{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.454 visninger | Oprettet:

Foreslå en god træningsrace {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer om jeg skal have en hund mere.

Det skal så være en hund, der er god at træne med. Der skal være tænd/ sluk knap og den skal kunne koncentrere sig om mig.
Med træning tænker jeg på
DcH-lydighed
DKK-lydighed
Agility
Rally
+ hvad der evt ligger til racen.

Hyrdehunde passer ikke til mit temperament, så de er udelukket fra start. Ja jeg ved godt de opfylder mine træningskrav, men de har stadig ingeninterese.
Pelspleje er intet problem, men jeg gider ikke klippe/ trimme racer.

Nåh ja, så skal detr også være en mellemstørrelse hund. Stor nok til ikke at blive træt af en DcH-rundering. Og lille nok til ikke at fylde hele bilen når vi er på udstilingsture.

Kom frisk med forslag og husk at give en begrundelse for hvorfor netop DEN race er god at træne med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foreslå en god træningsrace
  • #4   13. dec 2012 Kelpie er hyrdehund, så den kan vi nok ikke "sælge" til hende smiley

    Jeg tænker også retriever, spaniel - eller måske Kleiner Münsterlænder?


  • #5   13. dec 2012 Er måske lidt i tvivl mht. retrieverne og agility, hvis du gerne vil på konkurrenceplan. Så er det nok kun tolleren, der for alvor kan være med.

  • #7   13. dec 2012 Puddel.

  • #8   13. dec 2012 Nå, en begrundelse.
    En race hvor man kan få den størrelse, der passer - her nok mellempuddel. Intelligent, førbar, trænbar, hurtig og førefikseret.

    Men men - den skal klippes.

    Og det krav efterlader dig vel egentlig tilbage med jagthundene?


  • #9   13. dec 2012 Schæfer! smiley
    Eller den anden lyse hunde race, den er lidt mere spinkel, men meget hurtig, den hedder vist et eller andet med M, kan ikke lige huske det smiley


  • #10   13. dec 2012 Du vil undgå hyrdehunde, men der er jo også de hyrdehunde, som man egentlig ikke tænker så meget på, såsom appenzeller og entlebucher sennenhundene. De er rigtig gode agilityhunde og kan også klare dine andre krav, hvis man vil arbejde med det.

    Men ellers vil en af spanielracerne da være en rigtig god mulighed.


  • #11   13. dec 2012 en dansk svensk gårdhund....den er klog kvik nem i pelspleje og har tænd og sluk-knap.

  • #12   13. dec 2012 Åh ja, DSG er altså også en herlig en!
    Den kan ting - men der også vældig selvstændig.


  • #13   13. dec 2012 Jack russel, mit indtryk er at de er en tand smallere end DSG'en smiley

    Ved egentlig ikke hvor meget stamtavle hundene lider af det, men vores dyrlæge siger at han oplever skræmmende mange dsg'er med korsbåndsspringninger, eller generelt så fordi de hopper sådan rundt, så skader de senerne i bagbenene smiley


  • #14   13. dec 2012 kan en saluki bruges til agility? - Har set folk træner det for sjovt her nede, men kender faktisk ikke så meget til racen ud over at der er minimal pelspleje og ikke en race der er plaget af særlig meget sygdom :0)

  • #15   13. dec 2012 Ups blev lige forstyrret af FB mens i kom med forslag

    Line Bæk
    Efter min mening mangler Jack Russel slukknappen, så den bliver også slettet fra listen med det samme.

    familien rødtop
    Lidt samme problem med DSG. + jeg ikke synes de er ret kønne.

    Kirsten R
    Jeg kender godt sennenhundene, men de er SLET ikke min smag. Apz'en er køn men gør for meget. Entlebucher synes jeg bare generelt ikke om

    CH
    JA pudlen kunne godt være en mulighed, hvis ikke jeg også ville udstille. For jeg kan sagtens holde pelsen, men gider hverken selv klippearbejdet eller at skulle betale for det.

