{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

hundemishandling på udstilling.... {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...

Ja jeg må simpelthen af med min fustration og vrede....og store undren !!
I Torsdags tog jeg som så mange andre til Brøndby for at tjekke udstillingen ud, da jeg ankommer kl. ca. 13 ved indgangen, spørger jeg betalings damen om man er obs på fænomenet "hunde i biler"??? hendes ansigt skifter folder, fra smil til alvor.... og hun siger "ja vi er meget obs på det, og vi har allerede 5 sager, hvor vi har smadret ruder for at redde hunde ud af bilerne...".....
vi parkerer bilen, og da jeg har sundet mig lidt over denne besked, går jeg over til hende, giver mit telefon nummer og siger at hun kan ringe hvis de har brug for hjælp til at tjekke bilerne for hunde....

og nu er det harmen kommer op i en.... HVORDAN i hele hule .... kan folk finde på at efterlade deres hund i bilen i denne varme ????
HVEM er de folk der gør sådan noget???? er det de folk vi i god tro køber vores hvalpe af????
Jeg nægter at tro på at der findes hunde ejere, der IKKE er klar over at en hund ikke kan tåle at sidde i en varm bil.... vi bliver advaret fra alle, HVERT år....dyrlæger, tv, radio, dyreværnsforeninger osv osv.....
og så er det jeg kun kan komme frem til, at de folk der ALLIGEVEL gør det, simpelthen er ligeglade.....
Jeg endte med at gå ned på arrangør kontoret, og spørge noget mere, og jeg fik den information, at de så med stor alvor på problemet, og at de var forsynet med politi og dyrlæger der blev indblandet når de fandt hunde i biler, derudover blev folk smidt ud af udstillingen, samt smidt ud af DKK i et år.....
ja ja ...bedre end ingenting....
stod det til mig, skulle man over højtalerne offentliggøre folks navne, derefter skulle man skrive en liste i DKK bladet over HVEM der havde gjort det, og slutteligt udelukke disse folk fra ALLE fremtidige danske udstillinger og fratage dem DKK mærket for altid....
alt dette udover den straf de ville få af myndighederne for dyremishandling.....
for sådanne mennesker skal bare INTET ha med dyr at gøre....
Ahhhhh det lettede....
hvad mener i om det....????

PS. da jeg igen søndag var derude, blev der mens jeg var på udstillingen, kaldt 4 gange over højtalerne om hunde i biler.....

Lykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundemishandling på udstilling....
  • #1   31. jul 2006 Der blev kaldt 8 gange i løbet af de 4 timer jeg var der lørdag...
    Nogle måtte endda kaldes to gange, og så var der gudhjælpemig også folk der havde efterladt mere end 1 hund i bilen..

• #2   31. jul 2006 Kan kun give dig ret, jeg var selv i Brøndby og udstille mine hunde, de var på intet tidspunkt i bilen, tror jeg kan tale på vegne af alle der udstillede SBT, at vi havde vores hunde ved os, i telte, under parasoller, våde håndklæder osv.................. Men ja der var mange efterlysninger over højtaleranlægget om hunde i biler, total hul i hovedet at sætte sin hund der.

• #3   31. jul 2006 Søster Lystig... jammen er det ikke frygteligt.....mit hjerte bløder.....

hvad ville i synes var en passende straf, for folk der gør sådan noget...

Lykke

• #4   31. jul 2006 Hvorfor helvede tager man hunden med, hvis den ikke skal MED?
    Gah... Vi andre kan da godt finde ud af at holde dyrene til os, sørge for vand og skygge... Så svært synes jeg ikke at det var

• #5   31. jul 2006 Lykke: ENIG.. Jeg var ogs rasende, da jeg lørdag hørte dem kalde 7 gange, om hunde der var ved at kollapse i bilerne, UDEN vand... smiley Det er simpelthen dyrplageri af allerhøjeste grad og det burde straffes hårdt.. Mener også at de bør miste retten til at have hund, for hver en idiot kan tænke sig til at en hund ikke kan sidde i en bil i bagende sol, uden vand i flere timer og så overleve.. Seriøst!!

• #6   31. jul 2006 det er uhyrligt, jeg kan slet ikke fatte at nogen gør det, det er simpelthen dyremishandling, menneskene skulle som straf selv prøve at side i en til lukket bil i 30 graders varme, jeg kan simpelthen slet slet ikke få ind i mit hoved hvorfor!!!

har tit tænkt på hvad man skal gøre hvis man ser en hund side i bilen på en p-plads eller noget, tar politiet en alvorligt hvis man ringer til dem og siger det?

