{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Hvordan er det gået? {{forumTopicSubject}}

Hvordan er det gået for jer med hunde der ikke har prøvet nytår før?
Her har vi lille Tello på et ½år, han har taget det nærmest pænere end hans mor, de fik et stort dejligt ben 10 min i krudt smiley Så her har det intet været, de var ude og blive godt trætte ved en 17 tiden.
Her er det forløbet over alt forventning.
Men hvad med jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er det gået?
  • #1   1. jan 2013 Det går SÅ fint med lille Angel på 11 uger... Hun sover fra det hele... Og er faktisk ligeglad med larm og lys smiley

  • #2   1. jan 2013 Tucker på 18 uger har været bedøvende ligeglad hele dagen.
    Men da vi nåede midnat blev han bange for et brag. Nu ligger han dog i sin kurv - kigger kun når der kommer et ordentlig højt brag.


  • #3   1. jan 2013 her går det ok, leger med bassedrengen mens det står på, ellers skælder han bare ud over krudtet smiley

  • #4   1. jan 2013 Viktor har klaret sin første nytårsaften i stiv pote smiley
    Vi startede med at tage i hundeområdet i eftermiddags med begge hunde. Heldigvis var der en del deroppe, så Viktor fik virkelig leget igennem.
    Da vi kom hjem, fik begge hundene et bad, og så hørte vi ikke mere til nogen af dem, før vi satte os til at spise kl. 19 smiley
    Ved 19.30-tiden fik de et godt aftensmåltid med lidt ekstra lækkert i skålen og en gåtur.
    Først her knap halv tolv var der liv i dem igen.
    Viktor kom lige ned til en lille tisse-tur, inden det gik løs.
    Og så var der ben smiley Dejlige, store kødfulde ben, som de stadig gnaver på - de har overhovedet ikke reageret på fyrværkeriet.

    Rigtig godt nytår smiley


  • #5   1. jan 2013 Efter en rigtig dårlig oplevelse første nytårsaften, har Fenris været skrækslagen for fyrværkeri. Sidste år prøvede vi med naturmedicin og thundershirt, hvilket hjalp i løbet af december, men selve nytårsaften troede vi han skulle dø af skræk. Så i år fik vi svigerfar til at tage til Sverige med hans hund ( den kan ikke med Fenris) og indtog i fredags hans gård på landet. Velberedt med stesolid, dap halsbånd, zylkene og naturdtåber og en pose guf har vi faktisk en helt tålelig aften. Det er først her inden for 10 min at han er begyndt at gå lidt nervøst rundt. Hvor vi kan høre fyrværkeriet indenfor. Men han spiser gerne. Og vi håber bare at folk snart er færdige!

  • #6   1. jan 2013 Zenta var meget bange, det var hun ikke sidste år, hun kunne ikke finde ro, gøede knurrede.. Så hende og jeg har puttet sammen i sengen. smiley

  • #8   1. jan 2013 Stine s - øv træls for jer, har i brugt noget af medicinen her til aften ? Eller er det kun noget af det ? Har så ondt af de små der er så bange en aften som i aften smiley
    GAGnam'style - altid noget hun bare lige kunne trøstes med en tur i sengen smiley


  • #9   1. jan 2013 Lige nu ligger han i sofaen og får nulret ører. Det tager lyden temmeligt godt! Bare et råd.. (Virker nok bedst hvis hunden i forvejen sunes det er hyggeligt)

  • #10   1. jan 2013 Mike/vega - Det er altså ret synd for alle de større dyr i denne tid. Har i ponyerne indenfor?
    Ja fint hvis de lig viser hvem der bestemmer smiley så længe de ikke er bange smiley


  • #11   1. jan 2013 Stine - Er det ikke også dæmpet godt ned ved jer nu ?