    Maria
    Nej både schæfer og Malinois er jo så udprægede hyrdehunde

    Karina og møghundene
    Jeg skal aldrig nogensinde have en Kleiner münsterlænder. Det har staldejer sørget for. HADER hendes hund for dens komstante skingre gøen - o ghende for intet at gøre ved det.

    Retrievere?
    Ja så falder valget klart på tolleren.
    Spaniel?
    Ja de kan også godt være en mulighed, men hvo rmeget klippe-/ trimme arbejde er der i forbindelse med udstiling?

    HAr jeg glemt nogle må I lige råbe op igen


  • #16   13. dec 2012 Ok, det Kleinere jeg kender er bare rigtigt fornuftige og velfungerende. Hvad med Krohmforlænderen så?

  • #17   13. dec 2012 Hvad med en kooiker.
    Kender en der har to, hun går dch og dkk agility og lydighed.
    Mener hun er i klasse 3 i ag i dkk og går lp3 - kan dog ikke huske om det er med begge hunde og i begger klubber.


  • #18   13. dec 2012 Bettina J
    Salukien er en skøn race, men som træningshund? Nej det egner den sig ikke til.

    Den er lydig indtil den ser noget at jage. Så er den væk og DET går stærkt.
    Men du har HELT ret i minimal pelspleje og generelt meget sund.


  • #19   13. dec 2012 Mht. tolleren, så er der ihvertfald en del af dem jeg kender, der også mangler sluk-knappen.... Jeg har mødt et par stykker, der virkelig hvilede i sig selv, men så var de heller ikke meget tændt på at arbejde. Dem der har været det, har kørt temmeligt højt i stress, og haft svært ved at falde ned igen.

  • #20   13. dec 2012 En krohmi? Ja udseende og størrelse tiltaler mig.
    Men hvordan er de træningsmæssigt?

    Og hvorfor pokker foreslog du dem ikke i fredags? Der var rigtig mange på udstilling i Kassel og god tid til at snakke


  • #21   13. dec 2012 Du vil altid være i mit hjerte min skat...
    Kooiker? Ja den er køn, men ved intet om dem træningsmæssigt.

    Karina
    Du har desværre helt ret med tolleren. De blev alt for populære så der blev avlet på ALT - desværre uden hensyn til temperament og brugsevner.
    Alt for mange stresser og hyler når de ikke lige får lov at arbejde. Og nogle er så stik modsat uden tændknap.
    MEn jeg skal nok være meget kritisk og finde mellemtingen udenstress


  • #22   13. dec 2012 Hvad med Breton eller i en anden retning Airdale T.?

  • #23   13. dec 2012 De par Krohmi´er jeg har mødt på træningspladsen har været utroligt fornuftige, synes jeg. De har jo masse af drive og udholdenhed, men de virker overhovedet ikke stressede.
    Der er også den der krøllede trøffel-hund.. Hvad pokker er det nu den hedder? Det ligner en vandspaniel... men det er det ikke smiley


  • #24   13. dec 2012 Ups, havde glemt det med at det ikke må være trimmeracer.....

  • #25   13. dec 2012 Fundet - det var Lagotte Romagnolo jeg tænkte på... I stil med krohmi´en har du også Stabyhoun...

  • #26   13. dec 2012 Kan også kun lige udtale mig om dem jeg kender. Udover hende med de to kender jeg 4 andre hvor kun den ene ikke rigtig bruges, den har gået lidt lydighed men har en ældre lidt kedelig fører. De andre bruges til ag eller lydighed. Oplever dem som en lækker hund at træne med

  • #27   13. dec 2012 lagotto romagnolo

  • #28   13. dec 2012 Lagotto.. er det den Karina ?

  • #29   13. dec 2012 Glathået fox terrier er alt det du beskriver. De kan både som politihunde, lydighedschampions, rally, agility, spor, kaninslæb, grav osv

    Prøv at aøg på kennel je-ma-spot. Majbrits hunde kan bare noget ud over at se godt ud!


  • #30   13. dec 2012 Breton kunne måske godt være en mulighed.
    Nu har jeg bare generelt den mening at de stående hunde skal have lov at komme på jagt for at tilfredsstille deres instinkt. Men ved ikke hvordan breton er på det område.
    Jeg har trænet sammen med en enkelt. Den forsvandt lige så snart snoren kom af.


