15.910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Max H
Max H
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225

Aflive fugl Aflive fugl

På en gå tur i dag finder vi en fugl der var fejl skudt.Er godt klar over at der kun var en ting at gøre i selv om jeg bestemt ikke er glad for det.Min hund er ikke til meget hjælp i den retning,så måtte selv igang.

Jeg får fat i fuglen som er skudt i vingen og drejer hovedet rundt på den.Tror den er aflivet men som jeg skal til at lægge den,napper den mig i hånden.Nu skynder jeg mig så at rykke hovedet væk fra kroppen,så jeg er sikker på at den er helt død.

Det plager mig at den stakkels fugl ikke blev aflivet i første forsøg.Hvordan afliver man bedste hvis jeg skulle komme ud for det til en anden gang(håber jeg ikke)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflive fugl
  • #2   23. dec 2012 Drejer hovedet og hiver.... som du gjorde.... du skal bare gøre begge dele samtidig....i 2 tag..... = drej og hiv.... :)......

• #3   23. dec 2012 Jamen syntes nu ikke du skal plage dig selv, du aflivede den jo... smiley

Det er da 1000 gange bedre du gjorde det i anden omgang istedet for den havde lidt i længere tid... smiley

• #4   23. dec 2012 jeg tror ik jeg kan hive hovedet af den, jeg havde nok valgt at gokke dens hoved ned i en sten, mur eller lign..

• #5   23. dec 2012 jeg så en jæger tage fat i hovedte på fuglen og så svinge den rundt

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#6   23. dec 2012 Er ikke i tvivl om at det var det rigtige at gøre.Var mere det at den ikke døde i første forsøg.En anden gang vil jeg både dreje og hive.Finder jeg større dyr får jeg fat i en jæger,for det vil jeg ikke kunne klare.

Er der nogen der er klar over om der er lov om at skulle have hund med på jagt(fugle)har set at der er folk der skyder og som ikke har hund med.Hvis de i det her tilfælde have haft hund med var den fundet med det samme.Ikke rart at tænke på hvor lang tid den kan have lagt der.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#7   23. dec 2012 Ilder mor.Ja det har jeg også læst,men så skal man igen vide hvad man gør.Det samme med at presse luften ud som jeg ikke bryder mig om.Det bedste syntes jeg er at give den et slag bag hovedet,men man går jo ikke rundt med en mini kølle.

• #8   23. dec 2012 den jeg skulle aflive knuste jeg hovedet på da der var en stor sten lige i nærheden og så fik den et gok, hurtigt og smertefrit

• #9   23. dec 2012 Duer eller mindre: Tag fat om hovedet oppefra og gør som du vil gøre med en Yo-yo. Nakken brækker og døden indtræffer øjeblikkeligt.
    Større fugle: drej hovedet og træk HÅRDT.
    Store fugle: Træk MEGET hårdt, til det knaser.
    Meget store fugle: Skyd dem igen!!!

Flot arbejde med at slå et lidende dyr ihjel smiley

• #10   24. dec 2012 jeg ville gøre som du gjorde, vrid, og hiv. synes ikke du skal have det dårligt over det. hellere at den lider 1 sekund end at den ligge og ikke kan overleve med den vinge, og dør langsomt af sult og kulde fordi den ikke kan søge i læ af det dårlige vejr. jeg synes det var flot gjordt:)

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#12   24. dec 2012 Tak for alle svarene.Hvis der bliver en anden gang bliver det vrid og hiv i en og samme bevægelse.

• #13   24. dec 2012 Min kæreste er jæger og han siger at man skal have hund med på jagt !!! Med mindre det er riffel jagt, men der skyder man sjældent fugle også er det store fugle som fx gæs.
    Og metoden med at tage fat i hovedet og svinge rundt er vidst den de lærer til jagt tegn, så den ville jeg nok bruge.

• #14   24. dec 2012 BATDOG ja de har en tendens til at falde af... smiley

• #15   24. dec 2012 Ja det med at blive skrællet af har jeg så kun oplevet ved en ørkenrotte som var ved at smutte fra mig, og kunne kun fange den i halen, det gav så anledning til at tage til dyrlægen, som smurte den med et eller andet og så fik den pencilin... smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#16   24. dec 2012 Ser jeg dem igen på jagt uden hunde hendvender jeg mig.Har på ingen måde imod jagt men det skal gøres på en god måde.Er godt klar over at der altid vil ske uheld,men i det her tilfælde ville fuglen være fundet hurtig såfremt de have haft hund med.

Normalt ville jeg ikke blande mig i hvad folk går og laver,men jeg syntes ikke det er ok.Har tænkt mig at henvende mig på en pæn måde,så de ikke kommer til at føle at jeg anklager dem for noget.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#18   25. dec 2012 Jeg har set to der går på jagt uden hund.Fuglen jeg fandt var på åben mark og min egen hund som var i snor,fik færten med det samme.Er næsten sikker på at der ikke har været hund med i det her tilfælde.Tror jeg snakker med dem som har hunde med,for de kan vil ikke have interesse i at der er nogle få stykker der ikke overholder de regler der er.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#21   25. dec 2012 Rikke.Når der er større jagter at der flere hunde med og så er jeg sikker på at den ville være fundet.At der så er to der mener at de kan gøre som de har lyst til,kan ikke være rigtig.Fuglen lå højst et par 100 meter fra hvor de skyder.Uden at kunne vide det tror jeg det var en due eller lign.

Kommentér på:
Aflive fugl

Annonce