• #7   31. jul 2006 Dette lyder meget chokerende.......på en hundeudstilling ?.....hvad sker der lige.

Syntes det er godt at arrancøren tager dette meget alvorligt, men det burde da slet ikke forkomme.......hundeejeren burde da tage det alvorligt.

Måske har de flere hunde med end de kan styre og så må de lige sidde i bilen og vente på det er deres tur ;o(

• #8   31. jul 2006 Lykke N (Brønshøj)

Uha.. Jeg synes nu at du ramte det meget godt med evig udelukkelse og en dom. For én ting er at man ikke *ved bedre*, en helt anden er at direkte provokere på den måde ved at dukke op til HUNDE-udstilling og mishandle hunde!

• #9   31. jul 2006 Smilende Susie ( Aalborg) C¨

Der var mange der havde bure med til ventende hunde.. bure, skygge og vand..
    Så den undskyldning er uholdbar i mine øjne

• #10   31. jul 2006 søster lystig......ja det er da også det mindste man kan......men jeg kunne blot forstille mig, at det var deres undskyldning.........for jeg kan slet ikke se nogen som helst grund til, at der sidder ventende hunde i bilen til en udstilling...............det er topmålet af dumhed og ondskab ;o(

• #11   31. jul 2006 Jeg læste et sted, kan bare ikke huske hvor, at hvis hunden, eller evt et barn, var i fare f.eks. p.g.a varme, måtte man smadre en rude og rede den, det ville man ikke blive straffet for.

Kan bare ikke finde ud af hvor jeg læste det.

• #12   31. jul 2006 Men jeg synes det ville være alleriders straf at deres navn og kennel blev offentliggjort på udstillingen og efterfølgende i HUNDEN.

• #13   31. jul 2006 ~~~Stella~Holsted~~~ Bedømmer_billedet ikke_hunden

Hæ hæ.... Nej, det ville skam ikke være dårligt...
    Men så vidt jeg kunne høre var der en del udenlandske biler imellem, så kan man jo spørge sig selv om vi kan bruge det til noget?

• #15   31. jul 2006 ja det er jo det....der er INGEN logisk forklaring eller undskyldning for at efterlade hunde i bilerne.... andet end at folk er nogle SVIN.....uanset om man så har vand i bilen, er det ikke forsvarligt at lade hunden sidde der.....
    man kan jo selv sætte sig ned i sin bil, i fuld påklædning og masser af vand og se om det er rart.....
    jøsses, bare at gå udenfor for tiden i shorts og T-shirt er ulideligt.... jeg nåede da at blive små svimmel da jeg travede rundt på udstillingen, det hjalp at få noget at drikke men alligevel.... så tør jeg da ikke tænke på hvordan det må ha føltes at sidde i et lille lukket rum..... pyhhaaaa....der var faktisk også nogle hunde der udenfor havde problemer....det blev også sagt over højtalerne et par gange.....

Lykke

• #16   31. jul 2006 Man må godt smadre ruden på en bil, hvis hunden er ved at dø. MEN- Du skal have vidner på, at hunden ville dø hvis du ikke havde gjort det. Jeg ville nu skide på, om jeg havde vidner, hvis jeg kunne se at hunden ikke havde det godt.

• #17   31. jul 2006 Min søster og svogers bil blev den anden dag så varm i solen at et CD-hylster smeltede. Forestil dig lige at være hund i sådan en bil :o(

• #18   31. jul 2006 prøver igen, hvad kan man gøre hvis man ser en hund der sider i en bil, feks på en p-plads eller hvad ved jeg. hunden er måske ikke lige på nippet til at dø, men det er uansvarklig varmt for hunden
    Hvad ville i gøre?
    har man lov til at ringe til politiet og tager de det alvorligt?

• #19   31. jul 2006 Jane>> Du har da altid lov til at ringe til politiet smiley Ved ikke hvad de vil gøre ved det. Jeg ville nok vente en 5-10 min. og ellers forsøge at redde hunden ud, efter at have snakket med politiet

• #20   31. jul 2006 * Chico- stædig som et æsel *
    ENIG...Det rager også mig en høstblomst.. Det bør sgu ikke være "den hjælpende samaritaner" det går ud over, men den uansvarlige hundeejer.. Man må jo gøre sin pligt smiley

• #21   31. jul 2006 Altså jeg ville selvfølgelig ikke vente, hvis hunden har det meget dårligt

• #22   31. jul 2006 Dina>> Nemlig smiley

• #23   31. jul 2006 Jeg synes det er fedt at DKK var så meget på mærkerne omkring det - skilte over det hele og højtaler kald på alle idioterne der alligevel gør det.