  • #31   13. dec 2012 Kirsten R
    Hvis ikke jeg ville udstille ville jeg også være ligeglad med trimning. Så kunn ede bare blive ordnet 1-2 gange om året og så se underlige ud resten. Men det duer jo desværre ikke for enudstililngshund.

    Karina
    Jeg har faktisk haft kigget lidt på Staby før, men igen ved jeg intet om dem træningsmæssigt.

    louise c
    Fox terrier uanset pelstype bliver det ikke. Synes igen de bliver for hyper.


  • #32   13. dec 2012 Hvordan er lagottoen at træne med?
    Skal de klippes eller er bare pelsen bare naturligt sådan?


  • #33   13. dec 2012 Jeg synes både Staby og Krohmi virker mere velafbalancerede end fx. breton og toller....
    Du skal da bare have en husky. Masser af pelspleje og masser af energi og træningsglæde. Bare lad være med at forvente at vinde noget som helst smiley


  • #34   13. dec 2012 Karina
    Jeg har jo tibbe nu. Så den der med ikke at forvente at vinde noget kender jeg godt.

    Frida fik jeg først lært sit aftenen inden vi skulle starte rally. Så da hun ti lprøven havde sat sig 3-4 gange uden at få godbid fik jeg bare fingeren resten af banen.


  • #35   13. dec 2012 Hih, jamen så kan jeg varmt anbefale huskyen. Jeg har aldrig oplevet en hund, der er mere glad for at træne end Aqui. Resultaterne er så bare temmelig svingende smiley

  • #36   13. dec 2012 Nu er jeg jo sådan en underlig en der rigtig gerne vil træne med mine hunde, men ikke går så meget op i resultaterne. Bare vi har det sjovt.

    Men hvordan er huskyen i den daglige lydighed? Er den til at gå løs med? Eller nok vigtigere, Kommer den når man kalder?


  • #37   13. dec 2012 Tror ikke du skal regne med at en husky kommer hver gang straks du kalder på den smiley

  • #38   13. dec 2012 Haha, nej. Den kommer så ikke ligefrem hver gang man kalder. Ligesom den heller ikke nødvendigvis gør ret meget andet første gang, man beder om det - uanset hvor veltrænet øvelsen er smiley

  • #39   13. dec 2012 Nej det regner jeg egentlig heller ikke med. Men går der 5 min eller 5 timer?

    5 min kan jeg leve med men ikke 5 timer


  • #40   13. dec 2012 Karina
    Så må det være dig som træner der fejler.
    Du skal jo bare kalde på de rigtige tidspunkter. Hvornår det så er?

    Tibberne kommer øjeblikkeligt - når de er færdige med det de var i gang med


  • #41   13. dec 2012 ved ikke om den bliver for lille, men..

    Boston terrier
    http://www.youtube.com/watch?v=IBxG7oA3_cU


  • #42   13. dec 2012 Enig - hvis jeg bare kalder, når han i forvejen er på vej hen til mig i fuld fart, så kommer han HVER gang smiley

  • #43   13. dec 2012 Haha Karina. Så de rigtige tidspunkter findes altså?

    KD
    Jeg ville blive vanvittig af din hund.
    En toller må under ingen omstændigheder stresse. Den skal kunne sidde i skjulet med jægeren. Tænde øjeblikkeligt når der bliver kastet bold eller pind til den. Tolle på fuld tryk så længe den bliver bedt om det og derefter forholde sig fuldstændig i ro så jægeren har tid og ro til at komcentrere sig om at skyde.
    Derefter skal den igen tænde når det er tid for apportering og blive ved til alt er hentet.
    Først da er det en rigtig toller og det eneste jeg vil acceptere at købe.


  • #44   13. dec 2012 Synes også Breton er lidt udfordrende når det kommer til tænd/sluk.

    Der er knald på den - men den er også sin egen og tager sig gerne en strejfer.


