{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

hund kaster op {{forumTopicSubject}}

Mine hunde fik i går lammeben, dvs en blanding af noget brusk med kød og så et mindre ben hver...

Ipsen har så fra sidst på natten og til nu nok kastet op/gylpet 6-7 gange, der er små klumper skarpt ben i den der kommer op, mere i de første opkast end nu....

Hun er ellers ok og tænker det noget maven ikke kan fordøje og det derfor kommer retur, men hvor længe kan det blive ved ??

Har ikke givet mad i dag, vil I gøre det ??

Har tænkt på at give nogle asparges da de jo er gode til at indkapsle skarpe ting, og evt i noget langtids kogt ris ??? eller skal jeg lade hende tømme maven mindst et døgn...

Nova, den ældste gylper ALTID en gang ca 12 timer efter hun har fået svineben, derfor giver jeg ikke det mere... Okseben er ikke et problem, men Ipsen har aldrig gjort det før, men denne gang efter lammeben har de begge gjort det, Nova dog kun den ene gang...
Er lammeben også "dårlige" er det kun okseben der dur ???

Vil gerne give ben, og de elsker det, men er træt af at få natten og den efterfølgende dag ødelagt af opkast...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund kaster op
  • #2   12. dec 2012 benene er aldrig "tilberedt" på nogen måde, uanset om det er svin, lam eller okse, de får også af og til et kyllinge- eller andelår, der er der heller ikke problemer...

    Men altså gris, og nu også lam giver åbenbart opkast.... og nu ved Ipsen altså fra meget tidlig morgen og til nu ca 12 timer senere... Men efterlyste viden om hun skal have mad eller ej, og hvis hvad det skal være


  • #3   12. dec 2012 Jeg ville give hende noget at spise, så maven har noget at arbejde med og ikke bliver irriteret af for megen mavesyre.
    Det lyder som en god idé at give asparges.

    Det blev i sin tid også anbefalet, da min lille søn havde taget en bid af en glaskugle.
    (Jeg kunne se det, da han havde små glassplinter på tungen).
    Et råd var også at give bittesmå vattotter i noget at drikke for at indkapsle det.


Kommentér på:
hund kaster op

Annonce