  • #12   1. jan 2013 Det er gået rigtig godt her på Lucas første nytårsaften... Lige nu sover han bare ved siden af mig selvom der bliver fyret løs hos alle naboerne. Han reagere slet ikke på det. Heldigvis er kanin, høns eller heste heller ikke bange. Så vi har været meget heldige i år smiley

  • #13   1. jan 2013 Her i København bliver der fyret en masse af stadig. )-: Så ingen søvn de næste par timer... (:

  • #14   1. jan 2013 Han er ikke på zylkene.. Dyrlægen sagde vi skulle stoppe tre dage før for at få bedst virkning af stesoliden fordi de binder sig til samme receptorer! Men han er på stesolid, dap og naturdråber i dag. Og så ryger han på zylkene igen i morgen, hvor vi desværre bliver nød til at tage hjem. Men han har haft nogle gode dage! Vi har kunne gå nogle lange ture og han har kunnet acceptere fyrværkeriet udenfor i dagslys fordi det er så langt væk! Det har han svært ved derhjemme, fordi vi aldrig er langt nok væk normalt!
    Men jeg må sige det der stesolid virker virkelig godt! Vi var lige ude for at tisse uder dronningenavn nytårstale og der var han fulstændig ligeglad med raketter og gik bare spor efter kattene og lege med pind. (Han har nogle lidt skøre bivirkninger. Han er yderst sulten og virker næsten som om han er på lykkepiller eller sådan noget)


  • #15   1. jan 2013 Det har været Moccas første nytårsaften og hun har også været alene hjemme, i og med vi har været til fest hos nogle andre, men det er på samme vej, så vi gik med jævne mellemrum hjem og kikkede ind af vinduet for at tilse den unge dame og hun lå og sov, og har ellers, når hun har været ude i haven, selv her ved midnat, bare siddet og kikket på fyrværkeriet, som var det til hende smiley

  • #16   1. jan 2013 Naboen har lige været i gang. (Det er en lille landsby med ca ti huse) men en kraftig ører nulring fra kæresten holdt det ude. Og nu stilner det vidst lidt af..
    Med fjernsynet skruet godt op kan vi kun høre de nærmeste naboer indenfor


  • #18   1. jan 2013 Kathrine - Øv smiley Kan man få noget der er stærkere til næste år ? Selvom det selvfølgelig er ærgeligt at skulle dope hunden fuldstændig, er det sgu synd hun skal være så bange!
    Stine - kender ikke så meget til det der. Troede man brugte Zylkene op til nytårsaften, men også på dagen? er det bare fordi det andet er stærkere at i kun skal bruge det i aften så ?
    Bliver lidt nysgerrig, binder sig til de samme receptorer? hvad mener du? og gør det så bare de modvirker hinanden ?


  • #19   1. jan 2013 Mike/vega - Ja okay, fuldstændig absurd hvis voksne mennesker kan finde på sådan noget overfor deres egen nabo. Ja hvis man har muligheden ville det nok være mest optimalt at have dem indenfor med radioen tændt sådan en aften

  • #20   1. jan 2013 Zylkene kan de få i længere tid, dvs så længe der fyres af. Stesolid er langt stærkere og må kun gives selve nytårsaften.
    Så vidt jeg har forstået, så bindes medicin til nogle receptorer i kroppen som der kun er begrænset antal af. Hvis man giver medicin der bindes til samme receptorer vil der ikke være nok, og derfor vil noget af medicinen ikke virke. Derfor var det vigtigt at zylkene var helt ude af kroppen i aften. Stesoliden forsvinder hurtigt ud af kroppen, så vi kan begynde på zylkene igen i morgen.


  • #22   1. jan 2013 Det er gået fint. Lia og kattene er fuldstændig kolde overfor fyrværkeriet og har endda været alene nogle timer. Den vildeste reaktion var at Lia kiggede lidt på fyrværkeriet mens hun tissede her 5 minutter over midnat, men ellers ikke ænsede det overhovedet da vi løb noget alene hjemme krudt af udenfor. Kattene har siddet og kigget lidt ud af vinduet, men faldt i søvn halvvejs gennem forestillingen. Udekattene var mere forarget over at deres aftensmad var sent på den.