  • #45   13. dec 2012 Ork ja - der er masser af rigtige tidspunkter. Indimellem varer de flere dage endda smiley

  • #46   13. dec 2012 Hunde uden slukknap gider jeg slet ikke beskæftige mig med.

    alfisten
    Jeg har desværre også hørt om kooikere med dårligt temperament. Om det så er pga usikkerhed ved jeg jo ikke.

    Som det ser ud nu hælder je gnok mest til Staby og Krohmi. Hvis ikke jeg bare holder fast i tolleren.

    Men er her nogen som har erfaring med Cao de Aqua Portuguese, Vandhunden?
    Ja ved godt der er lidt klippearbejde i forbindelse med udstilling, men det er ikke faconklipning.


  • #47   13. dec 2012 Cao de Aqua Portuguese - dem er jeg godt nok ikke begejstret for, må jeg indrømme... De har ikke meget drive og fremdrift, synes jeg, og et par af dem, jeg har mødt, har været meget væmmelige og udfarende.

  • #48   13. dec 2012 Jeg ville også tage pudlen.

    Kooikeren skal jo desuden også børstes , når det så er sagt har dem jeg har mødt af dem også været virkelig sære og ofte ret sure på andre hunde og meget reserverede overfor fremmede.

    Stabyen og Kromi kendr jeg ikke ,hvad hedder de i fuldt navn?


  • #49   13. dec 2012 Stabyhoun og Krohmforlænder smiley

  • #50   13. dec 2012 Karina: tik tak - dem må jeg lige kigge på:)

  • #51   13. dec 2012 Sarah
    Jeg børster gerne, men vil ikke klippe/trimme.
    Krohmforlænder havde raceportræt i sidste HUNDEN.

    Karina
    Jeg har så mødt mange søde og rare vandhunde, da vi tidligere var i klub sammen. Fællesklubben.
    Men ja den ene jeg har haft snakke tmed om træning, sagde også at hendes tæve var lidt sløv. Det var så bare slet ikke det indtryk jeg fik på weekendens udstilling i Tyskland.


  • #52   13. dec 2012 Det kan selvfølgelig også sagtens være, at de er superdygtige i kyndige hænder, der virkelig gerne vil bruge dem. Dem jeg har mødt har være familiehunde, der bare skulle have en alm. grundlæggende træning....

  • #53   13. dec 2012 Karina
    Jeg så dem kun udstillet og der var maser af liv.
    Men jeg køber intet før jeg minimum har set moren arbejde. Allerhelst vil jeg se flere af den valgte race i funktion før jeg tager den endelige beslutning


  • #54   13. dec 2012 Jeg har iøvrigt altid været ligeså afvisende overfor hyrdehunde som dig. Men jeg er alligevel slet ikke i tvivl om, at jeg har fundet min optimale træningsmakker i Pirit. Jeg træner samme discipliner som dig lige bortset fra DCH-programmet. smiley

  • #55   13. dec 2012 Vil i øvrigt lige henvise til min tråd om brug af elefanten i plads. som henvisning til et problem der KAN opstå i forbindelse med lydighedstræning af "gundogs". smiley

  • #56   13. dec 2012 Jeg har jo haft en halv hyrdehund, min gamle Laban. Hvis jeg kunne få ham tilbage så var min søgen slut for altid.
    "Will to please" fra labben
    Drift fra schæferen
    Blidhed fra collien
    Han var simpelthen den perfekte hund til alle former for hundesport. Og min trofaste beskytter.
    Samtidig var hans søster så angstbider, men ved selvfølgelig ikke om noget af det lå i opvæksten


  • #57   13. dec 2012 Ja sådan har jeg det jo med Lanka. Hun har også været helt perfekt, og jeg ville gerne have én magen til. Men Pirit er så den race, der kommer tættest på, og jeg kan godt mærke, at jeg får en masse forærende, som jeg har skullet arbejde for med de andre smiley

  • #58   13. dec 2012 Øh Sarah
    "Vil i øvrigt lige henvise til min tråd om brug af elefanten i plads. som henvisning til et problem der KAN opstå i forbindelse med lydighedstræning af "gundogs". "
    Hvad har det lige med noget at gøre?



