{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Hold nu jeres hunde i snor!!! {{forumTopicSubject}}

Både på FB og her på HG er der allerede en del tråde om hunde der er stukket af, fordi de bliver bange for nytårsfyrværkeri.

Så hvis man ikke allerede ER begyndt så er det NU man skal begynde at beholde snor på sin hund. De er, mange steder, i fuld gang med nytårsfyrværkeriet og hvert eneste år, uden undtagelse, er der masser af tråde herinde: "HJÆÆÆÆÆÆÆLP, min hund er løbet væk, for den blev bange for fyrværkeri"..

Behold nu snore på hundene!!!!!! Tør du lade være???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hold nu jeres hunde i snor!!!
  • #1   28. dec 2012 Hørt !!

• #2   28. dec 2012 Tak Sanne.

Jeg bliver sq så vred og ked af det hver gang jeg læser at nu er ENDNU en hund smuttet p.gr.a. fyrværkeri smiley Uanset hvor ligeglad en hund er for den slags, kan alt ske.

• #3   28. dec 2012 Enig Mette..

• #5   28. dec 2012 Ja, man fatter ikke at de tør smiley
    Her hvor jeg bor skyder de af som gale hver dag for tiden, og Rocco er ved at få et hjerteanfald hver gang. Chelsy er heldigvis ligeglad, men beholder alligevel snoren på for en sikkerheds skyld.

• #6   28. dec 2012 Nej, jeg forstår det heller ikke. Det er at gamble med både hundens og andre menneskers liv (her tænker jeg på trafikken og hvad en panikslagen hund kan forårsage) smiley

• #8   28. dec 2012 Der vil jeg så sige, at er enig med Pia..
    Når vi går rundt i skoven, eller rundt på stierne i byen, er hun selvfølgelig i snor. men der ligger en mark, hvor vi går tur stort set dagligt, og den ligger langt fra alt ting, og hvis man kan hører noget, så er det minimalt, og meget langt væk, og der får Nelly lov til at løbe løs..Og så er Nelly i øvrigt skide ligeglad med fyrværkeri (selvfølgelig er jeg klar over, at en hver kan blive forskrækket).. Men ellers er jeg enig, det er ligesom lidt oplagt, at tage sin hund/e i snor, når himlen siger bang(:

• #9   28. dec 2012 Er der nogle af jer der nogensinde sidder her på HG nytårsaften? Eller er på efterlysningsgrupper på FB?

Ved I hvor mange der har samme holdning? "Der sker ingenting, for vi går bare steder, hvor der ikke fyres af"? Lige indtil den dag et par knægte finder ud af det er er sjovt at ligge på lur og smide kanonslag af, når der kommer en hund.

• #10   28. dec 2012 Mette, du har så ret og lige nu hjemme har vi daglige skænderier om det, min kloge åge til kæreste siger at selvom Peanut er meget bange så løber han ikke væk, han løber til ham og Popcorn er jo bare en hvalp og selvom han ikke er bange så insisterer jeg på snore på begge ALTD i denne tid, så nu er jeg et skridt foran ham, og går med dem selv altid, hvis kloge åge vil ud med dem er jeg med. Men åh hvor er det belastende, jeg skal google nogle sider på engelsk til ham , helst fra CM for så kan det være at han tror mig. Sorry skulle lige have luft smiley

• #12   28. dec 2012 Hørt,

• #13   28. dec 2012 Enig Mette... Du er bare en knag... smiley

• #14   28. dec 2012 Isabelle, nej det vil jeg heller ikke normalt men i denne nytårs tid så vil jeg hellere være et skridt foran.

• #15   28. dec 2012 Min nabo fortalte i går aftes at nogle unge mennesker i Roskilde har fået den "fantastiske" ide at gemme sig ved Røde Port og så når der kommer nogen gående springe frem og smide et kanonslag, så man må løbe...

Øv om jeg gad at komme med Buddy i snor og et par børn i hånden... Vanvittig opførsel. Hun arbejder i Roskilde og har prøvet det et par gange og har talt med andre, der desværre har haft samme oplevelse.