    Min første hund blev efter en uheldig episode meget skudræd, så jeg ved hvor magtesløs man kan føle sig når ens dyr er bange og hvor lang fyrværkeri sæsonen kan føles. Derfor er jeg også bare så stolt af de små tosser herhjemme nu der alle ligger og snork-bobler, selvom der stadig bliver fyret af.


  • #23   1. jan 2013 Goofy har overrasket mig noget så positivt.
    Her for et par dage siden var han bestemt ikke helt stolt over raketter, batterier og div. Kanon slag, så jeg røg fluks til dyrlægen for en nødløsning her til i aften.
    Men men men Goofy er idag ret så ligeglad. Fik et lækkert kødben lige kl 2 min i knalde-bang og det er bare gået fint.
    Forberedte mig på det værste, da han hurtigt stresser op pga dårlge oplevelser før han kom til mig.

    Han sover, spiser og hygger sig fint trods mange raketter og store brag. Så vi vover os snart ud på gaden til en tisse tur.


  • #24   1. jan 2013 Anton har taget nytårsaften meget bedre end forventet. Da de første brag begyndte skældte han blot lidt ud og så kom han ellers ind til mig i stuen og kiggede med. Jeg er nemlig syg, så jeg sad viklet ind i en dyne. I en halv time sad vi bare og kiggede ud på alt det fine fyrværkeri, selvom han havde et stort ben på hvad.. En halv meter liggende lige ved siden af sig smiley

  • #25   1. jan 2013 vi har haft alle 4 hjemme og for første gang når de er hjemme er der ikke fest i huset, dvs. de rent faktisk har hørt fyrværkeriet denne gang.. hos Nova og Juice var det ikke det store hit..ikke decideret angst men bestemt stress særligt hos Juice. Men Funky og Walle er upåvirkede. Jeg er syg og Nova og Juice har søgt tryghed hos mig. Vi har haft rimelig høj musik hele aftenen men naboens knægt på 16 holdt før fest så der var en del larm men generelt har de taget det pænt.

  • #26   1. jan 2013 Dejligt at høre de fleste har taget det forholdsvist pænt.
    Stine - aha smiley nu forstår jeg, sådan nogenlunde smiley
    Mike/vega - hahaha god ide smiley
    Åh nej, her hjemme er kæresten gået igang med at støvsuge fnilder fnalder op fra bordbomberne, så NU er Tello ræd smiley hahahahahaha


  • #28   1. jan 2013 Hahahaha Ulla, så godt dit billede på facebook smiley så fint smiley


  • #31   1. jan 2013 Mike/vega - jeg her er vi på tværs smiley

  • #34   1. jan 2013 Jeg har gizmo på snart 10 måneder, og det er bare gået helt super. Har sivet og været ok tilpas smiley

  • #35   1. jan 2013 Det hjælper rigtig meget hvis de voksne dyr i huset er helt afslappede. Har to gange haft en killing/ungkat der var en smule usikker på fyrværkeriet, men hvor det faktisk gik over i det samme da den opdagede at de andre var fuldstændig ligeglade. smiley

  • #36   1. jan 2013 Er velsignet med en hund der oplevede Seest eksplosionen i sin tid, uden at blive ræd. Der skal meget til før hun løfter øjenbryn over det.
    Det har helt sikkert smittet af på den anden hehe.