Men DKK kunne måske også droppe den regel der hedder at det koster 100 kr pr hund der ikke er tilmeldt udstillingen

Jeg smuglede bare Murphy ind - gad sku ik betale 300 kr for at have ham med ind, så jeg gik bare frem og tilbage to gange ; )

• #25   31. jul 2006 måske man som arrangør, kunne lave en sådan udstilling på et tidspunkt på året, hvor der ikke er så varmt...feks. i april-maj måned, så er chancen for høj varme ikke så stor....

og ja så en gang kraftig offentlig ydmygelse.... det hjælper måske ikke på alle, men det hjælper os hvalpekøbere med at se de brodne kar lidt bedre...

Lykke

• #26   31. jul 2006 Jane B: En hund kan dø på få min. i en varm bil.. Det Har jeg læst et eller andet sted.. Det var i forbindelse med at en kvinde kørte på arbejde og lod bilen sidde i bilen i de 7 timer hun var på arbejde.. SÅ snakker man uansvarlig hundeejer.. Der blev skrevet at bilen (selvom den står i skygge.. solen rykker sig jo) hurtigt kan komme op på 80-90 grader og at hunden på bare få min. kunne dø.. Vand eller ej.. Det er simpelthen for galt!

• #27   31. jul 2006 Lykke>> Du kan da ikke finde et område der er så stort indendørs hvor du kan holde sådan en stor udstilling. Desuden er det jo højsæson for udstilling fra forår... Det skal da ikke gå ud over alle andre, at nogen idioter ikke kan finde ud af det. Så var det da meget bedre de fik en ordenlig straf

• #28   31. jul 2006 tak Laila, jeg tænkte også på at man da må kunne ringe til falck, på samme premisser som hvis man ser et skadet dyr uden ejer, eller påkører et!

jeg har selv sådan nogle strimler læggende i bilen med falcks nummer, som man kan mærke af med der hvor man har set et skadet dyr, så falck ved hvor de skal starte med at lede.

• #29   31. jul 2006 Laila>> Ja, netop :o)

Og hvis man ikke vil betale for at få hunden med ind, så kan man lade den blive hjemme.

Det kan ikke passe af man skal placere arrangementer ud fra at der nogle båtnakker der ikke kan finde ud af at behandle deres dyr ordenligt.

• #30   31. jul 2006 Dina: det vidste jeg ikke, altså at det kan gå så stærkt, puha 80-90 grader, det er vildt!!

• #31   31. jul 2006 Stella - godt sagt

• #32   31. jul 2006 Jane: Ja, det går hurtigt.. Og det er derfor jeg mener at der bliver gjort endnu mere ud af det.. Og jeg mener at hundeejere bør få taget hunden fra sig, hvis de efteralder den i den bagende sol.. Mange hunde dør jo af det.. Kan ikke huske hvad tallet er om året, men der dør en del af det.. Det er fandme svinsk..

• #33   31. jul 2006 jeg må nok indrømme at jeg er ret ligeglad med om jeg får en bøde for at smadre en bilrude.... og jeg ringer heller ikke til politiet FØR jeg gør det....
    jeg oplevede engang at se en lille Border hvalp srå og hyle i en varm bil på en p-plads.....
    ruden stod lidt åben, og jeg prøvede at hive den ned, jeg kunne ikke men fik hjælp at en forbipasserende mand, vi fik hvalpen ud,.... efter noget tid kom en ca. 18 årig pige hen mos bilen med sine indkøbte varer.... og så startede vandfaldet, jeg skældte og smældte (dog i pæne vendninger).... først gik hun i forsvar og blev sur....jeg tordnede videre og til sidst blev hun så flov at hun hoppede ind i sin bil og kørte.... tror aldrig hun gør det igen...den ydmygelse og det faktum at jeg havde ret, har helt sikkert gjort indtryk på hende....

Lykke

• #34   31. jul 2006 Lykke N: Godt gjort.. Var det om sommeren?

• #35   31. jul 2006 Ja, jeg bliver sgi også harm over folk kan få sig til det smiley
    Jeg tænker bare på hvordan jeg selv koger i bilen i denne varme, nej - det kan ikke undskyldes.

