har læst meget om den, bare ikke om hvalpe måden. Da vi troede at den var som andre?

  • #105   9. dec 2012 Ja, for mig er det sgu et helvede hver gang, jeg har hvalp/unghund *GGG*

    DET har jeg ikke temperament til, bliver hidsig som pokker og møgfrustreret... Men jeg kender efterhånden vejen og ved, det bliver bedre, når jeg bare husker at det er MIG der har svært ved at styre temperamentet og ikke hunden, den er gal med. Hunden er bare hund.


  • #106   9. dec 2012 Phillip - du kan ikke sammenligne forskellige racer, måden som de er på, som hvalp. Det er altid forskelligt.

  • #107   9. dec 2012 Den er jo nok som - eller lignende - nogle andre racer, men bestemt ikke alle. Der er stor forskel på typerne af hund og hvad de er avlet til at kunne og at skulle.

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #108   9. dec 2012 Ch ved du noget om at hvis han fks. ikke får sin vilje som i aftes skulle vi skovle sne. han sad bag hegnet (bor i byen) DA vi kommer ind med sne skovlene og byder hurtigt i dem. stiller dem på plads og springer på min mor som en straf for at hun ikke må gøre det?

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #109   9. dec 2012 Hvornår stopper han med at ødelægge alt og være irriterende? smiley

  • #110   9. dec 2012 Igen får I fejllæst ham.
    Han gør ikke noget fordi din mor ikke må gøre det. Han gør heller ikke tingene fordi han ikke får sin vilje.

    Det er lidt det samme som hvis du gerne vil ud med dine venner og du virkelig gerne vil være ude lidt længere end du plejer.
    Din mor siger nej og I bliver lidt uvenner, snerrer af hinanden. Det ender med, at du må komme hjem, som du plejer.
    Din mor går ind i stuen og siger til din far: Han er godt nok grænsesøgende, ham Phillip. Men er det det, du er? Søger du grænser hos din mor, eller vil du bare gerne være ude lidt længere denne aften?



  • #111   9. dec 2012 Som jeg skrev til dig i din egen tråd - det tager tid. Mine har været forskellige og min nuværende har været virkelig længe om det - og kan så absolut få tilbagefald. Han er 2½ nu.

    Oftest begynder tingene at udvikle sig hurtigere, når de er et års tid. Indtil da skal man gå forsigtigt frem, de er meget påvirkelige i den periode.


  • #112   9. dec 2012 Phillip: Tro mig han bider!
    Det var rigtig slemt for en måneds tid siden.
    Der kunne jeg ikke rejse mig op uden han bed mig i hånden eller armen.
    Men nu er det langsomt ved at aftage igen.

    Hvis jeg løber med ham så bider han mig i armen, benene eller hvor han lige kan få fat.
    Det er heldigvis ikke så slemt mere fordi jeg har vendt ham af med det på en pæn og ordentlig måde.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #114   9. dec 2012 Tror han er lidt af en hissiprop gigant.

    Hva skal vi gøre for at undgå at han hopper op og æder min mors arme og ben?


  • #115   9. dec 2012 Jamen er det ikke en Schæfer i den berømte lømmelalder........ hvor mange af os har været i en form for chok tilstand, hvor man har tænkt, at det kan bare ikke være rigtigt, hvad har jeg gjort forkert??????...



  • #116   9. dec 2012 Han er et G-kuld med stamtavle - hvilket intet har at gøre med om der er indavl. Det kan der sagtens være - men det har ingen betydning lige her overhovedet. Hunden er normal.

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #117   9. dec 2012 har har stamtavle

    Han har ikke fået ormekur da han havde spoleorme før som er rigtig synd for ham. han får en gang ormekur igen næste uge! ikke for tit og ikke for sjællent!

    DCH er en schæfer klub, så de må vide hva de snakker om som Ch! smiley


  • #118   9. dec 2012 Som skrevet i din sidste tråd - stop legen øjeblikkeligt og skil jer fra ham.

    Igen - det skal ikke kunne betale sig for ham at bide og hoppe op. Gevinsten skal forsvinde prompte - og her er gevinsten mere gas og kontakt. Og det føler hunden, den får, hvis man skriger op eller bevæger sig hurtigt.

    ALT skal foregå roligt, afbalanceret og med overblik, når hunden er i den humør. Det er skidesvært, men nødvendigt.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #119   9. dec 2012 han har stamtavle for hurtig på tasterne må i undskylde!

  • #120   9. dec 2012 DcH er ikke en schæferklub, men en klub for alle racer.
    Danmarks Civile Hundeførerforening.

    Og nej, man kan ALDRIG vide, om den man står overfor har hensigtsmæssige råd angående ens hundehold. Man skal være bundkritisk og spørge sig for flere steder.


  • #122   9. dec 2012 DCH er ikke en schæferklub men står for Dansk Civile hundeføreforening og er for alle racer og blandinger.

  • #123   9. dec 2012 En anden ting, der er vigtig for mig at sige.
    Noget af det, man skal bruge en masse tid på med en schæferhund når den er hvalp og unghund er, at bygge den selvtillid op.
    Den virker sikkert højt på strå, men har brug for at få styrket egoet. Og det er jo egentlig den modsatte strategi i forhold til ham der med de "gode" råd.

