{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

nyt foder... kender i det her..? {{forumTopicSubject}}

Så har min kammerat købt nyt foder fra england som han spørger om jeg ikke os vil ha noget af... Men i det jeg ikke kender foderet så er jeg lidt i tvivl..

Det hedder Massbrook pet food trial and working dogs..

Min kammerat går MEGET op i sin hund og han går meget til div. jagter og er "kendt" i danmark for hans hunde...
Men ja kender det ikke... kan i hjælpe mig..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt foder... kender i det her..?
  • #2   10. dec 2012 det er fuld af hvede og majs. Jeg ville vælge Kingsmoor Sport i stedet for.

Alternativt Arion Performance

• #4   10. dec 2012 Foderet blir brugt meget til hunde der er ikke skal yde det de "plejer".. Altså når de skal yde noget for de andet foder...

Men havrefras... det lyder ikke sørlig godt..?

• #5   10. dec 2012 Jeg synes det ser fint ud. Formuftigt foder til en hårdt arbejdemde hund. Jeg ville godt turde bruge det til mine.

• #6   10. dec 2012 Natasja.. hmm.. det da bare mærkeligt at folk der går til mark prøver og arbejder MEGET med deres hunde gir deres hunde "havrefras" som foder..

• #9   10. dec 2012 Sammensætnngen af protein, fedt of kulhydrater synes jeg er fin ift hunde der arbejder hårdt.
    Jeg vil personligt gerne have et højt indhold af kulhydrater for dels at holde vægten på mine og dels at give den fornødne energi til meget hårdt arbejde.

• #10   10. dec 2012 Sammensætning

Tørret kylling og kalkun (>30%, en naturlig kilde til glucosamin og chondroitinsulfat), majs, animalsk fedt, hvede, ris, malet durra, roetrævler (>2.5%), tørrede hele æg, hydrolysebehandlet kyllingeprotein, fiskeolie, ølgær, kaliumchlorid, natriumchlorid, hørfrø, natrium hexametafosfat, fructooligosaccharider (0.40%), kalciumkarbonat.

Til sammenligning så er det her indholdslisten på det jeg fodrer med. eukanuba.
    Det skal jo lige tilføjes at den indholdsfortegnelse Lille Solstråle skriver ikke er for det specifikke foder TS talerom!!

• #11   10. dec 2012 Nu er det jo ikke meningen at cito skal belastes til det yderste..! og som jeg skrev før så gir jægeren kun foderet i "fri" perioder, altså der hvor der ikke er de store jagter samt mark prøver...

• #13   11. dec 2012 Alfisten Natasja - hvilket foder er det du har skrevet indholdsfortegnelsen på? smiley

• #14   11. dec 2012 Pointen med at sætte indholdsfortegnelsen på Eukanuba til arbejdshunde, var at sammenligne med det foder jeg selv fodrer mine brugshunde med, da Ulla spurgte hvorfor jeg ville fodre med det.

Alfisten: jeg har endnu til gode at møde en arbejdshund der fungerer godt på kornfrit.

• #15   11. dec 2012 Sylvestersen: Hvalpe lugter ofte meget dårligt ud af munden i den periode, hvor de skifter tænder.

• #16   11. dec 2012 Jeg er faktisk ligeglad med om det kan bruges til høns, grise eller heste. Bare det kan bruges til hunde.
    Jeg mener klart at kornforskrækkelsen er et modefænomen, som snarere er baseret på tendenser og trends end viden og erfaring.

• #18   11. dec 2012 Nu er det jo ikke ulve vi har - det er hunde. De har trods alt være domesticerede i 14.000 år.
    Jeg mener ikke hunden er carnivor, men omnivor carnivor. Og jeg mener at arbejdshunde, der arbejder hårdt og skal præstere, oftest har behov for korn i deres foder.

• #20   11. dec 2012 Det kommer vel an på om det er majs eller majsgluten?

• #21   12. dec 2012 Mine hunde skal præstere på topplan - mange dage i træk. De skal holde til at rejse land og udland rundt flere gange årligt. De skal træne mindst 6 gange ugentligt i mindst 1 time - og der er knald på. De skal på kurser mindst 5 gange årligt, hvor de skal yde og lære nyt. Jeg tilbringer stort set al min fritid med dem og med at træne med dem. Når man putter SÅ mange penge, så meget tid og så mange ressourcer i sin hund, så betyder foderet dælme også noget!
    Jeg kan med det samme mærke om jeg skifter foder, giver et tilskudspræpaparat eller ændrer noget omkring foderrutinerne.
    Derfor har jeg valgt netop det foder jeg har - og jeg er ikke bange for hverken korn eller maks - kom bare an!

Kommentér på:
nyt foder... kender i det her..?

Annonce