• #36   31. jul 2006 jo jeg synes sagtens man kan indpasse en udstilling bedre.... hør her det er jo ikke kun hunde i bilerne der lider i varmen....hundene udenfor bilerne lider sq også.... hvis ikke pga af selve varmen, så under at ejeren taber kasketten nemmere i sommerheden, for det så jeg da op til flere gange.....
    og hvis men lagde en udstilling i forår eller tidligt efterår, kunne det da sagtens foregå udendørs hvor der er god plads..... hvorfor ikke være lidt flexibel.....

Lykke

• #37   31. jul 2006 Dina ja det var om sommeren.....

Lykke

• #38   31. jul 2006 Henrik L
    Jeg synes så ikke at et klippekort er for hård en straf... De skal da overhovedet ikke have chancen for at kunne gøre det igen !!!!!!!!!!!

• #39   31. jul 2006 Lykke>> Så skulle der kun være to udstillinger om året eller hvad? Så skulle man heller ikke lave agility og andre aktiviteter om sommeren eller?

• #40   31. jul 2006 jeg bliver lidt ked af at høre jeres udtalelser om at " man jo ikke kan flytte en udstilling osv."...hør her folkens, det er HUNDE udstillinger, og det kan da undre mig at man så ikke vil indrette det efter hvad der er bedst for HUNDENE....

Lykke

• #41   31. jul 2006 dina; ja det er svinsk, og ja der skulle være en større straf for det!

• #42   31. jul 2006 men Mark det du siger er altså, at for at tage mest hensyn til folk og deres ferie planer....så skal hundene lide i varmen..... er det ok, synes du???
    hvad med bare at sige, vi udstiller på det her tidspunkt...så må i komme eller lade være..... i bund og grund handler det om prioritering (staveplade)....
    hvis det er vigtigt nok for folk at deltage, må de finde tiden, eller planlægge deres ferie efter det....

Lykke

• #43   31. jul 2006 som gartner, kan jeg fortælle dig, at når man arbejder ude året rundt, så tilrettelægger man så vidt muligt sin dag efter temp. tro mig.....
    synes bare det er "sjovt", så lidt hensyn man tager til hundene`s ve og vel.... når det er dem det hele handler om, eller måske udstillingerne mere er til for de 2 benede`s skyld.....

Lykke

• #44   31. jul 2006 jeg havde alle mine 3 hunde med på udstillingen og fik nogle andre basenji ejere til at kigge efter dem mens jeg var ringsekretær - jeg havde sørget for at de havde en stor parasol til at holde solen (og regnen) lidt væk og når basenji var færdigbedømt blev mine hunde flyttet ind i Brøndby hallen, blev luftet, fik lidt frokost og vand og var til jeg var færdig - man kan også samarbejde lidt med hinanden på den måde ......... men det er som om mange gange at folk er sig selv nok - Ingen tør rigtig slå en rude i stykker for at redde en varm hund i bilen ??? og straffen kan ikke blive hård nok? masser af ord og ingen handling .......... sørgeligt .......... især for vore hunde ..........

• #45   31. jul 2006 Lykke, ingen kunne forudse den hedebølge vi har haft og slet ikke DKK da udstillingen blev arrangeret - men godt du som gartner kan tilrettelægge DIN dag .......... kan du også tilrettelægge din hunds dag efter vejret ?

• #46   31. jul 2006 lige et sprøgsmål var det DKK eller politiet der smadere ruderne ?

MVh
    D

• #47   31. jul 2006 Måske ville et klip i <i>kørekortet</i> være på sin plads for chaufføren der vover at efterlade dyr i sin varme bil...

• #48   31. jul 2006 Reese jeg skærer absolut ikke alle over en kam, for jeg ved godt at der er mange der oprigtigt gør hvad de kan for at hundene skal lide mindst mulig overlast i varmen....
    det jeg efterlyste var forslag til hvordan man kan gøre det bedre, feks ved at flytte udstillingerne til de yidspunkter på året hvor der ikke er top varmt....
    samtidig vil jeg sige at jeg jo kan undre mig når jeg her læser at "hunde i bil" problemet er noget der gentager sig, hver gang der udstilles...for mig er det et udtryk for at der ikke bliver slået hårdt nok ned på det, altså gjort for lidt...
    ydermere kan det undre mig at der hos nogle er en holdning lydenede "der vil altid være sådan nogle svin" ala, "sårn er det"...og der har jeg det bare sådan "NEJ ...det skal ikke accepteres." hvis der stadig er sådan nogle folk på udstillinger, er det fordi der ikke bliver gjort nok for at fjerne dem, for Reese vi snakker jo ikke om en eller to ....det er jo mange.....straffen for den slags svineri, skal bare være hårdere, og med det mener jeg i hundekredsene, fratag dem Dkk mærke for altid, offentliggør deres navne mv. og udeluk dem fra ALLE fremtidige udstillinger...mindre kan ikke gøre det...