Buddy plejer ikke at være så påvirket af fyrværkeri andet end når det er allerværst. Det er mest den der pssf lyd fra raketterne og lugten af meget krudt i luften. Men vi har trænet lyd med ham, da vi bor, hvor der virkelig bliver fyret meget af i 1,5 måneds tid.

Buddy har været i snor siden starten af december. Det kan godt mærkes.... Øv hvor han trækker i mig, får ondt i ryggen af det... Normalt kan han altså godt gå pænt. Det hjælper at hive igen, ikke optimalt, men 1 måned om året, så går det nok smiley

• #16   28. dec 2012 Nå, så har min faster lige skrevet i sin FB status at hendes venindes hund er forsvundet.
    Hvordan skete det? Skrev jeg:
    "Der var nogle der skød krudt af imens de gik tur" skriver hun.
    Hm smiley

• #19   28. dec 2012 Allergisk, det er da muligt at du har ret, jeg tror måske at min kærste har ret når han siger at Peanut ville løbe til ham eller mig, men jeg tør altså ikke løbe risikoen. Ingen kan med 100% sikkerhed vide hvordan hunden reagere, da det kommer an på situationen.

• #20   28. dec 2012 Allergisk

Mental brist ligefrem?

Ikke at jeg ved noget om det som sådan, men når man tænker unghundementaltest, så er der jo forskellige ønskeprofiler for de forskellige racer, så nogle racer er vel mere disponerede for at trække sig væk fra fare og de er jo ikke alle lige førerorienterede?

• #21   28. dec 2012 HØRT Mette!

• #23   28. dec 2012 Jeg tror heller ikke mine ville løbe væk; Rocco ville sikkert prøve at springe op af mig, for at søge tryghed - MEN jeg beholder selen på alligevel, for en sikkerhed skyld - man kan aldrig være 100% sikker på hvordan de reagere når man står i situationen - så hellere være på den sikre side - og det handler trods alt kun om 1 uges tid!

• #24   28. dec 2012 For mig handler det om at være på forkant der hvor man kan , der vil altid kunne opstår ting man ikke kan forudse, men netop nytårsaften kommer sjovt nok hvert år og det ved man så jeg ser ingen grund til ikke at tage sine forbehold i den lille måneds tid hvor der må skydes.

• #25   28. dec 2012 Jeg tager ingen chancer! Så Jeg er enig Mette smiley

• #26   28. dec 2012 Jeg er 99 procent sikker på at ingen af mine nogensinde ville løbe væk.

Men hvorfor tage chancen??

• #28   28. dec 2012 Så vil jeg ikke håbe det er dig der en dag opretter et indlæg med at din hund er løbet væk.

• #31   28. dec 2012 det er da en ting.. en helt anden ting er opdater oplysninger på hundetegn og chip, og NÅR vovse så er stukket af så led dog efter den til du finder den! Lad være med at stoppe når det bliver mørkt og koldt - det er netop der den har chance for at komme frem da den kan høre dig.

• #32   28. dec 2012 Tja, jeg bor nu os langt ude på landet og mine hunde er ALDRIG stukket af. De går uden snor året rundt. Men lige den aften gambler jeg ikke med deres liv.

• #34   28. dec 2012 Laika er paniskangst for fyrværkeri og hun har altså hverken en mental brist, eller dårligt bånd til mig... Men nu er mutter heller ikke lige kendt for at være så førerfikserede og nemme som 'normale' hunde ;o)

Hun er i snor...

Mht. drengestreger, var det pga. sådan nogen Laika blev så panisk :o( Hun var bange for fyrværkeri før, men kun i alm. grad. Så var der nogen unger der kastede et heksehyl efter os, mens vi trænede...
    En uge efter skete det igen....
    Men hun er heldigvis blevet noget mere nede på jorden igen med en masse fyrværkeritræning.
    Forfærdeligt folk skal finde det 'sjovt'. Sidste år var der også en der fyrede raketter af - Ikke opad, men med retning lige mod min veninde og hendes hund. Han blev heldigvis ikke bange for fyrværkeri, selvom de måtte springe afsted.

