{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Tæver - Jævnaldrene - Jaulosi og mindre slåskampe {{forumTopicSubject}}

Vores japanske spids og vores mittelspitz, Cia og Zorba har igennem længere tid haft småkampe omkring, foder, gnaveben og situationer, som de hver i sær gerne har villet bestemme over.
De går daglig rundt og knurrer af hinanden, også selv om vi prøver at dele sol og vind lige. På tur, camping mv. er de fine venner, men her hjemme er de i evig magtkamp med hinanden.
Nu har det udviklet sig.
I dag endte det med, at Cia måtte til dyrlægen. Det lader til, at Zorba har bidt hende på kroppen, bag det ene forben.
Det var ikke så alvorligt, at hun skulle syes, men på peniciline den næste uge. Og nu er spørgsmålet så, om der er nogen, som har erfaring med lignende situationer og har positivt resultat med at "vende" denne adfærd til positivt samvær igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæver - Jævnaldrene - Jaulosi og mindre slåskampe
  • #1   10. dec 2012 Worst case: det bliver kun værre fra nu af... De er begge blevet rigtigt voksne nu og kan ikke hitte ud af hvem der har den naturlige lederrolle i "flokken"

Tæver er nogle kællinger, når de har først har set sig gale på hinanden, så er det meget svært at få vendt... Hanhunde er mere "slå på tæven og så drikke en bajer bagefter"... Tæver bærer nag!

Jeg har kendskab til 3 familier der måtte opgive og omplacere den ene tæve, men der er sikkert nogen der lykkedes med det...

Beklager denne lyseslukker besked smiley

• #2   10. dec 2012 Det er lige netop derfor man aldrig bør anskaffe 2 hunde for tæt på hinanden alders mæssigt, jeg ville ikke efterlade hundene alene sammen mere, de vil måske kunne være sammen når i er der og uden mad men ellers ville jeg ikke turde stole på dem. Tæver er ikke at spøge med hvis de først bliver "sure"

• #3   10. dec 2012 min erfaring er også at det kun bliver værre

• #4   10. dec 2012 Jeg vil først og fremmest foreslå, at I fra nu af, stopper helt med at give hundene ben og mad i samme rum, hvis det er det de kommer op og toppes om. Selvom de får lige store, og helt ens ben, så er det ikke nok. Skil dem ad med en børnelåge, eller bare luk en dør imellem dem.

• #6   10. dec 2012 Du må i hvert fald under ingen omstændigheder lade dem være sammen uden opsyn.
    Og fjern de ting der opstår problemer om - mad, legetøj osv.

• #7   10. dec 2012 der er 20 måneder mellem vores 2 tæver, og de kan endda af og til omkring legetøj komme op og toppes... mad og ben går det dog fint med, men de spiser aldrig når de er alene, den mindste møver sig ind på den ældstes mad hvis hun kan komme afsted med det...

Har altid hørt at med 2 hunde af samme køn skal der helst være minimum 2 års alders forskel, ellers risikerer man evige magt kampe...
    Jeg har også hørt flere tilfælde hvor man må gå af med den ene hund...

Jeg ved ikke om det kan hjælpe at sterilisere den ene, eller dem begge, min den ene er steriliseret pga løbetids gener, men stadig kan de komme op og diskutere..

Jeg ville under ingen omstændigheder lade dine 2 gå alene sammen mere, til der kommer en løsning, og ja de situationer de nu kommer op og toppes under ville jeg undgå, så ingen mad og ben i samme rum...

Er også ked af en lyseslukker besked, men der har været uendelig mange advarsler mod at have hunde af samme alder og køn sammen, og desværre ikke mange Happy Endings

• #9   10. dec 2012 Vi stopper også enhver uhensigtsmæssig adfærd, de får ikke lov at "rulle" sig ud... men da dette jo ikke lader sig gøre hvis man ikke er hjemme, så lad dem ikke alene sammen....

• #10   10. dec 2012 Det lyder jo desværre nedslående....
    Jeg har en ene-time-aftale med Anette Røpke slut i denne uge (med vores mittelhvalp). Det kan være, at hun har yderligere råd.
    Jeg må skrue førerkasketten lidt bedre på indtil videre, og holde foder/legetøj seperat, selv om det er svært, da vi også har to hvalpe i huset p.t.
    Men tak for svar - også de "ikke så positive"...

Kommentér på:
Tæver - Jævnaldrene - Jaulosi og mindre slåskampe

Annonce