  • #59   13. dec 2012 Du behøver da ikke blive sur , men både kooikeren og stabyen (har ikke læst om komforen endnu) kan jeg læse mig til er lavet til jagt ved bøsse dvs. du kan risikere de samme problemer i lydigheden, men kan da godt slette indlægget hvis det genere dig?

  • #60   13. dec 2012 Sur? Mig?
    Næh jeg undrer mig bare.


  • #61   13. dec 2012 Norsk Buhund smiley

    Vi træner alle de ting der bliver nævnt med vores og de er fantastiske til at tænde og slukke. Både til træning, konkurrencer og derhjemme.
    Nogle af dem har godt nok hyrdeinstinkt, men det er bare en lille del af det de er blevet brugt til oprindeligt, så bortset fra at de elsker at løbe efter hinanden når de leger, så mærker vi det ikke i hverdagen.
    Og så er der den fordel, at de ikke engang skal vaskes for at komme på udstilling og der er gode chancer for at få en masse udstillingstitler, for der er ikke ret mange allround dommere, der ved hvordan de skal se ud smiley


  • #62   13. dec 2012 Psssst, Jacks har en glimrende sluk-knap.....

    Bare vis dem en sofa når i er færdige med at være aktive smiley


  • #63   13. dec 2012 Hvis du er indstillet på at hunden ikke nødvendigvis kommer promte, så kig på whippet.
    Super størrelse og efter de "rigtige" linier faktisk også til at træne med smiley
    SUPER nem at klargøre til udstilling, og så er myndeklubben bare fantastisk hyggelig... det er bestemt ikke alle klubber der er det


  • #64   13. dec 2012 Susanne P
    Ja Norsk Buhund kunne godt være en mulighed. Nu er jeg jo så gammel i hundeverdenen at jeg kan huske Jensby's Zcar, som om nogen fik bevist at racen kan trænes. Hjælp det er allerede 20 år siden.
    Men hvordan er de til at gå spor.

    Sylvestersen
    Jeg synes Basenji er en utrolig smuk hund, men har ikke lige opfattelsen af at den er nem at træne.
    Når vi snakker DcH-lydighed har den en meget stor fejl. Kræet kan sgutte gø.

    "Ib"
    Ja muligheden for at udstille i Myndeklubben er et super argument for alle mynderne. Du glemte lige at nævne den fuldstændig ufatteligt bløde pels.
    Hvis jeg kunne finde en efter de "rigtige" linier, så kunne den også være en mulighed ja.


  • #65   13. dec 2012 I DcH er der udover den almindelige lydighed også feltsøg, spor og rundering.
    I rundering skal hunden løbe ud og give hals ved figuranten. Det hedder sig de skal bevogte, men i realiteten sidder de fleste og tigger godbidder eller bold.

    Hm den der med selv at bjæffe for hunden? Jeg har faktisk aldrig afprøvet det.


  • #66   13. dec 2012 I dch er Bringsel påvisning blevet godkendt sidste år eller i år, så at hunden ikke gør er ikke det der skal skille jer ad:)

  • #67   13. dec 2012 det er et halsbånd som det her hvor hunden går ud finder figuranten - tager den orange del i munden (den sidder løst. og det at hunden samler den op viser den har fundet personen) så går den retur til føreren og leder denne til figuranten.

    Det kommer fra schweisshundetræningen for hvis hunden gør af anskudt vildt der ikke er dødt kan man risikere dyret igen tager flugten.


    profilbillede
  • #68   13. dec 2012 Jo den har det halsbånd på hvis den bliver sluppet til eftersættelse. Ellers har de sådan nogen læderstropper i halsbåndet til samme formål.

    profilbillede
  • #69   13. dec 2012 nej nej det sidder fast i halsbåndet på hunden.

    så fisker den det op når den har fundet det den skal. smiley


  • #70   13. dec 2012 her en schæfer med det første halsbånd jeg viste dig. Det er sådan en smag og behag sag hvilken løsning man vælger tror jeg. Men princippet er det samme.



    profilbillede
  • #71   14. dec 2012 Det er jo derfor vi har det her glimrende forum:)

  • #72   14. dec 2012 det bliver måske lidt svært at få alle dine ønsker opfyldt, for du taler om både udstilling og træning, og mange af de anbefalede racer er delt i typerne. Jeg har en udstillingsgolden og en jagtgolden, og der er stor forskel på de to typer.
    Min jagtgolden indeholder alt det du efterlyser til træning, den vil gøre alt for at please dig, og har en udmærket tænd)sluk knap. jeg bruger min jagtgolden til mange forskellige ting.