• #35   28. dec 2012 Zenta hader os fyrværkeri som pesten.

Hun har heller ikke nogen brist, ingen hjerneskade eller manglende tillid.

• #40   28. dec 2012 Jeg har solgt hvalp til en familie, som året inden mistede deres unghund, da den løb væk i forskrækkelse. De kaldte og fløjtede, men hunden ænsede intet, men løb panikslagen væk fra familien, selv om man skulle tro at den ville søge tryghed hos dem. De var i haven da det skete og selv hegnet var ikke nok til at stoppe den panikslagen hund. Den blev fundet et par dage senere - død og stivfrossen.
    Deres historie gjorde stor indtryk på mig - selv efter et år, græd konen da hun ville fortælle mig hvad der var sket.

• #42   28. dec 2012 Hørt, jeg går ikke ud uden snor på Bazil og min mors hund længere, min mors er panisk for fyrværkeri og Bazil er for ung endnu til jeg kender hans reaktion ordenligt.

Må dog indrømme Fluffy stadig er løs ind imellem, men hun er også 100% skudsikker, har lige været ude med dem alle 3 (i snor) og lige rundt om hjørnet kom der lige et kanonslag, Speedy panikkede fuldstændig og ville hjem, Bazil gloede på mig og så jeg ikke reagerede og gik så videre og Fluffy ja hun havde travlt med at afmærke noget på græsset, så hun løftede ikke engang hoved *GG*

Så derfor er jeg ikke så nervøs med hende, men så snart det tager til herude med bragene så kommer hun heller ikke ud og gå løs, andet end måske morgen turen hvor der er ro smiley

• #45   28. dec 2012 Isabelle: nemlig - det viser bare at i en tilstand af panik, så kan man overhovedet ikke regne med at en hund, eller et menneske for den sags skyld, vil reagere rationelt og som man havde forudset - desværre ... Så havde det hele været meget letter.

• #49   28. dec 2012 Tjaa jeg kender nu mine hunde ud og ind, og har som sagt aldrig stået med en hund der er stukket af, men jeg gambler ikke med deres liv lige den dag.

• #50   28. dec 2012 Jeg skal ikke bestemme om folk skal gå løse med deres hunde eller ej! Men en mental brist? Come on!

Jeg ANER ikke hvordan mine tøser ville reagere hvis de blev skræmt fra vid og sans. Jeg har oplevet dem bange og ingen af dem løb væk fra mig. De er 100% skudfaste (iøvrigt er der MEGET stor forskel på at være skudfast og så være bange for fyrværkeri). Men JEG tør ikke tage chancen.

Og jeg er ikke en person, som vil skide på om folks hunde render skrækslagne rundt nytårsaften!! Nej, det er ikke mit problem, men jeg bliver trist og ked af det når jeg kører om det. Netop fordi der skal SÅ lidt til.

Så kald mig hys, tudeprinsesse, for svag, whatever. Jeg bekymrer mig bare om andre end mig selv.

• #52   28. dec 2012 Jamen, det er da det du gør, Isabelle smiley

• #53   28. dec 2012 Jeg synes bestmet ikke du er hys mette, jeg har jo også set hvor mange der stikker af hvert eneste år smiley

• #54   28. dec 2012 Du er hverken hys eller andet Mette, du er bare fornuftig og omsorgsfuld.

• #57   29. dec 2012 Jeg tror ikke at alvoren er gået op for nogle stykker i denne tråd.

• #59   29. dec 2012 Næh bare fornuft.

• #60   29. dec 2012 Jeg synes nu ikke at jeg presser noget ned over hovedet på andre. Jeg OPFORDRER til at man tager snor på sin hund. Og det gør jeg af den simple grund at jeg oplever år efter år hvor mange hunde der stikker af.

• #62   29. dec 2012 Enig Mette. Det er ufatteligt SÅ mange hunde der stikker af. Det er virkelig grimt.

Og folk siger altid at det har den aldrig gjort før.