Pia P ja jeg tilrettelægger mine hundes dag efter vejret, skulle det da være så svært????

Lykke

• #49   31. jul 2006 Søster: DET synes jeg vile være en god ide.. Det vil gå hårdt ud over dem.. Tror ærlig talt at det er sådan noget der skal til..

Reese: Jeg synes nu også at der var mange der sørgede godt for hundene.. Og Bella fik da også lige en tur under bruseren, selvom hun ikke skulle udstilles.. Så har hunden det altså bare dejligt bagefter smiley
    Og synes også Dkk var god til at sørge for gratis, iskoldt vand til hundene som man bare kunne hente, og så kunne man også købe køletæppe, hvis man nu havde glemt noget kølende til hunden.. Der er bare nogle folk som så desværre ikke kan finde ud af at bruge de resourcer der står til rådighed..

• #50   31. jul 2006 Pia P...
    Jeg har under denne hedebølge, holdt mine hunde inde hvor der har været køligst, selvfølgelig er de i løbet af dagen blevet luftet, men al vildere aktivitet er foregået fra kl. ca. 20.00 og frem.... altså når den værste varme er fordrevet.... vi har opholdt os en del på stranden, hvilket har været perfekt fordi badegæsterne er tullet hjem når vi er ankommet.... ja det er blevet sent nogle gange, men hva, vi nyder jo også de kølige bølger.... og man kan jo næsten ikke selv ånde før efter solen er gået ned....
    så jo jeg har så vidt muligt tilrettelagt mine hundes dag efter vejret.....

Lykke

• #51   31. jul 2006 vil hoppe af for nu.... skal ind og ha sat nye lokker på.... men tjekker tråden senere...

tak for nogle gode indslag, dejligt at få en debat om det.....

hygge

Lykke

• #52   31. jul 2006 Jo Reese...det er blevet varmere i Dk.... det kaldes drivhuseffekt, og global opvarmning....eii spøg til side...
    måske det du siger med at skrive til DKK, ville være en ide....
    blev sq også bare så fortvivlet, og desperat over, at vade rundt i varmen og vide at der 200 meter væk sad hunde og kampled i bilerne....

Lykke

• #53   31. jul 2006 til Lykke - men det er da godt du kan komme på stranden med dine hunde - det er jo ikke alle beskåret - det, der kan virke frustrerende er at læse om alles meninger om hunde i bilerne - men ingen gør jo fysisk noget ved det, står blot på sidelinien og græmmes !!!!

Det skal da nok hjælpe de stakkels hunde - men det er jo ikke kun i Danmark vi har hedebølge - det er generelt over det meste af Europa ...

• #54   31. jul 2006 til Reese - ang udstillinger i f.eks. juli måned, så er der ikke mange syd for grænsen netop på grund af varmen - men herhjemme har vi ikke haft så varmt et vejr - og dog - hvis du var på verdensudstillingen i BellaCentret for en del år siden ? Det var også en varm udstilling hvor asfalten smeltede !

• #55   31. jul 2006 Hundeudstillinger er lavet af de to benede og for de to benede, kan nogen overhovedet være i tvivl om det !?
    Vejret kan ikke manipuleres, vi må indrette os på det. Udstillere må vurderer vejret, når de skal hjemmefra og har de flere hunde tilmeldt end de kan håndterer, må de lade de overskydende hunde blive hjemme. At lade hundene sidde i bilerne....IDIOTER !
    Man kan ikke altid indrette sig, som man gerne vil i forhold til hedebølger : Gamle Hansen får sq sit varme bad af hjemmehjælpen og bageren bager stadig sit brød, selv om det indebærer lidelse for begge.

• #56   31. jul 2006 Jeg synes at man skal fratages sit kennelmærke og retten til at avle hvis man har sådan et syn på sin bedste ven at man kan efterlade den i en overophedet bil uden vand.... hvad tænker folk dog på?

/ Trine

• #57   31. jul 2006 Pia: Jamen, hvad kan vi gøre til f.eks. hundeudstillingen? Deer jo i gang med at kalde ejeren ud, og så kan vi andre jo ikke bare gå ud og smadre ruden.. De er jo i gang..
    Men jeg kiggede da også efter hunde i bilerne og så jeg en, var ruden blevet smadret.. Men er heldigvis ikke kommet i sådan en situation..

Kommentér på:
hundemishandling på udstilling....

Annonce