  • #73   14. dec 2012 Familien Hund
    Hvis racen er opdelt så har den slet ingen interesse. Så det bliver ikke noget problem. Jeg leder bare videre indtil jeg finder en der kan opfylde alle mine krav


  • #74   14. dec 2012 Uh ja Jensbys Czar er en af de hunde jeg gerne ville have mødt. Det nåede jeg desværre ikke. Vi fik først buhund i 1998 og der var hans storhedstid forbi smiley
    Men jeg har heldigvis fået nogle videoklip af ham og kender også en del af hans "børnebørn".

    De fleste buhunde elsker at gå spor og er også gode til det. Men jeg synes det er enormt kedeligt, så lige der falder mine hunde ret meget igennem..... De synes stadigvæk det er sjovt, men de bliver aldrig gode til at gå præcis i sporet og lave ordentlige knæk. Det kræver at jeg tager mig sammen og lægger nogle flere spor.
    Der er flere buhunde der har klaret sig godt i DcH programmet og jeg ved at der er en i eliteklassen pt. Jeg tror den er fra Herning.
    I Sverige er der mange der træner vildtspor med deres buhunde og det klarer de også fint.


  • #76   14. dec 2012 Jeg har også snakket med flere DKK lydighedsdommere der kan huske Rolf og Czar. De reagerede meget positivt, når jeg kom til konkurrencer med min først buhund smiley


  • #77   14. dec 2012 Susanne
    Hvordan er Czar's børnebørn så? For den søn vi havde på træningsbanen havde ikke ligefrem arvet hans lydighed. Lad os bare sige at ALLE i klulbben vidste hvad han hed. smiley
    Så også en enkelt opvisning med ham til Show of Winners.

    Maj-Britt
    Ja corgierne er herlige - i små doser.

    Schipperke? Har egentlig aldrig fundet ud af om det hedder Sjipperke eller Skipperke.
    Ja det er jo en nem lille hund at have med rundt. Men hvordan er en rent træningsmæssigt?


  • #78   15. dec 2012 Jeg tror blandt andet det er opvisningen fra Show of Winners vi har på video smiley

    Czar lavede kun et kuld hvalpe og det var kun Owie (Ollie) der blev brugt i avl. Han lavede kun 2 kuld og det var med den samme tæve. Jeg har mødt og trænet sammen med 3 tæver og 3 hanner fra de to kuld. Tæverne var fantastiske at træne med og ville være kommet langt i de rigtige hænder. Deres ejere var bare ikke så konkurrencemindede, så det blev kun til for-sjov træning. Hanhundene var vidt forskellige. En af dem var ligesom tæverne, men det var først da han blev gammel, at ejeren fik smag for konkurrencer, så han nåede kun nogle få rallykonkurrencer. Nummer to havde set sig gal på andre hanhunde da han var unghund og ejeren havde fået det råd at smide ham ned på jorden når han gjorde udfald, så der var absolut intet samarbejde mellem de to smiley Den tredie var Chavez som vi overtog da han var knap 6 år. Han var sød og rar, men havde desværre arvet sine arbejdsgener fra sin lalleglade mor og havde svært ved at koncentrere sig ret længe ad gangen. Det havde nok været anderledes, hvis nogen havde forsøgt at samarbejde med ham på et tidligere tidspunkt.

    Hvad var det for en Czar søn du kendte?