Det er ikke alle hunde der kommer hjem igen. Det ses hvert år.

• #64   29. dec 2012 Vores Maliq er bestemt ikke bange for krudt og brag og kommer stadig når vi lader ham gå løs selvom han er en muttedreng, men at lade ham gå løs i de/den måned der bliver skudt er et no go! Det er simpelthen for risikabelt! Tænk hvis han i det øjeblik blev vildt chokkeret og valgte at stikke af :s NEJ TAK, så hold hunden i snor smiley

• #65   29. dec 2012 Enig. Jeg er som sagt 99, faktisk 100 procent sikker på at mine aldrig nogensinde ville stikke af. Aldrig. De søger mig hvis der er noget uvant og de går uden snor året rundt. De er 100 procent sikre i indkald hvis man altså kan sige det.

Men alligevel har de snor på denne ene dag. Lige DEN dag er det ikke så vigtigt for mig atvære skråsikker på mine hunde, der er mere vigtigt at mine hunde stadig er hos mig dagen efter.

Man skal os huske at en ting er at hunden stikker af. Men den kan altså os fryse ihjel, blive taget af fremmede mennesker, blive kørt ned osv.

• #67   29. dec 2012 Det ER nemlig en overraskelse når det sker, det kommer totalt bag på folk. Den aften kan ingen være 110 procent skråsikre på deres hunde og det er en dum risiko at løbe.

• #68   29. dec 2012 Næh det har jeg skam ikke.

• #69   29. dec 2012 Som jeg skrev, så var denne tråd ment som en opfordring til ikke blindt at stole på sin hund. Om folk så vælger det eller ej kan jeg jo ikke bestemme. Jeg kan bare opfordre!

• #71   29. dec 2012 Nemlig Mette.

• #73   29. dec 2012 Det handler jo på ingen måde om at være skråsikker på andre mennesker. For mig handler det om at det kommer bag på folk hvert evigt eneste år at Fido stikker af. Jeg har, som Mette os skriver, siddet på FB de sidste to år og jeg skal igen i år og set hvordan det vælter ind med efterlysninger på skræmte hunde, og det er grimt at se.
    Det sker at der går mange mange dage før Fido bliver fundet igen og det sker desværre os at Fido aldrig bliver fundet igen, eller at Fido bliver kørt ihjel.

Folk siger altid at det har Fido aldrig gjort før og selv den mest opdragne hund kan blive bange. Vi ved fra os selv at man ikke altid handler korrekt når man selv bliver skræmt.

Som sagt, en ting er at Fido begynder at løbe og løbe, men der er altså os den risiko at den bliver kørt ned, drukner, fryser ihjel eller at fremmede mennesker samler den op.

Jeg er selv en af dem der er MEGET skråsikker på mine egne hunde og jeg er som sagt 100 procent sikker på at ingen af dem nogensinde ville stikke af, de går uden snor året rundt, nærmest allesteder og er fuldstændig indkaldssikre.
    Jeg bor på landet og her er en del jagt bla. og det rager mine hunde en høstblomst.

Men lige DEN dag, ikke dagen før og ikke dagen efter, men lige DEN dag er mine ellers 100 procent idiotsikre hunde i snor.
    Jeg ville ALDRIG tilgive mig selv at de kom til skade fordi jeg i min skråsikkerhed var 100 procent sikker på mine hunde og deres reaktion.

Det betyder SÅ lidt lige at sætte snoren på hunden den dag i stedet for at give ALT for sin skråsikkerhed, det er ikke det værd når det er på hundens bekostning.

• #76   30. dec 2012 Når jeg tænker på alle de efterlysninger der kommer hvert år i tiden omkring nytår, så er det et rigtigt godt råd Mette. Heldigvis har de hunde jeg har haft ind til nu været temmelig græsk-katolske over for fyrværkeri, men det er jo ikke ensbetydende med at der ikke kan opstå en situation hvor det kan gå galt.
    Og den der med "det har den aldrig gjord før..." den er bare ikke meget værd når hunden en væk!

Kommentér på:
Hold nu jeres hunde i snor!!!

Annonce