  • #38   1. jan 2013 Jeg har noddy på 9 måneder, som havde sin første nytårsaften. Vi bor lidt ude i en skov, så vi kan bare høre lidt bulder og brag i baggrunden, hvilket han ikke reagerede på. Når min mand og ungerne selv var ude at skyde af, var han til gengæld et lille nervevrag, men han klistrede bare til mig eller den gamle hund (jagthund - ku ikke være mere ligeglad) så det var egentlig ok.
    Jeg synes såmænd han tog det helt pænt smiley


  • #39   1. jan 2013 Dette er Chelsy's første nytårs aften med knald på (fyrværkeri) - og hun klarede det super, hun var ikke bange overhoved - Rocco derimod (hans 5. nytårs aften + sankt hans aftenerne) halsede hele aftenen, og var ved at dø af skræk. Det plejer ellers at være omvendt - Chelsy er kujonen og Rocco er svær at skræmme - men åbenbart ikke når det gælder fyrværkeri. Chelsy hyggede sig med gæsterne og fik endda farvet en pink mohawk/hanekam, haha smiley
    Godt det er overstået nu, for alle de dyr der var bange - godt nytår.


    profilbillede
  • #40   1. jan 2013 Asmund klarede det fint. Det var værre med postkassen smiley

  • #41   1. jan 2013 Aimee på 10 måneder var bedøvende ligeglad med fyrværkeriet i starten. Hun gøede højest et par gange, men ellers lå hun og sov
    Men sådan blev det ikke ved.

    Der var nogle knægte der mente at der da skulle kastes kanonslag lige ude foran vores hoveddør, som er af glas. Så det buldrede og bragede indendøre. Det kom som noget af et chok for hende, skønt hun ellers havde hørt utallige kanonslag før, men det her var altså også voldsomt. Så resten af aftnen brugte hun på at klistre sig opad mig, halse, ryste og generelt stresse og være bange.
    Så jeg sad her hjemme med fire dyr. En bange kat og hund, og en kat og hund som ikke var fans, men dog tog det pænt.

    Kødben er hun desværre ligeglad med, og hun gad heller ikke spise andet, så vi slog os ned i sofaen til det var ovre, og så fik hun lov til at putte sig ind under dynen, hvilket ellers ikke sker så tit da det er for varmt.


    profilbillede
  • #42   1. jan 2013 camilla A - Det var da utroligt, synes godt nok slet ikke de tænker på sådan en aften, det havde da været møg irriterende hvis ruden var sprunget.
    Kan godt forstå de blev bange for det.
    Terese - Ja den skulle i nok have taget in smiley


  • #43   1. jan 2013 Min søde Pluto var så ligeglad at han prøvede at mase sig med ud da jeg stod i døren og kigge, jamen så gik vi da ud i haven med åben dør så han kunne gå ind hvis han ville, ud gik han da, for han skulle tisse, men han kan ikke li regn, så han satte sig i døren og ventede på at vi kom ind smiley jeg er stoolt smiley

  • #44   1. jan 2013 Camilla og pluto (i hedder snart allesammen Camilla i denne tråd;)) - Hahahahahah sådan er det også her, vi åbnede også lige døren ud til på et tidspunkt, men da Tello og Trille kunne mærke det regnede, så gik de sgu ind igen smiley Vi åbnede istedet vinduet, så mor kunne se noget, men det var kun Trille der gerne ville kigge med smiley

  • #45   1. jan 2013 Kaya, sheltie 9 mdr. Har taget det i stiv arm, på trods af mor havde været noget stresset, og ikke nået at koncentrere sig helt nok om hende. Hun ville bare lave noget, og hun kom da også ud på aftenen med ud at lede efter en bortløben hund!
    Min "gamle" hund tog det også ret pænt, han havde sit back ón track på størstedelen af aftenen, i håb om det lunede og virkede "trygt/bekendt"og deres puder var sprøjtet med dap, jeg var overrasket over at han tog det så pænt når jeg tænker tilbage på sidste og for i år! De var fire hunde nytårs aften, to af dem var bange, min mors var på zylkene, (i samråd med dyrlæge) jeg giver ikke meget for det produkt, og det var sgu synd for hunden var rædselsslagen. Gudskelov blev de andre ikke påvirket, som var min frygt!


Kommentér på:
Hvordan er det gået?

Annonce