  • #79   15. dec 2012 Susanne
    Det er jo en del år siden efterhånden, men jeg mener han hed Olfert. Eller i hvert fald blev kaldt det.
    Det var i DcH Langebæk på Sydsjælland.
    Ja ejerens indstilling har rigtig meget at sige for hvordan hunden bliver. Det er jo derfor mine er så skønne, omend med periodisk døvhed smiley


  • #80   15. dec 2012 hvad med en irsk vand spandel ,der er meget få af den rase i danmark

  • #81   16. dec 2012 en tøjhund

  • #82   16. dec 2012 laika R
    Den smule jeg kender til vandspanden giver mig ikke lyst til en. At der ikke er ret mange af dem er vel ligegyldigt?

    marianne J
    Nej, jeg har allerede flere tøjhunde og de gider sgu aldrig træne noget som helst. Uanset hvad jeg forsøger, bold, godbid, klikker. De sidder bare og glor


  • #83   16. dec 2012 En Bourvier Des Flandres er en vagthund som ingen går frivilligt ind til - samtidig er den super til børn og de mennesker den kender, men meget afvisende overfor fremmede.
    Jeg har haft en hanhund på 62 kg.han var en super brugshund og vagthund, og han var bestemt ikke fed, det var nærmest muskler det hede.
    Jeg ved godt at der i de fleste beskrivelser står op til 40 kg. men det passer ikke på hannerne, de kan blive rigtig store og især hvis man træner dem.
    Ulempe de skal trimmes/klippes, men de savler IKKE smiley
    Disse dejlige hunde bliver meget brugt i Holland og Tyskland som politi og militærhunde.


  • #84   16. dec 2012 Lisbeth
    Jeg kender godt Bouvier'en, men kan nu ikke forestille mig den er god på en agilitybane. For stor og tungere end mig smiley
    Til gengæld er det et kæmpe plus at den ikke savler.

    Skulle jeg have en hund til IPO ville den straks være mere interessant.


  • #85   16. dec 2012 Hvad så med Kerry Blue terrier. Jeg trænede mine da jeg var 16 år og nåede LP2 med den ene. Det var mine første hunde (hos mine forældre) og det var ikke deres skyld at de ikke nåede videre. De er lærenemme og vil rigtig gerne. De er super gode til agility ligeså og i Rusland bliver/blev de ofte brugt som politihunde. Ved at en Dansk tolder/politibetjent har købt en her i DK og vil forsøge at få noget ud af den. Minus er at den skal klippes men det er ingen sag (siger jeg som har klippet dem i 20 år;-) De savler ikke. Er ca 48-50 cm og vejer 15-18 kg. De er super børnehunde og glad for mennesker. De har en udemærket tænd/slukknap

  • #86   16. dec 2012 louise c
    Jeg kan egentlig godt lide en kerry blue, men jeg vil ikke have en klipperace.
    Jeg vil gerne tro de er gode til agility. For den der pelejede at komme til ringtræning hang mere i luften end på jorden


  • #87   16. dec 2012 Hvad var det for en, kan du huske hvad den hed? Jeg synes nu mine gik temmelig pænt. Årets agility terrier(stor) i DTK her flere år været en Kerry. Ulempen ved terriers er jo at de nogle dage er 100% og til andre tider har travlt med alt andet. Er man ikke til konkurrencer er det jo ligegyldigt. Mine var ofte oppe på 98-99 ud af 100 point. Der stod også gerne i heldhedsindtryk at det absolut ikke var hunden der manglede færdigheder;-) Ja den skal klippes men til gengæld fælder den slet ikke:-)

  • #88   16. dec 2012 Nej jeg ved ikke hvad den hed.
    Men for at være lidt retfærdig må jeg også sige at hun vist nok kom direkte fra arbejde, tog hunden i bilen og så direkte ind til træningen. Når de havde trænet et stykke tid begyndte der at være mere jordkontakt. Men springe? det kunne den.


  • #90   5. jan 2013 kooikerhondje.
    Kooikerhondje er en mellem hunderace med mellemlang pels. Efter hvad jeg kan læse på nettet er den god til hundetræning både lydighed og agility, rally ved jeg ikke. Min næste hund skal ihvertfald være en Kooiker smiley her er der et billede http://cdn.pedigreedatabase.com/dogbreeds/kooikerhondje.jpg


Kommentér på:
Foreslå en god træningsrace

Annonce