{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Hvor længe tæller man uger? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Jeg tænkte på, der er jo den der fingerregl med at en hvalp ikke må gå længere ture end dens alder i uger. fx en hvalp på 8 uger, er det 8 minutter osv.

Hvornår holder man op med det? Når hunden når den alder at den er fuldvoksen rent fysisk, når den rammer en vis alder eller hvordan? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor længe tæller man uger?
  • #1   28. dec 2012 Mine hvalpe har måtte følge med de store siden de var små, har aldrig talt uger.

• #3   28. dec 2012 Her er Funky (i midten ) på sin første 12 timers vagt 10 uger gammel på vej op i elevator.
    Når hun blev træt bar jeg hende..

profilbillede
  • #4   28. dec 2012 Når man tæller uger, er der jo ikke tale om at det er det eneste hvalpen må. Fri leg er jo ud over det - der er tale om direkte gåture i snor. Det siger man tommelfingerregler er ugerne, 2 gange om dagen. Resten er leg og frit løb.

• #5   28. dec 2012 Jeg tæller ikke som sådan uger. Men vælger heller ikke at trave gade op gade ned i timer med hvalpen i snor.
    Her har vi også været på stranden og ude på marken og lege/løbe.
    Men det er ikke talt med i de 10 minutter min "må" gå i snor (hun er 10 uger)

Jeg vælger kun at gå nogle få ture i snor med hende hvor hun lære at følge mig, gå pænt, miljøtræning (biler, cykler, andre hunde og mennesker mv)

Alt andet med leg og hygge i haven på marker og leg med andre hunde tæller jeg ikke med i de "uge minutters" tælling.

Alt med måde!

• #6   28. dec 2012 Vi talte OVERHOVEDET ikke uger med Aslan.. Vi gik ud med ham og så fik han lov til at gå det han nu havde lyst til.. når han ville hjem ja.. så gik vi hjem smiley Da han var en 10-14 uger gik han også allerede sin første tur på 20 minutter cirka (Han gik HELE vejen, og virkede på intet tidspunkt træt, for så havde vi selvfølgelig båret ham smiley ) Så jeg vil da mene man bare de første "par" (nok en hel del!) uger skal lade vapsen bestemme hvor meget den vil gå.. det er vel forskelligt fra hund til hund smiley

• #8   29. dec 2012 Når man skal gøre en hvalp renlig, går man jo ikke tur med den. Man tager den blot ud hvor den er tryg, så den kan få lavet det den skal.

• #9   29. dec 2012 Tak for jeres indput.

Nu bor jeg et sted på landet hvor der bare ikke er nogen ture hvor man ligesom kan gå rundt, med mindre man går mindst 3 km, og selvom hunden/hvalpen sagtens energi mæssigt kunne klare det, ville jeg ikke udsætte ham for det, da han nemlig ikke siger fra når han er træt smiley Han fortsætter bare, og fortsætter, og fortsætter og fortsætter.. Duracel batterier siger jeg bare!
    Men nu er han rundet 11 mdr., og ville gerne gå den der runde på 3 km. bare engang imellem uden at være bekymret for ham. Da turen tager godt 70 minutter, så hvis man skal følge den der finderregl kan jeg ikke gå turen med ham endnu.

Og så ville jeg bare vide hvornår hunden ligesom er klar til at blive udsat for mere end minutterne siger uden at blive overbelastet?

Jeg ved godt at det er pr. gang pr. tur, og vi har altid haft masser af fri leg udover de små daglige ture. Han er en hund med krut i måsen, og derfor er hjernegymnastik og leg nummer 1 på vores liste, da han får mere energi af en gå tur smiley Og det er ligeså meget fordi vi ikke har de der små runder, så turene bliver hurtigt kedelige og ensformige. Så hvis jeg kunne begynde at gå længere ture, så kan de også varieres mere smiley

• #10   30. dec 2012 Vores hunde har ikke været 11 måneder, før de fik lov til komme med på morgenturen, som er 5 km og det tager 1 time.

• #11   30. dec 2012 Rikke det havde jeg nok gjort smiley

Kommentér på:
Hvor længe tæller man uger?

Annonce