32.887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

må hvalpe få tyggeben?? må hvalpe få tyggeben??

Hej HG smiley

ja, nu kommer jeg sikkert med et dumt spørgsmål, men man bliver jo kun klogere ved at spørge smiley

må hvalpe, altså små hvalpe fra 8 uger og op efter, få tyggeben? altså sådan noget som små snoede tyggepinde, tynde kallunruller osv, eller skal de være ældre? (og hvis, så hvor gamle?)

og hvor mange godbider kan en hvalp ellers sådan tåle, uden at få ondt i maven?

grunden til at jeg spørger er, at mig og min kæreste er ved at så småt gøre os klar til at få hund smiley vi skal have en husky (og det er ikke til diskution smiley ) og vi vil gerne være så forberedte som muligt, med så meget som man nu kan. derfor vil vi købe de ting hjem som man kan (kurv, børster, skåle mm.) og undersøge hvad for noget foder o.l. den skal have smiley

men var lige i tvivl om hvalpe overhovedet må få tyggeben som helt små, eller om de skal være fx. 5 måneder inden eller lign smiley

god aften til alle smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  må hvalpe få tyggeben??
  • #1   26. dec 2012 Ja de må, men i små mængder og under opsyn.

• #2   26. dec 2012 Ja min har en del hudpinde, og "sko" osv. at tygge i, hun får lidt hver dag (for ikke at hun får tynd mave), og er altid under opsyn når hun har dem.
    Hun er 10 uger.

• #3   26. dec 2012 det må de gerne, men ang. godbider vil jeg råde jer til at "bruge" hundens tørkost..

• #4   26. dec 2012 okay, ja regnede godt med at det var små mængder smiley

Kristina: ang. godbider, der tænker vi at bruge korn/sukkerfrie godbider, og kun få om dagen smiley har det sådan, at godbider skal være ekstra lækkert for vovsen, så de forstår at det virkelig er en belønning og ikke "bare" mad, hvis i forstår smiley

• #5   26. dec 2012 Jeg ville også bruge noget ekstra lækkert som belønnings guffer.
    Dels kan foder tage lang tid om at blive tykket og en del hunde gider heller ikke arbejde for det for det er jo også det de får hjemme

• #6   26. dec 2012 Af erfaring så lad være med at købe en dyr kurv smiley Lav hellere en lille hule af en papkasse og tæpper. Vores åd hans kurv af flere omgange smiley

• #7   26. dec 2012 jeg har brugt noget særligt lækkert når jeg f.eks. har været på trænings banen og det ahr f.eks. været kogt kylling... som cito har været helt vildt med..!
    hans alm. tørkost har jeg brugt til hverdags træning..

• #8   26. dec 2012 Her var de billige party pølser hittet...ligesom skinke tern smiley Og de kan deles i ret små bidder smiley

• #9   26. dec 2012 Du kan jo bare vælge at bruge et andet hvalpefoder som godbidder. Det gør vi her hos os, både til hvalpe og voksne hunde, desuden bruger vi små tørrede fisk eller lakse kronch fra Hennes Pet Food.

• #10   26. dec 2012 Vores gad ikke de der tygge pinde...ikke på vilkår. Men en kold gulerod...mmm...se det var sagen smiley Og det er det stadig smiley

• #12   27. dec 2012 tak for alle de gode råd! smiley der var mange ting vi kunne bruge smiley

det med foderet vil vi helst bruge som aktivering, da det er en aktiv race vi skal have, så det vil blive på græsplænen, i foderbold, eller andet aktivitetslegetøj smiley gode guffere bliver på hvalpeholdet og når man træner lydighed mm. smiley

• #13   27. dec 2012 Hvad du kan bruge som belønning ved du først, når du står med hunden.
    Men som udgangspunkt er det en god ide at bruge dens foder for den skal have rigtig mange godbidder i dens første mange måneder.

At bruge foderet i aktivitetslegetøj er fint nok, det udelukker ikke at bruge det til belønninger.
    Og ligeså længe man kan holde sig til det, ligeså længe synes jeg det er en god ide at gøre det
    Der er ingen grund til at skrue op for værdien af belønningerne før det er nødvendigt.

• #14   27. dec 2012 CH: okay, det self. rigtigt at de skal have rigtig mange i starten, mens de lærer de basale ting osv smiley kender i så et godt foder til "godbidestørrelse"? smiley

vi har tænkt os at fodre med wolfsblut puppy skal det nok nævnes. men hvis i kan komme på andre, lige så gode fodermærker, så skriv dem endelig smiley erfaring er kun godt smiley

• #16   30. dec 2012 Kingsmoor har også kornfrit hvalpefoder.

• Ann R
    Ann R Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #17   22. jan 2018 Hul ben som man fylder med leverpostej fryser og giver fra fryseren til hunden det kan de godt lide. Husk at det lige skal ligge ude 10 min. Før hunden får det.

• #18   22. jan 2018 Pas på med de marvben.
    1 der kan være ret meget leverpostej, meget bedre at blande tør og vådfoder i.
    2 hvis de er for store, så kan de ende med at få underkæben i klemme, så den sidder fast i benet

Kommentér på:
må hvalpe få tyggeben??

Annonce