{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Åh nej, fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Åh nej altså. Jeg var ude og gå en tur her med for omkring 15 min. siden. Alt starter godt, vi går og nyder det fine vejr i ro og mag. Pludselig lyder et kæmpe brag, og himlen bliver oplyst. Både jeg og hunden blev virkelig forskrækkede!

Jeg prøvede at tale opmuntrende, og få hende lidt videre med på tur, men nej - hun var stivnet helt fast. Jeg sætter mig så ned på hug til hende, og på 0,5 havde jeg en hund på skødet, der var ved at kravle om i nakken af mig i bare skræk.

Vi sidder så lidt der og "falder til ro", hvorefter jeg prøver at få hende til at gå med hjem af. Først vil hun slet ikke gå, men så løber hun, og vil så slet ikke gå igen, så det endte med, at jeg måtte bære hende hjem (vi var ikke langt hjemmefra). Under hele forløbet har hun rystet værre end et jordskælv. Nu her hjemme i sofaen (omkring 20 min senere) ryster hun stadig.

Nu er jeg så blevet bekymret for, hvordan vi klarer nytårsaften. Sidste år var der ingenting, hun gøede et par gange, men ellers var der absolut intet. Så nu har jeg nogle spørgsmål jeg håber I kan svare på.

- Hvordan kan jeg handle anderledes i situationen næste gang vi møder fyrværkeri på vores gåtur? Føler ikke selv jeg handlede rigtigt, men det er jo nemt at sige bagefter.

- Hvad giver I jeres hunde nytårsaften, så de ikke er ved at dø af skræk? Hvad er godt/dårligt, hvordan er virkningen? Er bekymret for, hvordan vi skal klare nytårsaften.

Lyd CD'er og andet i den stil kan ikke bruges, da hun sagtens kan høre forskel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej, fyrværkeri
  • #1   20. dec 2012 Jeg var gået videre, og have ladet som om alt var normalt. Ved at tage hunden op og bære den hjem har du bekræftet den i, at det faktisk var super farligt det hele..

  • #2   20. dec 2012 Hun ville ikke gå. Jeg prøvede at tale opmuntrende og trække forsigtigt i hende for at få hende med videre, men jeg kan jo ikke slæbe hende hen af jorden hele vejen.

    Men jeg jo inderst inde godt, at det ikke er smart at tage hende op. Jeg kunne bare ikke lige se, hvordan pokker vi ellers skulle komme videre derfra, når hun nægtede at gå, og bare ville op til mig.


  • #3   20. dec 2012 Hvor længe prøvede du? Jeg ville gå ud igen nu, hav guffer eller legetøj med, og så ellers gøre det til en dejlig tur. Ynk hende endelig ikke

  • #4   20. dec 2012 Puh, jeg har sørme ikke lige tid på det. Vil gætte på, at jeg sad med hende i omkring 5-7 min, for lige at få hende til at slappe lidt af. Også prøvede jeg vel omkring 3-5 min hvor jeg lokkede med lækre godbidder, glad stemme, og små nyk i snoren. Kan da godt se nu, hvor det kommer ned på skrift, at jeg skulle have prøvet mere intenst.. Men sket er sket.

  • #5   20. dec 2012 Vi har samme problem, bare et heksehyl og sofus vender om:/ og vil bare hjem selvom jeg prøver at gå andre veje:/ i dag skete det ved eftermiddagsturen, vi gik hjem, tog snoren af ham og satte mig stadig med mit overtøj på ind i sofaen og 2 min efter spørger jeg om vi skal ud og gå:) troede ikke den gik men han havde glemt det og ville gerne med igen, så gik vi bare en anden vej istedet:)

    Det er frygteligt med bange hunde:(


  • #6   20. dec 2012 Lille my, det prøver jeg næste gang, det lyder da som en god idé. smiley

    Og ja, man føler sig så magtesløs, når hunden er bange, og man ikke ved hvad man skal gøre for at få den rolig og tryg igen. smiley Hun er heldigvis normal igen nu, selvom hun stadig sover. Det tog ret hårdt på hende. Jeg har desværre ikke mulighed for flere gåturer idag, men næste gang det sker vil jeg klart være mere forberedt. smiley

    Hvad gør I nytårsaften?


  • #7   20. dec 2012 Mange tak for dit svar Kathrine, havde faktisk lidt håbet på du kom herind, fordi jeg vidste du også have en hund der var bange for fyrværkeri. smiley

    DAP, er det den der udsender beroligende dufte? Eller har jeg misforstået det helt? Nytårsaftensdag, regner jeg også med som du siger, at gå nogle lange ture der først på dagen, og droppe det om aftenen. Hun kan sagtens holde sig natten over, og om ikke andet, så sker der ikke ret meget efter klokken 02:00-03:00. Så der kan hun altid komme ud.

    Næste gang det sker, og hun ikke vil gå, hvor hverken glad stemme eller godbidder virker, skal jeg så bare trække hende videre, altså forsigtigt?


  • #8   20. dec 2012 Et lille tip

    Jeg går en lang tur midt på dagen - og så en kort tur under dronningens nytårstale.

    Der er ingen skyderi


    Og så er der nedrullede gardiner og TV og hundehygge i sengen hos mig


  • #9   20. dec 2012 Kathrine:
    Kan mennesker lugte det? Tror jeg starter med DAP, og så kan hun få et marvben hvis hun gider det. Så vil jeg gå nogle lange ture, og træne en hel del inden det hele går løs. Skydes der meget af ved strande? Tænkte det kunne være en idé, men hvis der skydes meget der, går idéen lidt i vasken.

    Helle G
    Vi har i forvejen nedrullede gardiner, og fjernsynet kører for det meste også som noget "baggrundsstøj". smiley

    Det kom bare sådan bag på at hun pludselig var bange for det, da der sidste år ikke var noget galt overhovedet. smiley


  • #10   20. dec 2012 Her lyder det som om 3. verdens krig er brudt ud lige nu. Tøserne er heldigvis noget så bedøvende ligeglade.

    Heldigvis, for jeg HAR haft hunde, som jeg måtte dope stort set hele december måned smiley


  • #11   21. dec 2012 Kathrine
    Jeg tror jeg forsøger mig med en strandtur så. smiley Udover det, så har Silje altid snor på, for jeg tør ikke slippe hende fri, + hun er ikke sikker i indkald.. Vi skifter så mellem den store på 25 meter, mellem på 5 meter og lille på 2 meter.

    Natasja
    Grine? Jamen det vil jeg da prøve. smiley Jeg synes altid at have hørt/læst, at hunden skal kunne søge tryghed hos ejer hvis den bliver bange. Hvordan skal jeg komme videre med gåturen, hvis hun stivner helt fast igen, og ikke vil gå? smiley


  • #12   21. dec 2012 Natasja du er så god til at skrive...

    Men ja at grine er en god ting, jeg ELSKER krudt og osse selv at skyde af...
    Hundene er ligeglade nok fordi jeg virkelig slet ikke er bange for det og faktisk elsker det...
    Når de store bomber bliver skudt af her sover Tøsen og Foxie er som sådan osse ligeglad hun skal bare vide det kommer udefra, og ikke at der kommer nogen... smiley


  • #13   21. dec 2012 Natasja sorry havde ikke set der var fejl i... Nærlæser lige... smiley

Kommentér på:
Åh nej, fyrværkeri

Annonce