    Hunden skal have en hel masse successer. Den skal opleve, at den kan løse opgaver, at den er dygtig til en masse - og således skal der stilles krav til den, men kun krav, den kan opfylde.
    Husk ALDRIG at straffe den for noget, du ikke først HAR lært den. Og når den er 6 måneder, har den intet lært endnu - den er blot blevet introduceret til ting.

    Den skal udfordres i hjernen og i kroppen - balanceopgaver, træning af bagpartskontrol med masser af god belønning for veludførte opgaver.



  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #124   9. dec 2012 okay smiley

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #125   9. dec 2012 Bagpartskontrol???

  • #126   9. dec 2012 Bum bum.
    Ja, det er, når hunden har styr på sin bagpart, altså kontrollerer den bevidst. De fleste hunde får en bagpart, der egentlig bare følger med, hvis man ikke træner det.
    Det er hamrende godt hjernearbejde...

    At lære den at bakke, gå zikzak bagud, lade den gå over små forhindringer, hvor den bruger for- og bagben forskelligt på samme tid - sådan noget. Selvfølgelig altid på et plan, så hunden er udfordret, men kan løse opgaven, så du kan få lov at belønne den for sit gode arbejde.

    Sigt ALTID efter det mål - tilrettelægt alt, så du kan belønne hunden, når den gør tingene rigtigt.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #127   9. dec 2012 okay, fordi han vil simpelhen ikke op af trappen endnu. De to hvide store schæfer epå 2 år så sprang lige op af den, den er rimelig stjl er selv snublet og faldet ned af den og knalde hovedet ind i vindueskammen! det gør squ nas!

    Vil prøve imorgen hvis han vil og lyster til at lære noget imorgen, at få til at gå baglæns!


  • #128   9. dec 2012 Husk - også det er en proces. ALT I gør lige nu er med museskridt.

    Den skal lære tingene med en lillebitte bid ad gangen.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #129   9. dec 2012 ja, vi er ve dat lære rulle rundt, og lad godbidden ligge på poten og foran næsen men den er fristende nogle gange! og bliv smiley

  • #131   9. dec 2012 Det der er blevet indlært ved, at hunden er blevet belønnet for bittesmå skridt. Først bare at se på kassen. Siden røre ved den. Så lægge en pote på. Så stille to poter op - og så videre fremad.
    Alle tingene er blevet belønnet rigtig mange gange - måske halvtreds gange eller mere, før det næste skridt er taget.

    Det er RIGTIG god træning for både hund og ejer.


  • #132   9. dec 2012 Lad mig også anbefale dette gratis kursus i klikkertræning. Det eneste krav er, at du investerer i en klikker.

    Du blive introduceret til nogle opgaver, du skal løse sammen med din hund. Det er sjovt og lærerigt og du lærer at få belønnet hunden for det rigtige på det rigtige tidspunkt.

    http://www.canis.dk/gensider.php?gid=6&s=1


  • #133   9. dec 2012 Der findes faktisk en god video af hvordan man kan indlære "baljetricket" som CH's video viser her:

    Kig under grundfærdigheder og så den der hedder "indlæring af grundstilling med kassemetoden"
    Det kan give en ide om hvordan man, i små skridt, kan indlære det. Og giver osse en fin ide om HVOR små bider man kan dele en øvelse op i.
    http://www.canis.dk/canistv.php?mid=366&s=7&mid=988&s=7

    Du kan med fordel starte med det gratis klikkerkursus CH linker til.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #134   9. dec 2012 vil gå i gang med det efter han ahr lært at rulle rundt og ikke tage godbidden når den er på næsen! smiley

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #135   9. dec 2012 fik en klikker forgårs, er igang! smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #136   9. dec 2012 Jeg syntes det kører i ring.Du får flere gode råd men vælger at blive ved med at bruge de forkerte.Vi er et par stykker som håbede at vi ved at give lidt opbakning kunne få jer ind på rette spor.Når du så skriver at du/i bliver ved med at være fysisk over for jeres hund,er der vil ikke noget at sige til at man bliver skuffet.At du så bliver ved med at snakke om indavl,alfa osv får mig til at indse at der ikke trænger noget igennem.

    Jeg er ikke en af dem der straks skrev at i skulle sælge.Det fordi at jeg håbede at det ville kunne lykkes såfremt i fik gode råd.Det lyder til at i er glad for hunden og har noget at byde den.En lydig hund kommer ikke af sig selv.Det skal trænes.Syntes ikke tråden skal slettes for have faktisk tænkt at starte en ny selv.Det fordi at jeg som Ch og andre gerne vil jer og hunden det bedste.


  • #137   9. dec 2012 phillip

    hvis du har fået en klikker, vil jeg anbefale canis' emailklikkerkursus. er selv i gang med det, er nemlig også startet med klikekren, og det er super godt smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #138   9. dec 2012 Har tilmeldt mig, men der kommer ingen e-mail?

  • #139   9. dec 2012 philip

    tjek spamfilteret/uønskede mails. Du skal nemlig bekræfte din registrering, og min var snuppet i det filter. smiley

    Og følg det, det er en virkelig god måde at træne på, og udfordrer også hunden mentalt


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #140   9. dec 2012 Der var den tak!

  • #141   9. dec 2012 phillip:
    Så lidt.
    Og hvad jeg ved, så ved CH rigtig meget om schæfere, så lyt til hende og tag alt til dig

    du kan evt skrive en pb, så kan vi skrive lidt om det med klikkertræning


Kommentér på:
Schæfer hvalp problem-tråd

Annonce