{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Bedste råd mod hund der hopper op {{forumTopicSubject}}

Ja vil gerne høre jeres bedste råd for at stoppe hunde mod at hoppe op. Mario gør det ikke med mig og hvis han gør så er han rigtig dygtig til at sætte sig når jeg løfter fingeren som tegn - men han gør det altid og meget når der kommer gæster og der virker tegnet ikke og han bliver virkelig ved i alt den tid de er der så kunne godt bruge et par råd.

Det skal lige siges at han kun er 5,5 måned og er jo bare en rigtig glad hund men vil gerne ha han får det lært:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste råd mod hund der hopper op
  • #1   17. dec 2012 når han hopper op, eller lægger an til at hoppe op vender man sig blot om og ignorerer hunden - hvis han får ryggen hver gang han hopper op finder han hurtigt ud af at det ikke er så sjovt, men han vil nok gøre det længe, hvis det er noget han gør når han er helt oppe at køre, så er det lidt svære at huske når man ikke er så gammel smiley

  • #2   17. dec 2012 hvis det er adfærd i ikke ønsker, vil jeg som Malene siger ignorerer ham! Vend hurtig ryggen til ham. Maliq forstår det til dels, men nu skal det siges at vi selv har lært ham at hoppe op og sige hej! men vender vi ryggen er det ikke sjovt længere da han ikke får den kontakt han ønsker smiley

  • #3   17. dec 2012 Duer ikke ved en stor hund...Tag kræet i snor, så du har kontrollen og så sig nej når han vil hoppe op, samtidg så kan gæsten så goidt vende sig om, for nu har du den i snor, så ingen bliver væltet omkuld fordi den springer op bagfra.

  • #4   17. dec 2012 Vores gamle lab Kiki som vi fik da hun var 6 måneder, havde fået tæsk, aldrig positiv opmærksomhed og vi vr hendes 5. hjem

    Hun hoppede op som besat når der kom nogen ind af døren (uanset om det var os selv eller gæster) Vi vendte ryggen til hende og ignorerede hende 100% når vi så kunne komme forbi hende, gik vi videre ind i huset og lagde jakke/indkøb m.m. først når hun var rolig nok (helt rolig kunne vi ikke kræve af hende, da vi fik SÅ ondt i hjerterne over hendes skæbne) hilste vi på hende og med meget rolige bevægelser, uden at bukke os over hende, men bukke i benene.
    Vi sagde nej til gæster i 14 dage. efter de 14 dage var hun så rolig at vi begyndte at sige ja til voksne gæster, der kunne følge vores "ordrer" om hvordan de skulle møde hunden. der gik kun 1 måneds tid, så kunne alle komme ind.
    hvis der kom børn under 3 år holdte jeg dog hunden indtil barnet fik jakken af, så tog jeg selv barnet på armen og barnet og jeg gave Kiki nogle godbider, efter 5 minutter lunne barnet også gå i fred uden at blive væltet....

    uanset hvilken måde du vælger at træne, så husk at være konsekvent. det nytter ikke noget at 2 dage inde i træningen er det hyggeligt hvis hunden kommer op, så du slipper for at bukke dig (eller hvad ved jeg smiley ) Så skal det nok komme

    held og lykke


  • #5   17. dec 2012 snow k: det er sjovt du siger det, for jeg har oplevet præcis det modsatte, det har virket ved alle store, fremmede som kendte, hunde jeg har mødt, der har hoppet op af mig eller andre smiley

  • #6   17. dec 2012 Malene...Nu har jeg jo selv 4 store hunde...I den alder hvor de vil hoppe op, de som vil dette altså, der virker det overhovedet ikke at folk vender ryggen til...
    Når jeg møder er fremmed som vil hoppe op, står jeg med front mod hunden løfter min hånd og siger nej, så hunden forstår det er no go...Det handler måske også om at være sikker på sig selv..


  • #7   17. dec 2012 Snow k: Jeg skrev også bare at det er sjovt at du har oplevet, at det ikke virker, når nu vi er så mange, som har oplevet, at det virker fint - og selvfølgelig kan man gøre det på andre måder, fx som den du selv beskriver, men derfra og til at skrive, at det ikke virker at vende ryggen til, det er måske at generalisere en kende for meget smiley
    Men tror da jeg vil prøve "hånd/nej" metoden næste gang der er dårligt vejr, så kan det være min jakke undgår potaaftryk på ryggen smiley


  • #8   17. dec 2012 Malene, Ja prøv det. Men du skal mene det du siger til hunden..Og ja jeg generalisere med alle de hunde jeg har haft...Hvilket er langt flere end de fleste på gr. af min alder, og at jeg avler.

  • #9   17. dec 2012 Jeg mener altid det jeg siger til hunde især hvis det kan redde mit lyse tøj fra pletter smiley

  • #10   17. dec 2012 Nu bliver jeg sikkert ikke særlig populær, men vores begyndte også at hoppe op på et tidspunkt.. Og det vi gjorde var at man lige nåede at bøje sit knæ så hun stødte ind i knæet med brystkassens når hun hoppede op.. Det gjorde hun kun ganske få gange, og idag hilser hun altid med alle 4 poter på jorden smiley

  • #11   18. dec 2012 Mia...Nøj, skam dig dog det måååå du ikke...Ja det er også effektivt, men lad være med at gøre det hvis hunden kommer løbende...

  • #12   18. dec 2012 Vi har aldrig gjordt det hvis hun er kommet løbende smiley men det var rigtig effektivt fordi hunden syntes det er ubehageligt..

  • #13   19. dec 2012 Tak for jeres svar:) er begyndt at bede folk vende ryggen til ham når han hopper op - han forsætter dog med at hoppe op ad ryggen på en - men satser på det nok lykkes om et stykke tid - vi er jo lige begyndt:) Det er dig lidt sværere med børn for de bliver faktisk lidt bange når han hopper op ad dem.

  • #14   19. dec 2012 hvis du er nødsaget til at have hunden omkring børn, inden du får den trænet til at blive på jorden, er det nok en god idé at have snor på hunden....

    Jeg har mødt 1000 vis af børn, når jeg har trunte med oppe for at hente børn fra skolen, hvor jeg jo så har Trunte i snor, så har jeg holdt hende til mig, indtil hun er faldet nok til ro til at jeg kan give hende kommandoen "sit" og når hun så sitter, så har børnene mere lyst til at hilse... Det er endt med at trunte helt selv sitter, når hun møder mindre børn, der ikke er højtråbende eller løbende... dvs, når børnene nærmer sig Trunte roligt, så hilser Trunte også roligt på børnemne smiley

    bare klø på, det skal nok lykkes for jer smiley


Kommentér på:
Bedste råd mod hund der hopper op

Annonce